Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia I

Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Zbudowano go na platformie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Od początku model cieszył się dużą popularnością (również w Polsce, gdzie był jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie). Dostępny również w wersjach kombi, kombi 4WD oraz sportowej RS. W roku 2000 model przeszedł drobny face-lifting. Co prawda w cztery lata później do sprzedaży weszła Octavia II, jednak do dziś Octavia I jest sprzedawana w niektórych państwach jako Octavia Tour.

Skoda Octavia I Kombi - widok z przodu
Skoda Octavia I Kombi - prawy bok
Skoda Octavia I Kombi - widok z tyłu
Skoda Octavia I Kombi - silnik
Skoda Octavia I Kombi - podłokietnik przedni
Skoda Octavia I Kombi - klamka
Skoda Octavia I Kombi - panel sterowania wentylacją i nawiewem

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia I   1996 - 2010
    Skoda Octavia I

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia I

Silniki Skoda Octavia I

Lista silników:
1.4 (60KM), 1.4 MPI (75KM), 1.4 MPI (80KM), 1.6 (101KM), 1.6 MPI (102KM), 1.6 (75KM), 1.8 20V (125KM), 1.8 20v Turbo (150KM), 1.8 T (180KM), 2.0 (115KM), 2.0 4X4 (115KM), 1.9 TDI (90KM), 1.9 SDI (130KM), 1.9 TDI 4X4 (100KM), 1.9 SDI (68KM), 1.9 TDI (101KM), 1.9 TDI (110KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Przeczytaj pozostałe 51 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 68,39

Skoda Octavia Little Monster 90,92

Skoda Octavia BlackPearl 63,47

Skoda Octavia 64,08

Skoda Octavia TSI 204PS 72,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

michal-q 68,22

Kacper78 31,60

mariow44 58,43

rafaldo 67,10

krzychu_2012 36,86

piterek1982 59,74

bezelex 37,50

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Majówka w Chorwacji
Majówka w Chorwacji Pierwszy wyjazd wakacyjny. Trasa Lublin-Umag przez Słowację,Węgry a potem Zagrze...
Auto przejechało juz ponad 50 000 km (bez zdjec)
Auto przejechało juz ponad  50 000 km (bez zdjec) Witam 31/08/2014 roku auto przejechało 50 tys km na tym dystansie dolałem tylko...
Co roczne opłaty podatek drogowy w UK
Co roczne opłaty podatek drogowy w UK Jak co roku czas opłat pierwsze już za mną opłata drogowa (Road Tax. W tym roku ...
Rok od zakupu
Rok od zakupu Witam, Dzisiaj minął równo rok od zakupu Octavii. Zakupiona z przebiegiem 65957...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 130 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.6 CDTI (136 KM)
Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (85 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI-CR DPF (105 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia II Mint Skoda Octavia II Mint
Rocznik: 2011. Przebieg: 115 424 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 38 900 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia II Elegance Skoda Octavia II Elegance
Rocznik: 2009. Przebieg: 133 400 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 36 900 zł 36 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia I

  • Średnia ocena
    na podstawie 1372 opinii
  • 4,02
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Do tego ORKADONa niżej. Stary, z twoich słów wynika ze ty masz Octavie II. Gdzie ty sie pakujesz z tą dwójką? To oceny jedynek są. Druga Sprawa; nie obraź sie ale ty albo masz coś nie pokolei albo niezły z ciebie frajer skoro ty w naprawę octavii II włożyłeś z własnej kieszeni ok. 70 tysięcy złotych!? Jeśli chodzi o trzaski w tylnych drzwiach...auta przed sprzedażą stoja na odkrytych parkingach, wilgoć powoduje te trzaski. Wystarczy siknąć olejem roślinnym, weź od mamy i to zrób zamiast narzekać. Gdyby iść twim rozumowaniem to jako minus Octavii zaliczyłbym strzelające na asfalcie kamyczki które dostają sie miedzy bieżnik. No do ch...ry, coś trzeba samemu w aucie zrobić. U mnie trzaski były we wszystkich drzwiach i naprawiłem bo sie tym zainteresowałem. Stary, jak tobie ta Octavia pali 13 litrow maks i 11 srednio, jak ci podlokietnik odpada i części zewnętrzne, jak porusza sie jak mucha w smole, jak ci skrzynie biegów sie rozsypuje, jak ci skóra odpada w okolicach wiednia (może przestań...

dodał: Grześ
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (110 KM)

W sumie super autko. Pali mało, na razie żadnych poważnych usterek. Ale są drobne mankamenty : fatalne opony Matador, już po przebiegu 50 tys trudności z wyważeniem, głośne, w końcu po najeździe na kant na drodze wybrzuszyło je, pojawiły się drgania kierownicy i pulsujący szum, nasilający się na zakrętach, wymieniłem przednie na Barumy Bravuris ( felgi są prosrte ), głośne, ale o wiele lepsze. Mam wrażenie że przy przebiegu 63 000 jest wyraźnie głośniejsza, zwłaszcza powyżej 120 km/h, zastanawiam sie z czym jest to związane???. Kolejnym problemem jest niskie zawieszenie z przodu, wjeżdżając do lasu słychac ciągle jakieś zgrzyty pod silnikiem, zruszyłem przedni zderzak przy cofaniu od krawężnika. Niektórym zapewne będzie przeszkadzać ilość miejsca z tyłu ( na szczęście ja tam nie siedzę ). Natomiast miło jestem zaskoczony że przy takim przebiegu wogóle nie bierze oleju ( a jeżdżę dynamicznie, octavia II mojego kolegi 1.9 105 km, od samej nowości - co 5 tys km wymaga ok. 100 ml oleju ). Miłe...

dodał: jarpoz
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (90 KM)

tylko tak duży przebieg może pokazać fakty i obalić mit o doskonałej... Ocktawi!Serwis do niczego, tragedia tzw. mechanicy pracują opieszale ,lekceważąco traktują klienta.Usterki :przepływomierz masy powietrza 500zł,napinacz 300zł,wadliwe tarcze hamulcowe ,wymiana konieczna ,po przejechaniu 10tys są drgania,niepokojąco wpływają na układ kierowniczy,lecą amortyzatory i sprężyny po 60tys.rdzewieją listwy dachowe(czarne) wymiana po trzech latach,przecieki wody do bagażnika przyczyną jest korozja uszczelki listwy maskującej światła tablicy rejestracyjnej(serwis tej wady niemógł znaleść,wymiana uszczelek w drzwiach przednich po 2 latach i 80tys.km.akumulator do wymiany po 2 latach,BOSCH....!Opony fabryczne to dno!dwa razy wymianiany był przekażnik kierunkowskazów po 170zł,klima jest , ale niedziała .Głośno pracuje nawiew na 1 pozycji . Głosna praca silnika po 90tys.wyrażnie spoda moc sprawdzałem zamiast 90kM jest 80kM. Wymiana świec żarowych po 120 tys.Zdecydowanie odradzam zakupu.Serwis...

dodał: maksio
Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI (110 KM)

Brak wiekszych uwag. Za te cene jest to samochod ( Combi ) , ktory spelnia moje wymagania. Przy przebiegu 180.000 nic sie jeszcze nie zepsulo. Jak jezdze na pelnym gazie, np. na autostradach spalanie srednie nie jest wyzsze niz 6,5-7 l/100km. Jak jade oszczednie do 100-120 km/godz lub spokojnie po miescie samochod spala 4,8-5,5 l/100km. Troche malo miejsca z tylu ale trudno sie dziwic, bo auto jet produkowane na plycie podwozia Volkswagena Golfa. Nawiew powietrza ciezko ustawic ( Climatronik ) chodzi o nawiew powietrza na nogi. Jak wylacza sie nawiew na nogi to automatycznie wzmacnia sie nawiew na przod. I tak w kolo. Niedawno zaczely sie nieprzyjemne zgrzyty w amortyzatorach ale trudno miec pretensje do pojazdu, poniewaz jak auto przejechalo autostrade wroclawska jakies 50 razy a kilkadziesiat tysiecy po drogach wojewodztwa slaskiego oraz zaliczylo kilka przejazddow wertepami lesnymi z powodu blokady granicy to sadze ze jest to do wybaczenia. Stosunkowo glosno jest...

dodał: Piotr
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Samochód nie wytrzymuje ciężkich warunków eksploatacji. Nadaje się raczej do miasta, na utwardzonych drogach. Kilka dla mnie małe pieniądze, ale czy dla moich rodaków ponad 100.000 wrzucone w taki wóz, zdobyte dorobkiem całego życia to optymalne ulokowanie kapitału? Moim zdanie to marnowanie pieniędzy. Teraz wybrałbym Mazdę 3, auto tej samej klasy co Skoda Octavia II(czyli kompakt). Może i Octavia II to klasa Passata, BMW czy A4, ale kto choć raz prowadził takie auto, od razu zobaczy, że jest do tylko duży i dobrze ucharakteryzowany kompakcik. Jak dla mnie raczej przeciętny samochód, jak dla pozostałych, to może to być limuzyna. Rozczarowałem się podczas eksploatacji, poprzednie trzyletnie Audi A6, które przeszło ze mną podobne trasy, co Octavia II lepiej radziło sobie z tymi wyzwaniami. Nic z niego nie odpadało. Ogólnie samochód dla ludzi, którzy koniecznie chcą "wjechać na salony" i nie złupić się przy tym za bardzo. Czytając moją opinię należy brać na mnie poprawkę,...

