Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012

Lata produkcji: 2005 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu produkowana w latach 2005-2012. Po premierowym modelu, Leon II został diametralnie odmieniony stylistycznie. Pierwowzorem, jeśli chodzi o wygląd był Seat Altea, który zapoczątkował nowy design gamy hiszpańskiej marki. Projektantem auta był Walter de Silva. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Leon II stał się niezależnym modelem, niezwiązanym bezpośrednio z Seatem Toledo. Zbudowano go na płycie podłogowej VW Group PQ35. Dostępny również w najmocniejszej odmianie Cupra. W 2009 roku model przeszedł facelifting.

Komentarze redakcji

Powagosław: Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika.
Luzacjusz: Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L.

Dane techniczne Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012

Podstawowe parametry Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM

Produkowany
od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa
1968 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
170 KM przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Typ wtrysku
bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje
Silnik turbodoładowany.

Przeniesienie napędu Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM

Manualna skrzynia biegów
dostępna
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012

Wybrane raporty spalania Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012

Szukałem sportowego ekonomicznego auta... wczesniej jezdzilem bmw 320d z 2000r spalala w miescie 6,3l/100km. Jak czytalem opinie o Leonie FR ... więcejpisali ze spalanie ok 7l HAHAHA ale chyba ze wskazania komputera:) Samochod mam juz ok 6m-cy i wskazania komputera sa nadzwyczaj optymistyczne pokazuje mi srednie spalanie 5,7-7,6.Moje obliczenia 8-11. Jezdze po trojmiescie. Styl jazdy mieszany zalezy od nastroju, warunkow na drodze. Spalanie zaskoczyło mnie bardzo bo jest mały wir w baku. Zgadzam sie z przedmówcami nie jest to ekonomiczny diesel ale daje duzo radości z jazdy i rekompesuje spalanie właściwościami jezdnymi i bezawaryjnością. Przy obecnych cenach diesla wybralbym jakiś mocniejszy silnik benzynowy. Jakbym sie nie starał, jeździł powoli i ostrożnie obchodził sie z gazem poniżej 8l/100 nie udało mi się zejść nigdy:/. Oczywiście sam byłem ogromnie zaskoczony i próby przeprowadzałem na lotos dynamic/zwykły i BP ultiamte/zwykły. Srednie spalanie wszedzie wychodzi ok 10l/100km. Zamontowałem sobie sportowy filtr powietrza K&N polecam łatwiej wkręca sie na obroty. Pozdrawiam ukryj
dodano 06.01.2012 przez
Auto lubi sobie "chlapnąć". Jadąc ze ślaska do Trójmiasta (bez korków), przy jeździe 120 km/h na "gierkówce" i 140 km/h ... więcejna autostradzie średnie spalanie 7.0l. Wracając już w szybkim tempie (również bez korków). Autostrada 170-180 km/h, "gierkówka" 130 km/h. Średnie spalanie 10,5 l. Przy spokojnej jeździe po mieście nie udało mi się zejśc poniżej 8l, przy normalnej to około 9-9,5l. Autem jeździ się naprawdę bardzo przyjemnie i to rekompensuje apetyt na paliwo. Mam jeszcze uwagę odnośnie opon. Obecenie mam 235/40R18, standardowo powinien być to rozmiar 225, ale bardzo łatwo je uszkodzić na polskich dziurach. Ja tak zniszczyłem 3 szt. Po zmianie na 235 już nic się nie dzieje. Nic nie obciera, można bez obaw zmienić. ukryj
dodano 14.08.2014 przez
Ekonomika ??? te pojęcie nie istnieje dla tego silnika. Auto żłopie ropsko aż "miło". W mieście w korkach spokojnie dobija ... więcejdo 11 l/100km. Jeżdżąc tym samochodem naprawdę zacząłem się zastanawiać nad sensem posiadania "sportowego" diesla. Przynajmniej po "wirusie" nie pali więcej a mocy przybyło. Cupra na pewno weźmie trochę więcej ale jest szybsza no i dźwięk silnika - diesel zawsze pozostanie klekoczącym traktorem. Ktoś wcześniej tu podał wartości które chciałbym zobaczyć również w swoim samochodzie. Uważam osobiście że są one nierealne - uwierzę dopiero jak zobaczę. Jeżeli ktoś posiada podobny samochód to chciałbym tę kwestię porównać ukryj
dodano 12.02.2009 przez
Nie da się ukryć, że z tym silnikiem ciężko jeździ się ekonomicznie. Nie dlatego, że się nie da, ale dlatego ... więcejże dynamika sprawia wiele frajdy i chce się to wykorzystywać. Gdyby jeździć w tempie benzyny 1.6 to spalanie byłoby naprawdę niskie. Faktem jest, że potrafi spalić zarówno poniżej 6, jak i prawie 10 litrów jak się pociśnie. Moja średnia w trasie to 6,5 przy prędkościach do 120km/h i dość dynamicznej jeździe. Przy trasie do 140km/h i dynamicznej jeździe podchodzi do 6,8/6,9. Moim zdaniem rewelacja. Ścigać można wtedy wszystkie S5 i inne S na trasie. W mieście przy normalnej jeździe koło 8,5 (na krótkich dystansach do 7 km). ukryj
dodano 08.10.2012 przez
Codziennie przejeżdżam około 80km. Część trasy odbywa się w mieście (20km) a część na trasie (60km) Na trasie jeżdżę z prędkością ... więcejod 90-120 - czasami szybciej ale to tylko aby wyprzedzić :) Średnie spalanie jakie mi wychodzi (wskazanie z komputera) to ok. 6.8l/100km Spalanie może być dużo większe jeśli wasza noga jest ciężka i lubicie dynamiczną jazdę, może dojść do 9-10l/100km ukryj
dodano 14.03.2011 przez
Zobacz raporty spalania Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012 Dodaj raport spalania

Publikacje o Seat Leon

Przeczytaj pozostałe 34 publikacje o Seat Leon

Newsy o Seat Leon

Przeczytaj pozostałe 51 newsów o Seat Leon

Lista silników Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 2006-2012

Jaki slinik wybrać?

Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.

Nowe Seat Leon

nowe Seat Leon
Seat Leon
ceny od 53 800 zł do 135 100

Seat Leon III Hatchback 1.2 TSI 86KM od 2013

w pakiecie REFERENCE Comfort +

w cenie katalogowej brutto

59 600 zł

Wyposażenie standardowe
ESC z ABS, ASR i EBA
16-calowe dojazdowe koło zapasowe
Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z zamykanymi lusterkami,ze schowkiem na karty po stronie kierowcy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet bezpieczeństwa (625 zł)
Pakiet Black (1 562 zł)
Pakiet Sport Design (3 792 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet bezpieczeństwa (625 zł)
Pakiet Black (1 562 zł)
Pakiet Sport Design (3 792 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 107 oferty Seat Leon

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Leon

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 745

Przejechany dystans

480 803 zł

Zatankowanego paliwa

100 345 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

446

Wydanych pieniędzy

167 228 zł

Średnie wydatki na auto

978 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

813

Wydanych pieniędzy

361 361 zł

Średnie wydatki na auto

2 113 zł

ZOBACZ 171 dzienników kosztów Seat Leon Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Seat Leon

Liczba wpisów: 29
komentarzy(4)
komentarzy(34)
komentarzy(5)
komentarzy(12)
komentarzy(2)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Seat Leon dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Seat Leon

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Nowy León, bazujący na płycie podłogowej Golfa V, ma bardziej wyrazistą stylistykę z ukrytymi wycieraczkami i bardziej wkomponowanymi w tylne drzwi klamkami (w podobny sposób…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą