Szukaj

Informacje o Seat Toledo I

Lata produkcji: 1991 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz

Oceny Seat Toledo I

Liczba ocen: 500
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Grzegorz
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 88KM 65kW
Fajne autko z ogromnym bagażnikiem. Mój dodatkowo wyposażony w hak, instalację LPG /którą już drugi raz legalizowałem/ oraz bagażnik dachowy. Auto baaaaaardzo pakowne, lubiące jeździć. Długie wycieczki z dziećmi, rowerami na dachu i załadowanym po brzegi bagażnikiem na prawdę nie są mu straszne. U mnie robi za samochód do pracy, auto rodzinne a i często za dostawczaka. Najbardziej lubię w nim to, że nic się nie psuje. Stara konstrukcja silników VW na jednopunkcie, niewysilona, może i nie powala osiągnięciami ale za to chyba nie do zajechania. Gaz toleruje znakomicie. U mnie na gazie już 12 lat. Mimo, że jest z roku 1994 to jednak Hiszpanie wyposażyli autko w ABS, Centralny, AirBag, Szyberdach i wszystkie szyby w elektryce. W autach typowo niemieckich z tego okresu chyba trudno szukać takiego wyposażenia. Powszechnie narzeka się na blachy w seatach. Bez sensu, moim zdaniem są takie same jak w innych. No może z wyjątkiem starych audic, gdzie faktycznie nic ich nie bierze. Ja swojego regularnie konserwuję i mimo że już 25-y roczek mu idzie to jakoś jeździ i nie rdzewieje. Szkoda, że już na dzisiejsze czasy auto nie odpowiada wielu standardom bo komfortem jazdy i bezawaryjnością mam wrażenie pobiłoby nie jedno nowe autko.
4,4
~Kamil78
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
Mam auto od 3 lat (zrobione ok 40 tys km). Kupilem zadbany egzemplarz z DE z niewielkim przebiegiem (96 tys) w nietypowej wersji (2.0 ben i automat). Szacuję, ze w rzeczywistości miał przejechane jakieś 150 tys - standardowa cofka przez handlarza. Ogólnie poza eksplopatacją (rozrząd, klocki, tarcze, wydech, plyny i oleje) z autem nic się nie dzieje poza tym, że chrupie go ruda - ale jak na ten rocznik jest i tak super (tylko tylne nadkola mają purchle). Auto to typowy dupowóz z pkt A do pkt B - niczym się nie wyróżnia, nie zachwyca, po prostu jeździ - sam jestem zdziwiony, że za 5 tys trafiłem w pełni sprawne auto (nawet klima działa). Silnik nie do zajechania - żadnych dolewek między wymianami (zmniejszyłem interwał z 15 na 10 tys). Skrzynia zmienia biegi plynnie - do tych 130 km/h podróżuje się całkiem komfortowo, choć to już 4 tys obrotów (110 km/h to ok 3 tys obrotów i wtedy jest znacznie ciszej). Wg mnie to dobra alternatywa dla popularnej Octavi I - choć trzeba przyznać, że niestety przez problemy z korozją wiele Toledo I gnije już na złomowiskach. Ma to swoje plusy - duża dostepność tanich używanych części wyposażenia (lampy, klamki itp) choć póki co odpukać nie musiałem oprócz właśnie urwanej klamki wew nic dokupywać.
3,8
~Gwiazdor
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
Wcześniej jeździłem Audi A4 z 2000 roku. Trzeba było jednak kupić własne auto. Komfortu jazdy nie ma co porównywać, to jest kilka klas różnicy. Jednak i tak autko bardzo mi się podoba. Ma w sobie to coś. Niezbyt szybki i niezbyt cichy, troche toporny itd. to jednak mi sie podoba. W swojej półce wiekowo-cenowej zdecydowanie najlepiej wyposażony, fajnie się zbiera. Do rzeczy które wyraźnie zaniżają poziom auta na pewno należy zaliczyć skrzynie biegów słaby system grający i fatalne wygłuszenie. I tak polecam, nic lepszego za tą kase nie kupicie :P

Raporty spalania Seat Toledo I

Liczba raportów: 482
Średnie spalanie dla Seat Toledo I
7,5 – 9,8
l/100 km
4,8 – 5,8
l/100 km
5,6 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Pod względem ekonomi świetne auto. W Poznaniu zimą spalanie pod 7L w korkach natomiast latem 6,2. Jeżdżąc delikatnie spokojnie można zejść do 6 w mieście, natomiast moja najdłuższa trasa to wypad z Poznania do Krakowa i przy prędkości 100km/h toledo spalił 4,2L. Krótsze trasy jadąc 120km/h-140km/h spokojnie spalanie zamyka się w 4,8-5L. Testowałem go również na rzepaczku, spalanie wzrasta w mieście o 0,5L a w trasie prawie nie ma różnicy. Jeździłem nim ponad rok i zawsze tankowałem po korek. Jeśli szukasz auta ekonomicznego i taniego w utrzymaniu to polecam toledo z silnikiem TDI.
4,8
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
Samochód mimo swojego wieku godny uwagi, za niewielkie pieniądze można kupić całkiem zadbany egzemplarz, z dobrym wyposażeniem. Ja swojego Tolka kupiłem 6 miesięcy temu i jestem zaskoczony ekonomią tego samochodu. Minimalne spalanie jakie pokazał komputer przy prędkości 75-90 km/h to 3.5 litra (zero bagażu i pasażerów). Średnie spalanie przy prędkości 100-120 km/h na trasie 4.2 - 4.6 litra. Zadziwiające jest fakt iż ostatnio wracałem z Poznania do Krakowa A4 i jechałem średnio 160 -180 km/h miejscami nawet 200 km/h i nie ma możliwości żeby spalił więcej niż 5.5 litra przy tej prędkości. W mieście pokazuje nawet 6-7l ale po przejechaniu krótkiego odcinka momentalnie spada. Za 150zł przejeżdżam na trasie 600km, co uważam za świetny wynik. Swojego Tolka długo szukałem i kupiłem z najwyższym wyposażeniem na owe czasy w wersji Magnus Sport. Części do tego modelu są tanie więc nie warto oszczędzać, a maszyna na pewno się odwdzięczy:) Pozdrawiam użytkowników tego samochodu. P.S Szkoda, że już nie produkują takich samochodów:)
4,8
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Może te auto nie ma najsolidniejszych blach, może i zawieszenie twarde, może jest stare, ale ma naprawdę niskie spalanie. Jadąc do pracy 13 kilometrów, z czego większość to przedmieścia, spalam średnio 4,3 l/ 100km. Jeżdżę nim szybko, ale hamuję biegami, nie przyspieszam pierwszy na światłach itd. Jeżdżąc oszczędnie przez ostatnie 10 tys. km mam obliczone na kartce średnie spalanie 4,9 l! (Komputer pokazał 4,7 l). Oczywiście nie uwzględniłem w spalaniu maksymalnym odcinków miejskich poniżej 2 km, kiedy spalanie może sięgnąć w dieslu na zimnym silniku 10 l, ale rzadko miałem takie sytuacje.

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I