Szukaj

Informacje o Seat Leon II 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,2
~Janeczek
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Po ośmiu latach mogę go śmiało pochwalić. Super wygodne siedzenia, nie męczą pleców nawet po 10 godzinach jazdy. Wygodna pozycja za kierownicą. Silnik wystarczająco mocny i elastyczny, daje radę w mieście i na trasie. Świetnie trzyma się drogi, pewnie się prowadzi.Nie ma dpfu, to się nie zatyka. Nie ma katalizatora, więc nie ma co ukraść. Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe schodzi poniżej 4,5L. W mieście, czy na autostradzie zamyka się w 6. Maksymalnie zimą na krótkich trasach po mieście pokazywał 7L/100km. Wady? Musiałem regenerować pompowtryski, ale teraz mam spokój. Padła skrzynia biegów, wymiana na regenerowaną była w akceptowalnej cenie. Pozostałe bieżące naprawy były tańsze, niż zatankowanie do pełna. Na pewno trzeba się przyzwyczaić do słupków A, bo ograniczają widoczność. Niestety do blachy w nadkolach zaczyna się dobierać rdza. Podwozie za to czyściutkie.
4,9
~Właściciel 007
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód mimo że ma już swoje lata wciąż cieszy oko linia nadwozia. Wciąż prezentuje się ładnie coś na kształt gadżetu bo linia nadwozia jest nietuzinkowa i wyróżnia się nawet na dzisiejsze lata. Wystarczy że Leon II stanie obok focusa II lub innego samochodu klasy kompakt z tamtych lat to wtedy widać różnicę jak te dwa auta się w różny sposób starzeją. Wnętrze wciąż fajnie wygląda. Ogólnie samochód dający dużo frajdy podczas jazdy, ma wystarczająco dynamiczny silnik a przy tym niezwykle oszczędny. ok 800 km (do momentu zapalenia się rezerwy) w mieście przy delikatnej jeździe jest przebiegiem normalnym.
4,4
~PrzemasJestem
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Autko użytkuję przez 2 lata, nie miałem z nim większych problemów. Musze przyznać, ze flagowy disel jest niezawodny, moja jednostka posiada filtr cząstek stałych lecz puki co nie miałem z nim żadnych problemów. Prawdopodobnie dlatego, że dojeżdżam do pracy 45km i nigdy nie przerywam procedury wypalania. Przebieg autka wynosi 345tys. km. i muszę przyznać, że trzyma się świetnie autko nie straciło na mocy, dynamika w wyprzedzaniu jest poprawna. Autko bez problemów przyśpiesza do 120-130 jednak przy większych prędkościach już zaczynają się kłopoty. Pojawiają się drobne problemy z elektryką, trzeba pamiętać aby uniknąć wilgoci w aucie, bo później pojawiają się takie drobne usterki. Jeżeli ktoś szuka komfortowego auta to radze zrezygnować z leona ze względu na to, iż ten model jest skierowany do osób które lubią się cieszyć z dynamicznej jazdy na zakrętach, lubią wysokiej jakości audio i są w stanie wyrzec się ciszy na miejscu kierowcy. Trzeba pamiętać o dobrej jakości klockach hamulcowych, oraz tarczach. Auto hamuje świetnie, lecz potrafi bardzo szybko zagrzać tarcze\klocki. Chińskie zamienniki nie wchodzą w grę...
