Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia I   1999 - 2008
    Skoda Fabia I
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia I

Silniki Skoda Fabia I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 62,38

Skoda Fabia wersja Sport 60,32

Skoda Fabia 85,17

Skoda Fabia fabianka2008 56,63

Skoda Fabia Monte Carlo 82,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

pendzel 76,68

lewandos 49,93

lukas110 83,16

Thorne 90,98

SZKODOWKA 62,96

Slawomirus44 92,19

rahazomor 73,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Czas na nowe kapcie
Czas na nowe kapcie Dziś po kilku dniach czytania, przeglądania testów dotarłem do wyboru opon zimow...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają... Witam Wszystkich! Zacznę od początku- latem 2012 roku moje autko po małej obc...
Gadżety
Gadżety Kilka miesięcy temu pisałem, że zaopatrzyłem się w podłokietnik i wycieraczkę ty...
Goodbye!
Goodbye! Skoda znalazła nowego właściciela. Na sprzedaż miałem dwa tygodnie ale udało się...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Citroen C4 Cactus
1.6 BlueHDi (100 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 e-HDi (92 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 BlueHDi (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 93 669 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 23 900 zł 23 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 81 787 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 25 900 zł 25 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 54 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Autko swietne. Male zwinne jak narazie nie zawodne przewyzszajace drozsze auta typu Jetta. 101 koni radzi sobie tutaj nie samowicie jeszcze troche i doloze chip bedzie lepiej. Calkiem drogie (85000) ale nie dostanie sie innego auta w max wyposazeniu za tyle. Jedyne co mnie denerwuje to calkiem mala bateria. Wymienilem radio na Alpine bo standardowe CD nadaje sie do smieci wystarczy troche podglosic i przygasalo podswietlnie radia. Teraz jest radio, subwoofer i glosniki alpine i przygasa podswietlenie na tablicy rozdzielczej. Nawet kondensator nic nie daje.

dodał: Y
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Mam wersje kombi elegance po liftingu, czarny metalik, bez skóry i ksenonów ma prawie wszystko co fabryka oferuje. Dodatkowo mam: radio cd-mp3, 10 głośników + subwofer, 2 spojlery, nakładki na progi i klamki, i parę innych drobiazgów. Prowadzi się dobrze, spala oszczędnie, a i pościgać się można. Jadąc przez miasto robi wrażenie bo ludzie spoglądają na mą fabie, jak na porsche. Następną fabię kupię z ksenonami...

dodał: IREK_K
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Uwaga! Ocena subiektywna: 5 dla fanów VW i silników TDi. Auto proste, sympatyczne i cholernie szybkie! Funkcjonalność (kombi) i ekonomia bez pytań. Ocena obiektywna: autko dobre ale piekielnie drogie. Za 53000pln można łyknąć focusa z klimą i bajerami, golfa, albo 307. No chyba, że ktoś ma hopla i kocha diesla...he, he. pozdrawiam!

dodał: Miszka, indicium@wp.pl
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

jeździsz fabką nie żałuj na przeglądy, wymianiaj częściej niż zaleca serwis filtry, np. filtr powietrz wymiana co 60.000 km tak samo filt paliwa itd. Może chodzi tu o przyspieszanie zużycia silnika, bo po co montować nowe samochody skoro stare nie psują się. A tak może statystyka będzie lepsza

dodał: art
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Jestem bardzo zadowolony. To świetny samochód. Elegancki i z pazurem. Klasa. Redakcja zabroniła wydawać skrajnych opinii, więc wpisałem widoczość jako jedyną rzecz, która - tylko na początku zresztą - zwróciła moją uwagę.

dodał: interwent@interia.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia I RS Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia Combi 1.4  15.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia III Hatchback (2015) Skoda Fabia III Combi (2015) Skoda Fabia RS 2010 Skoda Fabia 2010
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 400
Przejechany dystans
22 383 127 km
Zatankowanego paliwa
1 158 321 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Na podstawie 59 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pablo, dodano: 09.10.2012 23:32

Pomiary średnie minimalne dokonane po tankowaniu pod korek, czyli pełny bak wyjeżdżałem możliwie oszczędnie - jazda średnio 70- 80km/h z kilkoma epizodami do 140km/h (miasto/trasa = 30%/70%), bez klimy. I analogicznie średnie maksymalne spalanie - na klimie, średnia prędkość 100-120km/h z kilkoma epizodami do V max. przy takim samym stosunku miasto/trasa pomiar minimalny dokonany 1 raz późnym latem kiedy spokojnie dało się jeździć bez klimy( .Pomiar maksymalny wykonałem kilkakrotnie. minimalne spalanie wpisałem z odczytu komputera po przejechaniu 50 km- przy baaardzo oszczędnej jeździe.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: artu, dodano: 15.01.2014 23:06

Spalanie i bezobsługowy silnik to główny plus. Minusy to tandetna cała reszta, przeciekające drzwi, hałasujące przednie łożyska, kiepskie fabryczne termostaty, rozlatujące się przekładnie kierownicze, zaprogramowujący się pilot. Dobre auto do miasta i polskie drogi choć do ideału brakuje 15KM mocy. Wnętrze obszerne, szerokie ale fotele po kilkugodzinnej podróży średnio wygodne. Do 70km/h można zejść poniżej 4l. Do 90km/h spala ok 4,5l. Niestety Fabia SDI nie nadaje się na autostradę. Brakuje 6 biegu bo przy 100km/h spalanie rośnie do 5l a przy 120km/h spala już 6l. Mam wersję z komputerem który pokazuje dokładne spalanie. Silnik wbrew opiniom jest cichy. Klekotanie słychać jedynie na wolnych obrotach. Ceny zamienników bardzo tanie. Nawet dwa razy tańsze niż do BMW.

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 SDI

autor: paddy.p@interia, dodano: 23.02.2008 07:44

Paskudny silnik pod względem spalaia ,trochę mniej delikatnie potraktuj pedal gazu a wciąga paszę jak smok. Autostrada Monachium - Wrocław średnia prędkość wskazana przez komputer ok140 km/h spalanie 11l/100km. W mieście 8.9l/100km. Oczywiście można zejść niżej wyłączając klimę ,wyrzucając pasażerów z auta ,jeżdząc poniżej 2 tys obr na min. Po dystansie 50tys. km komp. wskazuje śr spalanie na poziomie ponad 8l/100km to zdecydowanie za dużo na silnik tej wielkości w takim aucie ,które wcale nie jest zażynane ot poprostu żona jeżdzi nim normalnie do pracy. Mam jeszcze Xarę 1.6 i ta na dystansie ok80 tys. km pokazuje spalanie 7.4l/100km a jest traktowana paskudnie (przyczepa ,obroty ,tyko miasto)

pełny raport Skoda Sedan 1.2 i
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI 101KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także