Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 1.6 i 101KM 74kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,8
~Gwiazdor
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
Wcześniej jeździłem Audi A4 z 2000 roku. Trzeba było jednak kupić własne auto. Komfortu jazdy nie ma co porównywać, to jest kilka klas różnicy. Jednak i tak autko bardzo mi się podoba. Ma w sobie to coś. Niezbyt szybki i niezbyt cichy, troche toporny itd. to jednak mi sie podoba. W swojej półce wiekowo-cenowej zdecydowanie najlepiej wyposażony, fajnie się zbiera. Do rzeczy które wyraźnie zaniżają poziom auta na pewno należy zaliczyć skrzynie biegów słaby system grający i fatalne wygłuszenie. I tak polecam, nic lepszego za tą kase nie kupicie :P
4,6
~komandor21
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
Mój egzemplarz jest z 1998 roku,1.6 benzyna 101 KM, wersja MAGNUS posiada 4 elektryczne szyby, lusterka, podgrzewaną tylną szybę wraz z lusterkami, wspomaganie, centralny zamek, klimatyzacje, abs,welurową czarno-czerwoną tapicerkę elektryczną regulację świateł i parę innych drobiazgów a wszystko za 4.800 pln, bez rdzy jedynie do wymiany miałem amortyzatory tylne więc jestem bardzo zadowolony. Autko idealne do podróży, długich tras, jak i do miasta mimo swoich gabarytów. Super wygodne, ciche, wygląd nienaganny taka elegancka limuzyna jakby. Cena za autko tej klasy i z takim wyposażeniem jest bardzo dobra w porównaniu do konkurencji. Nie znalazłem innego samochodu za taką cenę i z takim wyposażeniem.
4,4
~daniel
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
za 5 200zł auto w wersji Magnus: 4x elektryczne szyby/ lusterka+podgrzewane,ABS, wspomaganie, dwie poduszki powietrzene, centralny z pilota,piekna i mocna welurowa tapicerka,oryginalne alufelgi 15\",solidne wnętrze,olbrzymi bagażnik,tanie części, wygodny, kupiłem go od drugiego własciciela z pełną książką serwisową,rachunkami-4 zimówkami z felgami,światłami przeciwmgielnymi przód/tył oraz bagażnikiem dachowym na rowery/narty,hakiem, wiem że wymaga napraw blacharskich(korozja)-ale za te pieniądze i rocznik(1998) niema co wymagać ideału
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 1.6 i 101KM 74kW 1996-1999
7,9
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
Jak się nie spieszę to spalam w mieście 10 litrów; myślę, że można jeszcze z litr mniej. W trasie przy pełnym obłożeniu z trzema pasażerami udało mi się zrobić 1000km na 60l paliwa jadąc 100/120 na godzinę. Czyli 6l w trasie to luzik. A jak nie mam zamiaru jeździć oszczędnie to potrafię w mieście dojść do 14l, ale to tylko w ekstremalnych warunkach i przy zabawie na ośnieżonym parkingu :) Także wszystko zależy od stylu jazdy.
9,9
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
jestem zaskoczony ostatnio mi spalił 9.8 po miescie gdzie wczesniej palił mi po miescie max 10.4 , auto jest po wymianie wszystkich olejów filtrów, łącznie od gazu :) benzyny nie wiem ile paki bo mało co jezdze na benzynie, tyle zeby sie zagrzał silnik :)ale pewnie tez mało pali benzyny, kiedys zrobie mu test :D auto w super stanie jest igiełka :D naprawde polecam Seata toledo 1, jest mało awaryjny, mnie jeszcze nie zawiódł, polecam Toledo :D pozdrawiam wszystkich włascicieli Seatów Toledo :D
8,6
Seat Toledo I
Liftback 1.6 i 101KM 74kW
Spalanie ok od mometu jak sam ustawiłem komputer od sekwencji. Początkowo było 15l a spadło do zamieszczonych wyników. Jeżdżę średno 80km dziennie i puki klimy się niewłącza to autko jest bardzo ekonomiczne. Rdzewieje i to największy jego minus.

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I