Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.2 54KM 40kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Obel
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 54KM 40kW
ok. A więc opisze te cudo techniki Jest to klasa B czyli Corsa czy Clio Niestety pieniadze mialem na podstawowa wersje co nie oznacza ze zle wybralem wrecz przeciwnie autko napewno przewyzsza dynamika , wygoda , wyposarzeniem i jakoscia wykonania swoich rywali ktorzy sa sporo mniejsi co prawda Ibize powinno sie zaliczac to klasy B+ a to za sprawa jak wyzej pisalem lepszej dynamiki czyt. predkosc max przyspieszenie i elastycznosc przewyzsza tez wyposazeniem np. Corsa ubozsza wersja ma 1 poduszke pow. i brak ABS a w Ibiznie znajdziemy 2 poduszki i ABS
3,5
~DANIEL
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 54KM 40kW
Nie mam więkrzych zastrzeżeń do tego samochodu. Nie jeżdzę szybko więc dlatego tez i z takim silnikiem został zakupiony, spalanie też cieszy.Miejsca nie ma za wiele ale i w polo, fabi , C3 czy clio też nie ma czego z tyłu szukać taki to jest segment.Poważnych usterek nie ma nic sie nie psuje ,poza tym co wcześniej opisałem. jestem zadowolony z eksploatacji ibizy.WSZYSTKIM ZDAŻAJĄSIĘ JAKIEŚ WPADKI NAWET BARDZIEJ POWAŻNIEJSZE I ZAGRAŻAJĄCE BEZPIECZEŃSTWU.
3,2
~tabor1973@wp.pl
Seat Ibiza III
Hatchback 1.2 54KM 40kW
Jak na roczne auto 24000tyś przebiegu poza tym co wyżej wymieniłem mogę dodac też że wymieniono prawey reflektor , niedawno w serwisie stwierdzili ż e ten też jest uszkodzony !!! Śmieszne nie? A no i kontakt z ASO jest taki sobie nie wszędzie jest ok>......

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III