Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Leon

Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), dysponujący sportowymi właściwościami, produkowany od 1999 roku. Leon pierwszej generacji był sportową wersją hatchback modelu Toledo (projekt Giorgetto Giugiaro). Technicznie spokrewniony był też z VW Golfem. Druga generacja auta powstała w 2005 roku, już jako niezależny model z nową stylistyką. Jego projektantem był Walter de Silva. Leon II szybko zdobył sporą popularność, na wielu rynkach stał się najlepiej sprzedającym się samochodem Seata, m. in. w Danii, Finlandii i Grecji wygrywał plebiscyty na Samochód Roku. Od 2013 roku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Seat Leon

  • Wybierz generację: Seat Leon III (2013 - teraz)
    Seat Leon III
    Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - zderzak przedni Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - widok z tyłu Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - lewe tylne nadkole Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - kokpit Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - sterowanie w kierownicy Seat Leon III Hatchback - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza

    Seat Leon III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Model znów został zdecydowanie przeprojektowany, stylistycznie nawiązuje do prototypu IBE Concept z 2010 roku, a także nowej Ibizy. Zbudowano go na nowej płycie...

    więcej o Seat Leon III

  • Wybierz generację: Seat Leon II (2005 - 2012)
    Seat Leon II
    Seat Leon FR 2009 - prawy tylny reflektor - wyłączony Seat Leon FR 2009 - koło Seat Leon FR 2009 - widok z tyłu Seat Leon FR 2009 - tunel środkowy między fotelami Seat Leon FR 2009 - fotel pasażera, widok z przodu Seat Leon FR 2009 - fotel kierowcy, widok z przodu

    Seat Leon II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Po premierowym modelu, Leon II został diametralnie odmieniony stylistycznie. Pierwowzorem, jeśli chodzi o wygląd był Seat Altea, który zapoczątkował nowy design gamy hiszpańskiej marki. Projektantem...

    więcej o Seat Leon II

  • Wybierz generację: Seat Leon I (1999 - 2005)
    Seat Leon I

Seat Leon III

Leon pełni w gronie kompaktów koncernu Volkswagena rolę samochodu przeznaczonego dla miłośników dynamicznej stylizacji i dynamicznego prowadzenia. W obraz ten wpisuje się także trzecia generacja hiszpańskiego auta, która już na pierwszy rzut oka przewyższa urodą nieco nudnawego Golfa. Efektowna linia okien, wyraziste przetłoczenia karoserii oraz ostre rysy detali nie pozwalają zapomnieć, że mamy do czynienia z kompaktem o sportowym “sznycie”. Co ważne, u boku 3- i 5-drzwiowego hatchbacka w ofercie znajdziemy prorodzinne kombi.

Przyglądając się wnętrzu Seata, możemy poczuć się zawiedzeni - hiszpańskiego temperamentu jest w nim niestety jak na lekarstwo. Ale są i dobre strony nieskomplikowanego designu - wskaźniki mogą pochwalić się wzorową czytelnością, a wszelkie klawisze pokładowe możemy obsłużyć niemal z zamkniętymi oczami. Jakość materiałów użytych do wykończenia oraz staranność ich montażu nie dają powodów do narzekań, choć do bliźniaczego Golfa trochę brakuje.

Mimo że Seat Leon III okazuje się krótszy od poprzednika, ma w zanadrzu dłuższy rozstaw osi, a tym samym także większą przestrzeń w kabinie. Dla czterech dorosłych osób wolnego miejsca jest pod dostatkiem, a spory bagażnik sprawia, że wakacyjny wyjazd z kompletem pasażerów nie powinien stanowić problemu. Niestety, nie obyło się bez funkcjonalnych potknięć - regulacji pasów bezpieczeństwa nie uświadczymy, pakując walizki, musimy pokonać wysoki próg załadunku, a składając tylną kanapę, tworzymy na podłodze niemały stopień.

