Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1. Autorem projektu nadwozia modelu jest Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. Mimo dużych zmian stylistycznych, Ibiza V nie straciła nic ze swojej popularności. Zdobyła nagrodę dla Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii i Holandii.

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - prawy bok
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - komputer pokładowy
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - panel sterowania wentylacją i nawiewem
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - konsola środkowa

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza V   2008 - teraz
    Seat Ibiza V

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Wersje nadwozia Seat Ibiza V

Silniki Seat Ibiza V SportTourer Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza 67,61

Seat Ibiza laleczka 73,37

Seat Ibiza IBIZKA 76,11

Seat Ibiza Ecomotive 88,18

Seat Ibiza IBI 68,53

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

kobi83 91,06

dylu89 93,22

kicia_nh 69,78

kooley 73,74

daabxc 87,80

qrczaczeq 31,07

daniel89_Lb 32,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze
Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze Notoryczna robota serwisowa - wymiana oleju. Zalałem Mobil Super 2000 Diesel, wy...
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek Witam, dzisiaj zainwestowałem w nowe zawieszenie (stare się już raczej do nicze...
Bagażnik dachowy InterPack Traxer
Bagażnik dachowy InterPack Traxer Dla zainteresowanych osób postanowiłem opisać mój wybór bagażnika dachowego. Chc...
Gwint zbiera żniwa
Gwint zbiera żniwa Wczoraj wieczorem wracając z pracy nie wiadomo skąd zapaliła mi się kontrolka ol...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

od 37 600 zł do 75 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 180 KM): 1.2, 1.2 TSI, 1.4, 1.4 BT, 1.4 TSI, 1.4 TSI , 1.4 TSI ACT

 

Diesel (75 - 143 KM): 1.2 TDI CR, 1.6 TDI CR, 2.0 TDI CR

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet zimowy - 1 150
Pakiet bezpieczeństwa - 1 400
Pakiet Elektronik - 1 380
Pakiet Schowki - 1 690
Pakiet Confortdrive - 0

Cena katalogowa

58 800

Zobacz ofertę Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Dacia Sandero
1.5 dCi (90 KM)
Volkswagen Polo
1.4 TDI BlueMotion Technology (90 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza V SC Facelifting FR 10-Year Seat Ibiza 2006 Seat Ibiza V SC Trophy (2013) Seat Ibiza V SportCoupe Facelifting Seat Ibiza V Cupra Seat Ibiza Vaillante Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting Seat Ibiza V FR
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 475
Przejechany dystans
14 488 520 km
Zatankowanego paliwa
570 416 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 983
Wydanych pieniędzy
928 845 zł
Średnie wydatki na auto
1 099 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 163
Wydanych pieniędzy
1 122 341 zł
Średnie wydatki na auto
1 328 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (845)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Bi, dodano: 15.07.2009 14:59

Na krótkich trasach gdy nie nie zdąży się rozgrzać silnik spala około 7 litrów. Jeżdżę cały czas w cyklu mieszanym z przewagą poza miastem. Na długiej trasie (460 km) przy agresywnej jeździe średnio 100-120 km, a gdzie się dało to do 140 km przy obciążeniu ludźmi i bagażem spalił mi 5,7 l, więc jestem zadowolony. Po roku napraw i przeanalizowaniu samochodu wyszło, że to jest składak, a i tak spalanie bardzo dobre (widać dobrze poskładany ;p). Chyba najbardziej ekonomiczny silnik 1.6, chociaż duże znaczenie ma też lekka waga samochodu (930 kg masy własnej). Gorąco polecam to Auto !!

pełny raport Seat Hatchback 1.6 i

autor: Ania, dodano: 14.03.2012 20:13

Tu jest trochę gorzej, lecz nie tragicznie. Silnik ma już swoje lata, nie jest nowoczesnej niestety konstrukcji. Poczuć to można na kieszeni zwłaszcza jeżdżąc w mieście, wtedy spalanie wychodzi miedzy 8,0 a 9,0 litra na setkę. W trasie można zejść do 6l/100 km a jeśli zbytnio nie dodaje się gazu to nawet niżej. Jazda mieszana w mieście i poza nim to wynik na poziomie 7,0 a 8,0. Części do drogich nie należą, dużo nie wymieniałam, ale to i dobrze. W wersji silnika 16V są dwa paski rozrządu, co trochę powiększa wydatki przy zakupie auta. Jak do tej pory użytkowanie auta nie sprawiało mi problemów. Oby tak pozostało.

pełny raport Seat Hatchback 1.4 16V

autor: Bartek, dodano: 21.11.2008 14:26

Pali dość sporo po mieście - w trasie właściwie idealne. Coś o samochodzie. Autko właściwie bezawaryjne. kupiłem go trochę ponad rok temu i od tego czasu wymieniłem tłumik bo gwizdał gałki i linkę od sprzęgła bo się zerwała w drodze. Koszty części bardzo przystępne. Poprzedni właściciel zrobił hamulce klocki + tarcze amory rozrząd i konserwację i ze wszystkim zmieścił się w 1000 zł. Podobna zabawa w polonezie kosztowała mnie 1300 bez konserwacji. Autko naprawdę godne polecenia zwłaszcza że jeżeli nie było bite nie ma się co martwić o rdzę czy powłokę lakierniczą. Moja IBI ma prawie 13 lat i jestem z niej bardzo zadowolony.

pełny raport Seat Hatchback 1.4 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także