Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Exeo

Lata produkcji: 2009 - 2013
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. Pierwszy samochód Seata w tym segmencie. Exeo miał początkowo nosić nazwę Bolero, tak bowiem nazywał się prototyp, będący późniejszą bazą dla tego modelu. Exeo zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena oznaczonej symbolem B7. Zdecydowaną większość rozwiązań technicznych i stylistycznych dzieli z poprzednią generacją Audi A4 (B7). Exeo dostępny jest również w wersji kombi, która nosi skrót ST. W 2012 roku model został poddany drobnej modernizacji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo ładny, elegancki samochód z dużym „ale”. Rozumiem sens obniżenia kosztów (czytaj: ryzyka) tego przedsięwzięcia, ale czy jedynym rozwiązaniem jest klonowanie starego Audi?
Luzacjusz: Seat wreszcie zrobił fajny samochód. Właściwie nie zrobił, tylko dostał. Ale czego tu się czepiać? Jak wasza dziewczyna chodzi w ładnej kiecce, też narzekacie, czemu sama sobie nie uszyła? Litości, przecież Britney też śpiewa cudze piosenki.

Exeo miało swoją premierę w 2008 roku, co sugeruje uznać je za stosunkowo świeże używane auto. Niestety to tylko pozornie młoda konstrukcja, bowiem limuzyna Seata okazuje się jedynie “odgrzewanym kotletem” w postaci lekko przerobionego Audi A4 B6/B7. Pokrewieństwo z niemieckim oryginałem widać już na pierwszy rzut oka, bo choć wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia samochód jest wierny hiszpańskim zwyczajom, jego ogólna sylwetka to wierna kopia modelu spod znaku czterech pierścieni. Wada to czy zaleta, to już kwestia indywidualnych upodobań.

Jeszcze mniej różnic i jeszcze więcej podobieństw do pierwowzoru znajdziemy we wnętrzu. Ci, którzy wcześniej mieli do czynienia z A4 B7 w wersji Cabrio, zajmując miejsce w środku, mogą doświadczyć déjà vu. Analogię tę trudno jednak rozpatrywać jako przypadłość, bo deska rozdzielcza nawet dziś prezentuje się elegancko, dzięki ergonomicznemu rozplanowaniu przełączników jest prosta w obsłudze, a za sprawą czytelnych zegarów nie trzeba wpatrywać się w jej wskaźniki. Co bardzo ważne, Seat skopiował od Audi także jakość wykończenia kokpitu - stąd znamienite materiały i porządny montaż.

Na samopoczucie kierującego pozytywnie wpływa zresztą nie tylko projekt i wykonanie miejsca jego pracy, ale także swoboda, z jaką przyjmuje wygodną pozycję do jazdy, swoboda ruchów zagwarantowana przez sporą ilość przestrzeni i wreszcie swoboda pokonywania długich dystansów i ostrych zakrętów zapewniona przez dopracowany kształt fotela. Powodów do narzekań nie ma też siedzący obok kierowcy pasażer, na marudzenie mogą sobie za to pozwolić podróżujący na tylnej kanapie - zdecydowanie przydałoby się tam trochę dodatkowych centymetrów. Jeśli chodzi o bagażnik, jego pojemność jest raczej przeciętna, a i funkcjonalność mogłaby stać na wyższym poziomie.

O niedogodnościach wnętrza można zapomnieć, wybierając się Seatem Exeo na krótką przejażdżkę. Podobnie jak inne samochody firmy z Martorell, również i limuzyna klasy średniej pozwala na dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów. W pokonywaniu serpentyn przydaje się zarówno sztywno zestrojone zawieszenie, jak i dopracowany układ kierowniczy, który gwarantuje kierowcy doskonałe wyczucie tego, co dzieje się z autem. Nie bez znaczenia jest fakt, że pewne własności jezdne udało się połączyć z przyzwoitym poziomem resorowania.

