Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI

Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia I   1999 - 2008
    Skoda Fabia I
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia I

Silniki Skoda Fabia I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Combi - większa, niż myślisz
 
Nasz test Skoda Fabia Combi

Najpopularniejszy samochód przedstawicieli handlowych doczekał się nowej odsłony. Oto jest. Nowa Skoda Fabia Combi. Przejechaliśmy się nią po Nicei, by sprawdzić, co oferuje.

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia FABINA 71,80

Skoda Fabia Basia 59,01

Skoda Fabia Fabiątko 66,44

Skoda Fabia Monte Carlo 82,08

Skoda Fabia 1,4 TDI 62,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

jogurt12 43,27

Thorne 90,71

Alchemik82 40,71

hironomus 43,23

kaytek_rx4 92,91

Euzebiusz 94,79

MarcinGP 99,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Handlarz prawdę Ci powie...
Handlarz prawdę Ci powie... Kilka dni temu sąsiad sprzedał Seata Leona 1.6 z gazem, 1998 rok. Z racji tego, ...
Przydomowe ASO 11
Przydomowe ASO 11 No i przyszła pora na zdiagnozowanie a następnie na naprawę paru defektów, które...
Sprzedana. Szukanie następcy...
Sprzedana. Szukanie następcy... Fabia sprzedana. Wydarzyło się to 2 tygodnie temu, ale wcześniej nie miałem czas...
Stuki w zawieszeniu
Stuki w zawieszeniu Witam Od jakiegoś czasu przeszkadzały mi stuki w przednim, prawym zawieszeniu...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.3 CDTI ecoFLEX (95 KM)
Peugeot 208
1.2 PureTech (82 KM)
Seat Ibiza
1.2 TDI CR (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 50 390 zł 39 390 zł
Zyskujesz: 11 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Micra ACENTA Nissan Micra ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 59KM .
Cena: 50 390 zł 39 390 zł
Zyskujesz: 11 000 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 19 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Kupil bym to auto jeszcze raz tylko z klimatyzacją bo akurat w Clasik nie ma. Silnik z Turbem i to wszystko co bym zmienil czasem brak mocy ale przezto niecisne tak gazu mniej spala. EKONOMICZNY

dodał: Gilo
Skoda Fabia Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Pomimo nie wielkich wad, przyznaję że autko godne polecenia. Szybkie, tanie i oszczędne.

dodał: lupus
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Fresh+ - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia Sedan Skoda Fabia III Combi (2015) Skoda Fabia 1.2 HTP 60 KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia 2010 Skoda Fabia RS 2010
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 922
Przejechany dystans
233 637 837 km
Zatankowanego paliwa
1 160 904 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 721
Wydanych pieniędzy
1 331 447 zł
Średnie wydatki na auto
1 152 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 180
Wydanych pieniędzy
2 347 192 zł
Średnie wydatki na auto
2 030 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 156)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI

Na podstawie 39 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Termitek, dodano: 08.06.2013 21:21

Spalanie naprawdę jest niskie. Wprawdzie nie tak jak katalogowe. Jednak bardzo blisko. Klimatyzacja nie obciąża bardzo silnika i nie zwiększa zużycia o więcej jak 0.5 litra na 100km. Autostrada prędkość do oporu to spalanie ok 7 litrów. Średnie z ostatnich 8tyś. 5.29L/100km. Ekonomiczna jazda na trasie ale bez dziadkowania ok 4.25 plus spokojne miasto (Warszawa, Łódź). Przeglądy za to drogie szczególnie olej 5w30LL ok 89zł litr :( Oleju za to nie bierze w ogóle. Rozrząd ok 1500zł poza aso. Naprawy to tylko gumy i łączniki ale to koszta maks 200zł strona. Zaskoczył mnie natomiast DPF który działa bardzo dobrze i praktycznie nie daje znać o swoim istnieniu.

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.2 TDI CR DPF

autor: przedstawiciel-, dodano: 11.10.2009 23:24

Sprawa z nią wygląda tak; Minimalne:jedna osoba, trasa długa i równa, prędkości 80-90km/h, nowy olej, połowa baku z dobrym paliwem (tzn. nie kopci),brak większego wiatru. Maksymalne średnie: dzień pracy prędkości do 160km/h, średnia prędkość pokonania 100km-70km/h w cyklu mieszanym (przewaga miejskiego) z częstymi postojami, jazda szarpana. Średnie minimalne: trasa mieszana, jazda równa w przedziałach 50-110km/h. O tym samochodzie można mówić źle tylko wtedy jak się popsuje, części z ASO strasznie drogie a do tego często oszukują, cicha praca silnika i dość duży komfort jazdy sprawiają, że ten samochód jest przyjemny dla kierowcy. Niestety ma bardzo dużą wadę, mianowicie bardzo podatny na podmuchy wiatru, zwłaszcza boczne. Prędkość maksymalna jaką udało mi się rozwinąć 200km/h(wiatr w plecy, długie i strome wzniesienie ok.45´, wieżdzając zwolniła ze 160 do 140 :D)

pełny raport Skoda Sedan 1.4 TDI

autor: piter218, dodano: 31.08.2009 21:04

Samochodzik jeśli się jeździ samemu lub w dwie osoby to dość dynamiczny do 100 km/h. Powyżej są problemy, nie ma się co dziwić w końcu malutki silniczek i mała moc. Jazda w mieście 7-8 litrów, poza miastem udało mi się raz zejść do 5,5l lane pod korek (jazda na trasie około 450km, 3 osoby plus bagażnik). Droga była bardzo ładna, średnia prędkość 90-100, choć zdarzały się momenty 160. Natomiast jazda na autostradzie średnio 160, 4 osoby plus bagażnik wyszło 8 litrów, maksymalnie autko poszło 170 z tym ze z wielkim wysiłkiem. Jeśli chodzi o zawieszenie to jest bardzo delikatne, ponad 90tys i z przodu jest do wymiany. Nie było z autkiem większych problemów oprócz czujnika skrętu i temperatury. Dość głośno w środku powyżej 100km/h.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także