Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,4
~ŁT
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Samochód posiadam w wersji ICE prawie 5 lat, kupiony od I właściciela (bliski znajomy), który do końca serwisował samochód w ASO. Nie ma roku (Samochód jako drugi ok. 5000 km rocznie - obecnie 258 tys przejechane), by nie trzeba było wymieniać wahaczy lub robić coś przy zawieszeniu. Śilnik, skrzynia ok, ale non stop jakieś drobne usterki, które są irytujące. Jak nie wyskoczy urwana blokada od podnośnika szyby (taki biały plastik), to odpadnie jakiś plastik lub sterując lusterkiem prawym - steruje się w gratisie lewym, a jak nie to to przetnie się kabel od centralnego zamku na łączeniu z karoserią. Auto na codzienne używanie jako wół roboczy było by ok, lecz nie dla osoby, która lubi mieć bardzo dobrze utrzymany samochód. Wiem, że to nie jest Mercedes, ale notoryczne usterki zawieszenia, osprzętu, i inne drobne są bardzo irytujące i myślę, że nawet indyjska Tata lub rumuńska DACIA potrafią mniej zirytować.
4,4
~OctavYan
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Właśnie zakończyłem 9-letnią przygodę z Octavią Tour. Jest to chyba dobry moment na podsumowanie. Moim zdaniem jest to przyzwoite auto, którego cena, zarówno jako nowego jak i używanego, była i jest adekwatna do tego co w zamian otrzymujemy. Oczywiście dotyczy to wyłącznie sytuacji, gdy do auta mamy podejście przede wszystkim praktyczne, ponieważ jedyne emocje z nim związane mogą dotyczyć wyłącznie wspomnień z rodzinnych wycieczek. Kto chce się pościgać, wzbudzić zazdrość sąsiadów czy zaimponować rodzinie, powinien omijać to auto dużym łukiem.
3,9
~Lasq
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
To moje pierwsze nowe autko z salonu i długo sie wahałem. Rozważałem cee\'da, focusa, dacie, fiata bravo, Suzuki SX4. Octavia nie jest idealna, napewno nie jest najładniesza z tej stawki i nie najtańsza. Pali też nie najmniej. W sumie to poza bagażnikiem skoda nie wybija się w żadnej kategorii, ale za to w każdej jest w czołówce i właściwie nie ma słabych punktów. Jeśli ktoś się zastanawia, czy opłaca się inwestować 50tyś w samochód niezbyt nowy technologicznie, to mogę podpowiedzieć, że warto. Napewno nie jest to jedyny słuszny wybór, ale jak ktoś się zdecyduje to nie będzie żałował. Oczywiście ta opinia nie uwzględnia usterkowości samochodu, ale to okaże się z czasem
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 1998-2010
7,8
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Raport spalania na LPG, spalanie PB -10%. Mam instalacje LPG PRINS. W trasie przy spokojnej jeździe pali ok 7.5 litra gazu(do 100-110), najmniej udało mi się spalić 6.7. Jazda 70-90kmh. Miasto (Warszawa) pali 9litrów, w korkach i dynamiczna jazda od swiateł do swiateł 10-11l i to chyba maks. Więcej mi nie spaliła. Autostrada 140-170 pali ok 9litrów. Dane bez klimatyzacji, z klimą w trasie ok 8, miasto ok 10-11.5. Ogółem jestem bardzo zadowolony, auto nie jest demonem prędkości jednak jeździ się nią bardzo dobrze. Szczególnie w trasie jest ok a do tego to spalanie :) Za 20zł można przejechać nawet 150km :) przy cenie LPG 1.85.
6,8
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Taxi w Warszawie spokojna jazda, ale momentami szybka generalnie przyśpieszam szybko ale później utrzymuje prędkość z niedużym naciskiem na pedał gazu. wg. katalogu miasto to 9,9 na 100 km a u mnie znacznie lepiej !!!!!! Miasto średnio 7,5 na 100 !!!! bez żadnej ściemy sam jestem w szoku. Tankuje to pełna do pierwszego odbicia i po przeliczeniu wychodzi dokładnie to samo co pokazuje komputer W Trasie przy 2 osobach na klimie wyszło mi 5,8 na 100 km, przy spokojnej jeździe to jest do około 110 km/h Przy szybszej jeździe w 4 osoby z bagażami na trasie Warszawa - Toruń wyszło mi 7 na 100km oczywiście na klimie i momentami duże prędkości !!!
9,8
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW
Troszkę już km zrobiłem tym autem (ponad 45k km) i spalanie wychodzi tak sobie. Najgorzej jest prz V>130km/h (autostradowa jazda non stop) oraz trochę miasta. W innych sytuacjach (drogi pozamiejskie kategorii gorszej niż autostrady) spalanie ładnie "spada". Morał: To co wiadomo nie od dzisiaj - opory powietrza rosną w kwadracie prędkości... Na drogach lokalnych o niebo lepiej bo wolniej niż na autostradach. Wożenie dodatkowych kilogramów tez znacznie podnosi spalanie (dodatkowe 100 kg pasażera robi swoje). Klimatyzacja - przy dużym obciążeniu termicznym i sporej masie auta i w aucie, znacząco podnosi się spalanie i wzrastają makabrycznie opory na sprężarce. Dodam ze dbam o ciśnienie w oponach ale tez nie uprawiam "ekodrivingu" bo nie mam na to czasu. Mogę z czystym sumieniem polecić Octavię 1.6 MPi + LPG. PS-Jedyne czego żałuje to że nie kupiłem 1,8T bo brakuje troszkę mocy w 3-4 osoby.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback