Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony wlotu powietrza). Była też nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód znów zbudowano na płycie podłogowej Golfa (tym PQ35, platforma, na której zbudowano Golfa V).W 2009 roku model przeszedł face-lifting. W Indiach oferowana jako Skoda Laura, żeby odróżnić ją od wciąż sprzedawanej tam Octavii I.

Skoda Octavia II RS Kombi - silnik
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - lewy bok
Skoda Octavia II RS Kombi - widok z przodu
Skoda Octavia II RS Kombi - tylna kanapa złożona, widok z boku

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia II   2004 - 2013
    Skoda Octavia II
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia II

Silniki Skoda Octavia II Kombi

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 49 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia BlackPearl 63,17

Skoda Octavia dżunia :) 78,40

Skoda Octavia 61,37

Skoda Octavia  Blue Power    200KM 83,72

Skoda Octavia TSI 204PS 73,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

mkzibi 62,67

kiego 71,86

sylver31 70,42

brera 91,61

michal-q 81,78

bezelex 44,61

makbhp 61,95

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Spalanie - wyjazd na Słowację
Spalanie - wyjazd na Słowację Wyjazd na Słowację, tygodniowy pobyt narciarski z codziennym dojazdem na wyciąg,...
Niemiła niespodzianka na przeglądzie
Niemiła niespodzianka na przeglądzie W ubiegły piątek Octavia została odstawiona do serwisu na rutynowy przegląd. Po ...
No i przyszły pocztówki znad morza....
No i przyszły pocztówki znad morza.... Ze względu na pracę jaką wykonuję, zdarzyło mi się ostatnio wyjechać w okolice K...
Majówka w Chorwacji
Majówka w Chorwacji Pierwszy wyjazd wakacyjny. Trasa Lublin-Umag przez Słowację,Węgry a potem Zagrze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Octavia
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

BMW Seria 1
120d (184 KM)
Citroen C4
1.8 e-HDi (150 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 4,02
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Kombi 4x4 TDI (2013) Skoda Octavia III Scout (2014) Skoda Octavia III Scout 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III G-TEC (2014) Skoda Octavia II RS Hatchback Skoda Octavia I Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna (2) Skoda Octavia RS - lotnisko - galeria redakcyjna Skoda Octavia II RS Kombi Facelifting
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
32 992
Przejechany dystans
20 965 775 km
Zatankowanego paliwa
1 079 164 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 449
Wydanych pieniędzy
1 235 380 zł
Średnie wydatki na auto
1 151 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 546
Wydanych pieniędzy
2 138 893 zł
Średnie wydatki na auto
1 993 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 073)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF

Na podstawie 5 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: foton , dodano: 14.06.2013 09:28

Uważam, że jak na auto o tej mocy i o tych osiągach to spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. W przypadku TFSI wyjątkowo dobrze sprawdza się zasada: jak naciśniesz tyle płacisz. W mieście na odcinkach 10-15km przy spokojnej jeździe i średnim natężeniu ruchu w mieście wojewódzkim spalanie wynosi: 9,3-10,0 l/100km Natomiast przy dynamicznej jeździe w mieście na odcinkach 10-15km spalanie: 11,0- 12,5 l/100km W mieście na bardzo krótkich odcinkach 2-3km przy spokojnej jeździe na zimnym silniku spalanie wynosi: 12-14 l/100km W trasie jadąc prędkością oscylującą głównie między 90-130km/h spalanie wynosi około 7,5 l/100km ale można osiągnąć wynik 6,5 l jadąc jak emeryt. Przy bardzo szybkiej jeździe w mieście od świateł do świateł granicą spalania jest wyobraźnia.

pełny raport Skoda Hatchback 2.0 TFSI

autor: gruby dick, dodano: 16.05.2014 15:07

przeglądy dwa serwisowe przy 30 i 60 tys. przebiegu kosztowały 950 zl i 1300 zł przy 60 tys. km. w aso. nic nie było wymieniane poza piórami wycieraczek, olejami, filtrami, w tym kompleksowe mycie i odgrzybianie. spalanie kształtuje się na poziomie: - sama jazda po warszawie 6,2 l, w zimie 6,8l. - jak wyskoczę poza miasto to gdy nie szaleję (do 140 km/h i bez przyspieszania gwałtownego) 4,8-9 l. - trasa wrocław - warszawa zszedłem jadąc z żoną (ryczy że jeżdżę za szybko :) ) do 4,5 l. - Natomiast trasa np. warszawa poznań prędkości prawie stale 180 - 200, komputer pokazuje średnio 7,8. Cykl 50 proc. miasto i 50 poc. poza nim, jakieś 5,5 l i takie spalanie zwykle mi pokazuje komputer. to są wyniki bardzo dobre moim zdaniem.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF

autor: LE, dodano: 16.09.2012 16:45

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia i zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;)

pełny raport Skoda Hatchback 1.6 TDI CR DPF
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia II Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także