Szukaj

Informacje o Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Łukasz S
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Seat Leon 2 to jest taki usportowiony VW golf , płyta podłogowa z golfa,octavii, czy audi a3 , auto ma swoje plusy i minusy do plusów możemy zaliczyć wspaniałe właściwości jezdne , wręcz sportowe auto prowokuje do szybkiej jazdy , świetnie trzyma się drogi , bardzo czuły układ kierowniczy świetnie się prowadzi i wchodzi w zakręty , bardzo wygodna pozycja za kierownicą, fajna kierownica a także świetna skrzynia biegów , krótkie przełożenia , bardzo wygodne fotele ,8 poduszek powietrznych w standardzie ,zawieszenie twarde raczej sportowe, no dobra ale teraz minusy nie zrozumiałe jest, ale kokpit moim zdaniem jest zrobiony z tandetnych materiałów przynajmniej takie mam wrażenie, jest to niezrozumiałe, bo nawet oryginalny zestaw audio brzmi nieźle, dlaczego nie ma szóstego biegu to już nie chodzi że głośno ,chodzi o oszczędność paliwa. Silnik podobno nie do zajechania ,ostatni najlepszy silnik VW podobno świetnie się nadaje do zagazowania tego nie wiem, ale wiem że mistrzem oszczędności nie jest, ani demonem prędkości też nie , ale moim zdaniem wystarczający, koszty eksploatacyjne nie wielkie, wymiana rozrządu, oleju czy filtrów koszty nieduże, już taniej w dzisiejszych czasach się nie da. Bagażnik nie imponuje wielkością mniej więcej taki jak w golfie z 350 litrów, z tyłu dwie osoby wygodnie ,trzy chyba na dłuższą trasę nie dały by rady
4,6
~piotrekcarlisle@op.pl
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Auto bardzo dobrze wykonane i poskładane ładne i bezpieczne (8 poduch)można się w nim zakochać z wzajemnością dzięki właściwością jezdnym,bardzo atrakcyjny jako używany jeśli tylko kupi się bezwypadkowy,świetny stosunek ceny do jakości,jako nowy drogi ale i tak warty swojej ceny i wciąż wygrywający we wszelkich rankingach.Z wad - no cóż nie bardzo rozumiem dlaczego seat upiera się na starszy 102 konny silnik 1.6 mimo że jest 16-zaworowy 115 konny a więc mocniejszy i spalający mniej.Brak koła dojazdowego więc jestem ciekaw jak poradzi sobie kobieta na drodze(w zamian zestaw naprawczy)oraz niepodnoszące się siedzisko tylnej kanapy i brak podłokietnika z tyłu to niemal skandal w tym zakresie cenowym.Czy następnym moim autem byłby leon? zdecydowanie tak,choć konkurencja nie śpi (nowa honda city)a cena może zrobić swoje.Nota ogólna 5-
4,1
~Pawel0077
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Plusy: -Oszczędna jazda z LPG -Nagłośnienie -Pewność w pokonywaniu zakrętów -Jak na taki silnik dobrze się zbiera -Brak oznak korozji Minusy: - Wymagane LPG dla oszczędnej jazdy - Bardzo słabe wyciszenie kabiny -Trzeba dolewać oleju ok. 300ml na 10 000 km -Słaba widoczność (Nieduża szyba z tyłu i duże nachylenie słupka między szybą przednią a drzwiami)
Średnie spalanie dla Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
8,1
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Jazda autostradą 250km, tempomat na 130km\h, 5os + bagaż = 8,0L Jazdą autostradą 250km, tempomat na 130km/h, tylko kierowca = 7,15L Jazda A4+DK, 5os + bagaż = 7,15L Jazda A4+DK, tylko kierowca = 6,8L Trasa RZE--WWA, klimatyzacja, 5os i bagaż = 7L Jazda wyłącznie miejsca z klimatyzacją = 10L Trasa ZAKO--KRA, brak ruchu w nocy = 5,4L Minimalne spalanie wyłącznie na drogach krajowych w dzień, bez pasażerów i klimatyzacji = 5,8L Obroty przy skrzyni manualnej (5 biegów): 4.100RPM przy 130km/h Pomiary wg tankowania, komputer obniża o 0,5L Opony 225/45 R17, Olej Castrol EDGE 5W30;
6,9
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Samochód posiadam od roku. Przejechałem już łącznie 15 000 km. Samochód w pierwszym miesiącu używania spalał 8-10 l/100. Po wymianie filtrów i świec oraz przyzwyczajeniu się do samochodu spalanie spadło do około 6,5 l/100 w lato, 7 l/100 w zimę w cyklu mieszanym. W mieście 8 l, chociaż przy płynnej jeździe jest do osiągnięcia 7 litrów. Na trasie przy prędkościach 70-100 km/h - 5,5 - 6 l/100, około 120 km/h - 6,6 l/100, na autostradzie przy 140 km/h - 9-10 l/100. Mój rekord spalania to 5,2 l/100 na odcinku 30 km przy utrzymywaniu prędkości 60 km/h. Przy jeździe z butem w podłodze, ciągłym hamowaniu i przyspieszaniu - około 13 l/100.
6,9
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Samochód posiadam od roku. Przejechałem już łącznie 15 000 km. Samochód w pierwszym miesiącu używania spalał 8-10 l/100. Po wymianie filtrów i świec oraz przyzwyczajeniu się do samochodu spalanie spadło do około 6,5 l/100 w lato, 7 l/100 w zimę w cyklu mieszanym. W mieście 8 l, chociaż przy płynnej jeździe jest do osiągnięcia 7 litrów. Na trasie przy prędkościach 70-100 km/h - 5,5 - 6 l/100, około 120 km/h - 6,6 l/100, na autostradzie przy 140 km/h - 9-10 l/100. Mój rekord spalania to 5,2 l/100 na odcinku 30 km przy utrzymywaniu prędkości 60 km/h. Przy jeździe z butem w podłodze, ciągłym hamowaniu i przyspieszaniu - około 13 l/100.

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 24
problem z komputerem?
  • Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 127 tys. km
Witam, Posiadam Seat Leona 2012, 1.6MPI 102KM. Samochód z małym przebiegiem 127000km. Po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej pojawiaja sie ikonki ,,engine check", ,,olej" ,,blad systemu ABS", ,,poduszka powietrzna", ,,błąd ukladu hamulcowego lub plyn hamulcowy", ,,blad systemu wspomagania trakcji", ,,blad hamulca recznego", ,,blad cisnienia opon", ,,blad systemu wspomagania ukladu kierowniczego" i ciagly piskliwy dzwiek. Generalnie wyglada na to jakby komuter nie odczytywal poprawnie danych z czujnikow tych systemow. Na dodatek zdarza sie ze czasami po odpaleniu auto odrazu gasnie. Z tego co wyczytalem to moze byc wina tego ze komputer nie poprawnie odczytuje immo. Bylem juz u 3 mechanikow i kazdy ma inna opinie. Jeden twierdzi ze modul sterowania nadwoziem, inny ze modul sterowania silnikiem a jeszcze inny ze trzeba wymienic wszystkie moduly co niesie ze soba ogromne koszty. Moze ktos z Was borykal sie z podobnym problemem i jest w stanie pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Gasnący silnik.
  • Seat Leon II 1.4 MPI 85KM 63kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
Od dzisiaj podczas jazdy po zgasł mi silnik( objawy to brak jakichkolwiek wskazań na tablicy rozdzielczej) jakby prąd odcięło, ale światła, radio i alarm działa. Po chwili odpaliłem bez problemu. Dojechałem do domu jakieś 5 km., wyłączyłem silnik i już nie mogłem odpalić, objawy takie same czarna deska rozdzielcza. W trakcie późniejszej jazdy jakieś 10 km zgasł mi 4 razy po czym wszystko wróciło do normy lecz po wyłączeniu silnika znowu czarna deska i brak prądu. Gdy trochę ostygł odpalił i tak w kółko...proszę o jakiś pomysł. Z góry dziękuję
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak oświetlenia zewnętrznego
  • Seat Leon II 1.9 TDI 90KM 66kW 2007-2010
  • instalacja elektryczna
  • 275 tys. km
Brak prawego kierunkowskazu przód. Brak świateł drogowych prawy przód. Brak pozycji prawej przód brak doświetlenia zakrętów prawy przód . Z tyłu pojazdu brakuję mi lewego kierunkowskazu świateł stop lewa strona światła stop klapy oraz z prawej strony w klapie brak pozycji
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,5
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Auto Seat Leon II z silnikiem 1.6 MPI. Wersja idealna pod gaz dlatego też zdecydowałem się na montaż instalacji BRC Sequent 32. Teraz to auto już chyba bardziej ekonomiczne nie może być. Gaz sprawuje się bardzo dobrze, silnik pracuje bez zarzutów pomimo przebiegu 160 000. Jeżeli lpg to tylko do MPI.
5,0
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja 4 generacji, BRC SQ 32. Reduktor Genius MB, wtryskiwacze BRC w listwie. Instalacja była zakładana 2 lata temu. Jak na razie nabite ma 40 tys.km. Zrobione 2 przeglądy, trzeci się zbliża. Przez czas od montażu wszystko pracuje prawidłowo, spalanie na poziomie średnim ok 10l/100km, w zależności od warunków. Parę razy udało się zejść nawet poniżej 8,5l/100km. Jeśli...
4,5
Seat Leon II
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 93 tys. km
użytkowana przez: 14 tys. km
Długo zastanawiałem się nad montażem lpg w samochodzie i sam nie do końca wiedziałem jaką instalację wybrać. Po rozeznaniu się na rynku wybrałem Zavoli. Instalacja chyba niedoceniona jeszcze ponieważ nie za wiele opinii ma na swoim koncie. Jestem bardzo zadowolony z wyboru instalacja była warta swojej ceny i jak do tej pory nie mam z nią żadnych problemów. Myślę, że niedługo...
Seat Leon II