Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć Fabia nie zachwycała swoją sylwetką, szybko zyskała dużą popularność. Do zakończenia produkcji w 2007 roku, auto sprzedało się w liczbie ponad 1,6 miliona egzemplarzy. W 2004 roku model przeszedł modernizację, a zmiany objęły m. in. zderzak, atrapę chłodnicy oraz tylne lampy.

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia I   1999 - 2008
    Skoda Fabia I
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia I

Silniki Skoda Fabia I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Combi - większa, niż myślisz
 
Nasz test Skoda Fabia Combi

Najpopularniejszy samochód przedstawicieli handlowych doczekał się nowej odsłony. Oto jest. Nowa Skoda Fabia Combi. Przejechaliśmy się nią po Nicei, by sprawdzić, co oferuje.

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia Anthracite 63,69

Skoda Fabia 1.9 TDI 74kW Wieścar 74,00

Skoda Fabia wersja Sport 60,74

Skoda Fabia Niebieska strzała 68,67

Skoda Fabia Uprzejmy Wozik 62,35

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

gniazdokur 78,55

KRZYCHU303 48,88

And1WT 83,94

junas1 85,03

lukas110 81,85

klima883 62,55

tomeez 73,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Czas na nowe kapcie
Czas na nowe kapcie Dziś po kilku dniach czytania, przeglądania testów dotarłem do wyboru opon zimow...
Grzechotnika czas zabić!
Grzechotnika czas zabić! Witam wszystkich! Skoda pomyka wciąż dziarsko połykając kolejne kilometry lec...
Upominki - miły gest!
Upominki - miły gest! Witam! Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami miłym akcentem, który miał miejsce...
Więcej światła do jazdy w nocy - mini test żarówek H4 Philips X-treme Vision
Więcej światła do jazdy w nocy - mini test żarówek H4 Philips X-treme Vision Witam Pod koniec grudnia, mając na uwadze coraz częstsze jazdy w nocy, postan...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Fiat Punto
1.4 (77 KM)
Ford Fiesta
1.0 (80 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ecoFLEX (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2012. Przebieg: 86 341 km. Silnik: 1.2 44KM .
Cena: 24 900 zł
Skoda Fabia 1,6 TDI Classic Skoda Fabia 1,6 TDI Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 92 583 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 25 900 zł

Ocena auta Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 55 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Autko swietne. Male zwinne jak narazie nie zawodne przewyzszajace drozsze auta typu Jetta. 101 koni radzi sobie tutaj nie samowicie jeszcze troche i doloze chip bedzie lepiej. Calkiem drogie (85000) ale nie dostanie sie innego auta w max wyposazeniu za tyle. Jedyne co mnie denerwuje to calkiem mala bateria. Wymienilem radio na Alpine bo standardowe CD nadaje sie do smieci wystarczy troche podglosic i przygasalo podswietlnie radia. Teraz jest radio, subwoofer i glosniki alpine i przygasa podswietlenie na tablicy rozdzielczej. Nawet kondensator nic nie daje.

dodał: Y
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Mam wersje kombi elegance po liftingu, czarny metalik, bez skóry i ksenonów ma prawie wszystko co fabryka oferuje. Dodatkowo mam: radio cd-mp3, 10 głośników + subwofer, 2 spojlery, nakładki na progi i klamki, i parę innych drobiazgów. Prowadzi się dobrze, spala oszczędnie, a i pościgać się można. Jadąc przez miasto robi wrażenie bo ludzie spoglądają na mą fabie, jak na porsche. Następną fabię kupię z ksenonami...

dodał: IREK_K
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Uwaga! Ocena subiektywna: 5 dla fanów VW i silników TDi. Auto proste, sympatyczne i cholernie szybkie! Funkcjonalność (kombi) i ekonomia bez pytań. Ocena obiektywna: autko dobre ale piekielnie drogie. Za 53000pln można łyknąć focusa z klimą i bajerami, golfa, albo 307. No chyba, że ktoś ma hopla i kocha diesla...he, he. pozdrawiam!

dodał: Miszka, indicium@wp.pl
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

jeździsz fabką nie żałuj na przeglądy, wymianiaj częściej niż zaleca serwis filtry, np. filtr powietrz wymiana co 60.000 km tak samo filt paliwa itd. Może chodzi tu o przyspieszanie zużycia silnika, bo po co montować nowe samochody skoro stare nie psują się. A tak może statystyka będzie lepsza

dodał: art
Skoda Fabia Kombi 1.9 TDI (101 KM)

Jestem bardzo zadowolony. To świetny samochód. Elegancki i z pazurem. Klasa. Redakcja zabroniła wydawać skrajnych opinii, więc wpisałem widoczość jako jedyną rzecz, która - tylko na początku zresztą - zwróciła moją uwagę.

