Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

2,3
~Szczęśliwy_bo_sprzedał
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Jak pojawił się na rynku, stwierdziłem, że to jedyne kombi jakie mi się podoba. Po blisko ośmiu latach użytkowania, bardzo mnie rozczarowała marka ze znaczkiem kury na masce. Osiągi żadne, przy włączonej klimie poniżej jakiejkolwiek normy. Zepsuło się prawie wszystko co mogło, rdza zjada nadkola i progi. Jak na auto segmentu B, dość duże spalanie. O wyprzedzaniu tirów można zapomnieć. Jadąc zakopianką we dwie osoby, nie miał siły - trzeba było wyłączać klimę. Jedynie wielkość bagażnika zadowalająca oraz dobrze się sprawująca skrzynia biegów.
3,3
~Piotr
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Trochę twarde zawieszenie 2 tyg. po zakupie padł rozrząd koszt wymiany 700zł potem trzeba było wypruć auto alarm nie wiadomo o co mu chodziło bo nie odpalił sam.Teraz coś się zepsuło z elektryką bo migają bez przerwy kierunkowskazy jakby coś z immobolajzerem no i jeszcze zaczęło coś stukać w lewym zawieszeniu z przodu w astrze nie miałem takich problemów mróz nie mróz siadałem i jechałem owszem kilak razy wymieniłem klocki zawór wydechowy i szprzęgło ale astrą zrobiłem ponad 120000 i miałem ją ponad 7 lat generalnie nie polecam
4,1
~Przedstawiciel handlowy
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Ogólnie auto bardzo dobrze się spisywało w mieście oraz na trasie, przejąłem je przy przebiegu 140tyś i kręciłem intensywnie do 287tyś, najpoważniejsza awaria to kolumna kierownicza która podobno czasami lubi się uszkodzić, trzeba rozpytywać po serwisach kto taniej zrobi, ja za naprawę zapłaciłem 3250zł w innym serwisie zapłaciłbym 4tyś. Auto intensywnie eksploatowane-miesięcznie robione 5-7 tyś km i pedał gazu przeważnie w podłodze i o dziwo nigdy nie zawiodła, zima nie zima odpalała na dotyk, eksploatacja można powiedzieć, że tania- raz kiedyś strzeli cewka zapłonowa na którejś świecy, normalna rzecz, mi zdarzyło się 2 razy-wymiana 150zł. Auto ma łańcuch rozrządu co zmniejsza koszty związane z obsługą rozrządu. Na takie autko z takim małym silnikiem i za takie pieniądze na prawdę należy się ogromny pozytyw.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi 1.2 i 64KM 47kW 2003-2008
6,7
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Witam, moją Skodę użytkuję od stycznia tego roku i muszę powiedzieć, że jestem zadowolony. Na trasę auto jest super, mój rekord na trasie Warszawa-Siedlce to 4,5 l/100km przy prędkości max.100-110. W mieście niestety jest trochę inna bajka. Warszawskie korki sprawiają, że Fabia potrafi spalić nawet 10-12 l/100km (mam na myśli stanie w korku przez ok. godzinę). Średnie spalanie po mieście bez większych korków to 7.5 l/100km. Mój komputer pokazuje ogólne spalanie od kilku miesięcy na poziomie 6.2 l/100km. Do silniczka 1.2 trzeba się jednak przyzwyczaić, gdyż trzy cylindry mają zupełnie inną kulturę pracy. Za to jak już człowiek załapie jak nim należy jeździć, to może sprawić przyjemność. Jego miły pomruk przy ruszaniu ze świateł jest super :)
5,7
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Obecny przebieg 298.000, jak do tej pory bezawaryjny, poza wymianą części eksploatacyjnych. Gaz zainstalowany przy przebiegu 5.000 spalanie LPG = spalanie benzyny +1. Jak widać po przebiegu, jeżdżę dużo, a co za tym idzie nie za wolno, więc jeśli ma się trochę oleju w głowie i nie próbuje się samochodem leczyć swoich kompleksów jest bardzo oszczędnym autkiem. Warto dodać, że samochód głównie jeździ po Warszawie. Rekord to holowanie 50 km Poloneza, wtedy pojawiło się 9.1. Spalanie 4.6 występuje na trasie Wwa - Katowice.
9,3
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Nie wiem jak wam wychodzi spalanie maksymalne poniżej 8 litrów, ale w Warszawie przy ciągłym kontrolowaniu się i delikatnym obsługiwaniu pedału gazu zejście poniżej 9 litrów jest niemożliwe. Benzyny, owszem, pali w wawie ok 8 ale gazu idzie... Pali jak 1.6, jeździ jak 1.4, ubezpieczenie jak 1.2, więc jak nie chcecie się wk*rwiać na każdym kroku to na boga, kupcie nie kupujcie żadnych wymysłów chorej wyobraźni tylko poszukajcie silnika 1.4 16V 75km to będziecie mieli chociaż trochę mocy pod maską, a nie ten żegot...

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi