Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - lewy bok
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z przodu
Skoda Fabia Kombi 2010 - widok z góry
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit
Skoda Fabia Kombi 2010 - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 62,38

Skoda Fabia wersja Sport 60,32

Skoda Fabia 85,17

Skoda Fabia fabianka2008 56,63

Skoda Fabia Monte Carlo 82,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

pendzel 76,68

lewandos 49,93

lukas110 83,16

Thorne 90,98

SZKODOWKA 62,96

Slawomirus44 92,19

rahazomor 73,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Czas na nowe kapcie
Czas na nowe kapcie Dziś po kilku dniach czytania, przeglądania testów dotarłem do wyboru opon zimow...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają... Witam Wszystkich! Zacznę od początku- latem 2012 roku moje autko po małej obc...
Gadżety
Gadżety Kilka miesięcy temu pisałem, że zaopatrzyłem się w podłokietnik i wycieraczkę ty...
Goodbye!
Goodbye! Skoda znalazła nowego właściciela. Na sprzedaż miałem dwa tygodnie ale udało się...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Mini Paceman
1.6 (122 KM)
Opel Corsa
1.4 (90 KM)
Peugeot 208
1.4 HDI (68 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 93 669 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 23 900 zł 23 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 81 787 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 25 900 zł 25 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Kombi 1.4 i 16V (85 KM)

Myślę, że silniki 1.6 i 1.9 TDI byłyby lepszym rozwiązaniem dla tego auta. Ale niestety, zwłaszcza auto z silnikiem 1.9 TDI jest znacznie droższe.

dodał: ŁukRak

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia II Kombi Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia III Combi (2015) Skoda Fabia RS 2010 Skoda Fabia - galeria redakcyjna Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI Style - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi 2010 Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia Sedan
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 400
Przejechany dystans
22 383 127 km
Zatankowanego paliwa
1 158 321 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Na podstawie 17 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: przedstawiciel-, dodano: 11.10.2009 23:24

Sprawa z nią wygląda tak; Minimalne:jedna osoba, trasa długa i równa, prędkości 80-90km/h, nowy olej, połowa baku z dobrym paliwem (tzn. nie kopci),brak większego wiatru. Maksymalne średnie: dzień pracy prędkości do 160km/h, średnia prędkość pokonania 100km-70km/h w cyklu mieszanym (przewaga miejskiego) z częstymi postojami, jazda szarpana. Średnie minimalne: trasa mieszana, jazda równa w przedziałach 50-110km/h. O tym samochodzie można mówić źle tylko wtedy jak się popsuje, części z ASO strasznie drogie a do tego często oszukują, cicha praca silnika i dość duży komfort jazdy sprawiają, że ten samochód jest przyjemny dla kierowcy. Niestety ma bardzo dużą wadę, mianowicie bardzo podatny na podmuchy wiatru, zwłaszcza boczne. Prędkość maksymalna jaką udało mi się rozwinąć 200km/h(wiatr w plecy, długie i strome wzniesienie ok.45´, wieżdzając zwolniła ze 160 do 140 :D)

pełny raport Skoda Sedan 1.4 TDI

autor: Peteru, dodano: 25.10.2012 18:44

Bardzo małe zużycie paliwa. Na gazie autko chodzi 10 lat od nowości. Instalacja BRC. Super spalanie, przy mojej jeżdzie ok 100 km dziennie w 2-4 osoby z prędkością przelotową 110km/h wychodzi 8 l gazu. Latem na dłuższych trasach auto spaliło 7.2 l gazu. To rewelacyjny wynik. Benzyny pali 6.6-7.0 l. Tak więc na gazie autko chodzi 175 tyś km i nic mu nie dolega. Równo pracuje na benzynie i na gazie. Zimą lekko odpala na paliwie, płynnie przechodzi na gaz. Naprawdę super silnik pod instalację LPG. Pozdrawiam skodziarzy:) ( wiadomo świece,filtry, oleje trzeba wymieniać i dbać o furę!!)

pełny raport Skoda Kombi 1.4

autor: bart.one.pl, dodano: 08.03.2010 01:29

Auto odebrałem z salonu przy największych mrozach. Silnik na dotarciu w tym aucie to nawet do 50 000. Na początku po mieście 9 litrów, mrozy minus 15, auto chodziło jak traktor, dzwoniłem do ASO bo byłem lekko w kur... Dziś po przejechaniu 38 000 auto chodzi znacznie ciszej, uwaga ! trasa średnia prędkość 80-100 km/h trzy osoby , temp. na zewnątrz minus 5 st. auto spaliło mi 4,4 i wiem, że spaliłby mniej bo jeszcze troszkę po mieście w korkach pojechałem . minus, szybkie zużycie klocków ham. i opon. Parujące lusterka, nie wiedzieć czemu szybko brudzą się boczne szyby i zewn. lusterka. Na te wady narzekają wszyscy moi znajomi - użytkownicy fabi II, ogólnie POLECAM ! Zwiedziłem tym autem Ukrainę , Mołdawię, Nadniestrze. W Mołdawi pytali się co to za szkoda :).

pełny raport Skoda Kombi 1.4 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Kombi 1.4 i 16V 85KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także