dodał: interwent@interia.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia RS Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia III Hatchback (2015) Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Fresh+ - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi 2010 Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna (2) Skoda Fabia Kombi RS
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
38 014
Przejechany dystans
234 693 887 km
Zatankowanego paliwa
1 236 102 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 892
Wydanych pieniędzy
1 405 913 zł
Średnie wydatki na auto
1 147 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 742
Wydanych pieniędzy
2 542 999 zł
Średnie wydatki na auto
2 074 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 226)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Na podstawie 61 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: qbanez, dodano: 04.09.2013 09:22

Jestem maniakiem eco-drivingu i w kilku autach, które miałem, lub którymi dane mi było jeździć udało mi się zejść do rekordowo niskiego spalania przy ekonomicznej, ale i dynamicznej jeździe. Np. w suzuki swift z litrowym silnikiem udało mi się spalić równe 4 litry, co jest wynikiem niespotykanym jak na to autko. Fabia/Polo/Golf/ z silnikiem SDI to było idealne auto dla mnie i takie właśnie kupiłem (fabia). Jak już trochę pojeździłem (zrobiłem już 5 tysięcy km tym autkiem) to mam w miarę wiarygodny obraz tego ile to auto pali i co jak co, ale poniżej 4 litrów (ale tylko minimalnie) udało mi się zejść tylko raz podczas jazdy przez całą Polskę nad morze w nocy. Nie wiem jak to możliwe, żeby to autko spaliło około 3 litrów - to jakiś kosmos, czary czy co... Może po prostu za wolno jechałem? Starałem się trzymać przez większość trasy równe 90km/h na piątce oczywiście - obroty oscylowały w okolicach 2000 przy tej prędkości na tym przełożeniu. Oczywiście dynamiczne przyśpieszanie, utrzymywanie stałej prędkości, hamowanie silnikiem, z górki rozpędzanie się na luzie, przewidywanie itd... Jednak zszedłem tylko minimalnie (setne części) poniżej 4 litrów na 100km... Może ekonomiczniejsze dla tego auta jest stałe 100km/h, lub 110? Będę to jeszcze testował, ale nie widzę już zbyt dużego pola do manewru jeśli chodzi o uzyskanie jeszcze mniejszego spalania. Ciekaw jestem przy jakich obrotach na piątce jadąc po płaskim to autko pobiera najmniej paliwa na 100km. Myślę, że komputer by mi tu coś podpowiedział, jednak mam wersję bez komputera... Pocieszające jest to, że próbując spalić jak najwięcej, starając się łamać zasady eco drivingu, do tego praktycznie same miasto nie udało mi się uzyskać spalania większego niż 5 litrów - ba nawet do 5 litrów nie doszło... i to jest bardzo fajne... Generalnie czy jeździ się tym autem ostro, czy delikatnie to pali mniej więcej tyle samo - spalanie przy agresywnej jeździe rośnie o około ponad pół litra, a to przeczy (na korzyść) jakimś zasadom fizyki ;) Np. w swifcie spalanie przy oszczędnej jeździe w stosunku do jazdy agresywnej potrafiło się różnić o 4 litry! (4 vs 8). Tylko męczy i ciekawi mnie to jak w tej fabii zejść grubo poniżej 4 litrów?

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 SDI

autor: bob, dodano: 04.03.2008 01:55

Jeżdżę krótko, tylko 6 m-cy. Uważam, że auto spala więcej niż podają normy książkowe, np. 4,9 l/100km przy długich trasach pozamiejskich to poziom trudny do osiągnięcia. W serwisie mówią, że latem będzie lepiej, mam nadzieję, że wiedzą co mówią. Samochód jest czuły bardzo na wiatr, różnica "z wiatrem" i "pod wiatr" u mnie dochodzi czasem do 1 l/100km przy podobnej prędkości. Natomiast nie widzę dużych różnic w zużyciu paliwa w zależności od obciążenia, np. podróżując samemu czy z 2-4 pasazerami zużycie jest bardzo podobne. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Fabii, a sczególnie tych którzy zdecydowali się na zakup Nowej Fabii.

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP 12V

autor: Kamil, dodano: 20.04.2012 10:10

Witam mam auto już prawie dwa lata przebieg 23000 km , nie jest rewelacyjnie oszczędne ale to kombi troche cięższy od hatchbacka. Spalanie 5,3 trasa poznań - łódź - poznań zwykłymi krajówkami w dwie osoby ok 220 kg. ale celowo jechałem bardzo eko żeby sprawdzić ile spali , na codzień tak jak piszę ok, 7 litrów nie ma znaczenia lato czy zima bo latem mam włączoną klimatyzację. Dziwi mnie że ktoś pisze że trzeba go kręcić do wysokich obrotów , nie ma to sensu bo silnik ma taką charakterystykę że powyżej 3500 obrotów traci oddech i lepiej zmienić na wyższy bieg. Mój sposób jazdy jest prosty rozpedzam go zawsze do 3000 obrotów i daje bieg wyższy to jest dobry kompromis miedzy dynamiką jazdy a ekonomią .

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.2 HTP
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia I Kombi 1.9 TDI 101KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także