Szukaj

Informacje o Skoda Octavia II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Matrix
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Niezawodny napęd 4x4 i niewielkie spalanie przy tak uniwersalnym aucie jakim jest skoda octavia 1,8 TSI 4x4 z dedykowaną instalacją LPG i potężnym bagażnikiem zasługuje w mojej ocenie na 5 gwiazdek. Auto użytkuje od pięciu lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Auto posiada super napęd 4x4 wraz z Haldexem czwartej generacji. Nie straszne są jej wyjazdy zimową porą na narty a wręcz przeciwnie jest to sama frajda z jazdy i zabawy na śniegu. Wyposażenie jakie posiada moja octavia to najwyższe jakie skoda oferuje w swojej ofercie a mianowicie jest to wersja Laurin & Klement oraz super nagłośnienie Bolero. Sprawia to, że podróż mija bardzo komfortowo. Polecam lecz nie jest łatwo trafić na tak wypasioną wersję :)
4,5
~pamin1
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
To moja druga opinia na temat auta.Pierwszą zamieściłem na temat poprzedniego auta Golfa IV. Nie ukrywam, że będę się trochę odnosił do Volkswagena. Kupiłem wbrew opiniom, że 1,8 TSI spala nadmierne ilości oleju i ma awaryjny rozrząd. Koledzy - mechanicy pracujący w Skodzie akurat ten silnik chwalili. To druga generacja tego TSI (obecnie jest już trzecia) i jeśli będę regularnie wymieniał olej przy około 8 - 10 tysięcy km to będzie bezawaryjny. Kupiłem od prywatnego właściciela, który sprowadził go dla siebie. Po podłączeniu pod komputer: błąd - uszkodzenie jednego czujnika cofania. Tylko tyle. Na podnośniku wyszło, że do wymiany pływające tuleje wahacza i odboje (bałwanki). Wliczałem w remont więcej kasy. Tarcze i klocki wymienione jeszcze w Niemczech. Byłem mile zaskoczony. Jednak nie podpalałem się. Sporo zaskoczenie w serwisie Skody. Sprawdzenie historii i... brak historii. Właściwie to podjąłem decyzję, że chyba nie biorę. Jeden telefon do Niemiec i krótka rozmowa z majstrem z serwisu: auto serwisowane (książka na oko była oryginalna) i informacja, że wszystko zgodnie z ich przepisami a do tego taniej, bo nie w serwisie autoryzowanym. Przyznam, że nie spotkałem się z tym nigdy w Polsce a co dopiero w Niemczech. (widać, że miałem niekompletną wiedzę). Po kupnie zawiozłem auto do prywatnego mechanika. Wymiana paska osprzętu (na wszelki wypadek) i najważniejsza sprawa - zaglądanie do rozrządu. Okazało się, że czyściutko, olej - był wymieniany regularnie co 10 tysięcy i to się potwierdziło. Napinacz, nowy żeliwny, łańcuch w super stanie. Albo wykonano jakiś remont w Niemczech na gwarancji albo zadbany i serwisowany. Rewelacja. Nie ma potrzeby się bać. A teraz ogólnie o aucie. Cisza w środku! ( w golfie był klekot jak to w starym dieslu) ale na zewnątrz żona się śmieje, że chodzi jak diesel - to prawda to specyfika 1,8 TSI (sprawdzałem) Przyspieszenie rewelacja! to bajka. Bez problemu przyspiesza praktycznie na każdym biegu. Nawet na 6 biegu chociaż wolę przynajmniej tutaj zrobić redukcję na 5. Spalanie. I tylko dlatego dałem 4 gwiazdki a nie 5 chociaż i spala super. Jeżdzę większą część roku we Wrocławiu i stoję w tych cholernych korkach, wtedy spala sporo. O tym dalej. Bagażnik (w kombi) ogromny. Walizki, wózek zabawki dla dzieci. Wchodzi wszystko pod roletę. Ale to każdy wie. Zawieszenie. Typowe dla niemieckich VAG. W miarę cicho. Bez rewelacji. Jeżdżąc focusem kombi z 2014 roku - było lepiej, ciszej, bezpieczniej. To nie problem jednak. W Polsce wystarczy a i tak uważam na prędkość przez spalanie. Plastiki standardowe - lepsze niż w starym golfie, lepsze niż w Focusie i wielu francuskich. Podsumowując auto jeżdzi świetnie, nie pali za dużo oleju, spala w mieście sporo...
2,3
~Marceli
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
SILNIK - niezwykle kłopotliwy od 2008r na naprawy wydałem ok 5000 tyś zł. Dodatkowo spalanie deklarowane przez skode to dyrdymały miasto latem 9 litra zimą 10 - 11 litra MIN . Elastyczność słaba auto ktore ma 160 KM powino latać a tu się okazuje że meganka III 1.4 130KM benzyna wyprzedza mnie bez najmniejszego kłopotu i odchodzi mi mimo że cisnę na MAXA. ZAWIESZENIE twarde czuc każdą ale to kżdziutką dziure a jest ich sporo na polskich drogach ( naprawy będą częste kiepskiej jakości elemęty te orginalne jak i zamieniki i do tego wcale a wcale nie tanie) PRZESTRZEŃ doskonała tyl przód idealnie . ERGONOMIA to samo. Wyciszenie fatalne stuka puka swiszczy TRAGEDIA. TRWAŁOŚĆ kiepska silnik fatalny skrzynia cieknie tapicerka wygląda ja stara szmata kierownicy niema dosłownie to samo mieszek , plastiki na drzwiach zaczynają pękać !!!!!!! to nie żart skoda tak kiepskich materiały użyte po 100 tyś km się sypią! id do tego coś co mnie zaskoczyło RDZA auto z 2008r i rdza!!!! na klapie, zawiasach drzwi, pod maską KOSZMAR. Auto nie jest koszmarem ale SKODA w dostateczny sposób mi obrzydziła sama siebie> Na koniec dodam żę to moje 9 auto i takiej zrazy poza Punto Fiata nie miałem a te bzdury że to dobre sprawdzone auto? skąd to (zadupia gdzie wujek Mietek miał poltka i skode sobie zakupił i z radość popuscił i bzdury gada jakie to dobre auto bo wspomaganie ma i rdzy mało itp. frajerskie gadki ) NIE POLECAM!!!!
Średnie spalanie dla Skoda Octavia II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2012
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Z konieczności tymczasowo trafiłem na Skodę Octavia DSG 7 kombi. Słyszałem wiele wątpliwych opinii o olejożernym silniku i jeszcze ta skrzynia. Sceptycyzm ustąpił po 2000km. Po niespełna roku i 40 000km jestem zafascynowany samochodem. Miałem wstawić do niej gaz ale 700km na 50l jest świetnym wynikiem i LPG (bezpośredni) jest zbędnym wydatkiem. Samochód jest super ekonomiczny, nie bierze oleju i zachwyca dynamiką 0-100 w 7,5s, kiedy trzeba zamyka licznikowe 240km/h (gps 225). Stosuję często Eco driving, bez tempomatu rekordowe przejazdy pozwalają regularnie schodzić poniżej 5l . Jest to porażający! wynik w porównaniu do poprzedniego samochodu (średnie na całym zbiorniku 13-17l / 100km)
7,7
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Musiałem się przestawić z TDI na TSI. Niby mała różnica w symbolach ale na stacji paliw przepaść. Do pracy mam 5 km. Kilkanaście razy staję na światłach, korki, marudy ruszające spod świateł (generują kolejne korki) średnia prędkość 20 km/h - do pracy 10,5 / 11, 5. Natomiast z powrotem około 12 - 13 litrów. Wieczorem około 9 - 10. Mniej się nie da. Krótki dystans jeszcze więcej. Dlatego jak od wielu lat czytam informację o spalaniu to należałoby to jakoś uszczegółowić. Jeden napisze, że w mieście spala 7 litrów, inny 9 a jeszcze inny 15. Podaję na Wrocław. W trasie zupełnie inaczej. od 6 litrów bardzo spokojna jazda do 7,5. Autostrada: przy 120km/h - 7 litrów /100 km (na tempomacie) a przy 140 już 8 litrów/100 km. W Niemczech zrobiłem 1800 km i najwięcej jechałem 190km/h wtedy spalanie wyniosło między 10 a 11 w zależności od nachylenia drogi.
7,9
Skoda Octavia II
Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW
Jeżdżę takim samochodem dość często, więc mogę nieco powiedzieć o jeździe mieszanej i pozamiejskiej (w mieście bywam rzadko). otóż jadąc z głową i przewidywalnie można spalić bardzo mało jak na te osiągi. przy 100 można zamknąć się w 6l. co ciekawe jadąc 120 spalamy już 7 a 140 7,5l/100. ogólnie im szybciej tym bardziej opłacalnie... przy 160kmh bierze 8-8,5. Z tym że jest o wiele bardziej wrażliwy na warunki niż diesle. lekka górka na tempomacie i pokazuje 12-14 i więcej. Octavia RS 2,0tdi 170koni jest dużo bardziej odporna na górki. no i jeśli w tsi zaczniemy się bawić to spalanie rośnie bardzo szybko. Przykład: trasa 140km, cała droga spokojnie i do 140 na autostradzie (50% trasy autostrada). spalanie 7,7 ale pod koniec lekkie szaleństwo, tzn dwa przyspieszenia do 200+kmh (może 5-10km drogi) i średnie od razu skoczyło na 8,3. w dieslu wzrost byłby pewnie o 0,1l. Generalnie pali podobnie jak zwykłe 1.8 z 5cio biegową skrzynią sprzed 10 lat, tylko że ma z goła różne możliwości :) spodziewam się że spokojnie 10-20koni ma w gratisie.

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 56
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Kombi