Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Rapid

Lata produkcji: 1983 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy liftback segmentu C (niższa klasa średnia) produkowany od 2012 roku. Nowy model wypełniający w ofercie Skody lukę pomiędzy Fabią i Octavią jest trzecim samochodem czeskiej marki nazwanym w ten sposób. Skoda produkowała model Rapid w latach 1935-47 oraz 1981-1990 i w obu przypadkach było to coupe o sportowym charakterze. Zapowiedzią nowego Rapida, auta o bardziej rodzinnym charakterze, był prototyp MissionL z 2011 r. Wersję produkcyjną zbudowano na płycie podłogowej VW PQ25, którą dzieli m.in. z bliźniaczym modelem Toledo IV. Konstrukcyjnie spokrewniony jest też ze Skodą Roomster i Fabią.

Komentarze redakcji

Powagosław: Potencjalny hit na polskim rynku, kolejny hit Skody, której auta nad Wisłą przyjmuje się z dużą atencją. No i majstersztyk konstrukcyjny – niby to delikatnie powiększona Fabia, a jak bardzo widać różnicę. Desing? Nad wyraz atrakcyjny jak na auto tej klasy.
Luzacjusz: Wygląda umiarkowanie przyzwoicie, jak na rodzinny kompakt, całkiem przyzwoicie. Fajnie, że Skoda sięga do swojej historii w nazewnictwie nowych modeli, choć nie rozumiem, co rodzinny kompakt ma wspólnego z „czechosłowackim Porsche”, jak nazywano Rapida w latach 80.

Miłośnicy aut o dynamicznych sylwetkach, wyrazistych liniach i wyrafinowanych detalach nie mają czego szukać w salonach Skody - stonowany styl stał się już wizytówką produktów czeskiej marki. Bohater naszego opisu, Rapid, informuje nas, że tak też będzie w przyszłości, bo mimo iż prezentuje nowy język designerski, swoim wyglądem nie wnosi żadnych rewolucji. Nie oznacza to oczywiście, że nie może się podobać - fani niczym nie zmąconej klasyki docenią prostą karoserię, detale pozbawione designerskich udziwnień czy duże powierzchnie przeszklone.

Skoda Rapid jest przede wszystkim praktyczna, czego dowodzi już samo jej nadwozie - o sporych gabarytach, stosunkowo krótkich zwisach i z tylną klapą otwieraną wraz z szybą. Ostatnie z rozwiązań szalenie ułatwia wykorzystanie przestrzeni bagażowej, która w wersji Spaceback jest po prostu duża, zaś w liftbacku - wręcz gigantyczna. Na szczęście, jej rekordowa pojemność nie oznacza, że pasażerowie będą mieli ciasno. Wręcz przeciwnie - w obu rzędach siedzeń miejsca jest całe mnóstwo. Rodzinnemu wykorzystaniu auta sprzyjają umieszczone na każdym kroku sprytne schowki i uchwyty, nie sprzyjają z kolei takie sobie fotele i wyraźny próg powstający po złożeniu tylnej kanapy.

Deska rozdzielcza Rapida prezentuje krajobraz typowy dla Skody - podobnie jak z zewnątrz, i tu nie uświadczymy stylistycznego polotu, w zamian dostajemy za to duże, czytelne zegary i banalnie prostą obsługę wszelkich funkcji pokładowych. Widoczność z miejsca kierowcy do przodu i na boki jest godna pochwały, jedynie cofanie utrudnia mocno pochylona tylna szyba. Niestety w środku czuć, że mamy do czynienia z tanim autem - tworzywa wykończeniowe są twarde jak skała, boczkom drzwi brakuje miłej w dotyku tkaniny, a wyposażenie jest ograniczone (np. szyby mają zawężone możliwości regulacji).

Mocną stroną czeskiego kompaktu okazuje się jego zachowanie podczas jazdy. Na wysoką notę zasługuje przede wszystkim zastosowany układ kierowniczy - pracuje bardzo precyzyjnie, dając kierowcy odpowiednie wyczucie auta. Jeśli chodzi o układ jezdny, jego nastawy są dość sztywne, dzięki czemu ostre zakręty i nagłe zmiany kierunku jazdy nie stanowią dla Rapida problemu. Tylko nieznacznie cierpi na tym komfort jazdy, bo pomijając wybieranie poprzecznych nierówności, trzeba ocenić go na dobrym poziomie. Wygodę ogranicza za to nie najlepsze wyciszenie kabiny - słychać zarówno szum powietrza, jak i pracę zawieszenia.

Jak wiadomo, przy wyborze samochodu rodzinnego w grę wchodzi nie tylko jego praktyczność czy oszczędność paliwa, ale również cena. W tej materii Skoda Rapid prezentuje średni poziom - jak na auto kompaktowe nie jest droga, ale wśród produktów tzw. tanich marek da się znaleźć korzystniejsze oferty. Wyposażenie standardowe czeskiego auta powinno sprostać podstawowym potrzebom, jednak kiedy zapragniemy dostać coś więcej (lub wybrać któryś z mocniejszych silników), musimy liczyć się ze znacznym wzrostem kwoty zakupu.

Dane techniczne Skoda Rapid

Silniki

Moc silników 53-125 KM

Poj. silników 1 197-1 598 cm3

Prędkość maks. 153-208 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,0-15,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Rapid

Średnia ocena modelu

na podstawie 75 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Koszty utrzymania

Wady

- Układ jezdny

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Rapid

To nie jest pierwsze moje nowe auto ani nie pierwsza Skoda. Wiedziałem, czego można się spodziewać po tej marce i ... więcejdostałem dokładnie to, czego oczekiwałem: prosty, stonowany, nieprzebajerzony, dobrze wykonany liftback z mnóstwem miejsca w środku, żwawym silnikiem połączonym z genialną, sześciobiegową skrzynią, technicznie bliźniaczym z fabią/polo/ibizą, co gwarantuje popularne i tanie części. ukryj
dodano 10.11.2013 przez
Tytułem wstępu muszę przyznać , że podczas zakupu wszystkich moich dotychczasowych samochodów kierowałem się opiniami użytkowników tego portalu, więc myślę ... więcejsobie wrzuć coś chłopie od siebie, może i komuś twój bełkot rozświetli sytuację. Ale od początku. Mimo, że broniłem się przed marką sąsiadów z południa jak przed ogniem to w końcu przeliczając skrzętnie bilety narodowego banku polskiego zdecydowałem się na Rapida. Po jazdach próbnych zdecydowałem się na silnik diesla, choć sprzedawcy zachwalali wersję benzynową ( 105 KM ) jak by ze złota była ( zupełnie nie rozumiem dlaczego). Po kilku miesiącach użytkowania pokuszę się o pierwszą ocenę. Jak na dość niski poziom ceny auto ok. Wnętrze nie zaskakuje. Skoda już wszystkich przyzwyczaiła do braku rozwiązań awangardowych. Po prostu szaro, prosto, minimalistycznie. I dobrze , bo w tym segmencie rozwiązania rodem z filmów SF wyglądają śmiesznie. Narzekalskich, którzy z powodu źle dobranych okularów nie zauważyli z jakich materiałów jest wykonane wnętrze tego samochodu przed jego zakupem, zachęcam do głębszego sięgnięcia do kieszeni i dorzucenia kolejnych 40tys złotych na samochód odpowiadający ich wysublimowanym gustom. Auto do krótkich nie należy ale trzeba przyznać, że jest dość wąskie. Cecha szczególnie odczuwalna dla pasażerów z tyłu . Trzy osoby dorosłe na tylnej kanapie w podróży trwającej dłużej niż 2 godziny to już masochizm. Miejsca na nogi zaś zaskakująco dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu, a i bagażnik całkiem spory i funkcjonalny. Pozytywnie zaskoczył mnie silnik. Może nie jest "zwijacz asfaltu" ale w mieście zbiera się ze świateł bardzo przyzwoicie, a i przy wyprzedzaniu na trasie różańca w dłoni ściskać nie trzeba. Co ważne, na stacji benzynowej nie czyści portfela bo spalanie w zależności od stylu jazdy i zabudowania terenu waha się pomiędzy 4,2 a 6 l / 100km co uważam za wynik bardziej niż przyzwoity. Audiofile będą zawiedzeni bo jakość dźwięku nie powala, tandem radia i głośników jest dość przeciętny. Na dłuższych trasach samochód nie męczy, głowa nie eksploduje od poziomu hałasu, fotel nie gryzie w zadek i po przejechaniu kilkuset kilometrów człowiek nie uczy się na nowo chodzić. Trzeba przyznać, że zawieszenie nie jest zbyt twarde ani głośne i nieźle wybiera nierówności. Niestety jest i łyżka dziegciu w tej beczce miodu. Mowa o prowadzeniu. I nie żebym się specjalnie czepiał jazdy w zakrętach czy precyzji układu kierowniczego bo tu jest nieźle, ale podmuchy bocznego wiatru przy prędkości podróżowania 90 - 140km/h ,nieprzyzwyczajonych mogą nieźle nastraszyć. Miałem w swoim życiu wiele różnych samochodów i z taką przypadłością się nie spotkałem . Niestety spora długość nadwozia w połączeniu z niedużym rozstawem kół i niską masą robią swoje. Warto również zwrócić uwagę na spory promień skrętu. Wąskie parkingi w centrach handlowych zdecydowanie nie są środowiskiem naturalnym Rapida. No cóż trzeba się przyzwyczaić i kropka . Ogólnie samochód jest wart dokładnie tyle ile kosztuje i nie ma się wrażenia źle wydanych pieniędzy, a to chyba najważniejsze. ukryj
dodano 26.05.2014 przez
Autko dla osób które nie szukają szpanu na ulicy.Sylwetka ładna,ale nie robiąca szału na przechodniach.Ani małe,ani duże, ale mojej 3-osobowej ... więcejrodziny w sam raz.Zakup tego auta jest wynikiem kalkulacji funkcjonalność-wyposażenie-cena(golf z podobnym wyposażeniem byłby 15tyś droższy) ukryj
Wystawiłbym ocenę 5, ale jednak to wyciszenie auta przy wysokiej prędkości, powinno być lepsze. Poza tym uważam, że Skoda po ... więcejraz kolejny zrobiła dobry samochód w swojej klasie, w konkurencyjnej cenie. ukryj
dodano 01.08.2013 przez
Zobacz oceny Skoda Rapid Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Rapid

Pb
4,73 - 9,20
Na podstawie 68 raportów spalania
ON
4,27 - 8,00
Na podstawie 10 raportów spalania
LPG
6,30 - 10,97
Na podstawie 7 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Rapid

Auto z wypożyczalni, 2000 km przebiegu. Jeżdżę nim od dwóch tygodni i muszę przyznać, że coraz bardziej mi się podoba. ... więcejSpalanie również z dnia na dzień spada. Jak już zrozumiałem do czego służą dwa tryby wyświetlania spalania zabrałem się do testów. Dziennie pokonuje ok 60-80 km. Trasa Sopot - obwodnica trójmiasta - Pruszcz Gdański. Pomimo korków w mieście i szybkiej jazdy obwodnicą spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Jak się człowiek postara to wynik wdł. komputera poniżej 7 litrów na 100 km nie jest wyczynem. Niestety krótkie trasy okupowane są wyższym spalaniem. Przy odcinkach 3-4 kilometrowych spalanie nie zdąży zejść poniżej 10 litrów (co ostatecznie przy tankowaniu i tak da średnią niewiele wyższą niż 7/100). Przyjemność z jazdy - 1.2 z ponad 100 konnym silnikiem pozytywnie zaskakuje. Małolaty w golfach mają zagadkę bo spod świateł ciężko mnie dogonić. Niestety silnik nie nadaje się do wyczynowej jazdy. Liczę, że wkrótce przejadę się 1.4 - może on pozwoli osiągnąć wyższa prędkość przelotową z mniejszym wysiłkiem i bez obawy o wir w baku. A podsumowując mój wykład po 2 tygodniach jazdy i 2 pełnych bakach paliwa z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że można bez problemu w cyklu mieszanym (obwodnica prędkości ok 130 - 140, a w mieście korki i maks 80-90 przy wyprzedzaniu:) ) zejść do spalania rzędu 7 litrów na 100. ukryj
dodano 27.05.2013 przez
Po roku jazdy benzyniakiem 1.2 Tsi 105 koni, powróciłem do Diesla lecz tym razem w nadwoziu spaceback. To mój trzeci ... więcejRapid w ciągu 25 miesięcy, pierwszy raz w nadwoziu hatchback i po raz drugi z jednostką napędową 1.6 TDI. Nie narzekałem na benzyniaka, wręcz go chwaliłem ale z uwagi na ilości kilometyrów jakie pokonuje i pomimo iż roznica nie jest duza jesli chodzi o spalanie to postanowiłem zaś posmigac dieslem. Auto posiadam od 1 lipca i ma juz najechane 2700 km. Spróbowałem wiele sposobów jazdy, ciezka noga, lekka noga...Auto bez tempomatu z 5 cio biegowym manualem. Trasa : Mlada boleslav-Wałbrzych bez szaleństw okolo 140 km ze srednia oscylujaca w okolicach 60 km/h i małym ruchem według komputera 3.7. Ciezka noga i z Kępna do strzegomia, trasa około 140 km, praktycznie cały czas lewym pasem z predkosciami w okolicach 160-200 km/h, zwalniajac jedynie na chwile do 120-140 bo wolniejsi wyprzedzali...według kompa 7.2 i ponad 120 srednia. Do zjazdu z autostrady w kostomlotach 8,0 i srednia 140. Miasto tak 5-9 w zaleznosci od odcinka i natezenia, umiarkowana jazda w okolicach 4,5. Srednie mieszane było 4,7 ale po jezdzie autostradowej wzroslo na 4.9. Ogólnie dobrze oby tak dalej ukryj
dodano 24.07.2015 przez
Mam go 4 miesiące, wcześniej jeździłem też rapidem ale 1.6 tdi 105 koni. Z początku ciężko mi było sie wjeździć ... więcejw benzyne, teraz gdy już prawie 8 tys na liczniku rozumiem te auto, po prostu czasem trzeba dać mu 3 i but a motor ładnie ciągnie w okolice 130 km/h.Chce zaznaczyć że jeźdzę w górskim terenie a do spokojnych kierowców nie należę, czasem jeźdze sam a czasem z kompletem pasażerów. Spalanie mieszane 6,6 na trasie w zależności od ciężkości buta 5,5-7,5 , w mieście- rodzinnym Wałbrzychu potrafie nawet pojechać za 5 litrów, 4,5 bieg 1300 obrotów auto się spokojnie po równym toczy...Ale i potrafi zjeść 8... Wcześniej miałem diesla i różnice przy podobnym stylu jazdy wynosiły w ogólnej konsumpcji 1,4 litra na korzyść diesla, na trasie spalanie jest do 2 litrów wieksze niż w 1.6 tdi. Przyjemny silnik, polecam nie raz jestem w stanie uciec ciężkim krowom typu passat b6 z 2 litrowym 140 konnym dieslem, oczywiscie trzeba wiedziec jaki bieg wbić i nie bać sie go krecic... ukryj
dodano 29.10.2014 przez
autko super z gazem nowe spalanie około 7 litr ... więcej normalna jazda rewelacja bagaznik 550litrow poprzednio miałem fabie 1,2htp 330 l ale nie narzekam polecam nowe autka zadnych 2 ,0 tdi sypia sie niemiłosiernie .ale nie ważne rapidka spokojnie wyciaga 170 na godz,ale jezdze 110 na godz. polecam te samochody wyrwałem ja z salonu z 39.800 z klima esp c zamek , szyby itp.podgrzewane fotele alarm ,bez dopłaty do koloru kolor kosztuje 2tys zł . hoć moc to tylko 75km!!! ale rewelacja cena + nówka+ duzy samochó owiele wieekszy niz bmw 320 a takze bmw 530 - bagaznik w bmw 500litr a w rapidzie 550!!!!!!!!!! . polecam i pozdrawiam wszystkich diesli na pompowtryskach comor rail , a także dwumasów .i filtrów cząstek stałych dobrze ze ja tego nie mam, poprostu niema sie co zepsuć .1,2 htp ukryj
dodano 16.01.2014 przez
13000 km, zimowe opony 185/55 r 15-pozostałość po fabii wiec nieco za małe. Autem jeźdze od 8 mięsiecy, latem palił ... więcejtrochę wiecej bo opony 215/40 R 17. Spalanie mieszane wacha się mi od 6,2 do 6,6. W ten weekend postanowilem odwiedzić rodzine w Chorzowie, wyjazd z Wałbrzycha przez Modliszów na Swidnice z kad fajna betonówką do wjazdu na autostradę "Kostomłoty". Spalanie do autostrady około 7,5 litra ale było trochę kręcenia silnikiem i pare wyprzedzań. Na autostradzie prędkości od liczników 150 do licznikowych 185, nielicząc zwalniania przed punktem poboru opłat- Do Chorzowa jazda bez tempomatu 278 km i około 2,5 godziny jazdy-spalanie 8,2 litra.Z powrotem tempomat na licznikowe 150 -czas podobny spalanie 7,4. Dzis do Czech trasa 150 km na tempomacie z zachowaniem dozwolonej szybkości +max 10...Dwa solidniejsze przyspieszania w celu wyprzedzenia-spalanie 4,6. ukryj
dodano 08.03.2015 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Rapid Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Rapid

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Skoda Rapid

Newsy o Skoda Rapid

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Skoda Rapid

Generacje Skoda Rapid

2012 - teraz
1983 - 1991

Nowe Skoda Rapid

nowe Skoda Rapid
Skoda Rapid
ceny od 54 900 zł do 88 400

Skoda Rapid II Spaceback 1.6 TDI 90KM od 2012

w pakiecie Greenline Max

w cenie katalogowej brutto

64 850 zł

Wyposażenie standardowe
Klamki wewnętrzne – chromowane
Instalacja radiowa pod radio fabryczne
Cztery głośniki z przodu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet zimowy (900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet zimowy (900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 63 oferty Skoda Rapid

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Rapid

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

502

Przejechany dystans

83 402 zł

Zatankowanego paliwa

17 875 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

18

Wydanych pieniędzy

5 570 zł

Średnie wydatki na auto

242 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

90

Wydanych pieniędzy

22 779 zł

Średnie wydatki na auto

990 zł

ZOBACZ 23 dzienniki kosztów Skoda Rapid Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Skoda Rapid

Ciekawostki
dodano 03.10.2012 przez
Pierwsza generacja Skody Rapid była nazywana czechosłowackim Porsche. Swój przydomek otrzymała dzięki sportowej stylistyce przypominającej znacznie bardziej luksusowe i droższe modele niemieckiego producenta.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą