Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~jaaa
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Ibizka to bardzo sympatyczne autko.Z moją nic poważnego do tej pory sie nie dzialo i mam nadzieje,ze tak bedzie dalej a mam ja ponad 2 lata.Tylko podstawowe wymiany,filtry,olej jakies klocki.Samochód dobry do miasta i w trasę,oczywiscie nie dla czteroosobowej rodziny ale dla pary idealny:)110 km bardzo dobrze daje sobie rade z tym autem.W trasie nie ma problemów z wyprzedzaniem a w miescie w polaczeniu z małymi wymiarami tez mozna ładnie pośmigac:)Spalanie w moim przypadku: w miescie(Warszawa) 6.5-7.5 a trasa to ok.5 litrów zalezy jeszcze od predkosci przelotowej:)Generalnie Ibizke z czystym sumieniem polecam.
3,9
~Szymon1986
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto robi bardzo dobre wrażenie, szczególnie dlatego, że ma mocny silnik i małą masę. Boli mnie brak ABS i klimy, ale ponoć nie było ich normalnie w GT TDI za 110KM. Przy 330 tys przebiegu nie ma tragedii z awaryjnością, samochód idzie jak burza, ale olej też wciągnie. Zawieszenie w miarę dobrze spisuje się na naszych drogach. Części zamienne bardzo tanie, konstrukcja w naprawach bardzo prosta. Polecam autko dla młodych ludzi, małe, zrywne, wszędzie się mieści. Awaryjne w tych samochodach jest koło dwumasowe i turbina. Przy dobrym użytkowaniu, czyli: przy rozgrzanej turbinie i niekoniecznie przy jeździe na niskich obrotach długo wytrzyma. Nie lubi natomiast jazdy w stylu dziadków: piąteczka i na spokojnie. Cena niższa niż Polo, a w polówkach nie było tego silnika z tego co wiem. Szczerze POLECAM!!!! ale tylko egzemplarze zadbane. Mój taki nie był więc musiałem go sobie trochę podreperować.
3,6
~gawe...
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Drobiazgi sprawily, ze stracilem resztki sympatii do tego auta. zepsute elektryczne lusterka, szyby, odpadajace lusterko w srodku, WSZYSTKIE zamki, alarm, klimatyzacja, radio, wycieraczki, reflektory (odpadly kopulki), wybierak lewarka biegow, rdza na progach, rdzewiejace wszystkie śruby, wiecznie odpadajacy zderzak przedni i pare innych - dramat, ruina! ze wzgledu na usterki - sprzedalem auto po trzech latach za cene CZTERY RAZY NIZSZA niz cena kupna. Z pozytywow : auto jako tako wozilo mnie i jezdzilo przez 70000km (praktycznie same trasy). pojawiajace sie usterki byly bardzo uciazliwe, ale jednak caly czas mozna bylo jezdzic. to w duzej mierze zasluga genialnego 1.9TDI:) w tym malym aucie 110KM w dieslu daje swietne osiagi.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-1999
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam. Ibiza GT TDI, motor to AFN 110ps w serii, przebieg 280 tyś. km. Silnik przeszedł kilka modyfikacji i na chwilę obecną ma 190ps 400Nm. Auto użytkowane głównie w mieście, traktowane raczej ostro, często w korkach (3-miasto). Średnie zużycie paliwa z nie całych 20tyś.km to 6.8L/100km. Przypominam że auto ma 190ps i często z nich korzystam. W trasie, jazda dynamiczna ale bez szaleńst to 4,9l. Zuzycie paliwa przy ganianiu się w nocy po miescie oceniam, bo nie jestem w stanie tego obliczyć, na ok.8-9l. Więc pokażcie mi coś co ma podobne osiągi przy takim spalaniu??? Nie ma się co bać tuningów silników TDI. Rozsądnie traktowany naprawdę jest niezawodny i nadal oszczedny. Zapraszam na moje konto w AC, tam mozna sprawdzić jak to jest w rzeczywistości autocentrum.pl/awc/bajer , wszyskie wpisy realne i dokonywane sumiennie. Z usterek to wymieniełem uszczelkę pod głowicą, no ale przy takim przebiegu i tym poziomie mocy to jedyna awaria.
4,9
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
tutaj ibizka króluje ale musi się o nią dbać przeglądy i wymiany części na czas i spalanie jest naprawdę znikome nie gazując na 5 biegu można zejść poniżej 4l i to spokojnie jak sie depnie a jest czym to spalanie idzie w górę po mieście bez tragedii do 6,5 max no chyba że zimą to trochę gorzej ale to norma niestety. części zamienne dostępne i naprawdę w porównaniu do konkurencji tanie żedko w dieslu koszt wymiany paska rozrządu z rolkami i z robocizną wyniósł mnie około 350pln nie jest żle zwłaszcza że bezawaryjna jak narazie
5,2
Seat Ibiza II
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Na samym początku napisać muszę ze wszystkie wyniki są przybliżone i są to wskazania komputera!Autko mam dopiero od niedawna ale troche juz przejechalem i jestem pozytywnie zaskoczony! przy dobrze rozgrzanym silniku auto pali znikome ilości paliwa a musze dodac ze jestem mloda osoba ktora w pełni korzysta z tych 110km:D oczywiscie jak auto jest zimne i troche szybciej sie ruszy to komputer potrafi pokazac spalanie ok 25L i nawet wiecej! ale to tylko chwilowy wynik! srednio jezdze z predkoscia od 100-140 km/h i wtedy spalanie wychodzi ok 5.5L/100km! ogolnie rzecz biorac polecam to autko bo za male pieniadze dostajemy auto w dobrym roczniku ze swietnym, dynamicznym i oszczednym silnikiem VW ktory na pewno nam dlugo bedzie sluzyl!

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback