Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II Sedan 1.4 16V 75KM 55kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II Sedan