dodał: orkadon@wp.pl
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia II Hatchback Facelifting Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna Skoda Octavia RS Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Combi Laurin & Klement (2014) Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia II GreenLine Hatchback Facelifting Skoda Octavia III RS i 4x4 - galeria redakcyjna Skoda Octavia Scout Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna (2)
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 367
Przejechany dystans
22 371 385 km
Zatankowanego paliwa
1 157 444 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 668
Wydanych pieniędzy
1 313 215 zł
Średnie wydatki na auto
1 158 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 061
Wydanych pieniędzy
2 317 389 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia I

Na podstawie 1126 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: T., dodano: 19.12.2011 05:47

Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych między okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF

autor: ppiotr4@o2.pl, dodano: 26.01.2012 23:56

Mój samochód przy spokojnym dojeździe do pracy (7km w jedna stronę) latem spala ok 5,16 l/100km a zimą wzrasta przy mrozach do 6,2. Najniższe spalanie jakie uzyskałem tym samochodem to 4,6 l/100km - trasa 450km przy spokojnej jeździe pokonana w 7 godz 10 minut, 5 osób na pokładzie i ok 60 km na klimatyzacji; ale na dokładnie na tej samej trasie w 5 osób, na klimie 90% drogi, dynamiczna i szybka jazda (czas przejazdu 6 godz) spalanie 5,2 l/100km. Pisząc szybka jazda mam na myśli zawsze szybciej niż to było dozwolone przez znaki drogowe, ponieważ średnia prędkość przejazdu jak się okazuje przez Polskę to pewnie 45km/h, ponieważ większość dróg którymi jechałem prowadziła przez teren zabudowany (zwykle drogi krajowe), a w dodatku w wielu miejscach w kiepskim stanie tzn. tam gdzie było ograniczenie 40km/h stan nawierzchni wymuszał czasem wolniejszą jazdę, podobnie z terenem niezabudowanym do 90km/h jechałem kilka kilometrów np. 80-ką. Ot taka nasza Polska rzeczywistość. Aha jeszcze opis jednej długiej trasy mianowicie 470km, ale tym ok 190 km to drogi krajowe reszta tj. 280km to autostrada ze Śląska do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin (4h 50min) Średnia prędkość to prawie 100km/h. Opis przebiegu trasy: dragami krajowymi to jak to drogami krajowymi 70, 80, 100, 110 km/h, ale autostradą to 130 z początku, później 140 bo tyle wolno a później i 160 kawałkami a i nawet 190 dla przedmuchania turbiny. no i po powrocie do domu tj, po ok 470km tam + 470km powrót do domu + ok 20km na miejscu w zbiorniku nie zaświeciła jeszcze rezerwa a tak na oko to paliwa było jeszcze na ok 70km do rezerwy więc zasięg ok 1030km od pełnego baku do rezerwy (czyli 43 litry ON) co przekłada się na mało wiarygodny wynik, ale może jeszcze kiedyś będe miał okazje sprawdzić go w takiej trasie.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: chickenk, dodano: 12.05.2014 20:51

Spalanie ok. Bardzo zależy od stylu jazdy. Przy w miare spokojnej jeździe potrafi być naprawdę oszczędny - spokojnie 5,5-6,0 l/100km w trasie nie przekraczając 130km/h. Problemy zaczynają się przy dynamicznej jeździe z częstymi wyprzedzaniami i prędkościami w granicach 160km/h spala 7,5-8,0 l/100km. Rekordowo niskie spalanie na dłuższym odcinku nie przekraczając 90km/h wyniosło 4,7l/100km, ale to nie jest jazda którą bym polecał autem o takich osiągach. W mieście na krótkich trasach do 3km i przy dość dynamicznej jeździe spalanie w granicach 10-11l/100km. Przy jeździe w korkach miejskich ale dogrzanym autem spokojnie w 9l/100km można się zmieścić. Ogólnie przy tej mocy spalanie bardzo zadowalające - co nie zmienia faktu że przy normalnej jeździe dane katalogowe spalania nijak się mają do rzeczywistości

pełny raport Skoda Liftback 1.8 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Octavia I

Pierwszy model Skody, który powstał w laboratorium Volkswagena. Skoda wprowadzając auto na rynek mocno umocniła swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz dane techniczne Skoda Octavia I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także