Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.4 68KM 50kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75,5 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Piotr
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
Warty uwagi samochód. Idealny do miasta, na trasie trochę brakuje mocy ale nie ma tragedii. Mało awaryjny i prosty, karoseria wydaje się solidna, ponieważ po tylu latach eksploatacji nie ma ani grama rdzy. Kultura pracy starego silnika OHV jest na średnim poziomie, ale jest on łatwy w obsłudze i spełnia swoje zadanie, a ewentualne naprawy są śmiesznie tanie. O jakości samochodu i popycie na niego mówi cena, która pomimo tego że Fabia 1 generacji ma swoje lata jest nadal dość wysoka. Polecam dla niezbyt wymagających ludzi, kupując pewny egzemplarz mamy pewność że auto nam posłuży bez większych problemów.
4,0
~Jacek T
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
witam rok miną gdy kupiłem fabie z perspektywy tego czasu mogę powiedzieć nie jest żle ale powinno być lepiej pisałem już wczesniej i oprócz lożyska tylnego linki hamulca doleciało mi wymiana chłodnicy tandete robią po prostu gnije po bokach miałem wiele aut ale z takim spotkałem się po raz pierwszy a miałem już wcześniej fele dużo małych usterek można łatwo zlokalizować i w miare tanio usunąc jednak polecam zadbany egzeplarz najlepiej z gazem i należy zwrócić uwagę na korozje błotników z przodu przy progach i okolice tylnej klapy wspomaganie kierownicy jak działa i chłodnice bo te dwa ostatnie elementy troszkę kosztują
4,5
~Jacek t
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
3 miesiące temu jakoś tak pisałem tutaj przez ten czas fabia ma się dobrze wymieniłem linkę ręcznego i żarówki z przodu czeka mnie teraz wymiana łożyska z tyłu i nic auto tanie i proste w naprawach które można samemu wykonać polecam skodzinke silkik czeski bdb brakuje mu mocy ale starcza do spokojnej jazdy i nie tak awaryjny jak to opisują w gazetach i innych miejscach generalnie auto dla rodzin liczących każdy grosz ale uwaga nie łapać się na okazje tanich i sprowadzonych ( chyba że z pewnego żródła) można zobaczyć jak za granicą trzyma cenę to chyba znaczy że auto solidne polecam jeszcze raz i za jakiś czas napisze jak się sprawuje itp pozdrawiam
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 68KM 50kW 2001-2003
7,2
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
Bardzo małe zużycie paliwa. Na gazie autko chodzi 10 lat od nowości. Instalacja BRC. Super spalanie, przy mojej jeżdzie ok 100 km dziennie w 2-4 osoby z prędkością przelotową 110km/h wychodzi 8 l gazu. Latem na dłuższych trasach auto spaliło 7.2 l gazu. To rewelacyjny wynik. Benzyny pali 6.6-7.0 l. Tak więc na gazie autko chodzi 175 tyś km i nic mu nie dolega. Równo pracuje na benzynie i na gazie. Zimą lekko odpala na paliwie, płynnie przechodzi na gaz. Naprawdę super silnik pod instalację LPG. Pozdrawiam skodziarzy:) ( wiadomo świece,filtry, oleje trzeba wymieniać i dbać o furę!!)
8,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
Fabia w tym silniku 1.4 68KM to autko dla spokojnych kierowców. Ja jestem 30-to latkiem i jeżdżę od roku tym autem. Po trasie z Łodzi do Zakopca wyszedł mi 6.9 litra gazu. To było dobre spalanie. Prędkość ok 90-120km/h. Średnio w cyklu mieszanym pali 8-8.2 litra gazu. Przy dynamicznej jeździe nie przekracza 9.5lira. Dynamika silnika jest wystarczająca do normalnego podróżowania. Trzeba pamiętać że to nie jest wyścigówka. Części dostępne , dużo zamienników, auto mało kosztowne , mało awaryjne. POLECAM również dla młodych w szczególnie wersję kombi. Pozdrawiam przyszłych i obecnych właścicieli Fabii ;)))
7,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 68KM 50kW
Spalanie przeliczałem z mpg na l/100km za pomocą http://www.convertworld.com/pl/spalanie-paliwa/Litry+na+10+kilometr%C3%B3w.html Najwięcej autko pali w mieście, podczas jazdy w korkach na pierwszym i drugim biegu, ale to przecież normalne... w Trasie autko nawet dość ekonomiczne. Po przejechaniu 500 mil średnie spalanie według komputera a także moich obliczeń dokładnie 40mpg czyli 7,06l/100km. Proporcje jazdy 35% miasto 50% odcinki po 16km autostradą 15% krótka droga do sklepu i spowrotem :)

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi