Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z góry
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Lepsza niż myślisz - Skoda Fabia (1999-2007)

W ocenie wielu kierowców Skoda Fabia uchodzi za substytut Volkswagena Polo. To nieco krzywdząca opinia. Czas pokazał, że najmniejszy model z fabryk naszych południowych sąsiadów doskonale znosi trudy eksploatacji.

Przeczytaj pozostałe 18 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 71,84

Skoda Fabia Monte Carlo 82,95

Skoda Fabia 73,50

Skoda Fabia Anthracite 63,23

Skoda Fabia fabianka2008 58,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

mario1942 58,84

sajmony 59,41

leppacat 47,86

Slawomirus44 88,00

Jezior_MB 66,94

wojgalic 44,41

czaras1 66,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Trzy rzeczy
Trzy rzeczy Właśnie wymieniłem miesiąc temu rygiel maski silnika,nowe szczęki do tyłu i napi...
100 tys. km stuknęło
100 tys. km stuknęło Bry. :) Wczoraj, kiedy wracałem z roboty drogomierz Fabki pokazał pierwszą wa...
Goodbye!
Goodbye! Skoda znalazła nowego właściciela. Na sprzedaż miałem dwa tygodnie ale udało się...
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum Witam serdecznie, niestety czas szybko biegnie i już jestem dawno po wakacyjnym ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.25 Duratec (60 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (82 KM)
Opel Adam
1.4 (100 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.4 i 16V (85 KM)

Myślę, że silniki 1.6 i 1.9 TDI byłyby lepszym rozwiązaniem dla tego auta. Ale niestety, zwłaszcza auto z silnikiem 1.9 TDI jest znacznie droższe.

dodał: ŁukRak

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia Combi 1.4  22.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Sedan Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi RS Skoda Fabia RS Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 233
Przejechany dystans
19 500 769 km
Zatankowanego paliwa
991 223 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 230
Wydanych pieniędzy
1 153 552 zł
Średnie wydatki na auto
1 151 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 022
Wydanych pieniędzy
2 011 806 zł
Średnie wydatki na auto
2 008 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 002)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Na podstawie 17 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bob, dodano: 04.03.2008 01:55

Jeżdżę krótko, tylko 6 m-cy. Uważam, że auto spala więcej niż podają normy książkowe, np. 4,9 l/100km przy długich trasach pozamiejskich to poziom trudny do osiągnięcia. W serwisie mówią, że latem będzie lepiej, mam nadzieję, że wiedzą co mówią. Samochód jest czuły bardzo na wiatr, różnica "z wiatrem" i "pod wiatr" u mnie dochodzi czasem do 1 l/100km przy podobnej prędkości. Natomiast nie widzę dużych różnic w zużyciu paliwa w zależności od obciążenia, np. podróżując samemu czy z 2-4 pasazerami zużycie jest bardzo podobne. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Fabii, a sczególnie tych którzy zdecydowali się na zakup Nowej Fabii.

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP 12V

autor: Krzysztof, dodano: 26.10.2013 07:58

Ekonomiczność daję ocenę 5 za spalanie. jak by mojej fabianki nie męczyć to i tak spalanie będzie wynosić ok 5l! a przypominam to auto służbowe i mam karte flotową. Kilka razy uskuteczniałem ekodriving i wtedy spalanie w trasie wynosiło ok 3,8l! (zmierzone na odcinku 4,5tys km) spalanie jest wielkim atutem auta. Auto jest na gwarancji i serwisowane w ASO co do cen obsługi nie wypowiadam się bo nie ja ponoszę koszty ale ceny przeglądów wynoszą od 600zl do 1000zł (wymienane były wycieraczaki klima i inne a te usługi w ASO sa drogie - wycieraczki 150zl)

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.6 TDI CR DPF

autor: skoda, dodano: 09.10.2012 21:51

Witam, postanowiłem dodać komentaż żeby zdementować opinie poprzedników. Wypożyczyłem skode 1.4 16V z wypożyczalni specjalnie na wyjazd do niemiec bo nie byłem pewien czy mój staruszek da rade. Jechałem przez całą trase (2600km) wyłącznie po autostradach dlatego mogę wyrazić opinię jedynie dotyczącą spalania minimalnego na trasie. Staralem sie jechać oszczednie i tankowałem kilka razy pod kurek żeby prawdziwie wyliczyć spalanie. Miałem sporo czaasu i chciałem dokładnie sprawdzić to auto i pierwszy bak zrobiłem jadąc po autostradzie z prędkością balansujacą 105-115 km bez klimy. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło 5.07L. Tak więc da sie tym autem naprawde dobry wynik osiągnąć. Inny bak przejechałem z prędkością 120-140 km z klimą (dość dynamicznie przy wyprzedzaniu) i tutaj spalanie nie bylo juz takie niskie i wyniosło 6,7L. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem choć na codzień tym autem zdecydowanie bym nie jeździł - odgłos silnika jest zbyt glosny co wynika z duzych obrotow na jakich to auto musi pracowac zeby sie dobrze rozpedzic. Ale jako miejskie autko wypas.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4 i 16V
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także