Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback 1.0 i 50KM 37kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 50 KM (37 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 86 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 67,1 x 70,6 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Cichy
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
Autko kupiłem ponad rok temu, w rok przyjechałem 40000 km (dodatkowa praca jako kierowca), oczywiście były naprawy, były holowania, ale był tez przebieg bo w końcu nim jeździłem, co miesiąc starałem się coś w nim robic, wydałem okolo 3 tysięcy i nie żałuję. Teraz od dobrych 5 miesięcy nic się z nim nie dzieje. Cena autka nie jest kosmiczna, lecz na pewno nie sprzedslbym go teraz, pewnie pojeżdżę nim, aż zakończy swój żywot. Trochę taka moja druga miłość. Auto prowadzi się bardzo dobrze, nie ma wspomagania, lecz nie jest to problemem. Maksymalnie jechałem nim prawie 160 km/h, kierownicą nawet na chwile nie zatrzeslo. Spalanie w cyklu mieszanym 6.6-6.7.Na trasie przy normalnej prędkości 6 lub może nawet mniej. Jedynie co to chciałbym przejechać się 2.0 :D
4,3
~jts4@interia.pl
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
Autko mam od roku. Zrobiłem nim ponad 25 tys. KM. Uważam, że nie jest to mało, z uwagi na to, że jest to moje pierwsze własne auto. Czytałem masę opinii wcześniej na temat Ibizy i kupiłem ją. Zdecydowała ocena pracy zawieszenia i ocena dotycząca kultury pracy i ekonomika silnika 1.0 50KM. Nie żałuję zakupu. Autko spełnia swoje zadanie, jakie przed nim postawiłem. Gdybym jeszcze raz miał kupić, mając do dyspozycji ograniczone środki finansowe, kupiłbym ten model na pewno. A jeśli już nie Ibizę, to pewnie Renault Clio.
5,0
~STR8IBIZA
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
Jest świetnie ! Autko jest super, dla seniora i dla początkującego, jest zrywne, relatywnie tanie, bardzo wygodne, bryła samochodu jest elegancka, auto ma 14 lat i tylko 3 małe ślady rdzy + podłoga w bardzo dobrym stanie, jestem bardzo zadowolony z zakupu :)
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback 1.0 i 50KM 37kW 1996-1999
6,1
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
przy 80km/h, przyspieszaniu na 3/4 gazu w okolicach 3000 obrotów i często jadąc na luzie(przy zbliżaniu się do zabudowanego i z większych górek)obciążony jedną osobą z ciśnieniem w oponach 2.2 do 2.5 bar na trasie spala w przedziale 4 do 4,5 litra(trudno mi to dokładnie określić), lecz jak napisałem jest to okupione powolną jazdą. W mieście przyspieszając na tej samej zasadzie co na trasie i puszczanie luzem auta tak aby jak najmniej używać hamulca daje mi coś pomiędzy 4.8 do 5.5 litra w zależności od tego jakie są korki(w mieście jeszcze trudniej określić mi spalanie bo jeżdżę raz na jakiś czas i to 80% trasa)mój tata nie stosując takich kombinacji na trasie spala 4.8 - 5 litrów ( jedzie 90 - 95km/h i nie jeździ nigdy na luzie)w mieście uzyskuje natomiast ok 5,5 (średniej wielkości miasto starogard gdański)
6,3
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
Porównuje teraz do mojego poprzedniego samochodu - daewoo tico ( mistrza oszczednosci :D ) i seacik wychodzi tutaj baardzo pozytywnie ;) spalanie w miescie raptem 0,5l większe, w trasie podobnie, ceny części troszkę większe, ale i tak jest zupełnie tanio + dobra dostępność. Nie ma powodów do nażekań ! ;)
8,2
Seat Ibiza II
Hatchback 1.0 i 50KM 37kW
troche mnie zaskoczylo spalanie.liczac okres grudniowy i wlaczanie ogrzewania do momentu odparowania kompletnie szyb. najpierw po przejechaniu 500 km na pełnym baku i dotankowaniu na 3 odbicia wyszlo 8.3 litra (okolo 300 km trasa) nastepnie po przejechaniu 200 i dotankowaniu na takiej samej zasadzie( ta sama stacja i ten sam dystybutor) wyszlo rownież 8.3 nie ukrywam ze liczylem na okolo 7 litrów w tej porze roku.jest to srednie spalanie. wiecej szegółow podam po kilku tankowaniach. pozdrawiam

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback