Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia I

Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Zbudowano go na platformie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Od początku model cieszył się dużą popularnością (również w Polsce, gdzie był jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie). Dostępny również w wersjach kombi, kombi 4WD oraz sportowej RS. W roku 2000 model przeszedł drobny face-lifting. Co prawda w cztery lata później do sprzedaży weszła Octavia II, jednak do dziś Octavia I jest sprzedawana w niektórych państwach jako Octavia Tour.

Skoda Octavia I Kombi - widok z przodu
Skoda Octavia I Kombi - prawy bok
Skoda Octavia I Kombi - widok z tyłu
Skoda Octavia I Kombi - silnik
Skoda Octavia I Kombi - podłokietnik przedni
Skoda Octavia I Kombi - klamka
Skoda Octavia I Kombi - panel sterowania wentylacją i nawiewem

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia I   1996 - 2010
    Skoda Octavia I

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia I

Silniki Skoda Octavia I

Lista silników:
1.4 MPI (75KM), 1.4 MPI (80KM), 1.4 (60KM), 1.6 (75KM), 1.6 (101KM), 1.6 MPI (102KM), 1.8 T (180KM), 1.8 20V (125KM), 1.8 20v Turbo (150KM), 2.0 (115KM), 2.0 4X4 (115KM), 1.9 TDI (101KM), 1.9 TDI (110KM), 1.9 TDI (90KM), 1.9 SDI (130KM), 1.9 TDI 4X4 (100KM), 1.9 SDI (68KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

Przeczytaj pozostałe 50 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 76,27

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

Skoda Octavia Biała 61,14

Skoda Octavia SE Connect 1.6 TDi 74,22

Skoda Octavia 59,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

elpolacco 46,29

sagittarius78 47,69

todominik 31,53

PAwelek85 91,57

zbroszki 75,68

werner_beinhart 70,71

lopez2381 51,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Cieszyć się, czy płakać...?
Cieszyć się, czy płakać...? Zbliża się sądny dzień - koniec gwarancji. W związku z tym "szkodnik" zaczyna po...
Majówka w Chorwacji
Majówka w Chorwacji Pierwszy wyjazd wakacyjny. Trasa Lublin-Umag przez Słowację,Węgry a potem Zagrze...
Kolejne. Kilometry
Kolejne. Kilometry Sprawdziłem ciśnienie w oponach i moje podejrzenia stały się faktem-w każdym kol...
No i przyszły pocztówki znad morza....
No i przyszły pocztówki znad morza.... Ze względu na pracę jaką wykonuję, zdarzyło mi się ostatnio wyjechać w okolice K...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 130 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
Skoda Rapid
1.4 TSI (122 KM)
Audi A3
1.8 TFSI (180 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia Tour Skoda Octavia Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 101 316 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 34 900 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia Tour Skoda Octavia Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 110 106 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia I

  • Średnia ocena
    na podstawie 1372 opinii
  • 4,02
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Do tego ORKADONa niżej. Stary, z twoich słów wynika ze ty masz Octavie II. Gdzie ty sie pakujesz z tą dwójką? To oceny jedynek są. Druga Sprawa; nie obraź sie ale ty albo masz coś nie pokolei albo niezły z ciebie frajer skoro ty w naprawę octavii II włożyłeś z własnej kieszeni ok. 70 tysięcy złotych!? Jeśli chodzi o trzaski w tylnych drzwiach...auta przed sprzedażą stoja na odkrytych parkingach, wilgoć powoduje te trzaski. Wystarczy siknąć olejem roślinnym, weź od mamy i to zrób zamiast narzekać. Gdyby iść twim rozumowaniem to jako minus Octavii zaliczyłbym strzelające na asfalcie kamyczki które dostają sie miedzy bieżnik. No do ch...ry, coś trzeba samemu w aucie zrobić. U mnie trzaski były we wszystkich drzwiach i naprawiłem bo sie tym zainteresowałem. Stary, jak tobie ta Octavia pali 13 litrow maks i 11 srednio, jak ci podlokietnik odpada i części zewnętrzne, jak porusza sie jak mucha w smole, jak ci skrzynie biegów sie rozsypuje, jak ci skóra odpada w okolicach wiednia (może przestań...

dodał: Grześ
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (110 KM)

W sumie super autko. Pali mało, na razie żadnych poważnych usterek. Ale są drobne mankamenty : fatalne opony Matador, już po przebiegu 50 tys trudności z wyważeniem, głośne, w końcu po najeździe na kant na drodze wybrzuszyło je, pojawiły się drgania kierownicy i pulsujący szum, nasilający się na zakrętach, wymieniłem przednie na Barumy Bravuris ( felgi są prosrte ), głośne, ale o wiele lepsze. Mam wrażenie że przy przebiegu 63 000 jest wyraźnie głośniejsza, zwłaszcza powyżej 120 km/h, zastanawiam sie z czym jest to związane???. Kolejnym problemem jest niskie zawieszenie z przodu, wjeżdżając do lasu słychac ciągle jakieś zgrzyty pod silnikiem, zruszyłem przedni zderzak przy cofaniu od krawężnika. Niektórym zapewne będzie przeszkadzać ilość miejsca z tyłu ( na szczęście ja tam nie siedzę ). Natomiast miło jestem zaskoczony że przy takim przebiegu wogóle nie bierze oleju ( a jeżdżę dynamicznie, octavia II mojego kolegi 1.9 105 km, od samej nowości - co 5 tys km wymaga ok. 100 ml oleju ). Miłe...

