Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Bartek1987
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Opisuje Skodę Fabię 1.4 TDI jako osoba użytkująca wspomniany pojazd służbowo. Generalnie autu nie można nic znaczącego zarzucić, spełnia swojej zadanie w 100%, jest dość wygodny, ekonomiczny, nawet zrywny, ale prywatnie nie kupiłbym go, ponieważ jest koszmarnie, depresyjnie nudny. Nie ma w tym aucie ani jednego elementu, ani jednego miejsca, które mogłoby się podobać. Wszystko jest czarne, kwadratowe, proste do bólu. Niby nie ma wad, ale też nie ma w sobie nic takiego, co by przyciągało użytkownika do niego. Reasumując, jako auto służbowe idealny wół roboczy, jako auto prywatne można, ale ja osobiście, gdybym nie był zmuszony, to bym nie kupiłbym.
4,6
~kk
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Fajne, małe auto do miasta i czasem na trasy, spory jak na tę klasę bagażnik, przyjemnie się prowadzi, no i ta cena... Jak komuś nie wadzi brak \"prestiżu\" i szuka auta do codziennej jazdy (robię ok 6000-7000 miesięcznie) i nie potrzebuje do szczęścia zawrotnych prędkości i przyśpieszeń to polecam.
3,9
~zbyhoo.w@wp.pl
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
To moja druga służbowa fabia 1,4 TDI 80KM, poprzednim hatchbackiem zrobiłem 45 tys km, teraz kombi 82 tys km od nowości. Idealne auto na służbowe - jeździć, jeździć, jeździć... NIe nadaje sie dla kowalskiego bo drogie w serwisie i duzo traci na wartości. A już na pewno nie jest warte takich pieniędzy jako nowe. Za to może jeździć o kropelce i przyjemnie się prowadzi
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW 2005-2007
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Jeżdżąc przeciętną drogą krajową, średnie spalanie z reguły nie przekracza 5 litrów. Jadąc bardzo spokojnie (przez większość trasy między 70-80 km/h na płaskim terenie, odległość 50 km) udało się osiągnąć rekordowe spalanie 3.5 L. Ostatnio robiłem trasę 750 km po krajowej 17-tce, przy średniej prędkości 78 km/h, średnie spalanie wyszło na poziomie 4.8 L. Na autostradach, przy 140 km/h spalanie wzrasta do 8-9 L. Jadąc A2 i A1 z Warszawy do Grudziądza, średnie spalanie było na poziomie 8.7 L. Jeżdżąc na co dzień po Warszawie, przy bardziej korkowym dniu, spalanie potrafiło dojść do 11 L.
4,1
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Ja potrafię na pełnym baku poza miastem zrobić ok 1200 do 1310 km. Silnik najlepiej pracuje w przedziale od 65km/h do 75km/h. Czyli spokojna jazdą poza terenem zabudowanym. Każda większą prędkość czyli od 75 do 85 to ok 0.5 l większe spalanie od 85 do 100 to już 1 l więcej pali. Od ok 100 do 120 km/h to spalanie tak ok 4.4 do 4.8. Powyżej 120km/h tu już powyżej 5.0
5,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Tanie części, całkiem niskie spalanie, które mimo wszystko nie jest rewelacyjne jak to co niektórzy twierdzą. Moim zdaniem nie da się tym autem zejść poniżej 4l/ 100km, ale 4,5l/ 100km jest już do osiągnięcia. Co do miasta 6-6.5 to taki standard. Generalnie przy mojej zrównoważonej jeździe wychodzi 5.5 l/100km. Jak na 1.4TDI moim zdaniem dobrze, ale zdecydowanie bez szału, tyle samo palił mi kompakt z silnikiem 1.9 TDI 105KM.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Kombi