Szukaj

Informacje o Skoda Felicia I Hatchback 1.3 68KM 50kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Felicii produkowana w latach 1994-1998 jako następczyni modelu Favorit. Był to pierwszy samochód czeskiej marki powstały przy udziale Volkswagena po przejęciu Skody przez niemiecki koncern. Za projekt zgrabnego nadwozia odpowiadał Bertone. Auto szybko zdobyło dużą rzeszę klientów, głównie dzięki atrakcyjnej cenie. W 1995 roku, niedługo po drobnej modernizacji modelu, produkcja Felicii ruszyła w zakładach Skody w Poznaniu. Auto oferowano w wersjach hatchback, kombi i pick-up.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1289 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75,5 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~pawel99970
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
był to mój pierwszy samochód. Posiadałem egzemplarz z zainstalowaną instalacją gazową. Jeździł osie nim taniutko. Demonem prędkości to on nie był, żeby rozpędzić sie do setki trzeba było sie troche rozbujać :D. W mieście najbardziej uciążliwy był brak wspomagania, gdyby nie to było by nawet ok. Jednak najbardziej na minus dawały sie we znaki drobne userki, których ciągle przybywało. Nie wspominam już o rdzy która była wszechobecna(sypało sie wszystko: progi, tylnia klapa, maska, podłoga a przednich słupków prawie nie było)^^
4,3
~Jędrek
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Jeżdżę tym autem od 8 lat i przejechałem nim ok. 80 tys. km (w tej chwili moja Felicia ma już 19 lat). Przez te wszystkie lata na naprawy samochodu nie wydałem w sumie więcej niż 1 tys. zł (wliczając w to koszty części). Od samego początku silnik Felici smarowany jest olejem syntetycznym. Olej wymieniany systematycznie co 15 tys. km. Nigdy nie dolewałem ani grama oleju. Przy wymianie wskaźnik oleju zawsze pokazywał normę. Dopiero po ośmiu latach eksploatacji Skody wymieniłem przewody hamulcowe (stare były oryginalne!). Większymi problem jakie miałem z Felicią to: alternator, który byłem w stanie naprawić samodzielnie wydając 30 zł na mostek prostowniczy i rdzewienie tylnej klapy (niestety te modele tak mają). Kiedy jednak czytam wcześniejsze opinie, że to auto to złom, ciągle się psuje, głośny silnik, kiepskie zawieszenie etc., to zastanawiam się czy mam inne auto czy po prostu szczęście z Bożej woli. Tym natomiast, którzy piszą, że autem nie da się poszaleć chciałem odpowiedzieć: dla mnie samochód jest narzędziem, które ma mnie bezpiecznie i szybko zawieźć z miejsca na miejsce i... tyle. Mimo, że w najbliższym czasie zamierzam kupić inne auto z pewnością nie sprzedam Felici (a tym bardziej jej nie zezłomuję). Mam nadzieję, że jeszcze przez kilka lat posłuży mi jako dodatkowy pojazd.
2,2
~AntySKODOWIEC!
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Witam, posiadam tego zloma już dwa lata, wiec co nie co się już o nim dowiedziałem. Na wstępie zaznacze ze pomimo tego ze auto jest tanie w zakupie nijak nie przenosi się to na jakość ani na przyjemność z jazdy. Posiadam wersje silnikowa 1.3 68KM bez wspomagania i bez ABS-u z 97r. Od samego początku jak kupiłem to auto zaczynaly się problemy. Wymienie najczestsze spotykane usterki tego modelu bo chyba przebyłem je wszystkie. Mianowicie zacznijmy od przepustnicy! Jest to newralgiczny punkt tego auta, najlepiej czyscic ja raz do roku razem z wymiana oleju bo może dac w kosc nierównymi i niskimi obrotami co przerzuca się na znikome ladowanie akumulatora i gasniecie na zimnym silniku. Druga rzecz to przekladnia kierownicza niestety słabej jakości przez co slychac na nierównościach same stuki. Kolejna rzecz to slabe zawieszenie, ciagle cos się psuje po wymianie jak nie sworznie wahacza to poduszki Amortyzatorow i tak w kolko. Nastepna rzecz jaka mnie spotkala to oczywiście blacha i klapa bagaznika która leci szybciej niż Rayan Air do UK :) Dalej plasuje się przeciekanie tej francy! A cieknie z podszybia ponieważ tam często gnije i dostaje się woda przez co wiecznie w srodku panuje wilgoc i stoi woda na dywanikach. Malo tego Wentylacja również daje w kosc bo konstruktorzy tego auta zle przemyśleli ten fragment auta. Kiedy pada deszcz to woda która pada na maske dostaje się do wlotu wentylacji, natomiast kanaliki odpływowe zamiast odprowadzić wode niestety sa zbyt male przez co woda zalega i silniczek zaciąga wode do srodka kokpitu i pięknie nam dmuchawa pluje woda. Wyobrazcie sobie ze macie ustawione grzanie plus mega deszcz i dmuchawa na full, po prostu sauna i zaparowane wszystko. Jako wade dodam również ze gdy auto się nagrzeje a chcemy puscic zimne powietrze z dmuchawy to nie ma takiej możliwości gdyż pobierane jest dalej cieple powietrze przy silniku, nie wiem gdzie ustawiony jest wlot powietrza ale to porazka.Kolejna rzecz to mechanizm wybierania biegow, po prostu porazka sypie się raz do roku ponieważ pojawiają się takie luzy ze lewarek lata we wszystkie strony jakby był urwany. Nastepna kwestia jest silnik który jest niestety dość glosny pomimo tego ze rozrząd jest na lancuchu to lancuch z czasem nabiera luzow i dzwoni, a sam silnik nie zadowala wogole. Wyciszenie i jakość plastikow w aucie na bardzo niskim poziomie, porownujac do Vento które miałem z 93r. to niebo a ziemia a zaznaczam ze skoda jest z 97r. Przestrzegam przed kupnem tego gowna całym sercem! Gdyby nie to ze sam większość rzeczy w niej naprawiam to już pewnie zrzucilbym to auto z urwiska. Jedyne za co mogę być wdzięczny temu trupowi to może to ze zawsze zapala i jakos tam dowozi mnie do pracy ale nic poza tym bo ciagle trzeba do niej ladowac kase. NIGDY WIECEJ SKODY! NIE KUPUJCIE TEGO ZLOMA !
Åšrednie spalanie dla Skoda Felicia I Hatchback 1.3 68KM 50kW 1994-1998
6,9
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Bardzo fajne nisko budżetowe autko. Kupiłem od 72 letniego Pana który miał je od nowości. Zapłacił za niego w salonie śliwka w katowicach 27 tysiecy złotych. Auto miało prowadzoną od nowości książeczke serwisową. Ktorą kontynuowałem. Samochód nie był zgnity poza standarodowo tylną klapą. Ale poza tym igiełka wersja LXI brak czego kolwiek pod tym względem no zegarek wielkości obrotomierza - zawsze wiedziałem która jest godzina :D Auto super na miasto, w trasy troche za słabe ale też jeździłem nim nad morze, w góry w 4 osoby z reguły i dawało radę. Powyżej 120 km/h strasznie głośno w kabinie przy prędkości maksymalnej 170 km/h nie słyszałem co mówi do mnie pasażerka siedząca obok xD ale auto bezawaryjne, wymieniłem sprzęgło z dociskiem, sworzeń wahacza, i akumulator. Wszystko części eksploatacyjne. Samochodem zrobiłem ponad 8 tys km od początku tego roku dokladnie trzeciego stycznia zakupiłem go za 1700 zł z dwoma kompletami opon, radiem. Sprzedałem i zawsze będę tego żałował niestety nie potrzebne mi dodatkowe auto a kupiłem coś z dieslem - robię bardzo długie trasy. Chłopaczek kupił za 2000 zł i ciężko mu będzie o inny samochód w takim stanie w tej cenie. Osobiście polecam patrzeć tylko na łancuch rozrządu, hamulce i stan blacharski.
6,5
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
nisko zawieszony silnik i skrzynia biegów są udręką jeśli chcemy się wybrać za miasto na drogi leśne... uszkodzenie skrzyni biegów przy nieostrożnej jeździe i przypadkowym uderzeniu o kamień są kosztowne w naprawie... przeglądy serwisowe w ASO są drogie... warto pomyśleć o alternatywnym warsztacie... kiedyś w ASO lali do silnika olej Castrol 10w60 co jest absolutnie niepotrzebnym podwyższaniem kosztów... osobiście używam 5w40 Castrol (od 20000km)... rzadko zdarza się żebym dolewał olej między przeglądami serwisowymi (co 15000km)
7,0
Skoda Felicia I
Hatchback 1.3 68KM 50kW
W kwestii utrzymania jet zajefajnie. Nie miałem jeszcze tak ekonomicznego w utrzymaniu samochodu ! Części do tego modelu są tanie jak barszcz, więc w razie czego nie trzeba się martwić gdy coś się popsuje.

