Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Piotrek
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) . Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie. Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ . Hamulce- bardzo dobrze dozowalne i hamują całkiem dobrze. Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie. Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się. Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie). Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać. Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę. Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ . Audio - podstawowe radio seat sound system na CD gra przyzwoicie, nic nie trzeszczy a dzięki dobremu spasowaniu wnętrza basy nie wprawiają plastików w wibracje. Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat). Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna). Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji. Auto bardzo dobrze chodzi na gazie. Spalanie - 7-8 litrów gazu, benzyna praktycznie identycznie. Oświetlenie - światła mijania zdecydowanie za słabe patrząc na dzisiejsze standardy. Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Raczej tak.
4,3
~Tomcio
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Samochód kupiłem za nieduże pieniądze w niemczech z zajechanym silinikiem i dziwnie małym przebiegiem 134 000 km (pewnie kręcony). Po przyjechaniu do Polski zrobiłem zawieszenie bo było dużo luzów i wymieniłem silnik na taki sam 1.6 16 v z przebiegiem 110 000 tys. Od wymiany silnika do dziś zrobiłem prawie 60 tyś. od tej pory wymieniam filry, raz wymieniłem tarcze, i amortyzatory przód i tył. Mimo że auto ma już 19 lat nie ma korozji, wszystko działa (czasem tylko silniczek od przedniej szyby sie przytnie). Leonem jeżdzę po trasie, po mieście i na ryby więc i po cięższym terenie( ale tu zdecydowanie się męczy, raz się zakopałem i urwało mi się pół ząbka trybu od wsteznego w skrzyni ale mimo pukania przy wstecznym nic się nie dzieje). Samochód mimo wieku wygląda dobrze, jest wygodny jak na swoje lata dobrze wyposażony , dobrze się zbiera, jedyny minus to widok w tylniej szybie
4,1
~Jakub
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Leon pierwszej generacji to moje pierwsze auto i może patrzę na niego trochę mniej obiektywnie, ale jeździłem kilkoma autami w tych widełkach cenowych i uważam że jest to dobry wybór. Robiłem nim dłuższe trasy ponad tys. km i nigdy mnie nie zawiódł. Seat jest ekonomiczny średnie spalanie w cyklu mieszanym to 9-9.5l gazu przy włączonej klimatyzacji ( 1.6 105kM ). Z zalet warto wspomnieć o klimatyzacji która mrozi doskonale, zawieszeniu odznaczającym się komfortem, fotelach które są super wygodne i fajnie trzymają w zakrętach, dużym bagażniku, wyglądzie bo niezaprzeczalnie jest to piękne auto i wiele wiele innych :) Co do wad to silnik jak na swoje 105 koni jest dosyć mozolny poniżej 4tys. obrotów, jest też dosyć mało miejsca na tylnej kanapie jeśli ktoś jest wysoki ale z drugiej strony nie jest to limuzyna. Podsumowując polecam Leona ponieważ jest to mało awaryjny samochód za niewielkie pieniądze za które otrzymujemy komfort i radość z jazdy rodem z nie jednego nowszego auta :)
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
8,0
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Liczba komentarzy: 1
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Witam wszystkich :) Jestem bardzo zaskoczony spalaniem Leonka. Jeżdżę w 75% po mieście a 25% w trasie. W mieście Wrocław nie przekraczając 3000rpm średnio wychodzi do 8l/100km co uważam za dobry wynik. Na trasie w drodze nad morze - dystans 530km, 2 osoby + bagażnik na full, nie przekraczając 130km/h wychodzi 5,8 - 6,5l/100km, za miastem krajówkami do 90km/h średnio wychodzi 5,2. Opony letnie alufelgi 195/65/r15 oraz zimowe stalowe. Zimą średnio wychodzi litr więcej czyli ok 9l/100km. Gdy chcemy zaszaleć po autobahn-ach z prędkościami 180-200km/h to spalanie wzrasta do 10,5-11l/100km. Podsumowując jeżeli jeździmy spokojnie i płynnie jest oszczędny, gdy zaczynamy szaleć, to nie ma tragedii, samochód jest dość zrywny jak na 105 KM i w zupełności wystarcza do miasta i długie trasy, wielki (+) za kubełkowe fotele :) ogólnie bardzo polecam ! Mam nadzieję że pomogłem w podjęciu decyzji, naprawdę warto zainteresować się tym silnikiem :) Pozdrawiam Leonowiczów !
8,7
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Na podstawie roku na seryjnych oponach 195 15r samochód spala od 8 -9.5 l LPG czyli średnio nie przekracza 9 litrów LPG ( jazda w większosci wiejskimi drogami) a teren z licznymi wzniesieniami
8,3
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Ceny czesci i napraw niskie ze wzgledu na wspoldzielenie wielu podzespolow z innymi autami grupy VAG. Niestety spalanie nie jest tak niskie jak bym chcial. Minimum to 7.4l/100, natomiast w trybie mieszanym miasto/autostrada okolo 8.2l/100.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback