Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012

Lata produkcji: 2004 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012

Podstawowe parametry Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM

Produkowany
od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa
1598 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
105 KM przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Typ wtrysku
bezpośredni Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa
55 l

Przeniesienie napędu Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
DSG, 7-stopniowa
Rodzaj napędu
na przednią oś

Sprzęgło Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM

Rodzaj
hydrauliczne
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012

Wybrane raporty spalania Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia ... więceji zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;) ukryj
dodano 16.09.2012 przez
Witam. Jadąc z Belfastu do Dublina z prędkością 110 i 135 km/h (przepisowo hehe) auto średnio wzięło 5,2l. Jadąc z ... więcejpowrotem 96km/h 3,4l ukryj
dodano 31.12.2012 przez
Przy lagodnym poslugiwaniu sie gazem, ale przy jezdzie start - stop jak w korku spalanie znacznie wzrasta.
dodano 11.03.2010 przez
Przy spalaniu trzeba doliczyć troche na klimatyzację
dodano 13.08.2010 przez
Super Spalanie
dodano 14.10.2014 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012 Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 80 publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 59 newsów o Skoda Octavia

Lista silników Skoda Octavia II Hatchback 1.6 TDI CR DPF 105KM 2005-2012

Jaki slinik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Nowe Skoda Octavia

nowe Skoda Octavia
Skoda Octavia
ceny od 62 100 zł do 132 950

Skoda Octavia III Scout 1.8 TSI 180KM od 2014

w pakiecie Scout

w cenie katalogowej brutto

115 400 zł

Wyposażenie standardowe
Dezaktywacja poduszki bezpieczeństwa pasażera z przodu
Schowek na okulary
Reflektory halogenowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Pakiet Simply Clever dla wielofunkcyjnej podłogi bagażnika (100 zł)
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Pakiet Simply Clever dla wielofunkcyjnej podłogi bagażnika (100 zł)
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 128 oferty Skoda Octavia

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Octavia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

19 055

Przejechany dystans

2 856 059 zł

Zatankowanego paliwa

668 307 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 899

Wydanych pieniędzy

787 707 zł

Średnie wydatki na auto

1 472 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

4 674

Wydanych pieniędzy

1 569 443 zł

Średnie wydatki na auto

2 934 zł

ZOBACZ 535 dzienników kosztów Skoda Octavia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Octavia

Liczba wpisów: 53
komentarzy(25)
komentarzy(51)
komentarzy(15)
komentarzy(12)
komentarzy(9)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Octavia dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia

Ciekawostki
dodano 08.10.2012 przez
Mało kto wie, ale Skoda Octavia zadebiutowała po raz pierwszy nie w roku 1996 a w roku 1959. Model był napędzany silnikiem 40KM i osiągał…
dodano 23.08.2011 przez
4 sierpnia 2007 z Placu Czerwonego w Moskwie ruszyła ekspedycja Škoda Octavia Scout Experience 2007. 20 sierpnia po 17 dniach podróży, w czasie których pokonano…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą