Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Hatchback - silnik
Skoda Octavia II RS Hatchback - widok z tyłu
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Przeczytaj pozostałe 51 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia Oktawka 73,07

Skoda Octavia RS 200kucy w DSG 85,64

Skoda Octavia 60,40

Skoda Octavia 68,39

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

piotr19772 47,46

patricos82 31,35

bezelex 37,74

Mario9666 87,65

endriume24 82,48

cieszy77 34,55

kiego 62,81

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Co w Polsce piszczy.
Co w Polsce piszczy. Witam w sobotę to jest 29.06.2013roku przemknąłem sobie przez lubelskie, świętok...
Auto przejechało juz ponad 50 000 km (bez zdjec)
Auto przejechało juz ponad  50 000 km (bez zdjec) Witam 31/08/2014 roku auto przejechało 50 tys km na tym dystansie dolałem tylko...
Cieszyć się, czy płakać...?
Cieszyć się, czy płakać...? Zbliża się sądny dzień - koniec gwarancji. W związku z tym "szkodnik" zaczyna po...
Zmiana opon i ... kradzież....!
Zmiana opon i ...  kradzież....! Witajcie :) Na koniec października na obecne alusy założyłem nowe opony Goody...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Alfa Romeo Giulietta Nuova
1.4 TB 16v (120 KM)
Citroen C4
1.6 HDi (92 KM)
Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia 1.6  Tour Skoda Octavia 1.6 Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 106 431 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia II Elegance Skoda Octavia II Elegance
Rocznik: 2009. Przebieg: 133 400 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 37 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

  • Średnia ocena
    na podstawie 146 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Poprzednio jeździłem Peugeotem 307SW, który był prawdziwą skarbonką. Z serwisami byłem na "Ty". Wcześniej był Leon, a przed nim Honda Civic i Renault 19. Z tych wszystkich aut, to jest zdecydowanie najlepsze. Bardzo komfortowe (Elegance bez dodatków) i 10tys tańsze od porównywalnej Jetty (po jeździe próbnej jednym i drugim nikt z VW nie przekona mnie, że Jetta ma cokolwiek lepszego).

dodał: Tomek
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Silnik słabo wyciszony, ale za to elastyczny i rewelacyjne spalanie. Bardzo dobry ciąg przy obrotach silnika ok. 2.000-3.000, poza tym już słabo. Bardzo pojemny bagażnik, niezłe zawieszenie, trochę za mały prześwit z przodu. Niezłe plastiki, niezły montaż. Wyposażenie chyba wyraźnie za ubogie jak na cenę - 73.000,- zł. Używane dobrze trzymają cenę, co dobrze świadczy o samochodzie.

dodał: Kamatti1
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Samochód ogólnie jest w porządku. Drobnostki aż tak mocno nie psują wizerunku poza tym nie ma samochodów bez drobnych mankamentów. Myślę,że samochód godny jest polecenia. W tej chwili już tego samochodu nie posiadam, zmieniłem na inny ( bardziej rodzinny - większy van ), ale kiedyś może do niego wrócę. Potrzebowałem więcej miejsca z tyłu na większe dzieci :)

dodał: Mietek
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Zmiana nastawienia, a moze przyzwyczajenie to juz rok. Ale powiem tak. Auto dobre, trzeba tylko uwazac na serwisy. Niestety w przypadku turbiny zawinił serwis, a koło dwumasowe, hmmm.... podobno to przypadłosc większosci aut z silnikami tdi. P.S. jak się okazało koło dwumasowe pochodziło z serii z wada fabryczną. No cóz pech ale teraz bedzie dobrze.

dodał: on32
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Przebieg 20.000 km i nic !!! nie wysiadło. Spalanie w trudnym mieście - Stambuł - nie przekracza 7 l/100km. W trasie, nawet w górzystym terenie, poniżej 5 l/100 km. Jeżeli czegoś się czepiać to chyba spadła trochę efektywnośc turbiny. Niestety, będąc w Turcji z servisem nie pogadasz, kompletni dyletanci, ale z komputerami!!

dodał: janusz.stec@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Laurin & Klement (2014) Skoda Octavia II Kombi Facelifting Skoda Octavia III Liftback 2.0 TDI CR DPF 150KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III G-TEC (2014) Skoda Octavia II RS Kombi Facelifting Skoda Octavia III Scout (2014) Skoda Octavia II Hatchback Facelifting Skoda Octavia III RS Kombi 2.0 TSI (2013) Skoda Octavia III Kombi 4x4 TSI (2013) Skoda Octavia Scout
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 342
Przejechany dystans
22 361 181 km
Zatankowanego paliwa
1 156 691 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 668
Wydanych pieniędzy
1 313 215 zł
Średnie wydatki na auto
1 158 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 053
Wydanych pieniędzy
2 315 468 zł
Średnie wydatki na auto
2 042 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Na podstawie 149 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: T., dodano: 19.12.2011 05:47

Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych między okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF

autor: Zadowolony, dodano: 09.06.2014 11:42

Jak na razie auto zasługuje na same pochwały. Przebieg 20 tyś na instalacji gazowej. Przez ten czas wymieniłem dwa razy filtry gazu oraz raz wymiana oleju - a tak to wsiadam kiedy chcę i jadę. Auto jest w miarę elastyczne ale jak potrzeba to ma całkiem dobrą dynamikę - oczywiście niech nikt nie oczekuje że te 100 koni będzie zachowywać się jak 150. Pod obciążeniem (cztery osoby plus pełen bagażnik) oczywiście auto to odczuwa i tutaj już raczej tylko spokojna jazda choć jak podkręcić mocniej obroty to i tak się nieźle zbiera. Spalanie: normalna trasa mieszana to tak między 7,5 a 9, autostrada 150 plus klimatyzacja i 13, raz (jakkolwiek to zrobiłem) wyszło mi 6,68 - na dystansie 400 km. Gaz zawsze tankowany do pełna, najczęściej na jednej stacji (jadąc normalnie potrafi na jednym tankowaniu i 500 km zrobić), każde tankowanie notowane a następnie sobie według tego obliczam spalanie. Jak do tej pory nic mi się w aucie nie popsuło - jak je kupiłem, założyłem instalację, wymieniłem paski, oleje, pompę wody - tak ani złotówki (poza bieżącą eksploatacją) w nie nie włożyłem. Oczywiście zobaczymy jak to będzie wyglądało po 100 tyś ale trafiłem chyba na całkiem niezłe auto i raczej dość długo się z nim nie rozstanę - ma wszystko co potrzebuję (elektryka, klima, pojemność), jak na razie się nie psuje więc tylko się cieszyć. Wygląd - to kwestia gustu - każdy ma inny - ale choć w środku jest dość surowo i można by powiedzieć troszkę topornie to jednak nie jest tak źle, wszystko pod ręką, praktycznie i idzie się do tego przyzwyczaić (choć mi się to podoba :) ).

pełny raport Skoda Kombi 1.6 MPI

autor: Marcin, dodano: 28.11.2011 12:27

Trochę się rozpiszę, może się komuś to przyda przy wyborze auta... Jeżdżę Octavią jedynką od 2 miesięcy (pocz. października) - być może uzupełnię swój wpis w przyszłości. Jeżdżę spokojnie, ale nie emerycko. Co na razie mogę powiedzieć? W trasie spotkało mnie miłe zaskoczenie. Na kilku trasach spaliło mi od 5,8 do 6,5 w zależności od jazdy. Jadąc spokojnie, tj. 70-110 km/h spala poniżej 6 litrów - wyniki z tankowania, nie chwilowe z komputera. W mieście bardzo dużo zależy od długości trasy - nie można uogólniać. NIE POLECAM na krótkie odcinki. Do pracy mam 3,5 km, do centrum 3 km, na basen 5 km itd. i nie jest za wesoło. Spalanie na krótkich odcinkach 10,5-12,5. Gdy jeżdżę trochę dalej, powiedzmy 8 km, to w jedną stronę spala ok. 8,5, a średnia z całej drogi (16 km) to 7,5, czyli o wiele lepiej. Mam nadzieję, że chociaż silnik okaże się tak niezawodny jak wszyscy mówią :)

pełny raport Skoda Hatchback 1.6 MPI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także