Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 2.0 i 115KM 85kW 1991-1999

Lata produkcji: 1991 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kamil78
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
Mam auto od 3 lat (zrobione ok 40 tys km). Kupilem zadbany egzemplarz z DE z niewielkim przebiegiem (96 tys) w nietypowej wersji (2.0 ben i automat). Szacuję, ze w rzeczywistości miał przejechane jakieś 150 tys - standardowa cofka przez handlarza. Ogólnie poza eksplopatacją (rozrząd, klocki, tarcze, wydech, plyny i oleje) z autem nic się nie dzieje poza tym, że chrupie go ruda - ale jak na ten rocznik jest i tak super (tylko tylne nadkola mają purchle). Auto to typowy dupowóz z pkt A do pkt B - niczym się nie wyróżnia, nie zachwyca, po prostu jeździ - sam jestem zdziwiony, że za 5 tys trafiłem w pełni sprawne auto (nawet klima działa). Silnik nie do zajechania - żadnych dolewek między wymianami (zmniejszyłem interwał z 15 na 10 tys). Skrzynia zmienia biegi plynnie - do tych 130 km/h podróżuje się całkiem komfortowo, choć to już 4 tys obrotów (110 km/h to ok 3 tys obrotów i wtedy jest znacznie ciszej). Wg mnie to dobra alternatywa dla popularnej Octavi I - choć trzeba przyznać, że niestety przez problemy z korozją wiele Toledo I gnije już na złomowiskach. Ma to swoje plusy - duża dostepność tanich używanych części wyposażenia (lampy, klamki itp) choć póki co odpukać nie musiałem oprócz właśnie urwanej klamki wew nic dokupywać.
4,1
~kubik85
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
Autko bardzo pojemne bagażnik super pojemny, silnik bajka i pod lpg super mi na zwykłej instalacji paliło ok. 10,5L a jestem młodym facetem który lubił pocisnąć(max210 km 4 os). Bardzo fajnie spisuje się w trasie wyprzedzanie bez problemów. Miałem wszystko oprócz klimy, auto prowadziło się jak po sznurku ale dlatego pewnie bo amory wymieniłem na gazowe. Ale za to autko ma słabą blache, podłoge już miałem robioną i chyba bolączka tego auta tylne gniazda od amorów też już były robione. Ale ogólnie kupiłbym to auto jeszcze raz ale z takim samym silnikiem tyle że nowszego i ciekawe co wtedy by było z rdzą. Myśle że za 6-8 tyś można kupić auto z takim silnikiem z końca produkcji a jest to godne polecenia auto
4,0
~szczepek17
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
auto bdb nie doskonale bo nie ma doskonalych samochodow auto bardzo duze wygodne nie jest wolne (ciekawe jak jezdzi 16v) max predkosc jaka osiagnalem to 205km/h w 4 osoby moze i by poszedl wiecej ale droga sie skonczyla:) auto zrywne dobrze przyspiesza (ponizej 10s do100km/h uklad hamulcowy bez zarzutow mam auto z 4 tarczowkami abs i nie mialem problemow z gwaltownym hamowaniem tak jak pisalem wczesniej swiatla do kitu mam bluevision i jest ok jak sie bedzie dbalo o silnik to dlugo pojezdzi(wymiana oleju) jezdze na mobilu s 10w40 polsyntetyk.....bagaznik duzy 510l szkoda ze po rozlozeniu siedzen nie ma gladkiego bagaznika tylko zostaje dziura po siedzeniach.
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 2.0 i 115KM 85kW 1991-1999
9,5
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
spalanie tego auta to super rewelacja, predkosc maksymalna moim autem wynosi 180 km/h na gazie, auto zbiera sie bardzo dobrze. Jak jade do 100 km/h caly czas trasa spalanie gazu mialem 8 litrow na taki silnik to rewelacja. Zas jazda spokojna trasa i miasto w przewadze miasto spala mi 9 litrow. Jak jezdze ostro i scigam sie na skrzyzowaniach to maksymalnie 11 litrow gazu. Te silniki sa najlepsze, jezeli komus pali wiecej radze pojechac na pozadne ustawienie gazu lub zmienic instalacje na BRC.
8,3
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
podałem te dane obliczajac srednia przy tankowaniu na stacji gazu i robie tak za kazdym razem. jezeli samochud spala mi ponad 10l/100km to oznacza w moim aucie ze musze wyregulowac inst.gaz. lub zmienic filtr powietrza. na bezynie mi palił o 0,5 do 1 litra mniej. W typowej jezdzie miejskiej wraz z właczona klima i kompletem pasazrów spalanie wychodzi około 11 litrów.
9,5
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 115KM 85kW
nie wiem czy dobre czy złe, ale pali od 12 do 13 po mieście ( nawet przy mocnym wciskaniu nie więcej jak 13 ), na trasie zazwyczaj ok 9 przy 140 km/h, ale nie przeginać bo przy 215km/h spalił mi 17 litrów ! Wszystko co podaje to wartości LPG

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I