Szukaj

Informacje o Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2009, trzecia generacja Seata Toledo została zaprojektowana przez Waltera de Silvę, w sposób zdecydowany odżegnując się od stylistyki poprzedniej generacji. Tradycyjne nadwozie typu sedan czy liftback zostało odłożone na półkę, a zamiast tego Seat Toledo III przypominał kompaktowego minivana. Inspiracją bezpośrednią dla auta był dyskusyjny Renault Vel Satis, a pierwowzorem koncepcyjnym – prototyp Seat Toledo Prototipo. Auto było rynkowym niepowodzeniem i ze względu na małą sprzedaż, w roku 2009 postanowiono wycofać go z rynku. Został zastąpiony w katalogu hiszpańskiego producenta modelem Exeo.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Adrian
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Po 10.000km jestem bardzo zadowolony z wyboru. Auto kupiłem okazyjnie, 10-letnie, ale w stanie jak nowy. Stylistyka zawsze mi się podobała, choć wiem, że jestem w mniejszości. Jednak dzięki temu Toledo 3 kosztuje wyraźnie mniej niż np. VW Touran, Octavia II, czy Altea XL, które brałem pod uwagę szukając samochodu. Największe plusy to przestronność wnętrza, oszczędność silnika 1.9 TDI, świetna zwrotność i rewelacyjne prowadzenie. Największe minusy to fatalne tworzywa sztuczne wnętrza, ograniczająca funkcjonalność tylna klapa i ciężar samochodu (1,5t), który powoduje, że silnik 1.9 TDI jest tu nieco za słaby.
3,8
~Adam Oleksiuk
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Szukałem samochodu dużego, który będzie jednocześnie ekonomiczny, części będą na tyle tanie aby mój studencki budżet to wytrzymał, dobrze wykonanego i do którego dostanę sportowe zawieszenie. Samochód kupiłem jako używany, ale w salonie i z całą dokumentacją. Na początku stuki w zawieszeniu. Okazało się, że po 150tys km do wymiany były przednie amortyzatory i tuleje wahacza. Po wymianie zawieszenie ciche, obecnie obniżone i utwardzone-pełna satysfakcja. Jeśli chodzi o spalanie: założyłem się ze współlokatorem, że przejadę 1000km spalając mniej niż 30 litrów ropy-wygrałem jadąc na trasie ze stałą prędkością 58km/h na czwórce, oczywiście do minimum ograniczając pobór energii, zatrzymywanie, obciążenie. Średnie spalanie wyniosło 2,7l/100km według komputera. Na trasie do Zauchensee z 4 osobami, boxem na dachu, sprzętem, bagażem i jedzeniem średnie spalanie na poziomie 7,5l/100km (średnia prędkosc ok 90km/h. Plastiki są beznadziejne, ale chwała im za trzeszczenie tylko w temperaturze poniżej zera. Ciekawa opcja z delikatnym uniesieniem tylnych siedzeń oraz gniazdkiem dla pasażerów z tyłu. Nagana za brak gniazdka w bagażniku. Karoseria BARDZO delikatna, wychodzi rdza po 5 latach na blasze podszybia. Radio nie radzi sobie z głośnikami, ale chwała za AUX i MP3. Wygłuszenie beznadziejne. Hałas powyżej setki. Chwała za opcje podgłaśniania radia przy wiekszej predkosci. Nagana za wycieraczki. Łamią się łapy w zimie, bo śnieg blokuje ich ruch zbrylając się w osłonach przy słupkach. Nagana za delikatny system kierowniczy. Chwała za elektroniczny system wspomagania kierowniczego i precyzyjnosc. Chwała za promien zawracania. Nagana za sprzęgło i brak szóstki. Chwała za przycisk wyłączający systemy.
4,7
~grom
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Stoję obecnie przed dylematem kupna nowego auta do 100 tyś zł, mam firmę, wiadomo - koszty. Oglądałem kilka (Insignia, passat, monedeo) i muszę powiedzieć, że czuję się w nich jak w klatkach. Lubię mieć sporo przestrzeni nad głową, a taką prócz mojego seata zapewnić mi może jedynie jakiś minivan, a tego typu auta mi się nie podobają i nie prowadzą się tak doskonale jak toledo. Dużo ludzi ma zastrzeżenia do plastików w seacie, a ja muszę powiedzieć, że po 5 latach, wnętrze w moim egzemplarzu wygląda jak nowe, nie ma żadnej ryski, nic nie skrzypi i nie trzeszczy, jednym słowem mimo iż wyglądają średnio to są bardzo dobre jakości. Szkoda, że już nie produkują Toledo III, bo brałbym z zamkniętymi oczami z 2 litrowym dieslem, ksenonami i skórą. Jednym słowem auto doskonale spełnia swe zadanie, mało pali, jest bezawaryjne i pięknie się prezentuje na 17 calowych alu. Czego więcej chcieć.
Średnie spalanie dla Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
Po roku (12 tys. km.) wreszcie nauczyłem się jeździć tym samochodem. Trzeba naprawdę mieć bardzo lekką nogę i często ją zdejmowac z gazu - wtedy pali zdecydowanie mniej a jazda równie przyjemna. Przy rozgrzanim silniku (co zajmuje ok. 4-5 km) spalanie wyraźnie spada. Spkojna jazda bez zrywów do ok. 90 km/godz. można zejść do średniej poniżej 5 litrów (4,4-4,8 ). Na gazie do połowy możliwości i jeździe 120–130 km/godz. pali w granicach 5–5,4 litra. Średnio przy jeździe mieszanej, ale w większości po Warszawie wychodzi około 5,3 do 6 litrów na 100 km, co wydaje mi się niezłym wynikiem.
6,2
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
niskie spalanie, niedrogie części (te same są w Skodzie Oktavii i VW Passacie), bardzo dobra dostępność części i dużo serwisów, które potrafią skutecznie i niedrogo zająć się samochodem, nwet w przypadku obsługi komputera
6,8
Seat Toledo III
Sedan 1.9 TDI 105KM 77kW
6 lat, prawie 100 tys km.. Przy 90 tys. km wymieniłem w ASO klocki na własne życzenie (około 500zł przód i tył), pasek z pompą wody (1250zł). Zepsuł się zamek klapy bagażnika (500zł - to mnie wkurzyło). Standardowo co 15tys km olej silnikowy + filtr, co roku wycieraczki szyb (drogie - 250 komplet). Po 6 latach akumulator - 450zł.