dodał: jarpoz
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (90 KM)

tylko tak duży przebieg może pokazać fakty i obalić mit o doskonałej... Ocktawi!Serwis do niczego, tragedia tzw. mechanicy pracują opieszale ,lekceważąco traktują klienta.Usterki :przepływomierz masy powietrza 500zł,napinacz 300zł,wadliwe tarcze hamulcowe ,wymiana konieczna ,po przejechaniu 10tys są drgania,niepokojąco wpływają na układ kierowniczy,lecą amortyzatory i sprężyny po 60tys.rdzewieją listwy dachowe(czarne) wymiana po trzech latach,przecieki wody do bagażnika przyczyną jest korozja uszczelki listwy maskującej światła tablicy rejestracyjnej(serwis tej wady niemógł znaleść,wymiana uszczelek w drzwiach przednich po 2 latach i 80tys.km.akumulator do wymiany po 2 latach,BOSCH....!Opony fabryczne to dno!dwa razy wymianiany był przekażnik kierunkowskazów po 170zł,klima jest , ale niedziała .Głośno pracuje nawiew na 1 pozycji . Głosna praca silnika po 90tys.wyrażnie spoda moc sprawdzałem zamiast 90kM jest 80kM. Wymiana świec żarowych po 120 tys.Zdecydowanie odradzam zakupu.Serwis...

dodał: maksio
Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI (110 KM)

Brak wiekszych uwag. Za te cene jest to samochod ( Combi ) , ktory spelnia moje wymagania. Przy przebiegu 180.000 nic sie jeszcze nie zepsulo. Jak jezdze na pelnym gazie, np. na autostradach spalanie srednie nie jest wyzsze niz 6,5-7 l/100km. Jak jade oszczednie do 100-120 km/godz lub spokojnie po miescie samochod spala 4,8-5,5 l/100km. Troche malo miejsca z tylu ale trudno sie dziwic, bo auto jet produkowane na plycie podwozia Volkswagena Golfa. Nawiew powietrza ciezko ustawic ( Climatronik ) chodzi o nawiew powietrza na nogi. Jak wylacza sie nawiew na nogi to automatycznie wzmacnia sie nawiew na przod. I tak w kolo. Niedawno zaczely sie nieprzyjemne zgrzyty w amortyzatorach ale trudno miec pretensje do pojazdu, poniewaz jak auto przejechalo autostrade wroclawska jakies 50 razy a kilkadziesiat tysiecy po drogach wojewodztwa slaskiego oraz zaliczylo kilka przejazddow wertepami lesnymi z powodu blokady granicy to sadze ze jest to do wybaczenia. Stosunkowo glosno jest...

dodał: Piotr
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Samochód nie wytrzymuje ciężkich warunków eksploatacji. Nadaje się raczej do miasta, na utwardzonych drogach. Kilka dla mnie małe pieniądze, ale czy dla moich rodaków ponad 100.000 wrzucone w taki wóz, zdobyte dorobkiem całego życia to optymalne ulokowanie kapitału? Moim zdanie to marnowanie pieniędzy. Teraz wybrałbym Mazdę 3, auto tej samej klasy co Skoda Octavia II(czyli kompakt). Może i Octavia II to klasa Passata, BMW czy A4, ale kto choć raz prowadził takie auto, od razu zobaczy, że jest do tylko duży i dobrze ucharakteryzowany kompakcik. Jak dla mnie raczej przeciętny samochód, jak dla pozostałych, to może to być limuzyna. Rozczarowałem się podczas eksploatacji, poprzednie trzyletnie Audi A6, które przeszło ze mną podobne trasy, co Octavia II lepiej radziło sobie z tymi wyzwaniami. Nic z niego nie odpadało. Ogólnie samochód dla ludzi, którzy koniecznie chcą "wjechać na salony" i nie złupić się przy tym za bardzo. Czytając moją opinię należy brać na mnie poprawkę,...

dodał: orkadon@wp.pl
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Combi Laurin & Klement (2014) Skoda Octavia RS - lotnisko - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi 4x4 TSI (2013) Skoda Octavia II GreenLine Hatchback Facelifting Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia III Kombi TSI (2013) Skoda Octavia II 1.6 Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia Scout Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna (2) Skoda Octavia III RS - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
34 922
Przejechany dystans
22 010 691 km
Zatankowanego paliwa
1 142 725 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 627
Wydanych pieniędzy
1 297 179 zł
Średnie wydatki na auto
1 156 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 921
Wydanych pieniędzy
2 262 196 zł
Średnie wydatki na auto
2 016 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 122)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia I

Na podstawie 1124 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: fiorentini, dodano: 01.10.2014 11:33

Koszt zakupu większy jak u konkurencji i za każdą rzecz trzeba dopłacać np. koło zapasowe 400 zł itd. itd. Jeśli chodzi o spalanie to od początku użytkowania tzw. długo okresowo jest 6,3 l i jest to raczej spokojna jazda. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to od 7l przy normalnej jeździe. Jeśli chodzi o trasę to przy 130km/h spala 6,7 litra przy jeździe z użyciem tempomatu. Można zejść poniżej 6 l sugerując się podpowiedziami komputera ale to już nie jest przyjemna jazda, poza tym już słychać że ten eco driving nie jest obojętny dla silnika i osprzętu choć w przypadku tej skody nie słychać i nie czuć szarpania a komputer jest w stanie zasugerować zmianę na 6 bieg przy 70km/h pod lekka górkę co jest wg mnie żyłowaniem silnika. W skrócie dla osób które nie pokonują rocznie powyżej 17000 to rozsądna propozycja.

pełny raport Skoda Kombi 1.4 TSI

autor: ppiotr4@o2.pl, dodano: 26.01.2012 23:56

Mój samochód przy spokojnym dojeździe do pracy (7km w jedna stronę) latem spala ok 5,16 l/100km a zimą wzrasta przy mrozach do 6,2. Najniższe spalanie jakie uzyskałem tym samochodem to 4,6 l/100km - trasa 450km przy spokojnej jeździe pokonana w 7 godz 10 minut, 5 osób na pokładzie i ok 60 km na klimatyzacji; ale na dokładnie na tej samej trasie w 5 osób, na klimie 90% drogi, dynamiczna i szybka jazda (czas przejazdu 6 godz) spalanie 5,2 l/100km. Pisząc szybka jazda mam na myśli zawsze szybciej niż to było dozwolone przez znaki drogowe, ponieważ średnia prędkość przejazdu jak się okazuje przez Polskę to pewnie 45km/h, ponieważ większość dróg którymi jechałem prowadziła przez teren zabudowany (zwykle drogi krajowe), a w dodatku w wielu miejscach w kiepskim stanie tzn. tam gdzie było ograniczenie 40km/h stan nawierzchni wymuszał czasem wolniejszą jazdę, podobnie z terenem niezabudowanym do 90km/h jechałem kilka kilometrów np. 80-ką. Ot taka nasza Polska rzeczywistość. Aha jeszcze opis jednej długiej trasy mianowicie 470km, ale tym ok 190 km to drogi krajowe reszta tj. 280km to autostrada ze Śląska do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin (4h 50min) Średnia prędkość to prawie 100km/h. Opis przebiegu trasy: dragami krajowymi to jak to drogami krajowymi 70, 80, 100, 110 km/h, ale autostradą to 130 z początku, później 140 bo tyle wolno a później i 160 kawałkami a i nawet 190 dla przedmuchania turbiny. no i po powrocie do domu tj, po ok 470km tam + 470km powrót do domu + ok 20km na miejscu w zbiorniku nie zaświeciła jeszcze rezerwa a tak na oko to paliwa było jeszcze na ok 70km do rezerwy więc zasięg ok 1030km od pełnego baku do rezerwy (czyli 43 litry ON) co przekłada się na mało wiarygodny wynik, ale może jeszcze kiedyś będe miał okazje sprawdzić go w takiej trasie.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: Teltek, dodano: 05.12.2012 12:48

Silnik powered by GOODHOPE Pleszew. Troszkę popija olej ale w normie. Na hamowni wykazał bonus 20 KM. Po wirusie produkuje 218 KM i 324 Nm. Zaskakuje elastycznością i przyspieszeniem do 100 km/h w około 7 sek, a prędkość maksymalna mierzona GPS to 240 km/h (wskazówka dawno oparta o ogranicznik). Spalanie przy normalnej jeździe nie wykazało wzrostu. Podłączenie komputera pozwala włączyć kilka przydatnych funkcji, za które trzeba słono płacić u dealera, np. doświetlanie zakrętów, follow home/leaving home.Jednak najciekawszą opcją jest programowe uruchomienie systemu XDS, czyli elektronicznej szpery. Poprawia ona znacznie komfort pokonywania ciasnych zakrętów zmieniając charakterystykę auta z podsterownej na nadsterowną, co czyni auto wiele łatwiejsze w kontroli. Na testowanych zakrętach prędkość przejazdu zwiększyła się o dobre 20-22 km/h. Przy przebiegu 30 tys. km wymiana sprężarki i chłodnicy klimy. Dodatkowo jakiejś uszczelki pod czujnikiem rozrządu. Pozdrawiam tunera GOODHOPE Tuning z Pleszewa

pełny raport Skoda Hatchback 1.8 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Octavia I

Pierwszy model Skody, który powstał w laboratorium Volkswagena. Skoda wprowadzając auto na rynek mocno umocniła swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz dane techniczne Skoda Octavia I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także