Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 1.8 i 90KM 66kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~szczerty
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Przez ponad 8 lat użytkowania tego samochodu oprócz wymian eksploatacyjnych(oleje,filtry,zawieszenie itp) popsuł mi się tylko wentylator nawiewu (naprawa ok 80zł- dokładnie nie pamiętam) i centralny zamek wraz z szybami elektrycznymi-częsta usterka-popękane przewody w słupku drzwiowym kierowcy-naprawa u elektryka 100zł.Auto naprawdę niezawodne.Przez 7 lat co prawda było bardzo mało eksploatowane,ale Tolek nadrobił to w ostatnim roku.Jeżeli już coś trzeba wymienić to ceny części śmiesznie niskie.Dużo miejsca,ogromny bagażnik,ale przez poduszki powietrzne mały schowek.Chyba nie ma lepszego samochodu za takie śmieszne pieniądze- Golf 3 do pięt mu nie dorasta jeżeli chodzi o bezawaryjność a jest o wiele popularniejszy od Toledo-a szkoda.Mój ma może nieduży przebieg i jest w 100% oryginalny to jednak mam znajomych,którzy potrafią przejechać tym wozidełkiem po 270tyś bez prawie żadnych napraw.Silnik nie do zajeżdżenia. Teraz trochę o wadach: głośno w środku-dosyć denerwujące szczególnie w trasie przy otwartych oknach;słaba widoczność-szerokie słupki,przed światłami trzeba się zatrzymywać trochę wcześniej bo nie widać wysoko zawieszonych świateł;mało schowków,kiepska blacha ale mimo wieku rdzy nie widać.Trochę wysokie spalanie w mieście-do 12litrów dopuki na ssaniu chodzi.Mieszkam w niedużym mieście i na codzień jeżdżę na krótkich odcinkach i co 20m światla,rondo,albo inny wynalazek-dlatego takie spalanie.Po kilku minutach ssanie się wyłączy i łyka wtedy do 10litrów.W większych miastach (Lublin,Rzeszów,Łódź) pali mniej.Na trasie nawet poniżej 6l/100km.Mógłbym o tym samochodzie książke napisać,a tak podsumowując-gdyby miał lepsze wyciszenie,troszkę mocniejszy silnik(chociaż 90KM na taką budę w zupełności wystarczy-na 2 jeszcze piszczy,a kiedyś wyciągnąłem z niego 190km/h),klimę i lepszą blachę to bym go nie wymieniał-a tak na wiosnę pewnie będzie cieszył nowego właściciela. Jeżeli ktoś się zastanawia na kupnem samochodu w granicach 4tyś to tylko Toledo- żadny VW-w szczególności Golf ani inny wynalazek.Samochód może z minionej epoki ale nie do zajeżdżenia.Mój następny wybór padnie też pewnie na Toledo 2
3,6
~znakorla
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Ogólnie bardzo dobrze. Egzemplarz z tym silnikiem jest bardzo żwawy. Żadnych poważniejszych problemów- od lat jedynie wymieniony wentylator nawiewu(dostać się do niego to nie lada sztuka) i ostatnio problemy z centralnym i elektryką jednej szyby.Poza tym jedynie wymiany eksploatacyjne. Bardzo przyjemnie się prowadzi,chociaż u mnie czasami są problemy z 1 biegiem.Właściwie to samochód rzadko używany, ciągle garażowany a blacha wyblakła, lakier mało odporny na zarysowania i powykręcana jak kot po pasztecie nie wiedzieć czemu. Ogólnie kupując to autko od kogoś, kto o nie dbał to może długie lata posłużyć.Stosunek ceny do jakości znakomity
3,9
~geca.marcin@interia.pl
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Samochód godny polecenia. Mała kasa ogromny bagażnik duży wózek dziecięcy wchodzi bez demontażu kółek. trochę szybko koroduje podwozie. Po sprowadzeniu trzeba było go dobrze zakonserwować, bo przestraszył się soli.Silnik 1,8 doskonale pracuje na LPG przejechałem 70 tys. i nic się nie dzieje.
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 1.8 i 90KM 66kW 1993-1996
8,5
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Tak jak podałem, spalanie LPG to średnio 8,5 w cyklu mieszanym, max 9,8, a najmniej przy 90km/h na trasie i 2,5tys obrotów na min.-7,0 LITRA LPG!!! rewelacja !!! nie przekroczył 10 litrów nawet kiedy chciałem trochę poszaleć i pocisnąć w pedał :D Wystarczająca moc 90KM, pojemny i przestronny samochód, rewelacyjny niewysilony silnik VW 1.8 8V długo żywotny. Ja mam już przejechane 263tys km na dzień 14.12.2009 :D jestem zadowolony :D Jednak ze względu na miejsce zamieszkania myślę o zmianie na jakieś 4x4. Gdyby Toledo miało taki napęd... :D
8,6
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
W trasie bardzo przyzwoicie bo nawet poniżej 6 litrów udało się zejść,ale po niedużym mieście gdzie co chwila skrzyżowanie, światła to juz trochę gorzej wypada. Ja osobiście nie mam LPG,ale te silniki są wręcz wymarzone do gazu
8,8
Seat Toledo I
Liftback 1.8 i 90KM 66kW
Myślę, że jest dobrze. Auto pali zależnie od stylu jazdy - wiadomo. Generalnie nie różni się bardzo od spalania Golfów 1.8 - w końcu ten sam silnik. Co prowadzi nas do kolejnego aspektu - naprawy. Nie znajdziecie mechanika, który nie potrafiłby naprawić tego auta. 90% podzespołów jest rodem z Vw Golfa II, III i Vento także każdy wie z czym to się je.

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I