Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~LR_Bruce
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Tanie w zakupie i w utrzymaniu nieproblematyczne auto miejskie. To jest jego niewątpliwy atut. Jeśli kierujemy się przy wyborze samochodu właśnie tą kategorią (tanie, bezawaryjne i do miasta) to Fabia II 1.4 16V jest dobrym wyborem. Jeśli bierzemy pod uwagę również inne czynniki to wtedy lepiej rozejrzeć się za czymś innym. Przez 4 lata posiadałem to auto (kupiłem je nowe w polskim salonie) i w sumie z radością je sprzedałem w momencie, w którym powiększyła mi się rodzina zamieniając je na auto klasy D. Jazda nim w dalsze trasy jest męcząca, zwłaszcza po autostradach - powyżej 90km/h w aucie robi się bardzo głośno, a silnik pochłania benzynę w szybkim tempie. Jeździłem nim w przedziale prędkości 120-140km/h i po paru godzinach jazdy autostradą zwyczajnie bolała mnie głowa od hałasu. Wykonanie wnętrza spartańskie, mimo że nie miałem najniższej wersji wyposażeniowej (klima, radio etc.).
4,5
~kb165
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Samochód w mojej ocenie naprawdę przyzwoity. Co potrzebne posiada. Samochód kupiony przy przebiegu 103 tys kilometrów. W rok czasu przejechane ponad 50 tys kilometrów. Przez ten czas poza materiałami eksploatacyjnymi (olej, filtry) były wymienione 2 piasty i 2 cewki zapłonowe. Samochód został zagazowany przy przebiegu 117 tys kilometrów. Założona instalacja to BRC SQ32. Przejechane na gazie ponad 45 tys kilometrów i jak na razie poza przeglądami nie wymagała żadnej naprawy gwarancyjnej. Spalanie na gazie to średnio 7 litrów z hakiem przy w miarę spokojnej jeździe, przy normalniej 8,2 - 8,6 litra na 100 kilometrów
4,4
~Bartek
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Relacja po 8 latach użytkowania. Jak na razie samochód bardzo trwały, a nie jest wcale oszczędzany. Samochód kupiony jako auto demonstracyjne dealera w bardzo bogatej, bardzo rzadko spotykanej konfiguracji (duże radio Dance, alufelgi 15 cali, automatyczny Climatronic, dwukolorowe wnętrze, reflektory projekcyjne soczewkowe). Obecnie ma 8 lat i nie zepsuło się w nim praktycznie nic (oprócz awarii pilota sterowania centralnym i wentylatora klimatyzacji). W autku wymieniane są tylko olej, tarcze, klocki, filtry itp. czyli zwykłe elementy eksploatacyjne oraz rozrząd z racji przebiegu 120000 km i akumulator, który padł po 7 latach. W Fabii zawieszenie nie było ruszane od nowości i wszystko jest w jak najlepszym porządku, a jeździ po różnych drogach. Tylko leje się i jeździ.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
6,8
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Po początkowych problemach z elektryką (niechlujny montaż instalacji LPG) typu zapalająca się lampka kontrolna wtrysku paliwa, problemach z pracą lewej szyby (brak automatycznego podnoszenia bądź opuszczania) , kilku wizytach w serwisie i diagnozach tak różnych że myślałem iż zamiast Skodzianki kupiłem prom kosmiczny, nastąpił błogi okres korzystania z samochodu. Nadmieniam iż dużą część moja "Baśka" pokonuje na drogach szybkiego ruchu oraz pozamiejskich, spalanie uważam za zadowalające. W przyszłym tygodniu wyjeżdżam na dłuższą trasę i mam zamiar pokonać ją tylko na Pb, więc wtedy dopiszę coś na temat spalania benzynki.
6,0
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
Mieszkam w Krakowie, niestety miasto jakie jest, każdy wie - korki, duży ruch, co chwilę światła, skrzyżowania, piesi, rowerzyści. Mimo, że staram się oszczędnie jeździć - spalanie na poziomie 6,8 - 7,2 to norma. W mniejszym miasteczku, spokojnie da się zejść do 6,0 - 6,3 L, natomiast na trasie - byłam w szoku. Katowice - Wrocław, autostradami, bez kozaczenia, koło 130 km/h... równiuteńkie 4,8 L/100 km O.O Dodam, że samochód obładowany po brzegi bagażami, dwoma psami i trzema ludźmi. W drodze powrotnej - spalanie takie samo.
6,0
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
ile uzytkowników tyle opinii,czytajac niektóre opinie kierowców o tym samochodzie mozna uznac ze to nie udany samochód co jest bzdura!!!jak na 1.4 dynamika jest swietna spokojnie mozna wymijac,spalanie nawet przy 120km/h wynosiło 5.7-6.0 Auto tylko w miescie duzo pali.Ja dojezdzam do pracy 60 km i moje spalanie wynosi od 5.7 do 6.0 litrów.Auto jest godne polecenia,komfortowe swietnie dopracowane i oszczedne, w takich pienadzach nie dostaniemy nic lepszego.Jest duzo opinii ze 6 litrów to duze spalanie a przeciez to jest mało tylko paliwo jest drogie.Auto wzorowe i godne polecenia!!!

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 37
2,0
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na...
5,0
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 195 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja Zavoli Winner. Zakładana dwa lata temu. Roczny przebieg ok 30 tys.km. Wymieniane filtry - za każdym razem komplet. Wtryski oryginalne, reduktor też. Silnik na tej instalacji pracuje dobrze. Przełączenie na gaz następuje szybko, nie ma żadnego szarpania. Wybór był ok, zwłaszcza że instalacja kosztowała mniej niż 2 tys.zł
4,8
Skoda Fabia II
Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 101 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Czasem z klimą na 2 gasnie. Spalanie ok 9-10l przy normlanej jeździe, raczej szybkiej. Bezobsługowy, nazwy instalacji dokładnie nie znam. zbiornik- wchodzi 32-35 litrów co wystarcza na ok 300-400 km. Na autostradzie 200 pare. Instalacja kosztowała 2650, stag. Przełącza się szybko. Pozatym hmm działa, jest oszczędność. Korek wlewu pod klapką.
Skoda Fabia II Hatchback