Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Fabia II

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Auta małe
Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Jaki slinik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Dane techniczne Skoda Fabia II

Silniki

Moc silników 60-180 KM

Poj. silników 1 197-1 896 cm3

Prędkość maks. 155-226 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-16,7 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Fabia II

Średnia ocena modelu

na podstawie 268 opinii

3.90

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Ergonomia

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność

- Silnik

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Fabia II

Ogólnie troche wszedzie sie rozpisalem wiec jest co poczytac. Juz troche jezdze tym samochodem i tak jak pisałem w innych ... więcejpodpunktach. Jezeli ktos szuka auta bezawaryjnego to napewno to auto tym nie jest. Oprócz kilku naprawde powaznych awarii ciagle cos jest nie tak. Jak nie zawieszenie, to jakas uszczelka itd.itd. Nie jestem jakimś tam mega marudą ale jak na poczatku przez pierwszy rok byłem zadowolony tak teraz gdybym tylko miał pieniądze na to zeby kupić inne nowsze auto to skode jak najszybciej bym oddal wrogowi ;-)ale zeby byla jasność - nie jest to az tak wadliwe auto ze ciagle tylko stoi pod blokiem. Nigdy nie zdażyło sie tak ze stanął na drodze bo wtedy juz napewno bym jak sprzedal. ukryj
dodano 27.01.2013 przez
Bardzo dobre solidne auto.Dobrze wykonane, nie przekombinowane wygodne i całkiem sympatyczne.Lekkie i bardzo ładne, dobrze się prezentuje na ulicy , ... więcejnowoczesny wygląd i całkiem pojemny. ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Świetne auto dla młodej rodziny. Dynamiczne, oszczędne, pakowne, tanie. Najlepszy z możliwych wyborów na rynku
dodano 01.09.2011 przez
Idealny wariant dla kogoś kto szuka przestronnego, taniego w eksploatacji i łatwego w naprawie auta miejskiego. Niestety cena za używane ... więcejegzemplarze czasem zniechęca, ale naprawdę warto. Minus to silnik, ale reszta na bardzo wysokim poziomie. Śmiem twierdzić że Fabia II hatchback dla osób nie przywiązujących dużej uwagi na komfort może służyć jako auto rodzinne. Ja tak ją odbieram i sobie radzę. ukryj
dodano 25.12.2011 przez
Zobacz oceny Skoda Fabia II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Fabia II

Pb
4,73 - 10,67
Na podstawie 215 raportów spalania
ON
3,83 - 7,73
Na podstawie 116 raportów spalania
LPG
5,17 - 10,83
Na podstawie 43 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Fabia II

