Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Skodziarz
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Cześć. Mam skodę fabie z 2002 roku. Auto jest bardzo dobre nie mam na co narzekać Ci którzy narzekają i dali po jednej gwiazdce to kupili szroty i zajeżdżone auta i Totalnie zniszczone i tak gadają. Moją skodzinka ma od fabryki sprzeglo i rozrząd i jeszcze nie wymaga wymiany. UTO ROBIONE JEST SYSTEMATYCZNIE ALE NIE U PAPUDRUNA TYLKO W SERWISIE ASO SKODY. MOJĄ SKODA NIGDY ŻADNEGO INNEGO MECHANIKA NIE ODWIEDZI BO TYLKO NACIĄGAĆ POTRAWIA I NIC WIĘCEJ. AUTO POLECAM KAŻDEMU KTO CHCE KUPIĆ AUTO NA DOJAZDY DO PRACY. POLECAM
2,9
~Tomasz
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Auto zakupiłem trochę dziwnie bo cena była 4500 ale za samochód zapłaciłem 4900 ,początek jazdy był nawet pozytywny w moim odczuciu ale ocena przeze mnie była niska ponieważ brak świateł cofania ,brak podświetlania tablic,spalone żarówki pozycyjne i brak żarówek do świateł przeciwmgielnych (musiałem zainwestować ) po przejechaniu kilku miesięcy miałem poważną pierwszą awarię nawaliła mi pompa wody ok zdarza się potem zmagałem się z cieknącą pompą wspomagania żeby było ciekawie zaciął mi się rozrusznik do tego miałem problem z brakiem drążków stabilizujących oraz lewy wahacz był do naprawy przez co nie przeszedłem przeglądu gdy usterki były naprawione dostawałem informacje o tym że psuje mi się pompa paliwowa i zaczyna się psuć znowu pompa wody ale starałem się jeździć w miarę oszczędnie więc jakoś to jeździło.Wielokrotnie pompa wspomagania zaczęła się psuć i przeciekać (instruktor mi powiedział że to wada tych samochodów),do tego popsuła się maglownica co było kosztowne w naprawie i wymiana rozrusznika bo popsuł się ,wymiana wahaczy i na koniec płyn chłodzący poszedł na tłoki .Podsumowując ten samochód jak dla dziadka ciotki wujka po mieście(miejski samochód) nadaje się w sam raz ale jak ktoś potrzebuje auta do podróży lub jeżdżeniu na dłuższe dystanse odradzam kupowania tego samochodu w tych rocznikach,nowe auta z tego co wiem są w lepszym stanie. Samochód ma przejechane 199.000 km .
4,2
~Paweł
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Auto kupilem za 4000 z LPG i w sumie nie oczekiwalem od tego auta wiecej niz 40 tys kilometrow ale skoda mnie zaszokowala. w ciagu 3 lat zrobilem tym autem 130 tys. Duzych problemow z autem nie mialem. Oprocz tego ze poszla uszczelka pod glowica przy 200 tys i wymienilem cewke zaplonowa auto spisywalo sie bardzo dobrze. Zawsze odpalalo i zawsze dowozilo mnie do celu. Na najwieksza uwage zasluguje silnik, poprostu nie da sie go zajechac. Oleju nie bierze i po prostu zawsze odpala. Auto naprawde polecam jesli ktos potrzebuje wola roboczego ktory zawsze dowiezie do celu. No i najlepiej z LPG, bo na benzynie pali troche za duzo w stosunku do osiagow.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
7,2
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Auto użytkuję od blisko 5 lat i największymi kosztami jakie poniosłem na jego eksploatację to koszty paliwa - napraw nie było żadnych poza elementami eksploatacyjnymi takimi jak: klocki i okładziny, tarcze (korozja, nigdy nie wymieniane), rozrząd, filtry oleju, powietrza i paliwa oraz sam olej. Świece mam oryginalne i w dobrym stanie (przebieg od nowości - 92 tys. km) także jakakolwiek wymiana jest niepotrzebna (sprawdzałem ich stan). Szczerze polecam auto, bo jest naprawdę dobrze wykonane, ale ma jedną wadę, która jest jednocześnie jego zaletą - przestarzałą jednostkę 8-zaworową, która się zwyczajnie nie psuje i jest tania w serwisowaniu. Spalanie w mieście i to na krótkich dystansach jest wysokie, ale w trasie nie odbiega od normy w tej klasie i pojemności.
8,6
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Na podstawie przejechanych 37400 km w ciągu ostatnich 460 dni: średnie spalanie gazu - 8,64 l \ 100 km, + benzyna 0,67 l \ 100 km. Całkowity koszt utrzymania przez ostatnie 460 dni to 11 260 PLN z czego paliwo kosztowało łącznie 8 275 PLN (gaz 7150 PLN, benzyna 1125 PLN)
7,4
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Jak na tę moc pali ciut za dużo, ale auto wydaje się być bardziej dynamiczne niż wskazuje na to 60KM. Koszty eksploatacyjne są żadne i przez 240k kilometrów nic poważnie nie nawaliło. Serwis raz do roku to wydatek rzędu 300/500 złotych. Rozrząd 400 złotych.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback