Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI

Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Zbudowano go na platformie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Od początku model cieszył się dużą popularnością (również w Polsce, gdzie był jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie). Dostępny również w wersjach kombi, kombi 4WD oraz sportowej RS. W roku 2000 model przeszedł drobny face-lifting. Co prawda w cztery lata później do sprzedaży weszła Octavia II, jednak do dziś Octavia I jest sprzedawana w niektórych państwach jako Octavia Tour.

Skoda Octavia I - koło
Skoda Octavia I - emblemat boczny
Skoda Octavia I - widok z przodu
Skoda Octavia I - widok z tyłu
Skoda Octavia I - kokpit
Skoda Octavia I - panel sterowania wentylacją i nawiewem
Skoda Octavia I - nawigacja gps

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia I   1996 - 2010
    Skoda Octavia I

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia I

Silniki Skoda Octavia I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Skoda Octavia RS i 4x4 - więcej mocy, więcej trakcji

Uprzedzając pytania - sam bym chciał, aby ten artykuł był o jednym modelu Skody. Niestety nie jest. Prezentacja, którą Skoda zorganizowała w Neapolu, dotyczyła dwóch jakże różnych samochodów - emocjonującej i najszybszej w ofercie i w ogóle w historii Octavii odmiany RS oraz rozsądnej, praktycznej i...

Przeczytaj pozostałe 48 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

Skoda Octavia   Czarna 60,63

Skoda Octavia TSI 204PS 73,39

Skoda Octavia 71,86

Skoda Octavia Oktawka 72,48

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

konradinio 60,47

michal-q 82,55

bolus_7 52,09

szary82 52,51

Zachar 94,20

PAwelek85 90,26

apllo 61,66

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Przygotowania do zimy - auto po woskowaniu i picowaniu :)
Przygotowania do zimy - auto po woskowaniu i picowaniu :) Ostatniej soboty (5.10.2013) auto przeszło zabiegi czyszcząco- konserwujące :) Ś...
Czujnik obrotów
Czujnik obrotów Niestety auto klękło na środku skrzyżowania. Kręcić silnikiem się dało, nie trzy...
Przygotowania do wiosny
Przygotowania do wiosny Dziś zając wielkanocny w postaci kuriera Siódemiki dostarczył mi zestaw głośnikó...
Skutki używania maty na szybę...
Skutki używania maty na szybę... Tak się kończy zakładanie maty na szybę... Niestety nieprzemyślane rozwiązanie m...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Volvo V40
D3 (150 KM)
Chevrolet Cruze
1.4T DOHC (140 KM)
Citroen C4
2.0 BlueHDi (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 3,93
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (101 KM)

za ta cene jest to najlepsze, najlepiej wyposażone auto jaki widzialem.

dodał: smiley
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + silnik
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia II RS - porównanie Hatchback i Kombi - galeria redakcyjna Skoda Octavia II Skoda Octavia II Hatchback Facelifting Skoda Octavia III Kombi 4x4 TSI (2013) Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia III Kombi - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi 4x4 TDI (2013) Skoda Octavia III Laurin & Klement (2014) Skoda Octavia II Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
32 253
Przejechany dystans
20 432 171 km
Zatankowanego paliwa
1 054 634 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 406
Wydanych pieniędzy
1 208 195 zł
Średnie wydatki na auto
1 140 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 446
Wydanych pieniędzy
2 316 880 zł
Średnie wydatki na auto
2 186 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 060)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI

Na podstawie 25 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Teltek, dodano: 05.12.2012 12:48

Silnik powered by GOODHOPE Pleszew. Troszkę popija olej ale w normie. Na hamowni wykazał bonus 20 KM. Po wirusie produkuje 218 KM i 324 Nm. Zaskakuje elastycznością i przyspieszeniem do 100 km/h w około 7 sek, a prędkość maksymalna mierzona GPS to 240 km/h (wskazówka dawno oparta o ogranicznik). Spalanie przy normalnej jeździe nie wykazało wzrostu. Podłączenie komputera pozwala włączyć kilka przydatnych funkcji, za które trzeba słono płacić u dealera, np. doświetlanie zakrętów, follow home/leaving home.Jednak najciekawszą opcją jest programowe uruchomienie systemu XDS, czyli elektronicznej szpery. Poprawia ona znacznie komfort pokonywania ciasnych zakrętów zmieniając charakterystykę auta z podsterownej na nadsterowną, co czyni auto wiele łatwiejsze w kontroli. Na testowanych zakrętach prędkość przejazdu zwiększyła się o dobre 20-22 km/h. Przy przebiegu 30 tys. km wymiana sprężarki i chłodnicy klimy. Dodatkowo jakiejś uszczelki pod czujnikiem rozrządu. Pozdrawiam tunera GOODHOPE Tuning z Pleszewa

pełny raport Skoda Hatchback 1.8 TSI

autor: Xenio, dodano: 10.10.2011 12:48

Autko już ma 1500 km. Jestem baaardzo zadowolony. Nie jest mitem jego spalanie, faktycznie może konkurować z dieslem. W momencie redukowania, decha robi się wir w baku, bo musi bo to jednak benzynka. Trzeba zaznaczyć, iż ten silniczek różni się od innych benzyniaków tym, iż on lubi i wysokie i niskie obroty (w zależności od potrzeby dynamiki jazdy), 60-80 km/h na 6 biegu ok 1500 obrt/min(tak podpowiada komputer)spalanie chwilowe 3-4 l /100. Ogólne spalanie: Na trasie można zejśc 5.2/5.1 (albo i lepiej, ale to już meczarnia dla kierwocy), dojazd do świateł i ruszanie powoduje już zwiększenie o 0.2 (albo i gorzej, w zależności od techniki ruszania). 5.8 to cykl mieszany(60% trasa/40% średnio zakorkowane miasto) wraz z wyprzedzaniem ale bez konieczności redukowania. 7.1 cykl mieszany(80% miasto średnio zakorkowane/20% trasa) plus wyprzedzanie Pomiary były robione na podstawie tankowania od baku do baku plus weryfikacja 2 programu komputera, gdzie pomiar jest dokładny do 0,1 l/100 km

pełny raport Skoda Hatchback 1.4 TSI

autor: Fiwer, dodano: 15.03.2009 10:16

Używam auta zawodowo. A więc na trasie katowickiej Warszawa (w zasadzie Janki) - Częstochowa przy 90 km/h (2000 obr/min.) spalanie 4,2 l/100 km, przy 110 km/h (2500 obr/min.) spalanie 4,8 - 5,1 l/100 km, przy 130 km/h (ok.2900 obr/min.) spalanie 5,8 - 6,1 l/100 km. Spalanie znacznie wzrasta powyżej 3000 obr/min. Ważne, aby zmieniać biegi w okolicach 2000 ob/min. i pamiętać, że najwyższy moment obrotowy auto osiąga w zakresie 1600-2200 obr/min. Spalanie niestety wzrasta w zależności od trasy. Np na trasie W-wa - Gdańsk (trasa nr 7) należy podane wartości podnieść o około 0,2-0,4 l/100 km ze względu na dużą ilość przejazdów przez małe miejscowości, trudniejsze wyprzedzanie (trzeba przycisnąć). Największe spalanie uzyskalem jadąc do Chorwacji. Z Warszawy do Zadaru (1350 km) i było to 7,2 l/100 km. Ale wtedy jechałm w 4 osoby, z bagażami, włączona klimatyzacja i miejscowo (na autostradach) osiągałem 180 km/h. Komputer pokazał średnią prędkość 112 km/h (a więc sporo) a zużycie paliwa właśnie 7,2 l/100 km. W mieście przy normalnej jeździe (z umiarkowaną ilością korków) wynik 6-6,5 l/100 km jest normalnym wynikiem. Jadąc w dużych korkach (10 km przez ...godzinę) spalanie ciut poniżej 10 l/100 km (ale wiadomo: jedynka, dwójka, stoimy). Jeżdżąc bardzo delikatnie po mieście, bez korków, stosując ecodriving udało mi się raz uzyskać 5,4 l/100 km. Wnioski są proste: jeździć w zakresie 1800-2000 obr/min., w trasie najlepiej w okolicach 90-110 km/h i mamy naprawdę niezłe wyniki. Reasumując: zbiornik paliwa ma 50 litrów i bez większego problemu przejżdżam do zaświecenia się "komornika" 850 km. Jak na tak spore auto, tak dynamiczny silnik, to jest naprawdę dobrze. Dodam, że zamiennie jeżdżę Clio 1,5 DCI (86 KM). Spalanie ma niższe, to fakt, ale dynamika jest dużo gorsza chyba, że wrzucę auto powyżej 3000 obr/min. (przy wyprzedzaniu na trasie), a to już wg mnie ciut za duże obroty, jak na diesla. TDI, to wg mnie ruska technologia: nie gniotsa, nie łamiotsa :-). Przymierzam się do SuperB 2,0 TDI 170 KM i nie chcę żadnych japończyków, niemców, francuzów.

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Octavia I

Pierwszy model Skody, który powstał w laboratorium Volkswagena. Skoda wprowadzając auto na rynek mocno umocniła swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz dane techniczne Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 101KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także