Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~WS
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
13 letni samochód, ekonomiczny, szybki, pewny w prowadzeniu, ogromny bagażnik 550l., obszerne wnętrze, świetne siedzenia. Ciężko znaleźć w nowych samochodach kompaktowych tyle dobrych cech w jednym aucie. Ceny aut na bardzo przyzwoitym poziomie. Gdybym miał kupować jeszcze raz swój pierwszy samochód zainwestowałbym ponownie swoje pieniądze w tego seata. Tani w eksploatacji, części na internecie tanie, samemu można pogrzebać przy nim (drobne naprawy). Z sentymentem przyglądam się innym Seatą. Gdybym nie był przekonany do tej marki i modelu nie kupiłbym sobie III generacji TOLEDO, ale o każdą rzecz, która ma dobrze działać trzeba dbać.
4,0
~Dan
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
świetne auto dla rodziny nawet z psem :), idealne na trase, ekonomiczne, proste konstrukcyjnie, praktyczne, stosunkowo tanie np. w porównaniu z golfem III z którymi dzieli silniki i sporo części. Szczególnie godne uwagi są auta po modernizacji w 1995r. leprza blacha wyposażenie i jakość wykonania. Toldi bazuje jeszcze na płycie podłogowej i niektórych podzespołach golfa II, przesto jest prosty w naprawie jednak niejest zbyt nowoczesny, ale w niczym to nieprzeszkadza i są ludzie dla których to zaleta :)
3,7
~Przemek63133
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
Opinie piszę w 2020 roku. Miałem 3 takie seaty. Wszystkie bogato wyposażone (jak na toledo z tamtych lat), 2 MAGNUSy i jednego SPORTa. Auto ogólnie bardzo ekonomiczne, proste w budowie, pakowne oraz dynamiczne z silnikiem AFN. Gdyby nie problemy z korozją byłoby to idealne auto do "roboty" które można kupić za grosze.
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-1999
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
Samochód mimo swojego wieku godny uwagi, za niewielkie pieniądze można kupić całkiem zadbany egzemplarz, z dobrym wyposażeniem. Ja swojego Tolka kupiłem 6 miesięcy temu i jestem zaskoczony ekonomią tego samochodu. Minimalne spalanie jakie pokazał komputer przy prędkości 75-90 km/h to 3.5 litra (zero bagażu i pasażerów). Średnie spalanie przy prędkości 100-120 km/h na trasie 4.2 - 4.6 litra. Zadziwiające jest fakt iż ostatnio wracałem z Poznania do Krakowa A4 i jechałem średnio 160 -180 km/h miejscami nawet 200 km/h i nie ma możliwości żeby spalił więcej niż 5.5 litra przy tej prędkości. W mieście pokazuje nawet 6-7l ale po przejechaniu krótkiego odcinka momentalnie spada. Za 150zł przejeżdżam na trasie 600km, co uważam za świetny wynik. Swojego Tolka długo szukałem i kupiłem z najwyższym wyposażeniem na owe czasy w wersji Magnus Sport. Części do tego modelu są tanie więc nie warto oszczędzać, a maszyna na pewno się odwdzięczy:) Pozdrawiam użytkowników tego samochodu. P.S Szkoda, że już nie produkują takich samochodów:)
5,0
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jestem niesamowicie zadowolony ze spalania tego samochodu. W mieście bardzo dobrze, a na trasie wręcz idealnie. Jeśli ktoś lubi w trasy i nie lubi dużo płacić za paliwo to 1.9 TDI 110km będzie idealnym rozwiązaniem w tej budzie :D
5,1
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 110KM 81kW
jak pisałem - tani w zakupie i eksploatacji, masa zamienników. lepiej zapłacic więcej za auto z konca produkcji, nowsze i lepiej utrzymane auto niz pozniej kombinować przy naprawach spalanie w miescie jakies 5-6 litrów nie ekonomicznie, trasa 4 przy 95km/h

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I