Usterki Seat Toledo III

Liczba wpisów: 6
dziwne zachowanie kierunkowskazów
  • Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009
  • instalacja elektryczna
Mam pytanie do posiadaczy w/w auta lub Altea. Cy ktoś spotkał się może z takim zachowaniem kierunkowskazu u mnie lewego z tyłu. Kiedy jest sucho wilgotność w normie nie ma problemu, ale kiedy zacznie padać lub tak jak dziś mgła gęsta i mokro jest to po włączeniu kierunku w lewo mignie raz po czym wyskakuje komunikat żarówka uszkodzona podaje gdzie i która i co ciekawe szybko zaczyna w środku mrugać wskaźnik kierunku a na zewnątrz żarówki mrugają normalnie i co ciekawe niby uszkodzona żarówka jest dobra mrugnie trzy razy i się wyłączy. Jak zgaszę silnik wysiądę z auta i zamknę samochód centralnym z pilota kierunki mrugną, mrugnie też ta niby uszkodzona i potem jak zapale działa już wszystko ok do jakichś 20 użyć kierunkowskazu w lewo potem znów ta sama historia. Trochę to zagmatwane ale już prościej nie mogłem opisać. Wszystkie styki w lampach sprawdzałem zero wilgoci czy wody i nie wiem już co o tym myśleć, a Panowie w ASO cóż nie wolno wulgaryzmów pisać wiec powiem tyle chcieli wymienić połowę układu elektronicznego bo tak od razu powiedzieć co jest nie tak nie potrafią... Bardzo proszę o jakieś opinie rady może ktoś miał takie coś u siebie? poradźcie coś. Pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Zrywanie przy przyśpieszaniu.
  • Seat Toledo III
  • układ napędowy
Po przekroczeniu 2tyś. obrotów przy przyspieszaniu występuje falowanie lub zrywanie pojazdu na biegach II-V. Naprawiano defekt wielokrotnie bez pozytywnego rezultatu, łącznie z demontarzem skrzyni biegów i rzekomą wymianą jakiegoś koła dwubiegunowego. Auto traci moc w górnych zakresach obrotów.Moim zdaniem w serwisie Seata pracują dyletanci, zadaniem których jest jedynie markowanie napraw.
2 komentarze
Kontrolka w kształcie płaskiego klucza na liczniku po przekręceniu zapłonu.
  • Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009
  • inne
Witam. od jakiegoś czasu - 1-2 tygodnie - zauważyłem, że podczas odpalania samochodu na liczniku po lewej stronie nad przebiegiem kilometrów zapala się kontrolka klucza płaskiego (w kolorze czerwonym, to w takim wyświetla ogólnie cały licznik) i po chwili znika. Mam ten samochód kilka miesięcy i niepokoi mnie co to jest, co ten klucz oznacza. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Toledo III