Niemal identyczny wygląd oraz identyczne rozwiązania techniczne każą zadać sobie pytanie - lepiej wybrać Audi A4 czy Seata Exeo? My sugerujemy wybrać drugą opcję, bo hiszpański model nie dość, że oferuje lepszy stosunek ceny do wieku, to jeszcze znacznie łatwiej o zadbany egzemplarz. Kłopot tkwi w tym, że na rynku wtórnym Seatów jest dosłownie garstka. Problem może sprawić również znalezienie niektórych części, choć większość - przejętych z Audi - dostaniemy od ręki. Co do niezawodności, wśród użytkowników przeważają pochlebne opinie, jednak z ostateczną oceną trzeba jeszcze poczekać ze względu na niewielkie przebiegi aut.

Dane techniczne Seat Exeo

Silniki

Moc silników 102-211 KM

Poj. silników 1 595-1 984 cm3

Prędkość maks. 190-244 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,1-12,6 s

zobacz dane techniczne

Oceny Seat Exeo

Średnia ocena modelu

na podstawie 47 opinii

4.50

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Silnik

+ Wyciszenie

+ Drobne usterki

Wady

- Widoczność

- Ergonomia

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Seat Exeo

silnik zrobił swoje - nigdy więcej TDI
dodano 27.07.2013 przez
Generalnie auto warte polecenia, lecz polecam zainteresować się mocniejszą wersją, ale 1,6 też ma swoje zalety - brak dieslowskich usterek ... więcejoraz kosztów z tym związanych oraz tania jazda dzięki lpg. ukryj
dodano 10.08.2013 przez
Nie kupiłbym innego. Myślałem też o innych markach, ale ten najbardziej mi się spodobał. Plusem dla mnie jest to, że ... więcejco drugie auto na ulicy to nie Exeo, a serwisowanie i mechanicy do VW group są wszędzie. Części też są w normalnych cenach jak sprawdzałem - poprzedni samochód w zeszłym roku mnie poważnie w tej dziedzinie zaskoczył i racjonalnie sprawdziłem ile tutaj może mnie ewentualna naprawa kosztować. ukryj
dodano 08.06.2010 przez
Auto godne uwagi. Sprawdzone rozwiązania Audi. Silnik, skrzynia biegów to prawdziwa poezja. Pytaniem jest zawieszenie, które ponoć nie wytrzymuje polskich ... więcejwarunków, ale nie ma rzeczy niezniszczalnych. Dla mnie największy plus tego samochodu jest też jego wielkim minusem. Klon Audi A4 do przesady. Brakuje własnej inwencji designerskiej Seata. Wielka szkoda. Iżynierowie poszli po najmniejszej lini oporu. Rażą mnie klamki boczne przeklejone ze starego audi, również deska rozdzielcza mogłaby się wyróżniać nowym wzorem. Na domiar złego zmieniono kształt lusterek, które teraz mają kształ niewspółgrający z bryłą nadwozia. O gustach się ponoć nie dyskutuje. Mimo wszystko samochód może się podobać, dziewczyny na ulicy też zwracają uwagę, więc chyba ostatecznie nie jest tak źle ;-) Zaskakuje mnie jeszcze jedna kwestia. Seat tak wiernie skopiował audi, że zapomniał chyba o poprawie bezpieczeństwa podczas zderzenia. W testach NCAP Exeo zdobył identyczną ilość gwiazdek jak stare audi. To kiepski wynik jak na samochód modelowy z 2009r. W mojej ocenie to jest największa wpadka Seata w tym modelu. ukryj
dodano 20.06.2010 przez
Zobacz oceny Seat Exeo Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Seat Exeo

Pb
6,67 - 10,20
Na podstawie 14 raportów spalania
ON
5,10 - 8,43
Na podstawie 40 raportów spalania
LPG
10,53 - 10,83
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Seat Exeo

