Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~tomio
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Był wyprodukowany w Hiszpanii. Jeżdżę nim już 3 lata jestem 2 właścicielem, i jestem bardzo zadowolony. Do tej pory mnie nie zawiódł i poza rozrządem nie był w warsztacie.
3,7
~aor
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Jaka cena takie auto - wykonanie. Plastiki skrzypiace, blaszka jak na puszce z konserwy. Silnik i układ jezdny bardzo dobry. Wnętrze troche spartańskie
4,1
~Paweł
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Seat jak go kupiłem mówiono mi że ma 110KM, raczej musiał być chipowany jeszcze przed wcześniejszego właściciela bo ma buta jakby miał około ~140-145KM, nie jeden mechanik mi to mówił. Zresztą widać to po drodze jak bmw i audi się dziwią że nie dają rady. Testu na hamowni nie robiłem, chyba że będę chciał skorygować moc w dół. Posiadam go już 2 lata(50tyś zrobione). Teraz o spalaniu oprócz tego że jest zchipowany to ja mam bardzo mocną nogę. Więc powiem pokrótce na temat spalania na wskazanie licznika nie patrze, tylko z ilości paliwa zatankowanego na stacji. Najniżej udało mi się zejść w sumie nie mi tylko żonie bo ja tak wolno jeździć nie lubię 5,4l. Przypuszczam że to 4,8 przy ekonomicznej jeździe dałoby się zejść. Średnio mi wychodzi minimum 6l, średnio 7 litrów, maksymalnie 7,8l. Chociaż moje maksima był 8,1-8,2l. Tylko ja mam ciężką nogę. to 0,5-1l trzeba zdjąć i plus chip który na pewno daje kolejne 0,5-1l napędu. Łagodnie jadąc, ale nie zamulając poniżej 5,6 nie zszedłem nigdy (przypuszczam że 1 litr więcej to daje ta moc 140KM) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Średnie spalanie dla Seat Cordoba II Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2002
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Seat jak go kupiłem mówiono mi że ma 110KM, raczej musiał być chipowany jeszcze przed wcześniejszego właściciela bo ma buta jakby miał około ~140-145KM, nie jeden mechanik mi to mówił. Zresztą widać to po drodze jak bmw i audi się dziwią że nie dają rady. Testu na hamowni nie robiłem, chyba że będę chciał skorygować moc w dół. Posiadam go już 2 lata(50tyś zrobione). Teraz o spalaniu oprócz tego że jest zchipowany to ja mam bardzo mocną nogę. Więc powiem pokrótce na temat spalania na wskazanie licznika nie patrze, tylko z ilości paliwa zatankowanego na stacji. Najniżej udało mi się zejść w sumie nie mi tylko żonie bo ja tak wolno jeździć nie lubię 5,4l. Przypuszczam że to 4,8 przy ekonomicznej jeździe dałoby się zejść. Średnio mi wychodzi minimum 6l, średnio 7 litrów, maksymalnie 7,8l. Chociaż moje maksima był 8,1-8,2l. Tylko ja mam ciężką nogę. to 0,5-1l trzeba zdjąć i plus chip który na pewno daje kolejne 0,5-1l napędu. Łagodnie jadąc, ale nie zamulając poniżej 5,6 nie zszedłem nigdy (przypuszczam że 1 litr więcej to daje ta moc 140KM) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
6,5
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
podczas jazdy po mieście od tankowania do tankowania za 50 zł ok 14 litrów ok. 7,5 l/100km gdy jechałem na trasie spalanie chwilowe utrzymywało się w granicach od 3.5 do 5 l/100km (jechałem ok 90 km/h na 5 biegu z ustawionym tempomatem ) więc na trasie nie jest źle. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
5,0
Seat Cordoba II
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
na zbiorniku robie spokojnie 1000km 50l nie wiem poco skonstruowali silnik 1.9 SDI pali tyle samo a moc o 40 KM mniej (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II Sedan