Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - przód - reflektory wyłączone
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - przód - reflektory wyłączone
Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna - bok - inne ujęcie
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 2.0 TFSI 200KM - galeria redakcyjna - bagażnik, akcesoria

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II

Lista silników:
1.2 TSI (105KM), 1.4 MPI (80KM), 1.4 TSI (122KM), 1.6 i 16V FSI (115KM), 1.6 MPI Flex Fuel (102KM), 1.6 MPI LPG (102KM), 1.6 MPI (102KM), 1.8 TSI (150KM), 1.8 TSI (160KM), 2.0 FSI (150KM), 2.0 TFSI (200KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 1.9 TDI PD (105KM), 2.0 TDI CR DPF (140KM), 2.0 TDI CR (110KM), 2.0 TDI CR DPF (110KM), 2.0 TDI CR DPF (170KM), 2.0 TDI PD (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 49 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia Little Monster 90,95

Skoda Octavia SE Connect 1.6 TDi 73,99

Skoda Octavia 61,37

Skoda Octavia 78,19

Skoda Octavia RS 200kucy w DSG 85,59

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

PAwelek85 90,72

Wieslav 36,55

competizione 76,98

werner_beinhart 67,56

lopez2381 48,24

mariow44 67,85

elpolacco 50,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

bak>1000km
bak>1000km Wyjazd do Poznania, prędkość na autostradzie 130 i wynik-1050 km z 55 litrów. Na...
Cieszyć się, czy płakać...?
Cieszyć się, czy płakać...? Zbliża się sądny dzień - koniec gwarancji. W związku z tym "szkodnik" zaczyna po...
WYMIANA OLEJU 1.2 TSI
WYMIANA OLEJU 1.2 TSI Witam, zastanawiałem się na wymianą oleju w serwisie, ale doszedłem do wniosku ...
No i przyszły pocztówki znad morza....
No i przyszły pocztówki znad morza.... Ze względu na pracę jaką wykonuję, zdarzyło mi się ostatnio wyjechać w okolice K...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 129 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Seat Leon
1.2 TSI (110 KM)
Dacia Logan
1.5 dCi FAP (90 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 16 200 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II

  • Średnia ocena
    na podstawie 634 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Kombi 1.6 i 16V FSI (115 KM)

Ważne przy wyborze były cechy: - Dużo miejsca - mąż 2 m wzrostu , 2 dzieci z tyłu, czasami 8 - godzinne trasy do pokonania. Wiekszość marek odpadło na wstępie - Pojemny bagażnik - muszą się zmieścić duże zakupy , rower , duże walizki ( nie na raz ) - chcemy mieć przyjemności : ja : ogrzewane siedzenia i pomoc parkowania, małżonek automatycznę klime i alufelgi - na dłuższe podróze potrzebne różne skrytki w aucie - na soczki , zabawki , kawę itd KOniecznie małe schowki na tylnych drzwiach. - musi mało palić . Główna jazda odbywa się po mieście , małe kawałki do szkoły , do sklepu . Za mało na diesla, za dużo żeby kupować np mazdę , która pali 16 l. - nie chcemy drogiego auta - merc, audi odpadają . W ten sposób została skoda :) I nie żałujemy.

dodał: ewa
Skoda Octavia Hatchback 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Jestem pod wrażeniem po 25 latach jazdy Mercedesamii począwszy od 200 diesel do 124 230E.Porównując ,jest róznica w zawieszeniu,no ale Mercedes jest bezkonkurencyjny w każdym porównaniu.Mam wersję dodatkowo wyposażoną na zamówienie-wszystko z listy z wyjątkiem nawigacji i wekslarki CD-w sumie cena 120000 +.Model 2005 produkcja grudzień 2004 ,odebrany dzień przed Wigilią.Jeżeli jeszcze będzie niezawodność taka,jak twierdzą "skodziarze oktawiacy"starszej generacji,to radośc tym większa.Na razie mam same bardzo pozytywne odczucia a jestem dość wymagającym i ma jącym skalę porównawczą kierowcą od 1972 roku.Sądzę,że ESP i ksenony powinny być już w modelu Elegance,szkoda że nie ma w ofercie extra biksenonów.

