Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Paweł K.
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Moją Octavkę zakupiłem w komisie sprowadzoną z Belgii. Szukałem kombi 1.9tdi na pompie z silnikiem 110KM, z climatronikiem i 4ma el. szybami. Ale znaleźć takie auto w przyzwoitym stanie ze znośnym przebiegiem graniczy z cudem. Znalazłem za to kombi 90KM z silnikiem 1.9tdi ALH z bardzo zadbanym wnętrzem i takim wyposażeniem jakie chciałem, z zawieszeniem w b. dobrym stanie, w przepięknym dla mine kolorze (błekitno-stalowym, lakier 9151). Zaraz po zakupie było oczywiście parę rzeczy do wymiany: 1. Kompletny rozrząd z pompą wody ? 700zł 2. Regeneracja turbosprężarki ? 900zl Przejechałem do dziś ok. 30tys. km przez 2 lata,, z grubszych napraw to: 1. Wymiana kompletu sprzęgła i koła dwumasowego ? 1400zł (SACHS) 2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią ? 300zł (FEBI) 3. Wymiana przednich tarcz hamulcowych i klocków ? 400zł (TRW) 4. Wymiana łożysk przednich ? 350zł (FAG) Drobne usterki, o ktorych piszę niżej, a poza tym na bierząco wymiana filtrów i płynów eksploatacyjnych.
3,9
~daniel
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Rewelacyjny silnik,te silniki to naprawdę najlepsza rzecz jaką zrobił volkswagen, na 5 możesz zarowno jechać 50/h jaki i 150/h, na 3 puszczasz gaz a samochód spokojnie jedzie, wystarczające osiągi.Po 97tys padło koło dwumasowe, koszt wymiany 2tys, to słaby punkt.Jezeli chodzi o komfort jazdy niestety nie jest to mercedes 190, którym jeździłem wcześniej, bardzo przecietne resorowanie, skrzypienie w środku, ale za to zawieszenie trwałe i chyba odpowiednie na nasze pseudo drogi.Wystarczająca widocznośćn nawet jak na kombi, olbrzymi bagażnik, praktycznie bezkonkurencyjny w tej klasie a nawet wyższej, mało miejsca z tyłu. Problematyczna regulacja oparcia lędzwiowego, często urywa się linka której nie można dokupić.Samochód nigdy nie spalił mi wiecej jak 5l/100km, to przy gabarytach auta naprawdzę rewelacja, silnik nigdy nie wziął grama oleju,polecam to auto jeżeli nie przeszkadza komuś głośniejsza praca silnika, denerwujące plastiki, szaro w środku, mało miejscz z tyłu.
4,5
~Kaban
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Auto: Skoda Octavia I kombi, wrzesien 2002, 1.9 tdi 90 KM, przejechalem tym autem 150000 km (sluzbowo)w ciagu 3.5 roku, auto caly czas serwisowane w ASO. Nie sprawialo zadnych problemow, jedyna awaria to zawor turbosprezarki przy 90000 km, koszt nie przekroczyl 100 PLN. Auto palilo srednio 5.5l/100 km, zima zszedlem nawet do 4.0l / 100 km! Znakomite do pracy, jedyna uwaga to nisko zawieszony silnik i wystajaca miska olejowa - warto zainwestowac w metalowa oslone. Auto kupil brat kolegi z pracy i jak do tej pory jest zadowolony.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Trasa Sopot - Toruń w tym godzinny korek przed autostradą, 140km/h na autostradzie 2 dorosłych + 1 dziecko + cały bagażnik zapakowany (torby, wózek i łóżeczko turystyczne dla dziecka) spalanie 6,5l/100 Trasa Szczecin - Toruń drogi krajowe, kierowca + cały bagażnik załadowany, spokojna jazda - średnia predkość 63km/h - spalanie 4,0l/100 Dziennie średnio 100km 30% - miasto, 70% - trasa, kierowca + załadowany bagażnik normalna jazda bez szaleństw i bez ślimaczenia się - 5l-5,5l/100km DLA MNIE - SUPER AUTO
5,2
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Tutaj to już jest po prostu szok. Pod tym kątem to jest mistrzostwo świata!. Spalanie średnie 5,5l przy żadnej tam oszczędnej jeździe, testowane zawsze bak do pełna i km. Tylko w mieście spala ok. 6-6,5l ale to i tak jest super jak na gabaryty, a ja nie lubię ruszać ostatni ze świateł. W trasie - nie autostradzie 4,5l to żaden wynik, zdarzało się i 4l/100(!!!!). Na autostradzie przy 130km/h spalanie 5,5l/100. Ceny napraw jak w Golfie IV - tani standard i mnóstwo części dobrej jakości za rozsądne pieniądze
5,8
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Kupilem Octavie rok produkcji 12.2004 pierwsza rejestracja 01.2005. Świetne autko, bardzo małe spalanie przy stosunkowo niezlej dynamice;) jasne ze nie jest to 200 konny zaprzęg, ale w warunkach miejskich nie stwarzał wrażenia ´muła´. Minimalne spalanie na trasie, które odnotowałem przy pracujacej klimatyzacji w okresie letnim, to 4,9 l, przy jezdzie do 120 km/h w miescie srednio 6,2 l co jest jak dla mnie swietnym wynikiem a nie jeszcze w zgodzie ze szkolą eco-drivingu. Wszystko byloby pieknie i cudownie gdyby nie mały fakt:) Przejechalem tym samochodem jakies 1000 km, zapytacie pewnie dlaczego? otoz gdy kupilem go w czerwcu, juz niecale trzy tygodnie pozniej ktos bez mojej wiedzy pozyczyl go sobie, w bialy dzien, nad pieknym jeziorkiem, na parkingu gdzie stalo sporo innych samochodw:) dodam ze byla to godzina 16, a opuscilem samochod na jakeis 30-40 minut. PARANOJA ! w tym kraju nie warto kupowac wartosciowych samochodow, szukac, przebierac w ofertach, najlepiej jeździć taczką, którą i tak pewnie za jakis czas, nasz kochany sąsiad zakosi. :)

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi