Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1. Autorem projektu nadwozia modelu jest Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. Mimo dużych zmian stylistycznych, Ibiza V nie straciła nic ze swojej popularności. Zdobyła nagrodę dla Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii i Holandii.

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - prawy bok
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - komputer pokładowy
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - panel sterowania wentylacją i nawiewem
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - konsola środkowa

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza V   2008 - teraz
    Seat Ibiza V

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Wersje nadwozia Seat Ibiza V

Silniki Seat Ibiza V SportTourer Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza III 6K1 72,42

Seat Ibiza  1,4 MPI 78,64

Seat Ibiza 67,61

Seat Ibiza IBI 68,53

Seat Ibiza IBIZKA 76,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

AlexanderMarx 40,11

kicia_nh 68,31

paapook 79,18

Olga_08 85,72

Ferdas 81,93

Michhh 76,79

acieply 64,40

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Mały test żarówek H7.
Mały test żarówek H7. Przy kolejnej wymianie żarówek postanowiłem przeprowadzić mały test. Szukając ...
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek Witam, dzisiaj zainwestowałem w nowe zawieszenie (stare się już raczej do nicze...
Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze
Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze Notoryczna robota serwisowa - wymiana oleju. Zalałem Mobil Super 2000 Diesel, wy...
Kolejny dzień, kolejne plany+lepsze zdjęcie samochodu.
Kolejny dzień, kolejne plany+lepsze zdjęcie samochodu. Dzisiaj samochód pojechał z bratem na przegląd(brat mechanik) i okazało się, że ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

od 38 600 zł do 76 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 180 KM): 1.2, 1.2 TSI, 1.4, 1.4 BT, 1.4 TSI, 1.4 TSI , 1.4 TSI ACT

 

Diesel (75 - 143 KM): 1.2 TDI CR, 1.6 TDI CR, 2.0 TDI CR

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet zimowy - 1 150
Pakiet bezpieczeństwa - 1 400
Pakiet Elektronik - 1 380
Pakiet Schowki - 1 690
Pakiet Confortdrive - 0

Cena katalogowa

59 800

Zobacz ofertę Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (90 KM)
Fiat Punto
1.3 Multijet (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza V Seat Ibiza V SC Facelifting FR 10-Year Seat Ibiza Cupra Concept Seat Ibiza V SportTourer Facelifting Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza Bocanegra Seat Ibiza SportTourer Seat Ibiza V 2.0 Sport Seat Ibiza 2006
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 881
Przejechany dystans
14 178 653 km
Zatankowanego paliwa
553 277 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 913
Wydanych pieniędzy
908 253 zł
Średnie wydatki na auto
1 121 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 047
Wydanych pieniędzy
1 090 958 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (810)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel_79, dodano: 10.09.2013 08:23

Teraz dojeżdżam do pracy 60km w jedną stronę więc staram się jeździć oszczędnie, wykorzystując zasady "eko". Samochód posiadam już kilka lat i szczerze to jeszcze mnie nie zawiódł na drodze. Jak dla mnie jest to super trafione auto jest ekonomiczne i jak to tdi jak trzeba jest moc pod prawą nogą. Ma swoje lata więc nie jest idealny pod względem wizualnym ale mi to nie przeszkadza, jestem zadowolony że posiadam samochód który mi nie odmówił posłuszeństwa nigdy go potrzebowałem. Każdemu polecam samochody z tymi silnikami tdi 90KM żona jeździ od 3 lat "paskiem" b5 z tym samym silnikiem i też niegdy jeszcze nie zawiódł.

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: pio..., dodano: 29.07.2013 18:28

no i niestety, ale tu mojej ibizki nie mogę pochwalić. pali mi w miescie 10litrów bez włączania klimatyzacji. nie wyjezdzam po za maisto 10 litrów na 100km w mieście które ma 80tys mieszkańców popoludniami są małe korki rano i wieczorkiem sie przejeżdza przez miasto bez kłopotów. Nie wiem czy mam coś źle ustawione, czy po prostu tyle te auta palą. kupiłem ibizke, bo z tego co tu wyczytałem bardzo mało pali a tu sie zdziwilem bo jezdze delikatnie ok 2000 / 2200 obrotow na minute zmieniam bieg takze go nie grzeje i niestety pali ile pali jeśli mam coś do wymiany to proszę napisać na e maila co by to mogło być piotrek1558@wp.pl jestem wdzieczny za kazda wiadomość:)

pełny raport Seat Hatchback 1.9 SDi

autor: tomifryc@vp.pl, dodano: 17.02.2014 17:31

Posiadam autko od 3 miesięcy 1.6i 105 km,. Przebieg 70.000 autko sprowadzone Niemiec osobiście od prywatnej osoby.Co do spalania uważam za bardzo dobre,jaką masz nogę tyle lejesz,.tzn. jazda trasa bez klimy 70-80km/h spalanie 5.5 i tak w miarę jak wciskamy pedał gazu tak sobie pije i pije ,..co do miasta i obroty max,.2.500 to spalanie 7 L ,.oczywiście zimny silnik to więcej., jeśli delikatnie obchodzimy się z pedałem gazu to spalanie jest naprawdę ok, ale ten silnik zaczyna ożywać od 3.000,.zaraz ale w którym aucie sportowa jazda idzie w parze z ekonomią? .dodam że autko jest na 16nastkach niski profil, .średnio wychodzi mi 7L-8L a nogi lekkiej nie mam:)Autko fajnie się trzyma drogi jedyny system jaki w nim posiadam to abs ale przy tych oponkach jest przyklejony do drogi, . jest sztywny jak taczka ale coś za coś:) Polecam bo to autko do miasta jak i w trasę,. koszty części jak i napraw niskie.

pełny raport Seat Hatchback 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także