Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM 1999-2007

Lata produkcji: 1999 - 2008
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Dane techniczne Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM 1999-2007

Podstawowe parametry Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM

Produkowany
od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa
1896 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
64 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
125 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
79,5 x 95,5 mm
Pojemność zbiornika paliwa
45 l

Przeniesienie napędu Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM 1999-2007

Wybrane raporty spalania Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM 1999-2007

Jestem maniakiem eco-drivingu i w kilku autach, które miałem, lub którymi dane mi było jeździć udało mi się zejść do ... więcejrekordowo niskiego spalania przy ekonomicznej, ale i dynamicznej jeździe. Np. w suzuki swift z litrowym silnikiem udało mi się spalić równe 4 litry, co jest wynikiem niespotykanym jak na to autko. Fabia/Polo/Golf/ z silnikiem SDI to było idealne auto dla mnie i takie właśnie kupiłem (fabia). Jak już trochę pojeździłem (zrobiłem już 5 tysięcy km tym autkiem) to mam w miarę wiarygodny obraz tego ile to auto pali i co jak co, ale poniżej 4 litrów (ale tylko minimalnie) udało mi się zejść tylko raz podczas jazdy przez całą Polskę nad morze w nocy. Nie wiem jak to możliwe, żeby to autko spaliło około 3 litrów - to jakiś kosmos, czary czy co... Może po prostu za wolno jechałem? Starałem się trzymać przez większość trasy równe 90km/h na piątce oczywiście - obroty oscylowały w okolicach 2000 przy tej prędkości na tym przełożeniu. Oczywiście dynamiczne przyśpieszanie, utrzymywanie stałej prędkości, hamowanie silnikiem, z górki rozpędzanie się na luzie, przewidywanie itd... Jednak zszedłem tylko minimalnie (setne części) poniżej 4 litrów na 100km... Może ekonomiczniejsze dla tego auta jest stałe 100km/h, lub 110? Będę to jeszcze testował, ale nie widzę już zbyt dużego pola do manewru jeśli chodzi o uzyskanie jeszcze mniejszego spalania. Ciekaw jestem przy jakich obrotach na piątce jadąc po płaskim to autko pobiera najmniej paliwa na 100km. Myślę, że komputer by mi tu coś podpowiedział, jednak mam wersję bez komputera... Pocieszające jest to, że próbując spalić jak najwięcej, starając się łamać zasady eco drivingu, do tego praktycznie same miasto nie udało mi się uzyskać spalania większego niż 5 litrów - ba nawet do 5 litrów nie doszło... i to jest bardzo fajne... Generalnie czy jeździ się tym autem ostro, czy delikatnie to pali mniej więcej tyle samo - spalanie przy agresywnej jeździe rośnie o około ponad pół litra, a to przeczy (na korzyść) jakimś zasadom fizyki ;) Np. w swifcie spalanie przy oszczędnej jeździe w stosunku do jazdy agresywnej potrafiło się różnić o 4 litry! (4 vs 8). Tylko męczy i ciekawi mnie to jak w tej fabii zejść grubo poniżej 4 litrów? ukryj
dodano 04.09.2013 przez
Spalanie i bezobsługowy silnik to główny plus. Minusy to tandetna cała reszta, przeciekające drzwi, hałasujące przednie łożyska, kiepskie fabryczne termostaty, ... więcejrozlatujące się przekładnie kierownicze, zaprogramowujący się pilot. Dobre auto do miasta i polskie drogi choć do ideału brakuje 15KM mocy. Wnętrze obszerne, szerokie ale fotele po kilkugodzinnej podróży średnio wygodne. Do 70km/h można zejść poniżej 4l. Do 90km/h spala ok 4,5l. Niestety Fabia SDI nie nadaje się na autostradę. Brakuje 6 biegu bo przy 100km/h spalanie rośnie do 5l a przy 120km/h spala już 6l. Mam wersję z komputerem który pokazuje dokładne spalanie. Silnik wbrew opiniom jest cichy. Klekotanie słychać jedynie na wolnych obrotach. Ceny zamienników bardzo tanie. Nawet dwa razy tańsze niż do BMW. ukryj
dodano 15.01.2014 przez
Samochód "bajka" dla kobiety (do pracy, wypady po za miasto, na zakupy), która nie traktuje auta jak bolida Formuły 1. ... więcejJeśli tylko sie o niego dba, regularnie serwisuje i wymienia płyny ekspleatacyjne i nie wlewa do baku najgorszych odpadów po pieczeniu frytek to nasz samochód potrafi nam się odwdzięczyć na stacji benzynowej. Największe spalanie jakie odnotowałem to 6 litrów zimą w mieście (Łódź),korki i światła. Najmniejsze trasa do 90km/h stała prędkość 3,4 litra ale średnio na takiej trasie wychodzi 3,7l. Przy normalnej jeździe mieszanej spalanie w granicach 4,5 litra. Podane wartości wyliczone na podstawie prowadzonego dziennika spalania dla tego pojazdu a nie wskazań komputera. Komp. zaniża średnio o ok. 0,4l. ukryj
dodano 16.01.2013 przez
Spalanie rewelacja, choć nie wiem skąd się innym wzięły wyniki poniżej 4L bo niestety wskazania komputera to można o kant ... więcejD rozbić. Przy normalnej jeździe nie przekraczając 110 auto średnio mieści się w 5L ropy na 100km (50/50 miasto-trasa)- mierzone od tankowania do tankowania. Po mieście jest troszkę więcej ale w 6 nie mając ciężkiej nogi można spokojnie się mieścić. Auto kupiłem w polskim salonie i jestem zadowolony. Jedyne co przeszkadza to tragiczna wręcz jakość wnętrza. ukryj
dodano 03.03.2012 przez
Silnik zimny głośno chodzi, w miarę rozgrzania pracuje znacznie ciszej. 120 000 przebiegu i wymieniałem tylko olej i świece. Oleju ... więcejnie bierze. Jeżdżę tylko na shell v-power diesel i muszę przyznać, że skoda dostała kilka dodatkowych koni! Opony michelin power saver to żaden szał jeśli chodzi o spalanie. Noga raczej ciężka. Polecam silnik dla oszczędnych i nowicjuszy. Następny będzie tdi. ukryj
dodano 26.10.2009 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Fabia I Hatchback 1.9 SDI 64KM 1999-2007 Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 51 publikacje o Skoda Fabia

Newsy o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 52 newsy o Skoda Fabia

Nowe Skoda Fabia

nowe Skoda Fabia
Skoda Fabia
ceny od 39 380 zł do 72 830

Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM od 2014

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

43 880 zł

Wyposażenie standardowe
Poduszki powietrzne czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu
Kurtyny powietrzne
Składana pokrywa nad przestrzenią bagażową (dotyczy wersji hatchback)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 60 oferty Skoda Fabia

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Fabia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

12 252

Przejechany dystans

1 573 130 zł

Zatankowanego paliwa

366 777 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 192

Wydanych pieniędzy

408 854 zł

Średnie wydatki na auto

1 068 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 561

Wydanych pieniędzy

566 247 zł

Średnie wydatki na auto

1 478 zł

ZOBACZ 383 dzienniki kosztów Skoda Fabia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Fabia

Liczba wpisów: 72
komentarzy(39)
komentarzy(44)
komentarzy(37)
komentarzy(29)
komentarzy(33)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Fabia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Skoda Fabia

Liczba wpisów: 48
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Skoda Fabia Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia

Ciekawostki
dodano 04.10.2012 przez
W niektórych modelach Skody Fabii pękają metalowe części składanego kluczyka (tzw. scyzoryka). Mimo, iż wszystko wskazuje na wadę fabryczną czy też materiałową felernych kluczyków firma…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą