Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Exeo

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2008 roku. Pierwszy samochód Seata w tym segmencie. Exeo miał początkowo nosić nazwę Bolero, tak bowiem nazywał się prototyp, będący późniejszą bazą dla tego modelu. Exeo zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena oznaczonej symbolem B7. Zdecydowaną większość rozwiązań technicznych i stylistycznych dzieli z poprzednią generacją Audi A4 (B7). Exeo dostępny jest również w wersji kombi, która nosi skrót ST. W 2012 roku model został poddany drobnej modernizacji.

Seat Exeo Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu
Seat Exeo Sedan - galeria redakcyjna - lewy bok
Seat Exeo Sedan - galeria redakcyjna - lewy bok
Seat Exeo Sedan - galeria redakcyjna - inne zdjęcie
Seat Exeo 2012 SportTourer - widok ogólny wnętrza z przodu
Seat Exeo 2012 SportTourer - widok ogólny wnętrza z przodu
Seat Exeo 2012 SportTourer - widok ogólny wnętrza z przodu

Exeo miało swoją premierę w 2008 roku, co sugeruje uznać je za stosunkowo świeże używane auto. Niestety to tylko pozornie młoda konstrukcja, bowiem limuzyna Seata okazuje się jedynie “odgrzewanym kotletem” w postaci lekko przerobionego Audi A4 B6/B7. Pokrewieństwo z niemieckim oryginałem widać już na pierwszy rzut oka, bo choć wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia samochód jest wierny hiszpańskim zwyczajom, jego ogólna sylwetka to wierna kopia modelu spod znaku czterech pierścieni. Wada to czy zaleta, to już kwestia indywidualnych upodobań.

Jeszcze mniej różnic i jeszcze więcej podobieństw do pierwowzoru znajdziemy we wnętrzu. Ci, którzy wcześniej mieli do czynienia z A4 B7 w wersji Cabrio, zajmując miejsce w środku, mogą doświadczyć déjà vu. Analogię tę trudno jednak rozpatrywać jako przypadłość, bo deska rozdzielcza nawet dziś prezentuje się elegancko, dzięki ergonomicznemu rozplanowaniu przełączników jest prosta w obsłudze, a za sprawą czytelnych zegarów nie trzeba wpatrywać się w jej wskaźniki. Co bardzo ważne, Seat skopiował od Audi także jakość wykończenia kokpitu - stąd znamienite materiały i porządny montaż.

Na samopoczucie kierującego pozytywnie wpływa zresztą nie tylko projekt i wykonanie miejsca jego pracy, ale także swoboda, z jaką przyjmuje wygodną pozycję do jazdy, swoboda ruchów zagwarantowana przez sporą ilość przestrzeni i wreszcie swoboda pokonywania długich dystansów i ostrych zakrętów zapewniona przez dopracowany kształt fotela. Powodów do narzekań nie ma też siedzący obok kierowcy pasażer, na marudzenie mogą sobie za to pozwolić podróżujący na tylnej kanapie - zdecydowanie przydałoby się tam trochę dodatkowych centymetrów. Jeśli chodzi o bagażnik, jego pojemność jest raczej przeciętna, a i funkcjonalność mogłaby stać na wyższym poziomie.

O niedogodnościach wnętrza można zapomnieć, wybierając się Seatem Exeo na krótką przejażdżkę. Podobnie jak inne samochody firmy z Martorell, również i limuzyna klasy średniej pozwala na dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów. W pokonywaniu serpentyn przydaje się zarówno sztywno zestrojone zawieszenie, jak i dopracowany układ kierowniczy, który gwarantuje kierowcy doskonałe wyczucie tego, co dzieje się z autem. Nie bez znaczenia jest fakt, że pewne własności jezdne udało się połączyć z przyzwoitym poziomem resorowania.

Niemal identyczny wygląd oraz identyczne rozwiązania techniczne każą zadać sobie pytanie - lepiej wybrać Audi A4 czy Seata Exeo? My sugerujemy wybrać drugą opcję, bo hiszpański model nie dość, że oferuje lepszy stosunek ceny do wieku, to jeszcze znacznie łatwiej o zadbany egzemplarz. Kłopot tkwi w tym, że na rynku wtórnym Seatów jest dosłownie garstka. Problem może sprawić również znalezienie niektórych części, choć większość - przejętych z Audi - dostaniemy od ręki. Co do niezawodności, wśród użytkowników przeważają pochlebne opinie, jednak z ostateczną oceną trzeba jeszcze poczekać ze względu na niewielkie przebiegi aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo ładny, elegancki samochód z dużym „ale”. Rozumiem sens obniżenia kosztów (czytaj: ryzyka) tego przedsięwzięcia, ale czy jedynym rozwiązaniem jest klonowanie starego Audi?
Luzacjusz: Seat wreszcie zrobił fajny samochód. Właściwie nie zrobił, tylko dostał. Ale czego tu się czepiać? Jak wasza dziewczyna chodzi w ładnej kiecce, też narzekacie, czemu sama sobie nie uszyła? Litości, przecież Britney też śpiewa cudze piosenki.

Wersje nadwozia Seat Exeo

Silniki Seat Exeo

Lista silników:
1.6 MPi (102KM), 1.8 TSI (160KM), 1.8 20v Turbo (150KM), 1.8 TFSI (120KM), 2.0 TSI (211KM), 2.0 TSI (200KM), 2.0 TDI (120KM), 2.0 TDI CR DPF (143KM), 2.0 TDI CR DPF (170KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Silników może i nie ma dużo, ale te, które są okazują się wystarczające. No, może za wyjątkiem benzynowego 1.6l 102KM, bo jest za słaby. Półkę wyżej jest już 1.8l z turbosprężarką – znany z innych modeli koncernu VW, ale tu zamiast 160 ma 150KM. Spokojnie – to i tak dużo, bo z autem radzi sobie bardzo dobrze, ale lubi wysokie obroty. Coś jeszcze mocniejszego? 2.0TSI o mocy 200KM. Diesel jest jeden i ma dwa warianty mocy – 140 oraz 170KM. Jest oczywiście w końcu wyposażony w Common Rail i niestety w filtr cząstek stałych. Z przyrodą będziecie żyć w zgodzie, ale eksploatacja może okazać się irytująca.

