Szukaj

Informacje o Seat Toledo III 1.6 102KM 75kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2009, trzecia generacja Seata Toledo została zaprojektowana przez Waltera de Silvę, w sposób zdecydowany odżegnując się od stylistyki poprzedniej generacji. Tradycyjne nadwozie typu sedan czy liftback zostało odłożone na półkę, a zamiast tego Seat Toledo III przypominał kompaktowego minivana. Inspiracją bezpośrednią dla auta był dyskusyjny Renault Vel Satis, a pierwowzorem koncepcyjnym – prototyp Seat Toledo Prototipo. Auto było rynkowym niepowodzeniem i ze względu na małą sprzedaż, w roku 2009 postanowiono wycofać go z rynku. Został zastąpiony w katalogu hiszpańskiego producenta modelem Exeo.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~KOS
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Chciałem kupić dobre auto rodzinne, komfortowe, bezpieczne i w przyzwoitej cenie i Toledo wszystkie te cechy posiada. Przed zakupem przeczytałem i przestudiowałem wszystkie możliwe testy i opinie o tym samochodzie dostępne w internecie. Większość z nich jest pochlebna, lecz większość ośmiesza wygląd Toledo. Oceniającym \"testerom\" nie pasuje wygląd samochodu. No i racja nie jest podobne do I i II edycji,i właśnie dlatego mi się podoba oryginalna linia i ta pupa:) mniam. Ostatecznie po lekturze opini użytkowników zebranych na stronie AutoCentrum zdecydowałem się zakupić to piękne auto, i nie żałuję. Polecam każdemu kto szuka dobrej rodzinnej bryki
4,2
~Shrek82
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Autko użytkuje już prawie 10 lat jeśli zastanawiasz sie czy kupić dany model z czystym sumieniem polecam. Zdarzają sie małe usterki ale nigdy nie miało to wpływu na mobilnośc auta. AAuto jest naprawde tanie w utzymaniu. co mnie w nim irytuje co mi przeszkadza to widocznośc,mało mocy i podłokietnik który jest kompletnie bez urzyteczny. Jazda tym autem to przyjemnośc świetnie sie prowadzi gorąco polecam
4,4
~Marcin
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Generalnie jestem bardzo zadowolony, obecnie zastanawiam się nad zmianą na innego Seata lub Skodę z silnikiem benzynowym, ale jak się okazuje do silników TSI nie ma sensu zakładania LPG. Więc chyba z powodu braku problemów z tym samochodem nie będę kombinował i go zostawiam na przynajmniej rok. Obecnie w cenie 50-60 tyś i tak nie dostanę nić lepiej wyposażonego, niż to co mam.
Średnie spalanie dla Seat Toledo III 1.6 102KM 75kW 2004-2009
8,4
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Auto mam od trzech i pół roku. Silnik 1.6 Benzyna+LPG. Dopiero za miesiąc/dwa jadę wymienić tylne końcówki przedniego wahacza. Z droższych awarii: drzwi przednie mi ocierały o plastikową dolną osłonę, więc rdza się wdarła, górna krawędź tylnej klapy w zimę została obtarta przez lód i to też zrobiłem. To jedyne rzeczy z samochodu jakie robiłem. Kupiłem go z przebiegiem 300tys km, teraz ma 400tys km. Jest to niesamowite autko, fajny silnik który pozwala wyprzedzać, max prędkość którą osiągnąłem to 160km - niezbyt dużo, ale więcej nie potrzeba. Mam wersję z tempomatem, automatyczną klimatyzacją - w przypadku jazdy około 50km autostradą z prędkością tirów na prawym pasie da się zejść do 7 litrów(może nawet mniej),ale tempo jest usypiające, więc nie daję rady. Na płaskiej drodze wg. wskazań komputera jadąc 110km spala około 8.8l/100km. Ale na benzynie rzadko jeżdżę. Na LPG BRC (montowany w salonie sprzedaży) nie odczuwam najmniejszego zmniejszenia mocy. Przy 380k km wymieniłem reduktor gazu + okoliczne filtry/inne - w serwisie BRC - zbyt sobie cenię to autko aby dać komuś do jakiejś regeneracji, a potem się męczyć z problemami. System audio dobrze gra - ciekawostka którą pierwszy raz spotkałem w moim toledo - w zależności od prędkości dźwięk z radia jest podgłaśniany lub przyciszany, fajna regulacja prędkości wycieraczek - są 3 stopnie, na najwolniejszym trybie mam możliwość 3 stopniowej zmiany częstotliwości ruchu wycieraczek, bardzo fajna sprawa. Żarówki niestety dość często się przepalają, stosowne komunikaty są pokazywane na kokpicie. Słyszałem, że to częsty problem - i ja go mam, ruch foteli czasem przerywa styk w kablach dot. poduszki. Wizyta w serwisie aby zresetowali ten błąd. Podobno niektórzy lutują na stałe te kable - może się zdecyduję, bo już 2 raz tak mi się stało.
8,2
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Sprawdzone spalanie minimalne TYLKO przy oszczędnej jezdzie, a srednie spalania wpisałem "z kapelusza". Dopiero co odkupiłem to auto. Przebieg 135 kkm. Pierwsza rodzinna trasa tym autem to Łódz-góry-Łódz i wyszło 6,05 dm3/100 km (tankowanie 44,5 dm3 przy 735 km). Jazda typowo emerycka, do 100-110 km/h, bez wyścigów i delikatnie; większość gierkówką, ok 80 km drogami bocznymi i bitymi, tez powolutku (w sumie to auto prawie nie przyspiesza :) 8V,102 Km i 1400 kg). Sprawdziłem km w mapach google, czy czasem odległościomierz nie oszukuje, ale okazało się, ze nawet zaniża przebieg (o 1,5 %) w stosunku do tras z googla. Jak pojeżdżę więcej to może uzupełnię spalania "miejskie" i "trasa żwawo".
8,8
Seat Toledo III
Sedan 1.6 102KM 75kW
Z autem zero problemów, przejechałem nim 100 tys km bez jakiejkolwiek awarii (jedyny minus jeżeli chodzi o bezawaryjność to względnie często przepala żarówki). Silnik godny polecenia, aczkolwiek bardziej nadaje się do Leona, w Toledo daje radę, ale fajerwerków nie ma się co spodziewać. Na trasie wyprzedzanie raczej nie stanowi problemu- po redukcji jedzie całkiem przyjemnie. Spalanie w codziennej trasie ~15km w jedną stronę (13km wiejskie drogi, 2,3 km miasto) wynosi około 7,7- 8,3 zależy czy jadę 100km/h czy 120. Jazda w okolicach 90 pozwala zejść poniżej 7l. W mieście 40 tyś. mieszkańców nie ma problemu z zejściem poniżej 10, ale oczywiście jak się chce to spali 12 i więcej, tylko pytanie po co? Na autostradzie niestety rewelacji nie ma, tempomat na 140km/h daje spalanie w okolicy 11-12l ponadto doskwiera brak 6 biegu- na 5 przy 120km/h ma ponad 4k rpm. Podsumowując- auto przyjemne w prowadzeniu, wygodne, pojemne, zapewnia bardzo dużą przestrzeń nawet dla "koszykarzy", do miasta, na trasę drogami krajowymi, podmiejskimi jest świetny, spalanie jest wtedy akceptowalne, no i przede wszystkim jest ZUPEŁNIE bezawaryjny, po prostu czuję się z nim pewnie, wiem że mnie nie zawiedzie (poprzednio miałem Zafirę B 2.0 CDTI 150 koni i mimo że jechała cudownie, to ciągłe problemy z DPF mnie zrujnowały, ponadto po kupnie tejże Zafiry władowałem w nią ponad 12 tysięcy na starcie, no cóż takie uroki dzisiejszych diesli). Ogólnie polecam to auto każdemu kto nie potrzebuje bolidu, a pewne, bezawaryjne auto :)

Usterki Seat Toledo III

Liczba wpisów: 6
dziwne zachowanie kierunkowskazów
  • Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009
  • instalacja elektryczna
Mam pytanie do posiadaczy w/w auta lub Altea. Cy ktoś spotkał się może z takim zachowaniem kierunkowskazu u mnie lewego z tyłu. Kiedy jest sucho wilgotność w normie nie ma problemu, ale kiedy zacznie padać lub tak jak dziś mgła gęsta i mokro jest to po włączeniu kierunku w lewo mignie raz po czym wyskakuje komunikat żarówka uszkodzona podaje gdzie i która i co ciekawe szybko zaczyna w środku mrugać wskaźnik kierunku a na zewnątrz żarówki mrugają normalnie i co ciekawe niby uszkodzona żarówka jest dobra mrugnie trzy razy i się wyłączy. Jak zgaszę silnik wysiądę z auta i zamknę samochód centralnym z pilota kierunki mrugną, mrugnie też ta niby uszkodzona i potem jak zapale działa już wszystko ok do jakichś 20 użyć kierunkowskazu w lewo potem znów ta sama historia. Trochę to zagmatwane ale już prościej nie mogłem opisać. Wszystkie styki w lampach sprawdzałem zero wilgoci czy wody i nie wiem już co o tym myśleć, a Panowie w ASO cóż nie wolno wulgaryzmów pisać wiec powiem tyle chcieli wymienić połowę układu elektronicznego bo tak od razu powiedzieć co jest nie tak nie potrafią... Bardzo proszę o jakieś opinie rady może ktoś miał takie coś u siebie? poradźcie coś. Pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Zrywanie przy przyśpieszaniu.
  • Seat Toledo III
  • układ napędowy
Po przekroczeniu 2tyś. obrotów przy przyspieszaniu występuje falowanie lub zrywanie pojazdu na biegach II-V. Naprawiano defekt wielokrotnie bez pozytywnego rezultatu, łącznie z demontarzem skrzyni biegów i rzekomą wymianą jakiegoś koła dwubiegunowego. Auto traci moc w górnych zakresach obrotów.Moim zdaniem w serwisie Seata pracują dyletanci, zadaniem których jest jedynie markowanie napraw.
2 komentarze
Kontrolka w kształcie płaskiego klucza na liczniku po przekręceniu zapłonu.
  • Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009
  • inne
Witam. od jakiegoś czasu - 1-2 tygodnie - zauważyłem, że podczas odpalania samochodu na liczniku po lewej stronie nad przebiegiem kilometrów zapala się kontrolka klucza płaskiego (w kolorze czerwonym, to w takim wyświetla ogólnie cały licznik) i po chwili znika. Mam ten samochód kilka miesięcy i niepokoi mnie co to jest, co ten klucz oznacza. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Toledo III