Bardzo oszczędne auto w trasie. Niestety auto nie nadaje się do jazdy na krótkich odcinkach w mieście - ten silnik ... więcejjest tak wydajny, że efektem ubocznym tego jest fakt iż bardzo długo się nagrzewa (2,0 TDI 143km common rail). Zimą w mieście nie sposób doprowadzić ten silnik do właściwej temperatury pracy. Ale wróćmy do spalania. Dynamiczna jazda po PL: 120-140km/h, częste wyprzedzanko - ok 6,0-6,5L/100km. Miasto normalna jazda: ok.7,0-7,5L/100km. Płynna, przepisowa jazda poza miastem udało się osiągnąć 4,4L/100km, piszę "udało się bo po prostu rzadko jeżdżę w ten sposób. Warto zaznaczyć dobrą dynamikę tego auta - od 0 do 100km/h zbiera się lepiej niż większość podobnej wielkości aut z koncernu VAG i poza nim. ukryj
dodano 08.02.2015 przez
samochod na dotarciu a na zewnatrz mrozy -10 i wiecej. swoja droga ciekawe jak to bedzie wygladac latem, bo teraz ... więcejnie jest zle :) po pierwszych 2000 km samochod umiarkowanie spokojnie jezdzony w trasie (czyli unikajac zrywow spod swiatel, ale do wyprzedzania zabierajac sie zwawo, redukujac do trojki i wciskajac gaz w podloge z okrzykiem ´mocy przybywaj´, ale pozniej raczej jadac 110 - 120 kmh, zadko kiedy szybciej, wszak nie byly to autostrady) pali okolo 8,2 - 8,4 litra na setke. zdecydowanie daloby sie urwac jeszcze jakies pol litra gdyby sie postarac. tyle, ze moc daje taka frajde z wyprzedzania po redukcji, ze jakos nie chce sie oszczedzac za bardzo... ukryj
dodano 30.01.2012 przez
Do tej pory średnio wg komputera 6.4. W mieście w zależności od korków przy normalnym stylu jazdy 7 - 8.5l. ... więcejPoza miastem jadąc 80-90km/h na 5 biegu (1600-1800rpm) komputer pokazuje 4.5l. Na odcinkach 1-2km na nie rozgrzanym silniku 7-8l, 20-30km z czego 30% cykl miejski 70% pozamiejski 5.5-6.5l. Jadąc na 5 biegu 2000rpm mamy 105 na 6 odpowiednio 125. Przy 150km/h 2400obr/min. Dodam że mam opony 205/55/16 oraz różnica spalania między komputerem a rzeczywistym wyliczonym przy tankowaniu wynosi 0.1l - na granicy błędu ukryj
dodano 14.06.2014 przez
Można jeździć oszczędnie jeśli się chce. Prawda jest taka, że przy tej elastyczności subiektywnie spokojna jazda to i tak jazda ... więcejobiektywnie całkiem sprawna;-) W moich przebiegach praktycznie nie ma jazdy po mieście. Wydaje mi się, że miejskie korki to śmiało 11-13 litrów bezołowiowej na setkę. Silnik bardzo przyjemny, samochód bardzo cichy. Bardzo polecam jeśli dla dwóch osób a tył wykorzystywany sporadycznie! ukryj
dodano 02.02.2013 przez
Krótko jak narazie pali mniej od poprzedniego leona i to sporo około 1l przy podobnej charakterystyce jazdy. A noge to ja ... więcejciężką mam ;-(. Średnie spalanie 70% miasto do 30% poza 7.8 leon prawie 9(a miał 140 km i był lżejszy). 1 pomiar 670km w cyklu pozamiejskim 30% autostrada i 70%reszta na autostradzie średnio 180km/h ,poza 120-140 km wyszłó 6.7 i to był dla mnie szok ;_))) ukryj
dodano 26.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Seat Exeo Dodaj raport spalania

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Exeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

95

Przejechany dystans

25 086 zł

Zatankowanego paliwa

4 749 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

12

Wydanych pieniędzy

4 566 zł

Średnie wydatki na auto

652 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

54

Wydanych pieniędzy

56 114 zł

Średnie wydatki na auto

8 016 zł

ZOBACZ 7 dzienników kosztów Seat Exeo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Seat Exeo

Liczba wpisów: 3
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Seat Exeo dodaj typowy słaby punkt