Publikacje o Seat Exeo

Czy warto kupić: używany Seat Exeo (od 2008 do 2013)

Motoryzacyjny recycling czy pomysł na biznes? Na hiszpańską limuzynę można spoglądać z różnych perspektyw. Model nie odniósł spektakularnego sukcesu. Używane Seaty Exeo zasługują jednak na zainteresowanie - za rozsądne pieniądze otrzymamy mocne silniki i bogate wyposażenie.

Seat Exeo 2.0 TDI - lepszy niż pierwowzór...

Świat został tak skonstruowany, że każde stworzenie po nim stąpające jest… nazwijmy to umownie „leniwe” i stara się osiągnąć zamierzony cel przy wydatkowaniu jak najmniejszej porcji energii czy też innych środków. I tak: polujący gepard stara się wybrać potencjalną ofiarę...

Funkcjonalny konserwatysta
 
Nasz test

Exeo to jak na ostatnie dzieła Seata dość nietypowy model. Altea, Leon, Nowa Ibiza, a nawet Toledo to auta stylistycznie nowatorskie, a przynajmniej ciekawe. Exeo jest raczej konserwatywny, ale niezwykle funkcjonalny.

SEAT Exeo
 
Nasz test

Jadą samochody BOR-u

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Exeo

Społeczność kierowców Seat ExeoautoWcentrum - społeczność Seat Exeo

najwyższe oktanyAuta - Seat Exeo

Seat Exeo 66,32

Seat Exeo FR 55,64

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Exeo

bandit_bb 90,37

rubiG 30,10

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Seat Exeo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Exeo
 

Najpopularniejsza wersja Seat Exeo

Seat Exeo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Exeo
 

Seat Exeo najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Exeo

Seat Exeo
2.0 diesel 120 KM
125 000 km, 2009
33 000 PLN
Seat Exeo
2.0 diesel 143 KM
139 000 km, 2010
43 600 PLN
Seat Exeo
2.0 diesel 143 KM
27 381 km, 2012
41 300 PLN
Seat Exeo
1.8 benzyna 150 KM
34 000 km, 2010
44 900 PLN

Ocena auta Seat Exeo

Galerie Seat Exeo

Seat Exeo 2012 sedan Seat Exeo Sedan Seat Exeo Kombi Seat Exeo 2012 SportTourer Seat Exeo Sedan - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Seat

Seat Exeo

Ostatnie komentarze:

~Uzytkownik~Uzytkownik

Oprocz tego ze samochod mial od nowosci dziurawy uklad klimatyzacji i niepodlaczony byl odplyw klimatyzacji ,usterki zostaly usuniete po 30 miesiacach odwiedzin serwisow polskich i holenderskich w koncu udalo sie panom serwisantom znalezc i usunac usterke. PORAZKA kup nowy samochod i strac przy tym nerwy .Dopóki chodzisz z walizka pieniedzy to pracownicy salonu biegaja kolo Ciebie,a jak kupisz z felerem to musisz kilukrotnie jezdzic do serwisu gdzie zamiast zrobic usterke konkretnie to oni wymienjaja uszczeleczke dopiero po jakis 30 miesiacach wymieniono caly agregat klimatyzacji i podlaczono odplyw klimatyzacji oprocz tego ze nie bylo klimatyzacji to jeszcze przez ten czas pod tylnym dywanikiem zbierala sie woda cale szczescie ze mam gwarancie na 5 lat.

~Cezary~Cezary

Czemu nikt nie myśli kupując samochód bez wcześniejszego wejścia do niego. Jak ktoś ma wzrostu 190 czyli kilkanaście centymetrów powyżej średniej to jego biadolenie, że kupił za niski samochód wystawia mu cenzurkę głupka

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 801
Przejechany dystans
14 634 786 km
Zatankowanego paliwa
580 521 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 027
Wydanych pieniędzy
944 475 zł
Średnie wydatki na auto
1 103 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 258
Wydanych pieniędzy
1 159 831 zł
Średnie wydatki na auto
1 355 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (856)

Testy zderzeniowe Seat Exeo

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Exeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Exeo 1.6 'Reference', LHD
2010

Seat Exeo
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Exeo

Na podstawie 52 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Aras, dodano: 16.04.2012 14:58

Zuzycie paliwa naprawde mnie zaskoczylo pozytywnie. Na dluzszej trasie (bez autostrady) potrafil mi zejsc grubo ponizej 5l. Na 100 km spala srednio 5.0 - 5.2.

pełny raport Seat Sedan 2.0 TDI CR DPF

autor: Kierowca, dodano: 23.07.2010 14:14

Przeglądy - standard (600 - 800 zł). Zużycie paliwa bardzo dobre. Generalnie wszystko powinno byc w miarę tanie - w postaci A4 samochód już trochę na rynku jest i zamienników jest sporo.

pełny raport Seat ST 2.0 TDI CR DPF

autor: semper, dodano: 24.11.2009 15:42

mam go miesiąc, o naprawach nie wiem nic, spalanie cóż - lubi wypić zwłaszcza przy "nigrzecznej jeździe....

pełny raport Seat Sedan 1.8 20v Turbo

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Exeo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Exeo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Exeo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Exeo, oglądali także