Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.9 TDi 130KM 96kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~Franciszek T
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Zacznę od tego że parę aut oglądałem zanim kupiłem ibize i na tle innych była rokująca. Ibiza budzi we mnie mieszane uczucia z jednej strony to całkiem spoko wóz dobre wyposażenie żwawy silnik który mało pali jak się nim muli i jedzie jak kapelusz można tym autem w trasie spalić 5 na setkę jak i 10 bez problemów w mieście to napewno nie mniej jak 8 . Największy plus to małe wymiary auta po mieście coś pięknego zmieści się wszędzie na parkingu. Wspomaganie kierownicy elektryczne działa za mocno trochę ale w mieście na parkinu to coś pięknego. Starsze seaty lubiły gnić z tym modelem jest bardzo podobnie ale mój wygląda spoko ale tylko dla tego bo był malowany. Jak bym znów miał kupować to ibizy bym napewno nie kupił prędzej leona pierwszej generacji jest sporo mniej problematyczny.
4,4
~Łukasz
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Auto kupione rok temu i nie ukrywam że z auta jestem zadowolony Jesli chodzi o małe awarie to : Musiałem zrobić łozyska mcpersona ( Objaw : stuki przy skręcaniu) Pękł wąż jakiś tam wąż od chlodnicy (Objaw : samochód wolno się rozgrzewał) No i był wyciek przy tylnym prawym zacisku hamulcowym (zacisk wymieniony) (Objaw : Uciekał płyn hamulcowy oraz przy hamowaniu zapalała się kontrolka ręcznego oraz dawało sygnał dzwiękowy) Z poważniejszych awarii spadł pasek od alternatora co było troszkę uciążliwe aczkolwiek koszty utrzymania auta nie są jakieś super duże .Na uwagę na pewno zasługuję 6 biegowa skrzynia która w trasie robi robotę (Spalanie schodzi nawet troszkę poniżej 5 litrów/100km , auto jest naprawdę żwawe i zwrotne . Jeśli chodzi o wady to na pewno daje się we znaki słaba widoczność (przednie słupki zasłaniają o wiele za dużo o czym się już kilka razy przekonałem przy przejściach dla pieszych , ale beż konsekwencji na szczęście) No i z tyłu też niezbyt wiele widać .
3,9
~Jerzy
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
W konfiguracji z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią, super auto. Oszczędny a za razem bardzo dynamiczny, nie boi się prędkości autostradowych, jak i również ciasnych uliczek i parkingów. Zawieszenie dosyć sztywne i dosyć wrażliwe na wyboje, ale za to prowadzenie w zakrętach to bajka, auto jedzie jak przyklejone do asfaltu. Minus za widoczność do tyłu przez szerokie słupki i małą szybę. Zimą dosyć długo się nagrzewa więc na dojazdy do pracy poniżej 20 km nie polecam. Dobry samochód dla młodej osoby lub jako drugi w rodzinie.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.9 TDi 130KM 96kW 2001-2008
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Moja FR-ka jest po lekkiej kuracji wzmacniającej (wgrany program że 160-konnej Cupry) I poprzez zchipowanie silnika spalanie wręcz spadło...:) Mój rekord to 3.1l/100kmna odcinku niecałych 100km, ale nie przekroczyłem 100km/h i 90proc było zrobione w trasie przy niewielkim natężeniu ruchu. Komp. niestety przekłamuje ok.0.5l ale przy takim spalaniu to żaden problem;) Oczywiście cały czas tylko "głaskać" gaz się nie da (niezdrowo dla turbiny), dlatego od czasu do czasu autko się przegoni po autostradzie dla zdrowotności silnika:) Ogólnie Ibiza Fr/Cupra to prawdziwy wilk w owczej skórze, który przy tak śmiesznym spalaniu daje mnóstwo frajdy z jazdy..
7,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
1.9 tdi 130 km to dość dynamiczy silnik a napewno w ibizie ale spalanie jakoś szałowo niskie nie jest. Jak ktoś będzie szlamił na 4 biegu 70-75 km to komp pokazuje średnia około 3.8 . 120 km/h na 6 biegu to około 5.5-6. ale prędkosci powyżej 160 km/h to minimum 8 na setke. Mi średnio spala około 8.7 na setke na dystansie 8 km, ale jak robie trase powyżej 25 kilometrów tośrednia wychodzi 7. Szału niema i niewiem jak wy robicie spalanie 7 w miescie mi po gdyni nigdy nie zchodzi poniżej 8.2 na setke.
6,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Wszystkie wyniki spalania osiągnięte na przestrzeni 2 lat odkąd posiadam Ibizę (przejechałem nią 40 tys. km) zapisuje sobie każde tankowanie od dwóch lat więc wyniki megarealne (komputer pokładowy "zakłamuje"wyniki o jakieś 0.5-0.8l na każdym baku; wyniki osiągnięte od pełnego do pełnego baku) --> pełny bak to ok. 600 km --> maksymalne spalanie - zeszłoroczna podróż Chałupy->Wawa - 9godzin jazdy na przemian 2km/h i autostrada - dało ostatecznie wynik 7.6l/100km Vervy --> minimalne spalanie to malownicza i płaska trasa ok. 200 km, ze średnią prędkością nie przekraczającą 110 km/h, z rzadka używając VI biegu, dało mi wynik 5l/100km Wynik średniego minimalnego spalania został osiągnięty w stosunku 400 km trasa, 200 km po Warszawie. Wszystko zależy od tego jak samochód jest deptany i w jakim zakresie obrotów zmieniane są biegi. Jeśli jeździ się w granicach 100-120km/h spalanie optymalne. Ceny części "ludzkie": oleje i filtry to koszt rzędu 160 zł, klocki przód 120 zł. Turbina chodzi pięknie, silnik łatwy do zmapowania - do 160-180KM. Mnie moje 131 koni w zupełności wystarcza. Uważajcie na przebiegi i na chłodzenie turbiny - 20tys. rocznie to dla tego silnika absolutne minimum, więc jeśli nie kupujecie auta od wujka/ojca/sąsiada, tylko z komisu - przebieg w 10 letniej Ibizie jak moja, z tym silnikiem rzędu 210-230 tys. km to fakt - w innym przypadku - licznik jest na bank przekręcony. Autko naprawdę polecam. Przyjemnie przyspiesza na każdym biegu, począwszy od 1800-2000obr./min. Idealne jako pierwsze auto aczkolwiek dla kierowcy z doświadczeniem (ze względu na specyfikę przyspieszania) Pozdrawiam, Mariusz

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III