No i niestety spory zawód, gdyż spodziewałem się, że będzie dużo lepiej. Samochodem jeżdżę głównie w mieście, dużo w korkach, ... więcejwięc niestety ale spalanie mam naprawdę duże. Zima zdarzało się, że było nawet 11 litrów/100 km (mierzę na podstawie zatankowanej ilości), ale to w sytuacji gdy ruszałem, po 100 m wjeżdżałem w korek który ciągnął się 6 km i kończył pod domem. Natomiast nawet jak nie ma tragicznych korków, jeżdżąc tylko po mieście i raczej delikatnie, muszę liczyć się ze zużyciem ponad 8 l/100 km. Silnik niestety strasznie wrażliwy na styl jazdy, każde mocniejsze dociśnięcie i przyspieszenie od razu podnosi zużycie. A zaznaczam, ze jeżdżę raczej spokojnie, nie katuję samochodu i nie przyspieszam bez potrzeby. W mieszanej (60 trasa/40 miasto) średnio weźmie ok 6,5 l. Natomiast na trasie jeśli nie szarżujemy, jedziemy w miarę ze stałą prędkością 90-110 sporadyczne wyprzedzanie, wtedy można liczyć że weźmie jakieś 5,3-5,5. Natomiast rekord pobiłem jadąc kiedyś niezwykle zatłoczoną droga przez 80 km za 3 tirami, których nie dało się w żaden sposób wyprzedzić i toczyłem się za nimi gdzieś 70-80 km/h. Wtedy spalił ok. 4,6 l na 100 km, co było prawie równe danym fabrycznym :) tyle, że przecież nikt tak normalnie jeździł nie będzie. Włączenie klimy podnosi zużycie ok 0,8 na trasie, do 1 litra w mieście. ukryj
dodano 24.10.2011 przez
Na początek powiem, że komputer zawyża spalanie o 0.5 L. Auto w mieście latem na krótkich odcinkach przy nie do ... więcejkońca rozgrzanym silniku z dużą ilością parkowania, styl jazdy raczej ekonomiczny z małą ilością hamowania spala 6.7 litra. Przy jeździe autostradą z prędkością 140 km/h w pełni załadowany z klimatyzacją pali 5.8 L. Przy prędkości 160 km/h spalanie rośnie do 7.5 litra, ale ciekawe jest, że jak się ciśnie samochód do oporu nawet pod 180 km/h to nie przekroczyło 7.6 litra. Przy spokojniejszej płynnej jeździe ok 90-100 km/h można zejśc do 4.5 litra a pewnie nawet i mniej. Ale teoretycznie ze względu na filtr cząstek stałych i dwumasę nie powinno się jeździć wolno za miastem. Żeby wypalić DPF potrzeba 15 minut nieprzerwanej jazdy na 2500 obrotów czyli niecałe 140 km/h. Jeśli natomiast chodzi o dwumase nie powinno się dusić silnika poniżej 1500 obrotów. Auto mam 7 miesięcy, bywają okresy, że jeżdżę przez 1 miesiąc tylko po mieście na krótkich odcinkach i jak na razie z DPFem nie ma problemu. Ostatnio przejechałem 600 km: 55% miasto, 20% autostrada (140-150 km/h), 25% trasa i spalanie wyszło 6.0. Ogólnie spodziewałem się mniejszego spalania. Wcześniej miałem VW Polo z silnikeim 1.9 TDI 100 Km. Spalanie było porównywalne albo nawet niższe, ale przyjemność z jazdy DUUUUUŻO większa. ukryj
dodano 14.10.2015 przez
Witam, postanowiłem dodać komentaż żeby zdementować opinie poprzedników. Wypożyczyłem skode 1.4 16V z wypożyczalni specjalnie na wyjazd do niemiec bo ... więcejnie byłem pewien czy mój staruszek da rade. Jechałem przez całą trase (2600km) wyłącznie po autostradach dlatego mogę wyrazić opinię jedynie dotyczącą spalania minimalnego na trasie. Staralem sie jechać oszczednie i tankowałem kilka razy pod kurek żeby prawdziwie wyliczyć spalanie. Miałem sporo czaasu i chciałem dokładnie sprawdzić to auto i pierwszy bak zrobiłem jadąc po autostradzie z prędkością balansujacą 105-115 km bez klimy. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło 5.07L. Tak więc da sie tym autem naprawde dobry wynik osiągnąć. Inny bak przejechałem z prędkością 120-140 km z klimą (dość dynamicznie przy wyprzedzaniu) i tutaj spalanie nie bylo juz takie niskie i wyniosło 6,7L. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem choć na codzień tym autem zdecydowanie bym nie jeździł - odgłos silnika jest zbyt glosny co wynika z duzych obrotow na jakich to auto musi pracowac zeby sie dobrze rozpedzic. Ale jako miejskie autko wypas. ukryj
dodano 09.10.2012 przez
Na poczatku palił duzo do 3 tys kilometrów około 7litr benz.. ... więcejpozniej załozyłem gaz ale nie w serwisie bo maja gorszej generacji i dodatkowo pobiera paliwo w czasie jazdy , wiec załozyłem gaz z wyzszej półki niz w salonie kubox hana stag 300 , obecnie pali mi około 6 litrów gazu przy spokojnej jezdzie do 105 na godz trasa . autko polecam mam klime , esp .el. szyby . c. zamek ,komputer , pakiet oswietlenia czujniki cofania i to wszystko za 30.500zł i NÓWKA wiem ze ktos powie ze to szrut , ale kup sobie audi albo passata z silnikiem 2.0 tdi to zobaczysz jak na dzień dobry dwumas ,pompowtryski ,i elektronika , GŁOWICA ITP. a wiec polecam nówki . nastepne bedzie rapid 1.2 mpi z gazem i z bagaznikiem 550litrów polecam proste silniki bezynowe lub starego typu diesle 1600 vw 1900 vw 1900sdi opel astra 1700d opel corsa 1500d bmw 324 desel mercedes 2000 desel . nowe diesle juz z nimi koniec ELEKTRONIKA ICH WYKONCZYŁA . POZDRAWIAM ukryj
dodano 16.01.2014 przez
Posiadam Fabię od 8 miesięcy. W tym czasie przejechałem 8000km. Większość przebiegu zrobiłem po Krakowie na krótkich dystansach do 10km. ... więcejAuto posiada oryginalną fabryczną instalację gazową Landi Renzo zainstalowaną we Włoszech. Dane odnośnie spalania mam w 100% sprawdzone. Po mieście w korkach i w mrozie spalanie zawsze przekracza 13,5 litrów gazu. Na autostradzie przy średnich prędkościach 150-160km/h (gaz prawie cały czas "do dechy") spalanie nie spadnie poniżej 15 litrów. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi 11 litrów LPG. Natomiast jadąc naprawdę spokojnie drogą krajową średnio 80km/h z wyłączoną klimatyzacją spalanie wynosi około 8,5 litrów LPG. Z doświadczenia wiem, że posiadacze komputera pokładowego muszą doliczyć do wskazania średniego spalania 25%-30% jeśli chcemy uzyskać średnie spalanie LPG. Podsumowując jestem trochę zawiedziony stosunkowo wysokim spalaniem w mieście, ale jak wiadomo wszystko zależy od stylu jazdy. Mimo to absolutnie polecam Fabię drugiej generacji. Škoda = Simply clever! ukryj
dodano 21.05.2012 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Fabia II Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 54 publikacje o Skoda Fabia

