Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1. Autorem projektu nadwozia modelu jest Belg Luc Donckerwolke, główny stylista Seata. Mimo dużych zmian stylistycznych, Ibiza V nie straciła nic ze swojej popularności. Zdobyła nagrodę dla Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii i Holandii.

Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - widok z przodu
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - prawy bok
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - komputer pokładowy
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - panel sterowania wentylacją i nawiewem
Seat Ibiza V SportTourer Facelifting - konsola środkowa

Generacje Seat Ibiza

  • Ibiza V   2008 - teraz
    Seat Ibiza V

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Wersje nadwozia Seat Ibiza V

Silniki Seat Ibiza V SportTourer Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza  1,4 MPI 78,64

Seat Ibiza Cupra 69,80

Seat Ibiza BELPHEGOR TDI GT 73,51

Seat Ibiza 67,61

Seat Ibiza 1.9 TDI GT 67,24

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

An_stb 87,37

kowalu7 34,74

Lijon 98,00

gugul 68,38

grzesztof777 40,96

Olga_08 86,01

mychowicz 72,75

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Portfel SEAT
Portfel SEAT W związku z tym, że wkrótce minie 4 lata użytkowania mojej Ibizy taki oto prezen...
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek Witam, dzisiaj zainwestowałem w nowe zawieszenie (stare się już raczej do nicze...
Ibiza w obiektywie Google Street View
Ibiza w obiektywie Google Street View Niecodzienne zdjęcie mojej Ibizy "w ruchu" na Google Street View. ...
Kolejny serwis w aucie i wszystko powinno działać w 100%
Kolejny serwis w aucie i wszystko powinno działać w 100% Przygotowuję Seata do dalekiej podróży. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Jest duż...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

od 38 600 zł do 76 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 180 KM): 1.2, 1.2 TSI, 1.4, 1.4 BT, 1.4 TSI, 1.4 TSI , 1.4 TSI ACT

 

Diesel (75 - 143 KM): 1.2 TDI CR, 1.6 TDI CR, 2.0 TDI CR

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet zimowy - 1 150
Pakiet bezpieczeństwa - 1 400
Pakiet Elektronik - 1 380
Pakiet Schowki - 1 690
Pakiet Confortdrive - 0

Cena katalogowa

59 800

Zobacz ofertę Seat Ibiza 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowe kombi
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Fiat Punto
1.3 Multijet (75 KM)
Fiat Punto
1.2 8v (69 KM)
Hyundai i20
1.1 CRDi (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza V Cupra Seat Ibiza V 1.4TDI Seat Ibiza Cupster Concept (2014) Seat Ibiza 2006 Seat Ibiza Bocanegra Seat Ibiza Cupra Concept Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza V FR Seat Ibiza SportTourer Ecomotive Seat Ibiza V 2.0 Sport
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 263
Przejechany dystans
14 347 374 km
Zatankowanego paliwa
562 899 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 962
Wydanych pieniędzy
920 247 zł
Średnie wydatki na auto
1 110 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 088
Wydanych pieniędzy
1 104 875 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (829)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Anonim, dodano: 17.06.2008 02:15

Możecie mi nie wierzyć, ale to są jak najprawdziwsze dane!!! Jeżdżę tym seatem oszczędnie już 9 lat, więc dobrze mi się odpłaca... Rodzinie często pokazuję spalanie na komputerze pokładowym, bo trudno im uwierzyć. Grunt - to powoli przyspieszać, do świateł (i nie tylko) hamować silnikiem, często zmieniać biegi (najlepiej przy 1500 obr./min.), utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach (ja pompuję wszystkie do 2,4 przy 195/50/15). Spróbuj sam tak pojeździć, a zobaczysz, że po kilku latach "przyzwyczajenia" silnika do nowego stylu jazdy, też osiągniesz podobne wyniki. Udało mi się osiągnąć 2,8 l/100 km latem przy jeździe ok. 80 km/h na płaskiej nawierzchni. Szczerze mówiąc - jadąc wolniej - jeszcze zmniejszysz spalanie, ale będziesz "zawalidrogą" (mój rekord to 2,4 l/100 km latem na trasie, ale bez dotykania gazu na piątym biegu)... Jadąc normalnie 90 na trasie, standardem jest spalanie 3,2 w lato lub 3,5 w zimę. Powodzenia! Ps.: nie jestem nienormalny, a to wszystko to szczera prawda!!!

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: darias, dodano: 16.04.2009 20:22

witam spalanie w miescie lpg latem to 10,5l-11l trasa spokojna jazda na lpg 8-9l kiedys zrobilem na 28l lpg 365 km, ale jechalem 90-100 km/h, jadac 120-140 km/h trzeba liczyc 10l lpg,zima miasto to okolo 12 a czasami nawet 12,5l oczywiscie instalacja lpg sekwencyjna marki "ZENIT" jak na 1.6 i 75 KM i opony 195/50/15 nie sa to dobre wyniki zwlaszcza spalanie w miescie kolega ma golfa 3 1.8 z instalacja sekwencyjna i pali mu dokladnie tyle samo.trzeba tez dodac ze przy instalacji sekwencyjnej silnik startuje na benzynie caly bak ok 38l zima starcza na ok. 2-2.5 miesiaca a latem tak na 3 lub 3 z kawalkiem mowa tu o codziennym odpalaniu przez 7 dni w tygodniu.min.dwa razy dziennie od zupelnie zimnego.temperature przelaczania na lpg jest ustawiona chyba ok. 35C* dokladnie juz nie pamietam.ceny serwisowania w ASO ceny wziate z kosmosu ale to akurat normalka jak to ASO.np.cena lacznika stabilizatora w ASO 180 zl!!! i jeszcze powiedzieli ze trzeba zamowic i czekac bo, a w sklepie dalem za zamiennik 20 zl!!! i tak o to pierwszy i ostatni raz bylem sie o cos zapytac w ASO SEATA.na lpg zrobilem 70 tys.km po zakupie gdy mial 72 tys.km poszla skrzynia biegow wyskakiwal piaty bieg i cos sie tam pomieszalo,skrzynia ze szrotu od vw 650 zl+olej+wymiana to kosztowalo mnie 1000zl podobno te skrzynie sa felerne jak mowili mechanicy,wymienialem tez silniczek krokowy z przepustnica w Polsce to koszt ok.800-900zl chyba zamiennik mi udalo sie kupic na internecie za ok 450zl przeliczajac na zl za nowy zamiennik,zamawialem z angielskiej strony internetowej.uwaga tez na kolumne kierownicza lubia sie tam robic luzy na krzyzakach a krzyzak jest zespolony z cala kolumna kierownicza, i albo trzeba wymienic cala kolumne kierownicza cena chyba 2400 zl w ASO lub dac do regeneracji co pewnie tez kosztuje pare ladnych stowek.

pełny raport Seat Hatchback 1.6

autor: rklos2@gmail.co, dodano: 17.11.2012 16:39

Przyznaje że nie jeżdżę zbyt oszczędnie. W warunkach mieszanych Ibiza spala mi średnio 5,7 l/100km. W porównaniu z Fordem Focusem (poprzednim moim autem) palącym 10l/100km jest rewelacja. Obecnie tankując za 100 zł jestem w stanie przejechać liczbę kilometrów, którą pokonywałem Focusem (również przy tankowaniu za 100 zł) gdy cena benzyny wynosiła około 3,90 zł. Ceny w serwisie są dla frajerów, zamienniki dobrej jakości można kupić w przystępnej cenie. W związku tym, iż moją Ibizę kupiłem w stanie do poprawek blacharsko-lakierniczych zmuszony bylem kupić maskę, chłodnicę i kompletny zderzak. Polecam giełdę w Gliwicach, gdzie można przebierać w częściach do Ibizy, a ceny niższe niż na internetowych aukcjach,

pełny raport Seat SportCoupe 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Ibiza V SportTourer Facelifting 1.2 TSI 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także