Szukaj

Informacje o Seat Leon III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Oceny Seat Leon III

Liczba ocen: 226
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Silnik ekonomiczny, w zupełności wystarczający do miasta. Mieliśmy również kilka podróży wakacyjnych i bez problemu sobie radził. Przy prędkości 160km/h na tempomacie średnie spalanie 7l co uważam za bardzo dobry wynik. Środek bardzo ładnie spasowany. Zero problemów technicznych. Piękna linia nadwozia, dobrze wyposażone. Bagażnik jest przeciętnych rozmiarów, ale rodziną 2+1 mieścimy się na tygodniowy wyjazd. Wyszedłem z założenia, że na codzień nie potrzebuje większego auta, a na wyjazdu wakacyjne 2x w roku dokupię box na dach. Jestem zadowolony z tego rozwiązania.
4,7
~Marcin
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Bardzo przyjemny, ekonomiczny i solidnie wykonany samochód. Efektowny wygląd, wykończenie miękkimi materiałami jak na tą klasę pojazdu bardzo dobre. Bardzo ekonomiczny silnik, można spokojnie spalić 6-6,5 litra w mieście i zejść do 5,5l przy jeździe autostradą 120km/h co daje niebagatelne oszczędności. Silnik przyzwoity i wystarczający do tego pojazdu, może jedynie faktycznie czasami czuć "turbodziurę" jak wolno reaguje na wciśnięcie gazu. Prowadzanie, komfort i wielkość wnętrza bardzo dobre. Nawet bagażnik jak na hatchbacka duży i ustawny - mieszczą się dwie walizki, wózek typu "parasolka" i trochę mniejszych toreb. Z rzeczy które niemiło mnie zaskoczyły to wyciszenie wnętrza które przy szybszej jeździe jest jednak odczuwalne :( Wydaje mi się, że ma też dosyć cienką blachę którą można wgnieść palem na profilach zamkniętych. Drugim minusem który "bije" po uszach to obsługa głosowa - sprawnie działa i rozpoznaje polecenia (chociaż nie ma ich dużo...) , ale głos jest tragiczny, rodem 15 lat temu z pierwszych sytezatorów mowy. Aż zniechęca do używania i obsługi.
4,3
~Paweł
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 125KM 92kW
Nie jestem w stanie do niczego mechanicznego się przyczepić. Auto jest zwinne, przestronne, precyzyjne i wielu pyta "To tylko 125km?!". Był ze mną na paru trasach, nigdy nie było z nim najmniejszego problemu. Jeśli potrzebuję wyprzedzić samochód jak najbardziej się nadaje, jeśli wystąpi sytuacja w której muszę płynnie dokonać zmiany kierunku to samochód wykonuje wszystkie manewry ze szwajcarską precyzją, a przy okazji pali naprawdę małe ilości paliwa. Wielkim atutem tego samochodu jest aspekt wizualny. Przez ostatnie 5 lat wiele samochodów przeszło lift, a mimo to Leon III bardzo dobrze się starzeje. W mojej opinii wizualnie nie odstaje od innych. Jedynym minusem jest raz po raz odzywający się gdzieś w kabinie pojedynczy plastik, ale może on przeszkadzać naprawdę niewielu użytkownikom.

Raporty spalania Seat Leon III

Liczba raportów: 387
Średnie spalanie dla Seat Leon III
5,6 – 19,0
l/100 km
4,2 – 7,5
l/100 km
7,0 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Leon III
ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
auto w moich rękach od 3lat. zrobione ~~105.000km. Spalanie na fantastycznym poziomie. Dodatkowe wskaźniki czy raporty na wyświetlaczach wspomagające jazdę ECO to dobra zabawa, motywująca do spokojnej jazdy. Pod względem paliwożerności nie ma sobie równych w tej klasie, przy tych wymiarach, nawet przy trasach na wakacje rodziną 2+2. Dużo zaczyna palić przy jeździe ekspresówkami/autostradami. Od 140km/km to już powyżej 8-8,5l/100km ale przy spokojnej jeździe wynik na poziomie 4,5l jest bezproblemowy. Poniżej 4l osiągałem regularnie na znanych sobie trasach. Wyniki wiosna-jesień, w zimie +0,5l do każdego z nich należy dodać
5,9
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Autem pokonałem 24 tys km. Po chiptuningu na 167 KM spalanie pozostało na niezmienionym poziomie. Spokojna jazda krajówkami pozwala na zejście ze spalaniem na 5 l/100km, ekspresówki/autostrady spokojne tempo do 120 km/h - spalanie około 5,5l, autostrada 140 km/h, chwilami szybciej - 6,5 l/100km. Krótkie trasy, cykl mieszany - 5,8-6,3 l/100 km zależne od warunków. Plusem tego silnika jest to, iż szybko się nagrzewa. Tryb dwucylindrowy pozwala na spore oszczędności w spalaniu, lecz trzeba się nauczyć z niego korzystać i dobierać biegi tak, aby włączał się jak najczęściej, Często zredukowanie biegu pozwala zmniejszyć obciążenie silnika, włączyć tryb dwucylindrowy, a wtedy spalanie chwilowe spada nawet o 2l.
5,8
Seat Leon III
ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Najczęściej osiągany przeze mnie wynik to około 5,3 l/100km. Minimalnie udało mi się zejść do 4,2 na trasie 100km (bez tyrania silnika na niskich obrotach - te sugestie komputera co do zmiany biegów można sobie wsadzić :) i jest to wynik powtarzalny. Na autostradzie sprawdzałem ile pokaże przy 160km/h i było to około 8 litrów. W skrócie: jeśli się nie szaleje i jeździ inteligentnie/przwidywalnie to jest to bardzo oszczędny silnik. 6. bieg to bieg typowo autostradowy - na 5. biegu jest najekonomiczniej do około 110-115 km/h.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III