Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z góry
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 57,97

Skoda Fabia Monte Carlo 82,04

Skoda Fabia 68,26

Skoda Fabia Anthracite 63,23

Skoda Fabia 55,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

Rjankes 69,63

corsaztater 71,41

mutancik 65,12

kaytek_rx4 92,00

zaako 76,34

mkzibi 63,56

leppacat 44,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Trzy rzeczy
Trzy rzeczy Właśnie wymieniłem miesiąc temu rygiel maski silnika,nowe szczęki do tyłu i napi...
Stuki w zawieszeniu
Stuki w zawieszeniu Witam Od jakiegoś czasu przeszkadzały mi stuki w przednim, prawym zawieszeniu...
Sprężyny na tył:LESFOJORS
Sprężyny na tył:LESFOJORS Kupiłem w nadzieji,że trochę tył podniosę,bo towar wożę około 100kg,a tu lipa,ty...
Skazy usunięte
Skazy usunięte Witam serdecznie. Pozbyłem się wszystkich usterek które mnie niepokoiły. Przy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Suzuki Swift
1.2 VVT (94 KM)
Seat Ibiza
1.2 (70 KM)
Chevrolet Aveo
1.3D (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.4 i 16V (85 KM)

Myślę, że silniki 1.6 i 1.9 TDI byłyby lepszym rozwiązaniem dla tego auta. Ale niestety, zwłaszcza auto z silnikiem 1.9 TDI jest znacznie droższe.

dodał: ŁukRak

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI Fresh+ - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Kombi Skoda Fabia I RS Skoda Fabia Combi 1.4  22.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia I Sedan Skoda Fabia Skoda Fabia Kombi RS
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
32 284
Przejechany dystans
20 450 794 km
Zatankowanego paliwa
1 055 782 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 412
Wydanych pieniędzy
1 209 975 zł
Średnie wydatki na auto
1 143 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 461
Wydanych pieniędzy
2 323 381 zł
Średnie wydatki na auto
2 194 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 059)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Na podstawie 17 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: AndrzejAj3, dodano: 28.04.2014 21:32

Samochód na prawne bardzo ekonomiczny. Średnie spalanie 50% trasa 40% miasto i 10% autostrada (przy 140km/h) a spalanie ok 5,1-5,3 w zależności od tego jakim stylem jazdy się poruszam. Zawalidrogą nie jestem, ale też nie szaleje, od czasu do czasu wyprzedzam. Jak mi się nie śpieszy to potrafię zejść nawet do 4,3l i dalej nie jestem zawalidrogą, wolniej przyspieszam puszczam gaz przewidując różne sytuacje drogowe itd. Ceny części eksploatacyjnych śmiesznie niskie. Samochód bardzo praktyczny dodatkowo moja wersja przyzwoicie wyposażona 8 głośników,8 poduszek powietrznych, tempomat, podgrzewane fotele, ESP itp. Polecam ten samochód z czystym sumieniem ;-)

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: bart.one.pl, dodano: 08.03.2010 01:29

Auto odebrałem z salonu przy największych mrozach. Silnik na dotarciu w tym aucie to nawet do 50 000. Na początku po mieście 9 litrów, mrozy minus 15, auto chodziło jak traktor, dzwoniłem do ASO bo byłem lekko w kur... Dziś po przejechaniu 38 000 auto chodzi znacznie ciszej, uwaga ! trasa średnia prędkość 80-100 km/h trzy osoby , temp. na zewnątrz minus 5 st. auto spaliło mi 4,4 i wiem, że spaliłby mniej bo jeszcze troszkę po mieście w korkach pojechałem . minus, szybkie zużycie klocków ham. i opon. Parujące lusterka, nie wiedzieć czemu szybko brudzą się boczne szyby i zewn. lusterka. Na te wady narzekają wszyscy moi znajomi - użytkownicy fabi II, ogólnie POLECAM ! Zwiedziłem tym autem Ukrainę , Mołdawię, Nadniestrze. W Mołdawi pytali się co to za szkoda :).

pełny raport Skoda Kombi 1.4 TDI

autor: Adrian, dodano: 26.08.2011 10:28

Spalanie na poziomie 6.5 l ON ale jeżdżę dość dynamicznie i głównie po mieście. W moim przypadku próby oszczędnej jazdy po mieście dały niewielkie oszczędności. Spalanie wyszło 5.8-6l ON/100km, ale to już była zabawa w "jazdę o kropelce". Dynamika auta jest też wystarczająca do poruszania się sprawnie w trasie - nie mam kompleksów przy wyprzedzaniu aut z "wyższych klas". Szkoda, że nie mam możliwosci przetestowania spalania na dłuższej - kikusetkilometrowej trasie. Jestem ciekaw czy wystarczyło by poniżej 5 l ON/100 km, a tak to jazda "od świateł do świateł" urozmaicona staniem w korkach :(

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także