Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - przód - reflektory wyłączone
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - przód - reflektory wyłączone
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - bok - inne ujęcie
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - bagażnik, akcesoria

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II

Lista silników:
1.2 TSI (105KM), 1.4 MPI (80KM), 1.4 TSI (122KM), 1.6 MPI Flex Fuel (102KM), 1.6 MPI LPG (102KM), 1.6 MPI (102KM), 1.6 i 16V FSI (115KM), 1.8 TSI (160KM), 1.8 TSI (150KM), 2.0 FSI (150KM), 2.0 TFSI (200KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 1.9 TDI PD (105KM), 2.0 TDI PD (140KM), 2.0 TDI CR DPF (140KM), 2.0 TDI CR (110KM), 2.0 TDI CR DPF (110KM), 2.0 TDI CR DPF (170KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

Przeczytaj pozostałe 50 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia BlackPearl 63,28

Skoda Octavia Biała 61,14

Skoda Octavia 58,93

Skoda Octavia Kombi Elegance 76,29

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

endriume24 82,22

rafaldo 69,11

Pawelels4 44,92

guzolot 30,96

makbhp 64,25

Waga55 57,15

sylver31 72,43

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Niemiła niespodzianka na przeglądzie
Niemiła niespodzianka na przeglądzie W ubiegły piątek Octavia została odstawiona do serwisu na rutynowy przegląd. Po ...
Tempomat i MFA stało się faktem
Tempomat i MFA stało się faktem Właśnie skończyłem montaż tempomatu i MFA. Aż dziw bierze,że skoro auto jest do ...
Spalanie - wyjazd na Słowację
Spalanie - wyjazd na Słowację Wyjazd na Słowację, tygodniowy pobyt narciarski z codziennym dojazdem na wyciąg,...
No i przyszły pocztówki znad morza....
No i przyszły pocztówki znad morza.... Ze względu na pracę jaką wykonuję, zdarzyło mi się ostatnio wyjechać w okolice K...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 129 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.6 TDI clean diesel (110 KM)
Mitsubishi Lancer
1.6 MIVEC (117 KM)
Seat Leon
1.8 TSI (180 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II

  • Średnia ocena
    na podstawie 634 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Kombi 1.6 i 16V FSI (115 KM)

Ważne przy wyborze były cechy: - Dużo miejsca - mąż 2 m wzrostu , 2 dzieci z tyłu, czasami 8 - godzinne trasy do pokonania. Wiekszość marek odpadło na wstępie - Pojemny bagażnik - muszą się zmieścić duże zakupy , rower , duże walizki ( nie na raz ) - chcemy mieć przyjemności : ja : ogrzewane siedzenia i pomoc parkowania, małżonek automatycznę klime i alufelgi - na dłuższe podróze potrzebne różne skrytki w aucie - na soczki , zabawki , kawę itd KOniecznie małe schowki na tylnych drzwiach. - musi mało palić . Główna jazda odbywa się po mieście , małe kawałki do szkoły , do sklepu . Za mało na diesla, za dużo żeby kupować np mazdę , która pali 16 l. - nie chcemy drogiego auta - merc, audi odpadają . W ten sposób została skoda :) I nie żałujemy.

dodał: ewa
Skoda Octavia Hatchback 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Jestem pod wrażeniem po 25 latach jazdy Mercedesamii począwszy od 200 diesel do 124 230E.Porównując ,jest róznica w zawieszeniu,no ale Mercedes jest bezkonkurencyjny w każdym porównaniu.Mam wersję dodatkowo wyposażoną na zamówienie-wszystko z listy z wyjątkiem nawigacji i wekslarki CD-w sumie cena 120000 +.Model 2005 produkcja grudzień 2004 ,odebrany dzień przed Wigilią.Jeżeli jeszcze będzie niezawodność taka,jak twierdzą "skodziarze oktawiacy"starszej generacji,to radośc tym większa.Na razie mam same bardzo pozytywne odczucia a jestem dość wymagającym i ma jącym skalę porównawczą kierowcą od 1972 roku.Sądzę,że ESP i ksenony powinny być już w modelu Elegance,szkoda że nie ma w ofercie extra biksenonów.

dodał: moponczewski@poczta.onet.pl
Skoda Octavia Kombi 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Kupując auto dopłaciłem około 3,5 tys za radio AUDIENCE plus SUPER AUDIO...pieniądze wyrzucone w błoto!!! O ile CD gra poprawnie to sekcja tunera FATALNIE!!! Od następnego dnia po zakupie reklamuję radio. Początkowo próbowano coś tam przeprogramowac, później czekałem kilka miesięcy na wymianę. Dopiero po ostrym piśmie wymieniono cały zestaw grający....NO I TO SAMO!!! dżwięk na poziomie radia SAFARII z lat 80 w Polonezie.... Kolejne moje reklamacje.... no i w tych dniach dostałem pismo z Skoda Auto Poland, że na początku pździernika zostanie wymienione oprogramowanie.... czyli Skoda przyznała się do tego, że wypuściła bubla. Zobaczymy jaki bedzie efekt tych zmian.

dodał: antonib@tlen.pl
Skoda Octavia Hatchback 1.6 i 16V FSI (115 KM)

Jeszcze nie kupiłem tego auta ( posiadam Octavię-I 1.9 TDI 110 km i jestem zwolennikiem tej marki ), byłem na jeżdzie próbnej, jechałem też dłuższy odcinek autem firmowym. Myślę że jest to świetne auto. Dla tych których nie stać na auto segmentu D, da im jego namiastkę. Bagażnik jest tak duży że dla potrzeb rodziny nie jest konieczny zakup kombi. Silnik FSI 115 km jest jednak trochę za słaby do tego auta. Myślę że optymalny wybór to 2.0 TDI 140 km. Ale cena ???. Trzeba przyznać że Ford Focus 2 kombi jest obecnie lepiej skalkulownym samochodem.

dodał: JARPOZ
Skoda Octavia Hatchback 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

To moja druga Octwvia. W klasie kompaktów, to bardzo dobra oferta i tak właśnie patrzyłem na Octavię. Chciałem dobrze ulokować swoje pieniądze i jestem z tego auta w miarę zadowlony. Nie mam problemów kolegi - u niego pękł rozrząd oraz miał wyciek z miski olejowej, a jeździł znacznie mniej niż ja. Jeżeli jednak spojrzymy na Skodę Octavię jako auto średniego segmentu D, czyli rywala Passata, Laguny, 406 czy C5, to wychodzi bardzo słabo. Nie ma dla niego miejsca w tym segmencie i wie o tym każdy, kto jeździł tymi autami.

dodał: Tomasz orkadon@wp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia RS - lotnisko - galeria redakcyjna Skoda Octavia II Scout Facelifting Skoda Octavia II Kombi Facelifting Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia RS Skoda Octavia III Kombi TSI (2013) Skoda Octavia Tour 1.9 TDI  02.10.2006 - galeria redakcyjna Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III RS Kombi 2.0 TDI (2013) Skoda Octavia II Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
34 234
Przejechany dystans
21 698 493 km
Zatankowanego paliwa
1 120 344 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 538
Wydanych pieniędzy
1 268 281 zł
Średnie wydatki na auto
1 146 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 676
Wydanych pieniędzy
2 210 586 zł
Średnie wydatki na auto
1 997 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 107)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II

Na podstawie 768 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Teltek, dodano: 05.12.2012 12:48

Silnik powered by GOODHOPE Pleszew. Troszkę popija olej ale w normie. Na hamowni wykazał bonus 20 KM. Po wirusie produkuje 218 KM i 324 Nm. Zaskakuje elastycznością i przyspieszeniem do 100 km/h w około 7 sek, a prędkość maksymalna mierzona GPS to 240 km/h (wskazówka dawno oparta o ogranicznik). Spalanie przy normalnej jeździe nie wykazało wzrostu. Podłączenie komputera pozwala włączyć kilka przydatnych funkcji, za które trzeba słono płacić u dealera, np. doświetlanie zakrętów, follow home/leaving home.Jednak najciekawszą opcją jest programowe uruchomienie systemu XDS, czyli elektronicznej szpery. Poprawia ona znacznie komfort pokonywania ciasnych zakrętów zmieniając charakterystykę auta z podsterownej na nadsterowną, co czyni auto wiele łatwiejsze w kontroli. Na testowanych zakrętach prędkość przejazdu zwiększyła się o dobre 20-22 km/h. Przy przebiegu 30 tys. km wymiana sprężarki i chłodnicy klimy. Dodatkowo jakiejś uszczelki pod czujnikiem rozrządu. Pozdrawiam tunera GOODHOPE Tuning z Pleszewa

pełny raport Skoda Hatchback 1.8 TSI

autor: Mateusz_empi, dodano: 14.03.2013 19:03

Zużycie paliwa w mieście ok 10-12 l benzyny lub 12-14 l gazu zależy na czym jeździmy w trasie udało mi się zejść do 6.3 l benzyny i licząc 20 % więcej gazu to 7,5 l LPG. Ceny części nie są drogie ale niektóre żeczy trzeba sprowadzać z serwisu skody jak np wężyk podciśnienia który mnie kosztował 170 zł. Inne pierdółki jeszcze da się przeżyć ale też może się nazbierać. Ja na pakiet startowy (rozrząd komplet, hamulec ręczny komplet, wszystkie filtry, klocki hamulcowe czujnik abs oleje, felgi na zimę, naprawa podnośnika szyby, uszczelki na pokrywie silnika, przegub, pompa wody,wycieraczki świeca płyn do spryskiwaczy gaśnica, wężyk podciśnienia z serwo do przepustnicy, nadkola itp) dałem około 2000 zł z hakiem. Co do wspomnianego wcześniej LPG to jeszcze nie byłem wyregulować bo gdy byłem w tarnowie to wyszła sprawa z wężem podciśnienia a bez nowego nie było po co coś ustawiać.

pełny raport Skoda Hatchback 1.6

autor: Kris, dodano: 06.02.2014 10:07

Witam przez 3 lata użytkowałem w/w samochód. Silnik jak dla mnie fenomen jeżeli chodzi o spalanie i osiągi (oczywiście jak dla kogoś kto przesiadł się z benzyny o pojemności 1.2 :),później się przyzwyczaiłem). Generalnie średnie spalanie zawsze oscylowało w ciepłych misiącach w granicach 5.5-6l/100km jeżdżąc głównie w miastach aglomeracji śląskiej bez zbytniego oszczędzania (doradzono mi aby nie zamulać ze względu na turbo ze zmienną geometrią łopatek). W miesiącach chłodnych + 1l na tych samych odcinkach. Trasa trochę autostrad z prędkością do 150km/h i reszta krajówki z prędkością ok 100km/h średnio z reguły spalanie wynosiło 5l. Trasa do Niemiec 1000km z utrzymywaniem stałej prędkości 140km/h na autostradach wyszło średnie 5.4l. Mam również rodzinę w górach, którą często odwiedzałem skodą i chciałem podkreślić, że w górach nie ma to jak silnik diesla, czuć ten moment obrotowy i moc przy wyprzedzaniu tirów i puchnących jak pudzian podczas walki benzyniaków na stromych podjazdach:) Naprawdę zadziwiająco ekonomiczna jednostka, która zawstydziłaby niejedną współczesną konstrukcję diesla, jedyny problem polega na tym, że nie bardzo nadaje się do eksploatacji w mieście(częste problemy z turbo - zapiekanie łopatek kierownicy, pomimo stosowania się do wszystkich zasad eksploatacji diesla :( ale o całkowitej ocenie auta napiszę w opiniach)

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także