Średnie spalanie dla Seat Leon II 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2012
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
od 4.5 przy ekonomicznej jeździe max60 5-6.5 przy normalnej jeździe 80-130 9-17 przy zapierdalaniu 200-250 Auto nie ma blokady prędkości :D Naprawy dosyś tanie jak sie wie gdzie szukać rozrzad 600zł ,piasty tył 245zł oleje to juz jest inna bajka sa bardzo drogie 200za 4litry to prawie zadarmo bardzo wygórowana klasa lepkościowo jakosciowa 505.07 częste wymiany oleju przed DPF ,cena opon dosyć spora 17,225,45 pirelly 890zł nówki komplet ,koło dwumasowe łatwo sie wybija ale nie opłaca sie wymieniać zaraz po jego lekkim uszkodzeniu szanowane będzie słuzyć lata
5,9
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Przetestowało auto zarówno w warunkach miejskich oraz na autostradzie i wyniki są następujące. Miasto: to zależy od natężenia ruchu - podczas stania w korkach spalanie nie przekraczało 8.5 l, podczas płynnej miejskiej jazdy bez większych korków około 7-7.5 l. Trasa: prędkość około 80-90 km/h spalanie w granicach 4.5 l, 100-110 km/h spalanie 5-5.5 l, 120-130 km/h to spalanie około 6-6.5 l. Jadąc 150 km/h przez około 15 minut komputer pokazał 7.5 l. Powyższe wyniki dotyczą jazdy po Toruniu oraz nowo otwartej autostradzie Toruń-Gdańsk :) Przy okazji zaobserwowałem, że komputer zaniża spalanie o 0.3-0.5 l.
5,4
Seat Leon II
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto nie należy do najekonomiczniejszych. Przy normalnej jeździe trzeba się liczyć z zużyciem 5,8 - 6,2 Oczywiście da sie zejśc do 5 litrów - ale to przy jeżdzie do 100 km/h na trasie. W mieście trzeba liczyć sie na krótkich dystansach z zużyciem ok 7 7,5 . Liczone z samego miasta. Standardowo przy jazdach pół na pół trasa 140-150 i miasto reszta to wychodzi mi do 6,5 l. Teraz zacząłem oszczędniej jeździć ( na autosradzie do 110 120) i miasto to wyszło 5,5.

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 24
problem z komputerem?
  • Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 127 tys. km
Witam, Posiadam Seat Leona 2012, 1.6MPI 102KM. Samochód z małym przebiegiem 127000km. Po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej pojawiaja sie ikonki ,,engine check", ,,olej" ,,blad systemu ABS", ,,poduszka powietrzna", ,,błąd ukladu hamulcowego lub plyn hamulcowy", ,,blad systemu wspomagania trakcji", ,,blad hamulca recznego", ,,blad cisnienia opon", ,,blad systemu wspomagania ukladu kierowniczego" i ciagly piskliwy dzwiek. Generalnie wyglada na to jakby komuter nie odczytywal poprawnie danych z czujnikow tych systemow. Na dodatek zdarza sie ze czasami po odpaleniu auto odrazu gasnie. Z tego co wyczytalem to moze byc wina tego ze komputer nie poprawnie odczytuje immo. Bylem juz u 3 mechanikow i kazdy ma inna opinie. Jeden twierdzi ze modul sterowania nadwoziem, inny ze modul sterowania silnikiem a jeszcze inny ze trzeba wymienic wszystkie moduly co niesie ze soba ogromne koszty. Moze ktos z Was borykal sie z podobnym problemem i jest w stanie pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Gasnący silnik.
  • Seat Leon II 1.4 MPI 85KM 63kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
Od dzisiaj podczas jazdy po zgasł mi silnik( objawy to brak jakichkolwiek wskazań na tablicy rozdzielczej) jakby prąd odcięło, ale światła, radio i alarm działa. Po chwili odpaliłem bez problemu. Dojechałem do domu jakieś 5 km., wyłączyłem silnik i już nie mogłem odpalić, objawy takie same czarna deska rozdzielcza. W trakcie późniejszej jazdy jakieś 10 km zgasł mi 4 razy po czym wszystko wróciło do normy lecz po wyłączeniu silnika znowu czarna deska i brak prądu. Gdy trochę ostygł odpalił i tak w kółko...proszę o jakiś pomysł. Z góry dziękuję
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak oświetlenia zewnętrznego
  • Seat Leon II 1.9 TDI 90KM 66kW 2007-2010
  • instalacja elektryczna
  • 275 tys. km
Brak prawego kierunkowskazu przód. Brak świateł drogowych prawy przód. Brak pozycji prawej przód brak doświetlenia zakrętów prawy przód . Z tyłu pojazdu brakuję mi lewego kierunkowskazu świateł stop lewa strona światła stop klapy oraz z prawej strony w klapie brak pozycji
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Leon II