Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~KamilD
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Auto ma wiele zalet i jedną wadę, która niestety bardzo uprzykrza jazdę tym autem na dłuższych odcinkach. Zainteresowanych zapraszam do rozwinięcia opinii o aucie, tam zawarłem szczegóły. Jeśli chodzi o całokształt - bardzo udane auto, to była pierwsza Skoda jaką miałem przyjemność jeździć i po powszechnie panującej opinii, że Skoda to kiepska jakość wykończenia, trzeszczące plastiki i wszechobecna tandeta byłem raczej sceptycznie nastawiony do marki. Jak jednak się okazało - całkowicie niesłusznie. To udane, miejskie auto które zaskoczyło mnie pod wieloma względami. Z faktów o danym egzemplarzu: sprowadzony z Niemiec przez dość zaufanego dealera, 2005 rok, oryginalna powłoka lakiernicza, brak rdzy, kosztował gruuubo powyżej ceny rynkowej, tak naprawdę w tej kwocie można było już szukać Fabii II z bieda silnikiem, bieda wyposażeniem i w bieda stanie ;-)
4,6
~Jarek
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Auto jak na miasto i nawet w trasę spisuje się bardzo dobrze. Bardzo dobry silnik (1,4 16V) od VW, nie polecam Skody Fabii z silnikami MPi problemy z wyciekami oleju. Jeżeli chodzi o zawieszenie również dobre, w zakrętach auto czuje się bardzo pewnie. Wygląd może nie jest rewelacyjny tego auta ale jeżeli odpowiednio się o nie dba odwdzięcza się kierowcy niezawodnością. Bagażnik może troszkę mały ale wystarcza na wypadku do sklepu :). Początkowo miałem kupić VW Golfa IV, jednak po głębokich przemyśleniach wybór padł na Skodę Fabię z silnikiem VW i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony autkiem.
3,5
~użytkownik
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Ogólnie nieżle jak na tej klasy auto, istotnym jest fakt ,że od pierwszego dnia założyłem markową instalację LPG (na wtryskach, marki Landi Renzo). Do 110 000 przebiegu (rocznie robię ok.50 000 km) zgodnie z zaleceniami producenta wykonywano wszystkie przeglądy ( rozrząd co 90000), także instalacji LPG ( bardzo ważne). Potem tylko regularna wymiana oleju, filtrów , ect. Przy Przy 115 000 km naprawa reduktora LPG. Dzisiaj 210 000 i auto jeździ niżle, tak więc przy właściwej eksploatacji trudno powiedzieć czy instalacja LPG wpływa znacząco na przyspieszone zużycie silnika, bo kto wie ile on powinien wytrzymać jeśli bu wcinał tylko benzynkę.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
6,8
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Jak dla mnie auto dosyć ekonomiczne. Na trasie 17 km dojeżdżając do pracy (miasto Szczecin) spalanie wychodzi wg komputera 5,5 - maksymalnie 6,5 - to też zależy jak jadę. Zazwyczaj staram się oszczędnie, jednak nie jak żółw. Jeżdżę używając ,,hamowania silnikiem", wtedy często do świateł dojeżdżam - auto samo sobie zwalnia a ja w ten czas na komputerze mam spalanie 0,00 l/ 100km :) Więc potrzeba trochę chęci i umiejętności. Trzymam na obrotach przy zmianie na wyższy bieg około 2,5 tyś obrotów, ogólnie nie jeżdżę na zbyt niskich obrotach bo to też nie służy silnikowi.. szybciej się wtedy zużywa. Trasa 100km - odcinek Szczecin - Międzyzdroje spalanie w jedną stronę 5,5 l / 100km w drugą 6,0 l / 100km. Na tym odcinku jest trochę robót drogowych więc jazda tutaj 80km/h jest normalnością momentami, ale 120/140 km/h też jeżdżę na takim odcinku i spalanie ogólne nadal wychodzi przyzwoicie :) Polecam
7,3
Liczba komentarzy: 1
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią że w mieście spalanie wynosi ok 8-8.5l na 100km na trasie raz udało mi się zejść do 6.5l na 100km z tym że nie jeżdżę eko ani oszczędnie. Ten silnik trzeba niestety trzymać w zakresie 2500-3000 tyś obrotów żeby się samochód jakoś zbierał i mocniej deptać po gazie żeby ruszał w miarę szybko.
6,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Nie za dużo pali, chociaż są na pewno oszczędniejsze silniki. Rozważam również zagazowanie chodź nie ukrywam, że trochę się boję. Nie jest mułem, zbiera się poprawnie ale przy prędkościach powyżej 120km/h zaczyna się "pocić" przy 160km/h masz wrażenie że gdyby miała skrzydła zaczęła by odlatywać.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 180 tys. km
Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami...
5,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 3 tys. km
Gaz zakładałem na ul Leśnej w Dźbowie k. Częstochowy. Super obsługa i fachowa robota a ceny w porządku. Naprawdę uczciwe podejście, robią tam młode chłopaki i widać że im zależy i znają się na tym co robią i lubią swoją pracę. Polecam jak najbardziej.
5,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął...
Skoda Fabia I Hatchback