Szukaj

Informacje o Skoda Fabia II Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Auta małe
Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Fabia II Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Skoda Fabia II
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
można powiedzieć, że dość oszczędne auto. Średnio od tankowania do tankowania , pod korek, wychodzi ok. 4,6l/100km. Dojeżdżam do pracy 20km. Na takiej trasie, przy spokojnej jeżdzie spala 3,8 - 4,2 litra w drodze do pracy i ok. 0,5 litra więcej w drodze do domu. Średnio z jazdą po mieście spala ok. 4,6l/100km. Przy jeżdzie z tzw. cegłą na pedale spokojnie spali ok. 6,0 litrów. Zbyt wielkiej kultury pracy silnika nie ma, jest dość głośno, słychać szum kół i wiatr, auto sztywne i mało komfortowe, ale niskie spalanie trochę to rekompensuje.
5,0
Skoda Fabia II
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód na prawne bardzo ekonomiczny. Średnie spalanie 50% trasa 40% miasto i 10% autostrada (przy 140km/h) a spalanie ok 5,1-5,3 w zależności od tego jakim stylem jazdy się poruszam. Zawalidrogą nie jestem, ale też nie szaleje, od czasu do czasu wyprzedzam. Jak mi się nie śpieszy to potrafię zejść nawet do 4,3l i dalej nie jestem zawalidrogą, wolniej przyspieszam puszczam gaz przewidując różne sytuacje drogowe itd. Ceny części eksploatacyjnych śmiesznie niskie. Samochód bardzo praktyczny dodatkowo moja wersja przyzwoicie wyposażona 8 głośników,8 poduszek powietrznych, tempomat, podgrzewane fotele, ESP itp. Polecam ten samochód z czystym sumieniem ;-)
4,7
Skoda Fabia II
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
wszystko zależy od stylu i dynamiki jazdy. autko (1,9 TDI) może sobie jezdzić mułowato jak krecimy bez turbinki, lub zrywać na suchym asfalcie na II biegu przez 50 metrów.... Może jechać sobie 130 (średnią Zielona Góra - Paryż miałem 105 - (tankowanie w słubicach na szeliku było w sumie weszło 55 litrów do baku) rezerwa 100 km od paryża, na periferique przy stacji BP i po godzinie w korku komputerek wskazywał 30km do przejechania jeszcze - jakiś komentarz? :-) A może też ciąć cały czas 180. Zużycie bedzie dwukrotnie sie różniło...

Usterki Skoda Fabia II

Liczba wpisów: 40
Nie równo pracuje, silnik gaśnie
  • Skoda Fabia II Kombi Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2010-2014
  • silnik
  • 199 tys. km
Witam postaram się prosto opisać swoją sytuację, niestety nie znam się na samochodach więc przepraszam za brak fachowych słów. Zaczęło się od tego,że wyświetlila się kontrolka awarii świateł zewnętrznych. Po uruchomieniu ponownie samochodu kontrolka zgasła. Następnie po przejechaniu kilku km samochód zgasł 2 razy przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Zatrzymaliśmy się na parkingu i na wolnych obrotach silnik nie równo pracował wraz z tą nierówna praca migała żarówka wewnątrz samochodu (nie wiemy czy to ma duże znaczenie czy to zabieg okoliczności) Później na parkingu przy odpaleniu zgasł jeszcze 2 razy za 3 razem odpalił normalnie i nic się nie działo. Na drugi dzień mąż jechał 60 km nic się nie działo wszystko super. 3 dnia po przejechaniu 10 km auto zaczęło szarpać i nierówno pracować. Po kilku godzinach mąż odpali samochód i wyświetliły się kontrolki silnika epc i kontroli trakcji. Proszę o pomoc jakąś radę mamy samochód od 3 dni a już takie akcje. Dodam,że podczas kupna i na przeglądzie zero zastrzeżeń.
Oczekuje na rozwiązanie
Wentylator.
  • Skoda Fabia II
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 5
W Skodzie Roomster prawie zawsze stuka z prawej strony w okolicy schowka, podszybia, serwis po tygodniu szukania demontażu całej deski stwierdził, że na wentylatorze jest duży luz i to on powoduje te stuki, więc trzeba czekać na udoskanelenie tego wentylatora. Wszyscy co mają podobny problem mogą śmiało zgłaszać się w serwisie. Stuki najbardziej słyszalne na kostce brukowej, terenie piaszczystym i na innych nierównościach. Problem ten też występuje w Fabii II, ponieważ zastosowano tam ten sam wentylator.
9 komentarzy
Woda w bagażniku.
  • Skoda Fabia II Hatchback 1.4 i 16V 85KM 63kW od 2007
  • inne
W bagażniku w miejscu na koło zapasowe zbiera się woda. Pół roku temu w ASO stwierdzili, że to źle zamocowane uszczelki wywietrzników bagażnika (są pod zderzakiem). Teraz znowu mam ten sam problem - uszczelki są całkowicie utlenione, czyli muszą być poddane jakimś czynnikom, które je niszczą - może nadmiar wody. Auto suszy się w serwisie, ja jestem wkurzona, bo pozostało mi pół roku gwarancji, a co potem... Mechanicy nie wyglądają na takich co chcą ustalić prawdziwą przyczynę tej powodzi...
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Skoda Fabia II Kombi