dodał: moponczewski@poczta.onet.pl
Skoda Octavia Kombi 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Kupując auto dopłaciłem około 3,5 tys za radio AUDIENCE plus SUPER AUDIO...pieniądze wyrzucone w błoto!!! O ile CD gra poprawnie to sekcja tunera FATALNIE!!! Od następnego dnia po zakupie reklamuję radio. Początkowo próbowano coś tam przeprogramowac, później czekałem kilka miesięcy na wymianę. Dopiero po ostrym piśmie wymieniono cały zestaw grający....NO I TO SAMO!!! dżwięk na poziomie radia SAFARII z lat 80 w Polonezie.... Kolejne moje reklamacje.... no i w tych dniach dostałem pismo z Skoda Auto Poland, że na początku pździernika zostanie wymienione oprogramowanie.... czyli Skoda przyznała się do tego, że wypuściła bubla. Zobaczymy jaki bedzie efekt tych zmian.

dodał: antonib@tlen.pl
Skoda Octavia Hatchback 1.6 i 16V FSI (115 KM)

Jeszcze nie kupiłem tego auta ( posiadam Octavię-I 1.9 TDI 110 km i jestem zwolennikiem tej marki ), byłem na jeżdzie próbnej, jechałem też dłuższy odcinek autem firmowym. Myślę że jest to świetne auto. Dla tych których nie stać na auto segmentu D, da im jego namiastkę. Bagażnik jest tak duży że dla potrzeb rodziny nie jest konieczny zakup kombi. Silnik FSI 115 km jest jednak trochę za słaby do tego auta. Myślę że optymalny wybór to 2.0 TDI 140 km. Ale cena ???. Trzeba przyznać że Ford Focus 2 kombi jest obecnie lepiej skalkulownym samochodem.

dodał: JARPOZ
Skoda Octavia Hatchback 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

To moja druga Octwvia. W klasie kompaktów, to bardzo dobra oferta i tak właśnie patrzyłem na Octavię. Chciałem dobrze ulokować swoje pieniądze i jestem z tego auta w miarę zadowlony. Nie mam problemów kolegi - u niego pękł rozrząd oraz miał wyciek z miski olejowej, a jeździł znacznie mniej niż ja. Jeżeli jednak spojrzymy na Skodę Octavię jako auto średniego segmentu D, czyli rywala Passata, Laguny, 406 czy C5, to wychodzi bardzo słabo. Nie ma dla niego miejsca w tym segmencie i wie o tym każdy, kto jeździł tymi autami.

dodał: Tomasz orkadon@wp.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia III G-TEC (2014) Skoda Octavia I Kombi Skoda Octavia III Skoda Ovtavia I Kombi RS Skoda Octavia II LPG Kombi Facelifting Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Scout (2014) Skoda Octavia RS - lotnisko - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
33 193
Przejechany dystans
21 060 842 km
Zatankowanego paliwa
1 085 729 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 460
Wydanych pieniędzy
1 239 837 zł
Średnie wydatki na auto
1 154 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 580
Wydanych pieniędzy
2 147 023 zł
Średnie wydatki na auto
1 999 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 074)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II

Na podstawie 757 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Dedis, dodano: 25.11.2012 12:13

Jeżdżę takim samochodem dość często, więc mogę nieco powiedzieć o jeździe mieszanej i pozamiejskiej (w mieście bywam rzadko). otóż jadąc z głową i przewidywalnie można spalić bardzo mało jak na te osiągi. przy 100 można zamknąć się w 6l. co ciekawe jadąc 120 spalamy już 7 a 140 7,5l/100. ogólnie im szybciej tym bardziej opłacalnie... przy 160kmh bierze 8-8,5. Z tym że jest o wiele bardziej wrażliwy na warunki niż diesle. lekka górka na tempomacie i pokazuje 12-14 i więcej. Octavia RS 2,0tdi 170koni jest dużo bardziej odporna na górki. no i jeśli w tsi zaczniemy się bawić to spalanie rośnie bardzo szybko. Przykład: trasa 140km, cała droga spokojnie i do 140 na autostradzie (50% trasy autostrada). spalanie 7,7 ale pod koniec lekkie szaleństwo, tzn dwa przyspieszenia do 200+kmh (może 5-10km drogi) i średnie od razu skoczyło na 8,3. w dieslu wzrost byłby pewnie o 0,1l. Generalnie pali podobnie jak zwykłe 1.8 z 5cio biegową skrzynią sprzed 10 lat, tylko że ma z goła różne możliwości :) spodziewam się że spokojnie 10-20koni ma w gratisie.

pełny raport Skoda Kombi 1.8 TSI

autor: Wroclove, dodano: 11.01.2011 10:41

Kupilem Octavie rok produkcji 12.2004 pierwsza rejestracja 01.2005. Świetne autko, bardzo małe spalanie przy stosunkowo niezlej dynamice;) jasne ze nie jest to 200 konny zaprzęg, ale w warunkach miejskich nie stwarzał wrażenia ´muła´. Minimalne spalanie na trasie, które odnotowałem przy pracujacej klimatyzacji w okresie letnim, to 4,9 l, przy jezdzie do 120 km/h w miescie srednio 6,2 l co jest jak dla mnie swietnym wynikiem a nie jeszcze w zgodzie ze szkolą eco-drivingu. Wszystko byloby pieknie i cudownie gdyby nie mały fakt:) Przejechalem tym samochodem jakies 1000 km, zapytacie pewnie dlaczego? otoz gdy kupilem go w czerwcu, juz niecale trzy tygodnie pozniej ktos bez mojej wiedzy pozyczyl go sobie, w bialy dzien, nad pieknym jeziorkiem, na parkingu gdzie stalo sporo innych samochodw:) dodam ze byla to godzina 16, a opuscilem samochod na jakeis 30-40 minut. PARANOJA ! w tym kraju nie warto kupowac wartosciowych samochodow, szukac, przebierac w ofertach, najlepiej jeździć taczką, którą i tak pewnie za jakis czas, nasz kochany sąsiad zakosi. :)

pełny raport Skoda Kombi 1.9 TDI

autor: zyziek7, dodano: 06.07.2014 21:05

Auto mam od miesiąca. Zakupiłem wraz z instalacją montowaną u dealera. Spalanie sprawdziłem na trasie Łódź - Lignano (Włochy) . W sumie przejechane zostało 2477 km. Na przejechanie takiego odcinka auto potrzebowało 227 litrów LPG. Daje to wynik 9,15 litra. Średnia prędkość podróżowania wyniosłą 95 km na godzinę, co w praktyce oznacza podróżowanie po autostradzie z prędkością 110-140 km/godzinę według komputera (GPS wskazywał o 5 km mniej). Komputer pokładowy wskazywał spalanie (chyba benzyny) na poziomie 6,8 l . W sumie nie wiem czy to dużo czy mało. Generalnie spalanie LPG wyniosło średnio 9,15 l . Benzyny bardzo śladowo ponieważ podróżowałem głównie na długich dystansach. Po obliczeniu kosztów wyszło mi że przejechanie 100 km kosztowało ok. 27 zł (w Czechach, Austrii i Włoszech paliwo jest znacznie droższe - 2,8- 3,4 zł z litr). Generalnie ten silnik nadaje się do podróżowania z prędkościami 100-130 km. Powyżej 130 znacznie wzrasta poziom hałasu i spalanie (obroty powyżej 4000 przy 135 km/h) Moim zdaniem odnosząc do benzyny auto spala w takich warunkach - jeśli chodzi o koszty - ok. 4-4,5 litra benzyny.

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także