Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.4 16V 100KM 74kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~uzytkownik ibizy
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
Zrobiłem tym autem już koło 15tyś km, zaraz po zakupie zamontowałem instalację LPG. Ogólnie oceniam jazdę naprawdę ok, dość sztywno, w miarę dynamicznie, ale wiadomo że nie jest to rakieta. Części eksploatacyjne w miarę tanie. Silnik klekocze, ale jak wiadomo jest to wina wpadki inżynierów i minimalnie za małych tłoków montowanych fabrycznie. Stąd też zauważalne zużycie oleju, w moim przypadku dolewałem 2,5l na wymianę czyli na 10tyś kmw przypadku 5w40, teraz zmieniłem na 10w40 i zużycie nieco spadło, na ok. 1,8l na wymianę. Ogólnie jestem zadowolony i polecam, oczywiście możliwie najbardziej zadbane egzemplarze.
4,2
~radpel1@wp.pl
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
W drobiazgach wpisałem cewki i podnośniki szyb może dla niektórych to nie będzie drobiazg bo cewka kostuje 157pln,a podnośnik w salonie ok. 1000pln,przy takim przebiegu auto zimą i przy dynamicznej jeździe(4,5-5,5 tyś. obr.)ma wiekszy apetyt na olej,zimą przy korzystaniu z ogrzewania ubywa płynu chłodniczego,kiepski materiał na tylnej części przednich foteli w czasie deszczu po kroplach zostają zacieki(łatwo to usunąć,ale źle wygląda)
3,8
~maciej351@op.pl
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
fajne autko. mały silnik jednak ma kopyto. do prędkości 150km/h ma super przyspieszenie a potem to już żółw. dobry na miasto: szybko się rozpędza i ma ostre hamulce. za dużo pali: przy spokojnej jeździe najmniej weźmie 5/5l poniżej tego spalanie nie zejdzie!

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 154 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
po około 500km od założenia, zapalił mi się check. jak się okazało przypuszczenia mojego gazownika były trafne, iż sterownik kłucił się z komputerem. pojechaliśmy, dostroiliśmy sterownik i od tamtego czasu wszystko hula. poprosiłem o delikatne wzbogacenie mieszanki (2-3%) i mam wrażenie, że autko ma pod maską więcej niż seryjne 100 kucyków. bardzo szybko się przełącza nawet...
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik na instalacji BRC SQ 32. Praca silnika poprawna. Brak złych oznak. Przełączanie na gaz dość szybkie, nawet w zimie. Praca na LPG nawet po wejściu na wysokie obroty czy po gwałtownym przyspieszeniu. Co ważna mapy się nie rozjeżdżają, a co za tym idzie spalanie cały czas na niskim poziomie.
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 163 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Zamontowałem w swoim seacie ibizie instalacje BRC Sequent 32. Auto technicznie było w dobrej kondycji, więc nie było obaw przed montażem. Na gazie pracuje wszystko jak należy, ładnie się przełącza, nie szarpie, trzyma równo obroty. Zobaczymy jak będzie w okresie zimowym ale mam dobre myśli.
Seat Ibiza III