Dużo pochlebnych opinii Leon zbiera za właściwości jezdne. Podobnie jak w Golfie, w zawieszeniu tylnym zdecydowano się zastosować dwa rozwiązania (zależnie od wersji, dostajemy belkę skrętną lub układ wielowahaczowy), jednak w obu przypadkach całość trzeba ocenić wysoko. Auto jest bowiem mistrzem w pokonywaniu ciasnych zakrętów, a mimo to pozostaje wystarczająco komfortowe. Powodem do uśmiechu jest też cechujący się dużą precyzją układ kierowniczy.

W trio Seat Leon/Volkswagen Golf/Skoda Octavia, to bohatera naszego opisu da się kupić najtaniej. W stosunku do niemieckiego “brata” hiszpański model ma jednak słabsze wyposażenie seryjne, a kiedy je zrównamy, różnica w cenach zaczyna się zacierać. To oznacza, że Leon nie należy do okazji cenowych, jednak z racji tego, że mamy do czynienia z bardzo dopracowaną konstrukcją, warto zwrócić na niego uwagę.

Seat Leon II

Choć kompaktowe hatchbacki to grupa aut, które kupuje się raczej z rozsądku, Seat postanowił wystylizować Leona II tak, aby chwytał za serce i budził pożądanie. W ten sposób powstało auto, którego zewnętrzna sylwetka wręcz ocieka dynamicznymi liniami. Z przodu robi to za sprawą agresywnych reflektorów i mocno wyprofilowanej maski, z boku dynamiczną linią okien, tylnymi klamkami ukrytymi w słupkach i wyraźnymi przetoczeniami karoserii, zaś z tyłu dzięki “spłaszczonym” lampom i masywnemu zderzakowi. Mankamentem designu Leona jest fakt, że... do złudzenia przypomina on bratnie Toledo i Alteę.

Wnętrze nie robi już tak dobrego wrażenia jak nadwozie. Co prawda, w tablicy rozdzielczej da się znaleźć kilka designerskich “smaczków”, jednak efekt psują materiały wykończeniowe, które rażą w oczy “taniochą” i są niezbyt miłe w dotyku. Pochwalić należy za to ergonomię obsługi - zarówno ze względu na czytelne zegary, jak i dobrze rozplanowane przełączniki. Prowadzący hiszpański kompakt może też cieszyć się z kapitalnej pozycji za “kółkiem” oraz znakomitych foteli - wygodnych i skutecznie podpierających ciało w zakrętach.

Pod względem obszerności kabiny Seat Leon II nie ma się czego wstydzić przed konkurencją. Choć do najprzestronniejszych modeli w klasie mu daleko, w praktyce miejsca nie powinno zabraknąć. No, chyba że na tylnej kanapie postanowią usadowić się trzy osoby - wtedy będzie trochę ciasno. Podobnie jak przestrzeń w kabinie pasażerskiej wygląda pojemność bagażnika - do wzorowych nie należy, jednak przy normalnym użytkowaniu okaże się wystarczająca. Plusem kufra są jego foremne kształty, minusem natomiast wysoki próg załadunku.

Dopracowany układ jezdny sprawia, że prowadzenie Leona dostarcza mnóstwo pozytywnych wrażeń. Podczas pokonywania krętej trasy samochód trzyma się nawierzchni jak przyklejony, pozostaje cały czas przewidywalny i nie generuje nadmiernych przechyłów karoserii. Jazda jest tym bardziej przyjemna, że pomimo nieskazitelnego prowadzenia, auto okazuje się też wystarczająco komfortowe. Konstruktorów Seata trzeba jednak pochwalić nie tylko za zawieszenie, ale także za układ kierowniczy i hamulce. Precyzyjna praca tego pierwszego sprawia, że kierowca nieprzerwanie czuje pełną kontrolę nad pojazdem, z kolei dzięki wydajnym hamulcom prowadzący nie musi obawiać się o zatrzymanie.

Seat Leon II. generacji korzysta z masy podzespołów Volkswagena Golfa V, nic więc dziwnego, że jego konstrukcja nie jest obca mechanikom, a większość części zamiennych dostaniemy za niewygórowane pieniądze. Pod względem bezawaryjności hiszpańskie auto wypada dobrze, ale nie idealnie - z najróżniejszymi defektami elektryki da się żyć, ale jeśli kupimy egzemplarz z benzynowym motorem 1.4 TSI lub, co gorsza, dieslem 2.0 TDI możemy wydać na serwis fortunę.

Komentarze redakcji

Powagosław: Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika.
Luzacjusz: Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L.

Silniki Seat Leon

Seat Leon II - jaki silnik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Publikacje o Seat Leon

Leon 1.6 TDI vs Leon SC 1.4 TSI. Hiszpańskie auto w dwóch smakach

Jednostka napędowa decyduje o charakterze samochodu. Wpływa na osiągi, prowadzenie i komfort. Przebojem ostatniej dekady były turbodiesle. Aktualnie jesteśmy świadkami kontrofensywy silników benzynowych. Sprawdzamy, czy do Leona lepiej pasuje żwawe 1.4 TSI, czy też warto wybrać oszczędne 1.6 TDI.

Seat Leon ST FR - Leon transportowiec
 
Nasz test Seat Leon ST FR 1.8 TSI 180 KM

Seat Leon trzeciej generacji doczekał się wersji kombi. Auto ma dynamiczną sylwetkę, dobrze się prowadzi, a gdy trzeba - potrafi być oszczędne. A więc wersja idealna? Nie do końca.

Leon 1.4 TSI vs Leon 1.8 TSI - czy warto dopłacać za 40 KM?
 
Nasz test Seat Leon SC Style 1.4 TSI vs Seat Leon FR 1.8 TSI

Kompaktowy Leon ma różne oblicza. Jest komfortowy i praktyczny. Potrafi być szybki, ale nieźle radzi sobie także z oszczędzaniem paliwa. Mnogość wersji silnikowych i wyposażeniowych ułatwia dopasowanie auta do indywidualnych preferencji. Sprawdzamy, czy warto dopłacać za 40 KM.

Seat Leon SC 1.4 TSI - trochę sportu, wiele rozsądku
 
Nasz test Seat Leon SC 1.4 TSI Style

Leon SC rzuca się w oczy. 140-konny silnik 1.4 TSI zapewnia sporą radość z jazdy, ale rozważnie obchodzi się z benzyną. Za dobrze wyposażoną wersję Style trzeba zapłacić 75 900 zł.

Seat Leon Cupra - najszybszy w historii
 
Nasz test Seat Leon Cupra 280

Od 1999 roku Leon Cupra jest synonimem ponadprzeciętnych wrażeń z jazdy. Najnowsza wersja hiszpańskiego sportowca zawiesiła poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie, co jest zasługą aktywnego zawieszenia, progresywnego układu kierowniczego oraz mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego.

Przeczytaj pozostałe 10 artykułów o Seat Leon

Seat Leon na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat LeonautoWcentrum - społeczność Seat Leon

najwyższe oktanyAuta - Seat Leon

Seat Leon 59,55

Seat Leon ASV objeżdża wsjo :D 62,84

Seat Leon Top Sport TDI 206 KM 59,14

Seat Leon Cupra 68,76

Seat Leon 70,90

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Leon

kris3314 30,17

dziama93 30,13

busz666 31,40

lysy99 30,17

kintrab1 31,54

MarekSzczecin 30,16

jachup 86,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Leon

Seat Sprzedany
Seat Sprzedany W dniu wczorajszym mój Leonidas znalazł nowego właściciela. Po dwóch dniach oglą...
pierwsze koty... - vol2. notlauf
pierwsze koty... - vol2. notlauf Zgodnie z obietnicami nie zabrałem się za samochód, bo zawsze coś. Brak czasu, b...
wiosenne porządki
wiosenne porządki Wczoraj: VAG, klucz płaski 22, klucz nasadkowy 13 i zapłon skorygowany do właśc...
MAŁA RZECZ... a cieszy[cool]
MAŁA RZECZ... a cieszy[cool] W okresie zimowym tak się zdarzyło, że zgubiłem zaślepkę haka holowniczego w zde...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Leon

od 53 100 zł do 114 600

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 180 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR, 2.0 TDI CR

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Seat Leon
 

Najpopularniejsza wersja Seat Leon

Seat Leon 1.2 TSI 86KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
klimatyzacja

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza - 270

Cena katalogowa

54 800

Zobacz ofertę Seat Leon 1.2 TSI 86KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Seat Leon najczęściej porównywane z:

Chevrolet Cruze
1.8 16V DOHC (141 KM)
Renault Megane
Energy dCi (130 KM)
Volvo V40
1.6 D2 (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Leon

Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
73 000 km, 2008
22 867 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 125 KM
66 000 km, 2008
22 878 PLN
Seat Leon
1.4 benzyna 85 KM
40 000 km, 2008
22 900 PLN
Seat Leon
1.6 benzyna 110 KM
144 000 km, 2010
39 900 PLN

Ocena auta Seat Leon

Wybrane opinie

Seat Leon Hatchback 1.8 T 20V (180 KM)

Piszę tą opinię dla osób, które myślą o zakupie Leona TOP SPORTA 1.8T, bo sam jak kupowałem, to mocno się zastanawiałem i dużo czytałem na ten temat! Otóż dla mnie ten samochód jest idealny! Jest niesamowicie oryginalny, ma wielką osobowość. Daje tak dużo frajdy z jazdy, że nie mogę się nadziwić. Nieraz koledzy w innych WYPAS furach dziwili się, dlaczego zostają tak daleko w tyle :) Tu chciałbym napisać jeszcze jedną rzecz! Mianowicie tym samochodem jeździ się inaczej niż normalnymi autami. Pisałem wyżej o "normalnej jeździe Leonem. Teraz wyjaśnie co ona oznacza. Otóż tym Leonem można jechać na 3 sposoby: 1) Normalnie - wtedy spokojnie wyprzedzasz wszystkich innych uczestników ruchu, po prostu jedziesz jak chcesz, masz totalną dowolność w jeżdzie. Życie jest piękne 2) Powoli - wtedy jeździsz tak jak inni uczestnicy ruchu - jedziesz w kolumnie, nie wyprzedzasz wszystkich. Uwaga taka jazda jest trudna - trzeba delikatnie muskać pedał gazu. I trzeba dużo cierpliwości. Po ostatnim spotkaniu...

dodał: leon-ts@tlen.pl
Seat Leon Hatchback 1.6 (100 KM)

Drogi zainteresowany.Seat Leon który posiadam z silnikiem 1.6 SR8 zaworów 100 koni ,to auto dla starego dziadka, a nie dla młodego goscia który chce mieć elastyczne dynamiczne auto. Nie wiem skąd opinie o dynamice(???) elastyczności(???).To jest po prostu muł.ZERO zrywu,ZERO elastyczności!!Chybaście sie ludziska poprzesiadali z dużych fiatów !!Jest tylko wygodny,cichy,śliczny,solidny.W życiu 2 raz bym tego nie kupił.Jeżeli ma gdzie s jechać dalej tym autem to czuje sie jak skazaniec.Tym sie nawet nie da zapiszczec....MAm Ibize 1.4 60 koni, to autko "Fruwa" a nie jedzie ruszać mozna z 3-ójki...To auto samo jedzie,a nie jak Leon trzeba go prosic.Tragedia.Coś tam ktoś mówił o radiu...Hihi Parametry sprzed pół wieku a te papierowe głosniki które wstawili w drzwi...;((...sztuka......Szkoda 500 baniek było tylko,mogłem wziąść Ibize w ciemno...Troche gorszy komfort ale przyjemnośc z jaaazdy na 5 !!!To jest opinia o miom aucie,i moich odczuciach.Zrobiłem Sześćset tysięcy km...600 000 i wiem co...

dodał: FaNSeata
Seat Leon Hatchback 2.0 TDI (140 KM)

Ogolnie dobre auto. Mam 150 konna wersje sport, 2.0 TDI. Jest to niezly potwor, ma ogromna moc ale rownie nieharmonijnie ja rozwija. Swietnie sie trzyma drogi. Ale podejrzewam ze na polskich dziurach wypadlby fatalnie. Doskonale wyglada, oglada sie za nim mnostwo osob. W koncu projekt Waltera da Silvy podkupionego od Alfy Romeo. Do silnika mam mieszane uczucia. Z jednej strony ogromna moc i nawet niezle wyciszenie, z drugiej fatalna turbodziura i kiepski zakres uzyteczny obrotow. Jak sie jezdzi szybko to tak troche skokami naprzod jako ze na kazdym biegu wyrywa go do przodu agresywnie skalibrowane turbo. Jakosc wykonczenia taka sobie. Spodziewalem sie lepszej. Plastiki baaardzo przecietne i bywaja niedorobki (kiepsko pomalowany chromowany grill ze skazami) Nawet niezlej wiekosci bagaznik. Brak tylnego podlokietnika to powazny minus. Koszmarnie smierdzace plastiki. Nie wiem czym sie pozbyc ich smrodu, ktory mnie przyprawia o bole glowy... Ogolnie tak ale...

dodał: caddy@op.pl
Seat Leon Hatchback 1.9 TDI (105 KM)

Mimo wszystko na ocenę dobrą autko to zasługuje. Totalnie bezawaryjne, dla kierowcy wygodne z dobrym trzymaniem bocznym foteli, dobrej jakości radio z CD. Audiofilem nie jestem ale i nie zadowalam się byle czym. Brak dojazdówki w std odbieram jako wadę, bo to kolejny wydatek. Brak składania kanapy to już żenada. Ja tego nie sprawdziłem, bo uznałem, że czego jak czego ale to powinno mieć każde auto, tym bardziej tej klasy. Przeliczyłem się. Podsumowujęc całokształt pozytywów i negatywów Leon to dobre auto. Auto z charakterem. Nie żałuję zakupu. W porównaniu do Altei i Toledo cechuje go indywidualny styl i przytulność w środku. Tamte autka są za plastikowe. Ale to rzecz gustu.

dodał: a47k@o2.pl
Seat Leon Hatchback 2.8 T Cupra R (204 KM)

Leon w tej wersji (CUPRA4) jest samochodem który daję mnóstwo przyjemności z jazdy , nie jest to może Lancer evo ale byle czym nikt do niego się nie przystawi ( V max 235km/h, 0 - 100 w 7sek, 80 -120 km/h 5sek ). W zimie oblodzone pdjazdy nie stanowią wyzwania a przy odrobinie fantazji i wyłączonym ESP można pojężdzić bokiem czy pokręcic efektowne bączki. Skórzane fotele RECARO ( tył za dopłatą ) doskonale trzymają, tylne kubełki powodują że mogą usiąść z tyłu tylko dwie osoby. Sztywne zawieszenie ogranicza nieco komfort ale przez to doskonale trzyma. Doskonałe auto dla osób lubiących szybko jeżdzić.

dodał: Leo

Galerie Seat Leon

Seat Leon Cupra 4 Seat Leon III SC 1.4 TSI 140KM - galeria redakcyjna Seat Leon III ST - galeria redakcyjna (2) Seat Leon 2.0tfsi Seat Leon Cupra R Seat Leon Cupra R 2010 Seat Cupra II Seat Leon FR Seat Leon III Hatchback 1.6 TDI CR 105KM - galeria redakcyjna Seat Leon III SC (2013)
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Leon

  • 1.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: kris, 14.04.2012

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do silników turbo, ja mogę polecić montaż z czystym sumieniem. Jednak montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.

  • 2.
  • 5,00 Seat Leon I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Kamil Gałaszewski - Szczecin, 23.03.2014

    Tak jak zaznaczyłem w parametrach oceny, gaz zamontowałem gdy auto miało lekko powyżej 130 tys. km. Przez obecny okres eksploatacji, tj. ok 30 tys. km., działa bez żadnego problemu. Pomimo małego silnika w moim Leonie, nie odczułem spadku mocy, a spalanie jest bardzo ekonomiczne. Na 100km. ok 8,5 litra gazu przy normalnej miejskiej jeździe. Chyba taniej się już nie da :) pozdrawiam

  • 3.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 17.02.2011

    Powyżej 5000 obr/min na wysokich przełożeniach odczuwalny spadek mocy natomiast w niskim zakresie praktycznie brak różnicy między PB a LPG. Silnik przyjął instalację beż najmniejszych problemów, w razie wątpliwości polecam bez obaw!! Należy pamiętać o serwisowaniu (wymianach filtrów, oleju, dbałości o wtryski i pompę). Gaz = ekonomia, nie tuning, od zabawy jest benzyna...

  • 4.
  • 4,75 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2003r.
    dodał: Farkas, 02.06.2013

    Na trasie, jadąc 120-140 pali 9-10 litrów gazu. Benzyny - 8. Różnicy w mocy między gazem a 95 nie ma, ale już 98 jest. Instalacja Zavoli z tzw. matrixem (płytka elektroniczna)jest precyzyjna, ale jeśli przepali się jeden element to cała płytka do wymiany (500 zł). Ponadto większość serwisów nie ma programów do regulacji. Gaz tak - Zavoli nie.

  • 5.
  • 4,50 Seat Leon I 1.6 (105KM) 2002r.
    dodał: Red, 04.01.2010

    Instalacja gazowa zużywa się dosyć szybko. Jako pierwszy po 80 tyś km padł czujnik temperatury, po 90 tyś km wymieniłem wtryskiwacze keihina, ostatnio zdechł elektrozawór od tankowania. naprawy kosztowały mnie łącznie 2,5 tyś zł. Zużywanie elementów instalacji trzeba brać pod uwagę przy kalkulowaniu opłacalności montażu instalacji.

  • 6.
  • 5,00 Seat Leon I 1.8 T 20V (180KM) 2003r.
    dodał: Rafał 1.8 Turbo, 29.08.2010

    Wszyscy twierdzili że auto z turbo nie do zagazowania. Czytałem różne fora i dopiero znalazłem na a4klub.pl że w Chrzanowie gazują turbiaki. Auto jeździ super, a przede wszystkim taniej niż powolne TDI. Jestem z Katowic i stwierdzam że opłacało się podjechac te 40 km i mieć super instalkę.POLECAM . Rafał

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Leon

Seat Leon

210 komentarzy

159 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wiechab~wiechab

Do ~KK: Zdecydowanie polecam ten samochód. Polecam silnik 1.4 140 KM. REWELACJA!!!!

~Dziad~Dziad

@Tomi
1.4 140 KM. Przejechałem nim już 3000 kilometrów. Średnia z tego dystansu to 6.2 litra. W trasie jadąć 95km/h po przejechaniu 205 kilometrów komputer pokładowy wskazał spalanie:4,6. Zatem uwierz mi, że się da.

~tomi~tomi

do ~pazur5:
te spalanie 6l/100km to z autopsji czy z danych producenta? Nie bardzo mi się chce w to wierzyć bo w skodzie fabii 1.2 TSI też niby ma być ok 6l/100km a w normalnej jeździe ni w ząb tak nie wyjdzie - no chyba że totalnie się zamula jazdę... A tu jeszcze 140 KM - nie ma bata żeby palił 6l

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 811
Przejechany dystans
14 148 858 km
Zatankowanego paliwa
551 161 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 911
Wydanych pieniędzy
907 786 zł
Średnie wydatki na auto
1 130 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 037
Wydanych pieniędzy
1 086 681 zł
Średnie wydatki na auto
1 353 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (803)

Testy zderzeniowe Seat Leon

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Leon przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Leon 1.6TDI 'Reference', LHD
2012

Seat Leon
Seat Leon

Seat Leon
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Leon

Na podstawie 754 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mechanik, dodano: 25.09.2013 08:54

jestem mechanikiem, cos wam powiem:) auto posiadajace komputer, jadace przykładowo z góry na biegu, komputer pokazuje spalanie 0,0 Tak to prawda!!! auto napedzane jest od kół po silnik nie dostaje dawki paliwowej tylko tyle co do smarowania wtrysków. Auto bez komputera pali w tej samej chwili jadac z góry dawke paliwa duzo wieksza,(przyjmijmy ze na wolnych obrotach pali 1,2 l na godz wiec jadac z góry na obrotach 2 razy wiekszych ok-2tys/obr. pali 2,4litra. A wiec podsumujac jadac pod góre 200metrów pali przykładowo 10 l/100km a nastepne z góry tez 200m to srednio pali w trasie 5litrów. a wiec uzywajny jak najmniej chamulca i starajmy sie chamowac silnikiem:) przepraszam za błedy i za niezrozumiałaśc dla niektórych nie jestem wykładowca:) smigam seatem Leonem od 2 lat 1.9 tdi 110km. i jeszcze cos jadac i chamujc dynamicznie auto pali wiecej zuzywamy chamulce i inne podzespoły. poto zeby byc pól minuty szybciej. sam jak wyskocze na autostrade portafie do 200 przycisnac i od czsu do czsu pod czerwone rzeby przedmychac turbine:) ale tak trzeba ten typ tak ma. auto bezawaryjne podzespoły pasuja od skody wv i audi wiec zamienników mnóstwo. polecam

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDI

autor: Mateusz, dodano: 28.08.2013 18:38

Samochód nie należy do tanich w utrzymaniu, tym bardziej jeśli ma już swoje lata i niektóre rzeczy zaczynają się sypać. Najważniejsze to dokładnie, wnikliwie sprawdzić samochód przed zakupem i przetestować go na jakiejś stacji diagnostycznej. Zwrócić szczególną uwagę na silnik. Jeśli chodzi o instalację LPG nie mam zastrzeżeń. Zakładałem ją u dobrego gazownika, na dobrych podzespołach. Nie ma zauważalnego spadku mocy ani problemów z nią związanych. Koszt przejechania 100km spadł o połowę.

pełny raport Seat Hatchback 1.8 T 20V

autor: kamillo, dodano: 17.12.2013 15:01

Jeśli chodzi o dynamikę silnika w porównaniu do spalania to chyba jeden z najefektywniejszych silników. Jeżdżę dość dynamicznie, ale z rozsądkiem. Większość pokonuję na trasach, mniej w mieście. Na trasie rzadko przekraczam 6 l, mimo iż naprawdę "depczę" ostro gdzie się da. W mieście (Wrocław) w godzinach szczytu poniżej 8l nie schodzi, ale ogólnie w mieście ok7,5. Na trasie przy jeździe z żoną 5,5, z ecodriving´iem nawet 5,2. Jestem zachwycony i tylko żałuję, że nie podkręciłem silnika w dobrym warsztacie, bo koledzy mają jeszcze niższe spalanie.

pełny raport Seat Hatchback 1.9 TDi PD Cupra

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Leon

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Leon

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Seat Leon
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.4 TSI 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Seat Leon III 1.8 TSI 180KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Leon, oglądali także