Newsy o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 55 newsów o Skoda Fabia

Nowe Skoda Fabia

nowe Skoda Fabia
Skoda Fabia
ceny od 40 380 zł do 75 130

Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM od 2014

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

44 880 zł

Wyposażenie standardowe
Podpowiedź zmiany biegu
Gniazdo 12V w komorze bagażnika (dotyczy wersji Combi)
Uchwyty na 0,5l butelkę w drzwiach tylnych
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 64 oferty Skoda Fabia
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Skoda

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

GALL-ICM M. I I. MAJCHER S.J.

GALL-ICM Skoda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Armii Krajowej 46

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Skoda Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Skoda Fabia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 826

Przejechany dystans

1 724 716 zł

Zatankowanego paliwa

410 517 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 327

Wydanych pieniędzy

444 230 zł

Średnie wydatki na auto

1 033 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 950

Wydanych pieniędzy

653 718 zł

Średnie wydatki na auto

1 520 zł

ZOBACZ 430 dzienników kosztów Skoda Fabia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 73
komentarzy(33)
komentarzy(1)
komentarzy(11)
komentarzy(1)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Fabia II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 51
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Skoda Fabia II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 36
Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w ... więcejdrugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela. ukryj
dodano 05.04.2012 przez
silnik ci±gle ga¶nie szczególnie w warunkach miejskich przy wyrzucaniu na bieg ja³owy, najczê¶ciej gdy jest w³±czona klimatyzacja. Auto wielokrotnie w ... więcejserwisie, w³±cznie z interwencj± technika z landi renzo. po wymieniane czê¶ci instalacji, nowe orpogramowania i ustawienia - efektów brak - odradzam!!!! ukryj
dodano 12.01.2010 przez
Samochód kupiłem od znajomego który użytkował je od nowości , zdecydowałem się na założenie instalacji Landi Renzo co uważam za ... więcejtrafny i bardzo dobry wybór , fakt faktem nie jest to najtańsza instalacja lecz w praktyce , te pare złotych więcej zwraca się szybko . Spalanie w granicach 8- 9 litrów lpg w zależności od Jazdy. Samochód nie bierze oleju od zmiany do zmiany utrzymuje stan . ukryj
dodano 20.01.2015 przez
Instalacja zamontowana 1,5 miesiąca temu i przejechałem 1200km więc dopiero początek użytkowania ale jak na razie chodzi idealnie. W moim ... więcejprzypadku nie ma żadnego problemu z gaśnięciem podczas jazdy z klimą i przełącza się prawidłowo-oby tak dalej.Na zbiorniku przejeżdżam ok.350km.Gaz montowałem w Łodzi w stacji mającej autoryzację BRC.Za jakiś czas napiszę jak się sprawuje zimą ukryj
dodano 09.11.2011 przez
Jest to moje autko służbowe i jestem zdumiony instalacją nigdy nie byłem zwolennikiem gazu, lecz po dwóch latach jazdy tym ... więcejautem , pokonując wiele kilometrów jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, spalanie auta w granicach 8-10 litrów gazu w zależności od terenu. Instalacja w tym aucie to Landi Renzo z tego co się orientuje jest to Włoska instalacja. ukryj
dodano 17.02.2015 przez
Wraz z żoną zastanawialiśmy się nad wyborem i padło na LandiRenzo świetny wybór , Instalacja została założona w EGP Warszawa ... więcejobsługa konkretna najbardziej panowie monterzy,jesteśmy bardzo zadowoleni z instalacji , odwiedzamy serwis co 15 tyś (lub wcześniej) zalecenie monterów w celu sprawdzenia i wymiany filtrów . Polecamy :) ukryj
dodano 18.10.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia II

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia

Ciekawostki
dodano 04.10.2012 przez
W niektórych modelach Skody Fabii pękają metalowe części składanego kluczyka (tzw. scyzoryka). Mimo, iż wszystko wskazuje na wadę fabryczną czy też materiałową felernych kluczyków firma…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą