Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.4 80KM 59kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~AdamolSS
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 80KM 59kW
Skoda to idealny samochód dla ludzi traktujących samochód jako wozidło z domu do pracy i czasem na jakiś wyjazd weekendowy. Auto dobre dla pary bądź rodziny 2+2. Nie ma klimatu ani charakteru. Od strony technicznej jest całkiem niezłe, jednak jakość wykonania zostawia bardzo wiele do życzenia i pozostawia pewien niesmak. Drobne usterki psują radość użytkowania. A do trzeszczenia różnych elementów trzeba się po prostu przyzwyczaić. Model niby popularny a na wiele części trzeba bardzo długo czekać. Jeżeli ktoś oczekuje czegoś więcej od samochodu doradzam się rozejrzeć za inną marką.
2,9
~Klaudia
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 80KM 59kW
Witam wszystkich, samochód dostalam od rodzicow, niestety idealny nie jest, wrecz przeciwnie ma sporo wad, najwieksza moim zdaniem to malo miejsca w srodku, ciezko tam sie chocby zabawc ahaha, skrzynia troche szarpala no i rdza zaczeła go brac mimo ze dblam wyjątkowo dobrze! po za tym chce powiedziec ze mam ten model na sprzedaż, wiec po zdjecia i wiecej informacji zapraszam na insta! @tajnyromans
4,0
~Rj
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 80KM 59kW
Wielki spadek jakości w Fabii na przestrzeni lat 2002 - 2007! Koncern ewidentnie wprowdził oszczędności w częściach: plastiki w kabinie, szyby, kierownica (w roczniku 2007 zaczeła się wycierać w 7 letnim aucie, rocznik 2002 sprzedałem jako 12 letnie auto i nie było ani milimetra wytarcia), pasy bezpieczeństwa (słabe sprężyny od rolowania) itd.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi