Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II Sedan 1.6 75KM 55kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Kordoba
Seat Cordoba II
Sedan 1.6 75KM 55kW
Samochód użytkuję od nowości przez 18 lat. Kupiony w salonie. Silnik 1,6 ALM 75KM zaskakuje elastycznością i dużym momentem. Nie ma problemu z odjazdem sprzed świateł, czy z wyprzedzeniem ciężarówki. Dodam że mam porównanie z nowszym silnikiem VW 1,4 85KM to Seat wygra o 100 metrów po starcie. Twarde zawieszenie dobrze trzyma samochód na drodze, niestety poprzeczne nierówności bardzo się tłuką. Do 110km/h jest względnie cicho i przyjemnie. Przy 120-130km/h jest najgłośniej, potem jest już miarowo tak samo, nawet hałas bardziej do zniesienie niż przy 120km/h. Cóż powiedzieć, 18 lat to szmat czasu na użytkowanie auta. Auto nigdy nie zawiodło, chociaż usterki się zdarzały. Na szczęście koszy napraw są nieduże. Usterki zawieszenia były sporadyczne, naprawdę bardzo długi czas nic się nie dzieje, auto sztywne bez luzów, pewnie trzymające się drogi. Ponieważ jest to 8V i czuje się ten moment pod pedałem to spalanie nie jest małe. Na trasie do 100km/h przy spokojnej jeżdzie udało się osiągnąć 5,6l/100 ale kto tak jeździ ..., normalnie przy średniej na trasie 80km/h spalanie wychodzi jakieś 7,5, w mieście 10. Dlatego gaz LPG założony już 7 lat temu, sekwencyjny bezproblemowy. Zużycie około 1L większe niż te podawane benzyny no ale koszt dużo mniejszy. Samochód prosty w obsłudze, filtry, olej to sam wymieniałem. Świece gorzej, lepiej do serwisu bo ciężko wykręcić. Wielki bagażnik, po prostu potwór, głęboki, wysoki, na końcu też bardzo szeroki. Samochód zjeździł z pół Europy, i przeżył dwie budowy. To wiadomo, wozi się cementy, rury na dachu itd. Zamarzające zima zamki są wnerwiające. Trzeba popsikać do środka w drzwi smar litowy to załatwia sprawę na jakiś czas. Szkoda, że już Seat nie produkuje takiego Sedana. Jest Toledo ale to już nie wygląda na taki usportowiony samochód z twardym zawieszeniem.
3,7
~Art Roy
Seat Cordoba II
Sedan 1.6 75KM 55kW
Jeździłem nim 7 lat i przez pierwsze 4 byłem nim zachwycony, a potem usatysfakcjonowany. Dziś, z nabytym doświadczeniem, potrafiłbym uniknąć tych 2 czy 3 awarii, które unieruchomiły to auto. W zasadzie fatalny serwis ASO decyduje o wszelkich słabościach. Więc nie jest to ani wina użytkownika, ani auta. Dbałem o nie i pewnie dlatego 7 letnie auto w zasadzie nie miało rdzy, mechanicznie było bardzo sprawne a jedyne słabe punkty wynikały z przebytych wypadków. Ostatni, jesienią 2008, kiedy auto uratowało mi życie. W zamian całe zawieszenie było do wymiany. Owszem - jak ktoś lubi jeździć niepewnym i dolepianym, to można było. Ja jednak wolę w samochód zainwestować byle mnie nie zawiódł. Policzyłem i postanowiłem kupić nowy. A do tamtego wciąż mam sentyment i gdy widzę na drodze to robi mi się miło. To chyba dobrze świadczy o tym autku.
2,5
~rozżalony były klient seata
Seat Cordoba II
Sedan 1.6 75KM 55kW
jak kupiłeś to sprzedaj szybko tak jak ja bo inaczej cały się rozleci. Serwis słaby jak kupujesz to jest ok jak coś od nich wymagsz to jesteś intruz i upierdliwiec. Samochód ładny, zdrabny w sam raz do ...., a tyak poważnie to nie polecam. Bardzo mało miejsca z tyłu, problemy dla ludzie powyżej 170 cm wzrostu. Trochę za głośny, i wszystko jest tak biednie i taniio wykonane. Uwaga na wykoczenia plastikowe wokół klamek, strasznie się rysują. W salonie powidzieli to już sobie zdają sprawę, że jet to słaby puknt, no ale puki co to wszyscy muszą pocierpieć lub obciąć paznokcie i zdjąć obrączkę. Tak przynjmnie radzą w salonie.

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II Sedan