Usterki Skoda Felicia I

Liczba wpisów: 42
Nagły przyrost temperatury cieczy chłodzacej
  • Skoda Felicia I Hatchback 1.6 LX 75KM 55kW 1995-1998
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po uruchomieniu silnika szybki niekontrolowany przyrost temperatury cieczy aż do 110 stopni i wyżej. Niezałączenie się silnika wentylatora sterowanego czujnikiem temperatury w chłodnicy. Sprawdź po pierwsze poziom wody w zbiorniku i temperaturę węży łączących silnik z chłodnica jeżeli górny jest ciepły a dolny zimny to oznacza awarie termostatu Zatarcie termostatu i uszkodzenie króćca podtrzymującego. Na drodze spuszczamy płyn, odpinamy węże gumowe od króćca i odkręcamy całość. Wyjmujemy termostat (jeżeli mamy nowy wkładamy), skręcamy całość, zakładamy węże i zalewamy płynem (możemy jechać bez termostatu ale silnik dłużej się rozgrzewa i więcej spala)
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Nie równa praca silnika przy odpaleniu na zimnym
  • Skoda Felicia I Hatchback
  • silnik
  • 144 tys. km
Witam mam problem mianowicie posiadam skodę felicia 1.3 mpi 99 r Przy odpaleniu na zimnym nie rowno pracuje Swiece były zmienione jak się rozgrzeje to silnik pracuje poprawnie Czy to może być wina cewki (listwy) Proszę o podpowiedź Dziekuje
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie równa praca silnika przy odpaleniu na zimnym
  • Skoda Felicia I Hatchback
  • silnik
  • 144 tys. km
Witam mam problem mianowicie posiadam skodę felicia 1.3 mpi 99 r Przy odpaleniu na zimnym nie rowno pracuje Swiece były zmienione jak się rozgrzeje to silnik pracuje poprawnie Czy to może być wina cewki (listwy) Proszę o podpowiedź Dziekuje
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Skoda Felicia I Hatchback