Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2013, druga generacja Skody Octavii stylistycznie upodobniła się do flagowca czeskiej marki – modelu Superb (większa osłona wlotu powietrza i zbliżony kształt reflektorów). Projektantami tego modelu byli Thomas Ingenlath oraz Peter Wouda. Octavia II, względem poprzednika, była także odrobinę większa. Powstała ponownie na platformie podłogowej Volkswagena Golfa (tym razem była to platforma PQ35, na której powstał Golf V generacji). Auto poddano faceliftingowi w roku 2009. Na rynku indyjskim model sprzedawany jest pod nazwą Skoda Laura, by odróżnić go od w dalszym ciągu oferowanej tam Octavii pierwszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Długość 4569 mm
Szerokość 1769 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2018 mm
Wysokość 1462 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1514 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 1076 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 981 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 966 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1415 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1423 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1941 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 560 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1064 mm
Kąt natarcia 14 stopnie
Kąt zejścia 12 stopnie
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Głowacki Mariusz
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Ogólnie auto godne polecenia. Tanie części zamienne. Silnik 2,0 tdi cr 140 km (u mnie moc podniesiona do około 165 km i 360 nm) rewelacyjny cichy, bardzo dynamiczny i mega oszczędny . Sporo miejsca w środku i ogromny bagażnik. Spalanie jadąc w trasie do 130 km/h około 5 litrów (przy 80-90 spalanie 3,5-4l). Przez 4 lata użytkowania wysypało się jedno łożysko w tylnym kole i padł łacznik stabilizatora oraz wymiana klocków z tyłu czyli rzeczy eksploatacyjne a tak auto bezawaryjne. Z minusów słabe zabezpieczenie antykorozyjne i miękki lakier podatny na odpryski i zadrapania. Musiałem robić progi i przednie błotniki gdy auto miało 10 lat (zareagowałęm w czas więc koszty nie były duże)
3,7
~adam
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 122KM 90kW
auto posiadam od dwóch lat i niestety muszę stwierdzić że ma więcej wad niż zalet. z zalet to ogromny bagażnik,dużo miejsca z przodu i z tyłu dla pasażerów,niezłe przyspieszenie i w miarę atrakcyjny wygląd jak na ten rocznik i cenę. Jeśli chodzi o wady to m.in. układ elektryczny ( dwa razy laweta do warsztatu),auto ma żle skonstruowane rynienki odprowadzające wodę która leci prosto na wiązki przewodów i auto głupieje,świecą się wszystkie kontrolki , samochód niereaguje na nic, z innych wad np.wyciszenie w trasie powyżej 130 km nie słychać własnych myśli,oczywiście problem z rozrządem pojawił się dość szybko p zakupie koszt wymiany 1900 zł na oryginalnych częściach,bardzo slaby system nawiewów,poza tym samochód potrzebuje ok.3-4 km a czasami i więcej żeby zagrzać się do 90 stopni,ogólnie nie polecam
4,6
~WPX2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Kupując silnik 1,8 turbo miałem świadomość, że może nie być tanio. Tutaj zaskoczenie. Wcześniej miałem O2 hachback przed liftingiem z silnikiem 1,6MPI. W mieście pełny bak paliwa wystarczał na 480-530 km w zależności od pory roku i korków. Obecnie na pełnym baku przejeżdżam w mieście 570-620km. Naprawdę to możliwe jeśli nie kręci się silnika powyżej 3tys obrotów a 250Nm pozwala na sprawne ruszanie spod świateł. Duża frajdę daje jazda powyżej 3tys obrotów, ale wtedy faktycznie spalanie znacznie rośnie. Jeszcze jedna uwaga odnośnie spalania w mieście, zauważyłem że lejąc benzynę 98 i korzystając z zakresu obrotów 1,7-2,7 tys. jest niższe spalanie niż w przypadku benzyny 95. Kosztowo wychodzi z grubsza na to samo bo różnica nie jest gigantyczna, a 98 jednak droższa, ale skoro mniej pali i mam większy zasięg czemu nie? Zasada ta praktycznie nie obowiązuje na ekspresówce i autostradzie pali tak samo 95 jak i 98. Duży minus należy się za spalanie oleju. Auto kupiłem z przebiegiem 47tys km zużycie bardzo długo wynosiło ok. 0,15-0,2l/1000km. Przy od przebiegu ok. 110tys km szybko zaczęło rosnąć spalanie oleju, tak że przy 115tys km wynosiło już 0,5-0,7l/100km w zależności od obciążenia silnika. Doszło do tego, że została wydmuchnięta uszczelka czujnika oleju! Zastanawiałem się co robić sprzedać czy remontować? Zrobiłem kalkulacje i rozeznanie kosztów. Auto miałem z pewną przeszłością, przebieg nie taki duży a silnik przed awarią sprawiał naprawdę dużą frajdę. Chcesz jeździć ekonomicznie nie ma problemu, chcesz trochę poszaleć proszę bardzo 7,5sek do 100km całkiem nieźle. Sprawdziłem stan cylindrów: był zadowalający, prawdopodobnie dlatego że zawsze oleju było pod dostatkiem i nie czekałem aż zużycie oleju dojdzie do 1l/1000km. Zdecydowałem się na najprostszą naprawę: wymianę pierścieni. Tłoki pojechały do Łodzi, gdzie zostały przetoczone i dostały nowe pierścienie, głowica oczywiście do planowania i jeszcze wymiana w niej jakiegoś drobiazgu. Całość zamknęła się kwotą 3,5tys zł. Delikatne traktowanie silnika przez 2 tys. km i wymiana oleju, później przez kolejne 8 tys już nieco ostrzej, ale bez przekraczania 3,5 tys. obrotów. Po ok. 10 tys. km od wymiany pierścieni zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie 0,8l/5000km.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback Facelifting
6,4 – 9,0
l/100 km
5,3 – 6,7
l/100 km
6,5 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG 102KM 75kW
Samochód zakupiłem niedawno, jednak już zrobiłem około 5000km. Długo zastanawiałem się nad wyborem wersji silnikowej, jednak 1.6 z fabrycznym gazem spełnił moje oczekiwania. Instalacja działa tak, że generalnie nie czuć czy jedzie się na gazie czy benzynie - żadnych spadków mocy, szaprnięć itd. Generalnie jestem bardzo zadowolony. Generalnie Skoda pali ok. 8-8,5 litra gazu, jednak udało mi się raz zejść na pełnym zbiorniku do równych 7 litrów. Jeżdżę 50/50 miasto/trasa. Z tego co zauważyłem to przeloty autostradowe z prędkościami powyżej 130km/h skutkują wzrostem spalania do około 10 litrów.
10,8
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
Skodę posiadam od stycznia 2016 roku. Początki jazdy na benzynie - koszmar, ok 9-10 litrów w mieście a w trasie ok 8-9, więc dużej różnicy nie było. Od kwietnia śmigam na gazie. Średnie spalanie od tankowania do tankowania nie zeszło mi jeszcze poniżej 11 litrów. W trasie ok 200 km + miasto ok 150 równa się ok 11,5 litra na setkę. Zatem spalanie nie pozwoli oszczędzić. Natomiast pod względem mechanicznym i wizualnym - najlepszy samochód jaki miałem do tej pory (toledo II, focus C-max - ten katastrofa). Zawiódł tylko raz. Stojąc noc w garażu nie chciał odpalić - zero kręcenia tylko turkotanie. Okazało się, że to nie skody wina a akumulator skapitulował. Polecam auto za komfort, jakość oraz bezawaryjność
7,5
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
Witam wszystkich chciałbym się podzielić info odnośnie spalania Oktavi II fl Silnik 1.6 mpi Trasa stała prędkość ok 90 km na godzinę ok 6 litrów Miasto na krótkich odcinkach ok 9 litrów Średnie spalanie ok 7.5 itra uważam że przy tej masie auta i nie bardzo mocnym silnikiem nie jest to dużo. Brakuje trochę 6 tego biegu ale ogólnie b polecam

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
3,8
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.6 MPI 102KM 75kW
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad...
5,0
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 175 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
1,8 TSI CDAA - ten najgorszy rzekomo silnik. Instalacja Staga, butla w koło zapasowe wchodzi 45 litrów gazu. Średnie Spalanie w jeździe mieszanej 7,7 lpg i do 2.2 Pb na każde 100 km. Czyli przeliczając na finanse- 8 lpg + 2.2 pb ( 4,5-5 lpg) - wychodzi nam około 12-13 lpg kwotowo/ 100 km. Nie taki diabeł straszny z tym dopalaniem benzyny w bezpośrednim wtrysku.
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting