Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,5
~kamyk
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Opinię wydaję na podstawie kilku dłuższych jazd tym samochodem i opini właściciela tego pojazdu - taty :) Samochód oceniam bardzo dobrze, silnik zaskoczył mnie pozytywnie, szczególnie, że przed przejażdżką skazywałem go na pewną porażkę pod względem osiągów. Myśłałem, że niby turbina, niby to 105 KM i 175 Nm ale z taką masą sobie nie poradzi.. Jednak dość znacznie się myliłem. Był sporo tańszy w zakupie niż 1.9 TDI, a charakteryzuje sie porównywalnym spalaniem i osiągami. Kultura pracy jest jednak niezaprzeczalnie wyższa. Po liftingu przód samochodu zyskał na atrakcyjności, wnętrze również wygląda znacznie przyjemniej - szczególnie nowe zegary. Jednak przy okazji wprowadzenia ładnych zegarów ludzie ze Skody mogli też zmienić oświetlenie kokpitu z zielonego na nowocześniejszy kolor i dodać trochę więcej elementów plastikowych innych niż czarne i szare.
4,4
~Pepcio
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Octavia to dobry wybór, ja swoją kupiłem bardzo okazjonalnie więc co do kosztów mało mam do powiedzenia, nie mniej pomimo tego, że markę Skoda notorycznie wyśmiewa się w naszym kraju, ja uważam, że warto w nią zainwestować bo jest o lata świetlne lepsza niż przykładowo Fiat itp.
4,5
~endriume24
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nie żałuje zakupu. Człowiek jedzie bez stresu nie martwiąc się o filt DPF, sprzęgło dwumasowe etc., tak jak to było w poprzednim dieslu. Warto wspomnieć, że turbina ma chłodzenie elektryczne tzn. chodzi nawet po zgaszeniu silnika, chroni to turbinę przed zbyt szybkim uszkodzeniem!
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW 2004-2012
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Zużycie paliwa z mniej więcej 6 tys przejechanych: Średnie 6,5-6,7 Maksymalne zanotowane - 7,1 Minimalne - 5,2 Wszystkie wyniki z tankowania, mniej więcej pokrywają się ze wskazaniami komputera, który w Octavi jest dość specyficzny i niektórzy mogą mieć duże problemy z prawidłową oceną spalania na jego podstawie. Pierwszy przegląd kosztował mnie jakieś 450 pln więc jak dla mnie kwota do przyjęcia. Póki co żadnych kosztów napraw bo samochód nowy więc nie mam opinii na temat części i robocizny. Jedyna wada to spryskiwacze reflektorów które pożerają płyn w szybkim tempie.
8,1
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Spalanie w mieście w zleżności od korków 8-11 litrów. Generalnie pali dużo jak się nie jedzie na 6 biegu, co zaleca już od 70 km/h. Tylko wtedy sie jedzie jak wozem drabiniastym - 0 przyśpieszenia za to spalanie rzędy 4 litry. Jak tylko zminisz bieg na niższy to ponad 10 się robi w miescie. Na trasie spala przy spokjnej bardz jeździe około 6.8 l/100 km, na autostradzie średnio około 8 litrów przy 150 km/h
6,5
Skoda Octavia II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
O cenach przeglądów czy napraw ciężko powiedzieć przy niespełna rocznym aucie o przebiegu 10 tys. km. Zużycie paliwa tak jak deklaruje producent - niskie. Porównywalne do diesla o pojemności 1.8 - 2.0.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback