Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Hatchback - silnik
Skoda Octavia II RS Hatchback - widok z tyłu
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok
Skoda Octavia II RS Hatchback - prawy bok

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Skoda Octavia RS i 4x4 - więcej mocy, więcej trakcji

Uprzedzając pytania - sam bym chciał, aby ten artykuł był o jednym modelu Skody. Niestety nie jest. Prezentacja, którą Skoda zorganizowała w Neapolu, dotyczyła dwóch jakże różnych samochodów - emocjonującej i najszybszej w ofercie i w ogóle w historii Octavii odmiany RS oraz rozsądnej, praktycznej i...

Skoda Octavia RS - GTI po czesku
 
Nasz test Skoda Octavia RS

Czeski brat Golfa GTI. Szybki, precyzyjny w prowadzeniu i bardzo funkcjonalny. Atutem Skody Octavii RS jest też cena. Podstawowa wersja kosztuje 104 100 zł - całkiem rozsądnie, biorąc pod uwagę, że pod maską pracuje 220 KM, a wyposażenie jest bogate.

Skoda Octavia - jaką wersję kupić?
 
Nasz test Skoda Octavia – jaką wersję kupić?

Ostatnio można spotkać coraz więcej billboard'ów reklamujących najnowsze dziecko Skody, Octavię III. Wiadomo z nich, że auto ma zaskoczyć, ale reklamy zwykle nie mówią wszystkiego. Ile tak naprawdę trzeba zapłacić za wersję wartą uwagi?

Przeczytaj pozostałe 46 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 63,33

Skoda Octavia BlackPearl 63,77

Skoda Octavia 62,31

Skoda Octavia Oktawka 67,24

Skoda Octavia RS 200kucy w DSG 85,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

pawel-rakoczy 43,53

konradinio 65,15

bezelex 55,57

jodys 38,75

competizione 69,89

Zachar 93,99

brera 91,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Skutki używania maty na szybę...
Skutki używania maty na szybę... Tak się kończy zakładanie maty na szybę... Niestety nieprzemyślane rozwiązanie m...
WYMIANA OLEJU 1.2 TSI
WYMIANA OLEJU 1.2 TSI Witam, zastanawiałem się na wymianą oleju w serwisie, ale doszedłem do wniosku ...
Test spalania
Test spalania Witam Dziś podzielę się wrażeniami ze styczniowych wypadów do Karpacza i Kami...
Spalanie - wyjazd na Słowację
Spalanie - wyjazd na Słowację Wyjazd na Słowację, tygodniowy pobyt narciarski z codziennym dojazdem na wyciąg,...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.4 TFSI (122 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
BMW Seria 1
118d (143 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

  • Średnia ocena
    na podstawie 145 opinii
  • 4,20
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Poprzednio jeździłem Peugeotem 307SW, który był prawdziwą skarbonką. Z serwisami byłem na "Ty". Wcześniej był Leon, a przed nim Honda Civic i Renault 19. Z tych wszystkich aut, to jest zdecydowanie najlepsze. Bardzo komfortowe (Elegance bez dodatków) i 10tys tańsze od porównywalnej Jetty (po jeździe próbnej jednym i drugim nikt z VW nie przekona mnie, że Jetta ma cokolwiek lepszego).

dodał: Tomek
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Silnik słabo wyciszony, ale za to elastyczny i rewelacyjne spalanie. Bardzo dobry ciąg przy obrotach silnika ok. 2.000-3.000, poza tym już słabo. Bardzo pojemny bagażnik, niezłe zawieszenie, trochę za mały prześwit z przodu. Niezłe plastiki, niezły montaż. Wyposażenie chyba wyraźnie za ubogie jak na cenę - 73.000,- zł. Używane dobrze trzymają cenę, co dobrze świadczy o samochodzie.

dodał: Kamatti1
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Samochód ogólnie jest w porządku. Drobnostki aż tak mocno nie psują wizerunku poza tym nie ma samochodów bez drobnych mankamentów. Myślę,że samochód godny jest polecenia. W tej chwili już tego samochodu nie posiadam, zmieniłem na inny ( bardziej rodzinny - większy van ), ale kiedyś może do niego wrócę. Potrzebowałem więcej miejsca z tyłu na większe dzieci :)

dodał: Mietek
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Zmiana nastawienia, a moze przyzwyczajenie to juz rok. Ale powiem tak. Auto dobre, trzeba tylko uwazac na serwisy. Niestety w przypadku turbiny zawinił serwis, a koło dwumasowe, hmmm.... podobno to przypadłosc większosci aut z silnikami tdi. P.S. jak się okazało koło dwumasowe pochodziło z serii z wada fabryczną. No cóz pech ale teraz bedzie dobrze.

dodał: on32
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI PD (105 KM)

Przebieg 20.000 km i nic !!! nie wysiadło. Spalanie w trudnym mieście - Stambuł - nie przekracza 7 l/100km. W trasie, nawet w górzystym terenie, poniżej 5 l/100 km. Jeżeli czegoś się czepiać to chyba spadła trochę efektywnośc turbiny. Niestety, będąc w Turcji z servisem nie pogadasz, kompletni dyletanci, ale z komputerami!!

dodał: janusz.stec@poczta.onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III RS Kombi 2.0 TSI (2013) Skoda Octavia RS - galeria redakcyjna Skoda Octavia Combi 1.6 FSI 16V Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia Tour 1.9 TDI  08.06.2006 - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia RS - na parkingu - galeria redakcyjna Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia RS z zewnątrz - galeria redakcyjna Skoda Octavia II LPG Kombi Facelifting
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

819 komentarzy

497 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Juziek~Juziek

Hej mam do was doświadczonych kierowców pytanie

Chce zakupić Skode Octavie 3 jaki polecicie mi silnik głównie do poruszania po mieście na długie dystanse ?

zastanawiałem się nad 1.6 TDI CR DPF 105 KM . Czy to dobry wybór ?

xmati5_handelxmati5_handel

Miuł żem te skodo 1.9tdi 2000 rocznik, wszystko się tom klekotalo, ros żem sie wk*rwiuł i żech jo wystawiuł na to pier*dolune allegro. przyjechul jakisi chodocek spod limonowe. On go kupiul a jo żem dzioj wceśni tom Kryśko łoruł na tylnym siedzioniu. Mum nadziejo ze się nie r gdzie po drodze

~koniu~koniu

jeżech kupił na ślunsku nowiusieńką 14sto letnią skodę w dieslu, czeska piękność, ślunzak płakał jak sprzedawał... 1.9 TDI a mocy tyle co kot napłakał, nadwozie przerdzewiałe, ledwo żech wyjechał od handlarza i się rozsypała... nie to co moje poprzednie auto, matiz, to była maszyna - szybki, zgrabny, powabny, no cudo po prostu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 140
Przejechany dystans
21 518 347 km
Zatankowanego paliwa
988 201 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 222
Wydanych pieniędzy
1 149 265 zł
Średnie wydatki na auto
1 149 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 996
Wydanych pieniędzy
2 009 691 zł
Średnie wydatki na auto
2 010 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 000)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Na podstawie 146 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomek, dodano: 11.02.2013 06:50

Moja opinia dotyczy silnika 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach i bez DPFu ze skrzynią DSG. Przejechałem 130kkm. Co najlepsze, nie wymieniałem hamulców od nowości!!! W cyklu miejskim 8´/100km, to normalny wynik. Czasem bywal pół litra więcej, czasem mniej - zleży od korku, dystansu itd. W trasie, przy 90km/h 5,3l. Przy 110km/h 5,8-6,0l (zależy od obciążenia i ukształtowania terenu). Przy 155km/h (poniżej 3000 rpm) na trasie do Grecji, 5 osób, bagaże, klima spalanie wyniosło 6,8l. Najwyższe spalanie uzyskałem w zeszłym roku, wracając z Grecji non stop 180-200 km/h (proszę bez komentarzy; wiem, że to nie najmądrzejsze, ale tak musiało być) spalanie wyniosło 9,4l (przejechane 2620 km). Wszystkie podane dane (prócz miasta), to jazda na tempomacie, co zwiększa spalanie w przypadku TDI o ok. 0,3-0,4 litra. Ogólnie spalanie jest o 1 litr wyższe niż przy 1,9 TDI (wcześniej miałem Octavię I). I przy okazji: z DSG nic się nie dzieje, auto chodzi idealnie i mimo jazdy w trasach z wysokimi prędkościami, jest w porządku. Trzeba tylko powoli rozgrzewać silnik, dbać o turbinę (1-2 minuty poczekać po dłuższej jeździe) i robić przeglądy co 15kkm a nie co 30kkm.

pełny raport Skoda Kombi 2.0 TDI CR DPF

autor: EkoManiak, dodano: 27.10.2012 22:55

(UWAGA Wersja GreenLine - 1 na mazowszu, a druga w Polsce, po tej z testu w AutoŚwiecie) Autocentrum ma braki(chociażby model nadwozia to nie jest kombi tylko sedan po faceliftingu). Spalanie tego auta jest niesamowite. Średnie spalanie 70km do warszawy przy prędkościach 120 i wyprzedzaniu oraz po warszawie(rozkład czasowy to mniej wiecej 50 minut do warszawy i pół godziny po warszawie - w jedna stronę) to 5.0l (tak samo pokazuje komputer jak i wychodzi z wyliczeń). Maksymalne spalanie jakie podałem to było w zimie przy -15 stopniach, stanie w korkach( za zimno na system start/stop) zrywna jazda po warszawie i poza nią. Więcej nie dało się nią spalić jeżdżąc zrywnie(ale racjonalnie). Co do minimalnego spalania to 3.9 było na normalnej trasie wymienionej wcześniej, ale 2.8 również jadąc tylko w trasie z rozgrzanym silnikiem - 60 km z predkością zmienną(maks 60-70) , ale zachowaniem zasad eko jazdy i jazdą na (UWAGA) 4-ce. Jadąc z Jeleniej góry do Warszawy osiągnąłem spalanie rzędu 3.2 z prędkością średnią 74km/h. Czyli jechałem praktycznie cały czas 90-100. Auto obecnie ma zrobione 40 tysięcy kilometrów i jedyny wydatek poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to przegląd po 30 tys. Miałem jeden problem z czujnikami parkowania, ale to naprawili w ramach gwarancji na przeglądzie. Odnośnie komfortu jazdy, to auto jest niesamowicie ciche. Można spokojnie wsłuchać się toczenie się opon przy prędkościach rzędu 80-90km/h. W aucie siedzi się wygodnie, nawet w długich trasach. Dynamika w tym samochodzie również jest bardzo pozytywnie zaskakująca. Silnik ma 105 km i 250 Nm już przy 1500obr/min co przy krótkich przyspieszeniach od niskich obrotów daje spore możliwosci.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF

autor: Buczakis, dodano: 16.02.2009 23:33

Jak na taką wielkość auta i przede wszystkim osiągi jest rewelacyjnie. Minimalne spalanie na trasie to według komputera, co potwierdziło tankowanie wyniosło 4.9 litra ON na setkę. Średnia prędkość ok 74 km/h bez dróg szybkiego ruchu i autostrad, konieczna jest płynna jazda i hamowanie silnikiem. Jeśli chodzi o normalną jazdę to ok. 5.5-6 lirów bez żadnego problemu. Jazda ze stałą prędkością ok. 160 km/h (ale czasem i 200 km/h) powoduje wzrost zużycia do 7-7.3 litra na setkę. Zaznaczę że znajomy jadąc Fordem Focusem I 1.6 benzyna, 100KM za mną spalił 8.8 litra. W mieście to zależy od fantazji, tj. można spalić 6.6 litra przy delikatnej jeździe ale można i 8.5 litra przy dynamicznej-średnio jakieś 7.4 litra. Nie należy go wkręcać na obroty tylko jak najszybciej wrzucić szóstkę i korzystać z elastyczności. Generalnie auto pali ok. 1 litra więcej niż wersja 1.9 TDI 90 KM w Octavii I. A i jeszcze jedno- konieczne są dolewki oleju silnikowego, ok. 1 litr na 10.000km.

pełny raport Skoda Hatchback 2.0 TDI CR DPF
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Hatchback 1.9 TDI PD 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także