Szukaj

Informacje o Skoda Superb I

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowana w latach 2001-2008 pierwsza generacja Skody Superb (oznaczona symbolem B5) odwoływała się do tak samo nazwanej, luksusowej, przedwojennej limuzyny i zapełniła lukę w nieobsadzonym do tej pory przez czeską markę segmencie E. Skoda Superb I oparta była na prototypie z roku 2001 o nazwie Montreux. Model powstał na platformie podłogowej B5 Volkswagena, tak jak model Passat. Auto przeszło modernizację w roku 2006 – zmianami objęła ona m.in. przednie i tylne reflektory oraz grill. Mimo że czeski producent przygotował też wariant kombi samochodu, nie wdrożono go do produkcji, tak samo zresztą jak opartego na Superb sportowego prototypu Tudor.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Superb I

Liczba ocen: 273
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Laptor
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Fajny samochód, nieco lepiej wyglądający od passata. Oszczędny motor o ile ma się instalację LPG. Pali 10.8 litrów 80% miasto LPG. Jakby ktoś chciał jeździć na PB, to interes nieopłacalny :) Dość tania eksploatacja, OC 600 zł... Sonda lampbda 360 zł, ori świece 4x 120 zł komplet... Uwaga tylko na zawieszenie, przód kompletny w średniej półce 2500 zł :D Generalnie mnie cieszy, ładnie słychać turbo, ale jakość plastików słaba, trzeszczy niestety. Wymieniłem w samochodzie filtry na zestaw bosha i olej na Helix ultra 5w (na szczęście Helix był lany od początku), potem padła sonda lamba, oryginalnie była boshowa, więc taką też zakupiłem z rabatem za 360 zł. Następnie wyrzuciło błąd 4 świecy, kupiłem komplet polecanych przez was świec NGK (w sumie tanio wyszło, chyba 130 zł). W trakcie wymiany świec na podwórku zauważyłem coś przykrego. Dwie cewki były Beru, jedna noname i jedna NGK. Poprzednik chyba poleciał po najniższej linii oporu, wymieniał pojedynczo
4,2
~Sebastian
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Kupiłem ten samochód rok temu, przy 250 tys. od razu wymieniłem całe przednie zawieszenie na nowe by mieć spokój i zrobilem skrzynie automatyczna która była do naprawy przez co kupiłem samochód taniej. Ogólnie samochód nie jest urodziwy z zewnątrz ale wewnątrz już tak mam prawie najwyższą wersję wyposażenia z tego roku brakuje tylko solardachu. Miejsca z tyłu ogrom nawet jak się odsunie fotel przedni maksymalnie do tyłu to przy 170 cm wzrostu człowiek ma jeszcze z 10 cm odległości od kolan. Wewnątrz czuć że samochód w tej wersji wyposażenia aspiruje do klasy wyższej wykończenia skóra bloczków w drzwiach, lewarek ręcznego również w skórze, rozkładany fotel przedni jak w klasach premium co daje duża wygodę w długich podróżach. Podgrzewane przednie i tylne fotele oraz możliwość ustawienia przedniego fotela siedzą z tyłu na konsoli w podłokietniku tylnym. Podświetlane klamki. Jedynie czego brakuje w tym aucie to dwustrefowej klimatyzacji.
4,6
~odyssey
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Auto kupiłem w Holandii. Co prawda pojechałem szukać Lexusa GS300, ale po obejrzeniu czterech ulepów, przyszła pora na plan B jakim był Superb 1.8T w automacie. Wiem, że Skoda to nie Lexus :) ale skusiłem się na swojego Superba i nie żałuję. Autko sprawdziłem bardzo dokładnie, każdy element karoserii jest w fabrycznym lakierze, szyby wszystkie oryginalne, autko nie ma nawet nalotu korozji. Silniczek cichy, wnętrze zadbane, nawet sławne plastiki VAGA nie powycierane, jednym słowem stan cud i za ten cud trzeba było odpowiednio zapłacić. Jak wiadomo w Polsce ma być tanio i jeszcze coś utargować trzeba i przebieg za wysoki... Za te pieniądze Pan Holender by tej Skodzinki w Polsce raczej nie sprzedał... ale do rzeczy. Wersja elegance, skórka, tiptronic, tempomat, siedzenia z pełną regulacją i przebieg potwierdzony certyfikatem. Do tego zawias, silnik i elektryka wszystko w stanie niemal idealnym. Kolor czarny z chromami i alusy 17``.

Raporty spalania Skoda Superb I

Liczba raportów: 259
Åšrednie spalanie dla Skoda Superb I
8,6 – 11,7
l/100 km
6,1 – 8,4
l/100 km
9,9 – 11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
Minimalne spalanie na trasie wg. komputera 6,9l/100km. Z reguły utrzymuje się w granicach 7 - 7.3l/100km. Jazda 90-120km/h z delikatnym wyprzedzaniem. Przy agresywniejszej jeździe w trasie około 8,5l/100km ale to już się dochodzi do 150-160km/h. W mieście liczone wg dystrybutora i kasowania licznika - po 103km dolałem 9,38 litra na tej samej stacji z tego samego dystrybutora. Przy agresywnej jeździe po mieście wychodzi około 11-12 litrów. Samochód na letnich oponach 225/45 zr17 , lato okolice 25-30stopni. Silnik na fabrycznych " zabawkach " 150KM.
10,3
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
Auto kupione 07.12.2020 r. z przebiegiem 211 tys. km. Od razu zrobiony został rozrząd - koszt całościowy 1650 zł. Po rozrządzie przyszedł czas na LPG. Wybór padł na LOVATO EasyFast. Koszt zabudowy kpl. instalacji to 4500 zł. Instalacja spisuje się bardzo dobrze, spalanie przy delikatnej jeździe (skrzynia biegów manualna) do ok. 80 km/h na tempomacie w ruchu lokalnym - oscyluje w okolicach 10 l/100km.
8,3
Skoda Superb I
Sedan 2.5 V6 TDI 163KM 120kW
Jadąc spokojnie, płynnie i ze stałą prędkością (60-120) można naprawdę osiągnąć bardzo niskie spalanie jak taki duży silnik (poniżej 6 litrów), ale trochę dynamiczniejsza jazda i nawet w trasie czy w cyklu mieszanym i spalanie już bardziej w okolicach 8-9 litrów. W mieście przy większym ruchu to już poniżej 10 litrów ciężko zejść i już średnia na całym baku zazwyczaj i tak wyjdzie te 8 litrów.

Usterki Skoda Superb I

Liczba wpisów: 22
Problem z trzymaniem temperatury i bark ciśnienia w układzie chłodzenia.
  • Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 1000 tys. km
Witam, mam taki problem a mianowicie po rozgrzaniu silnika nie ma ciśnienia w układzie chłodzenia nie dawno został wymieniomy rozrząd i termostat oryginalny. W dodatku na desce nie do końca pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej jak się zjeżdża z górki spada i ogólnie słabo się nagrzewa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Problem z elektryką świateł
  • Skoda Superb I 1.8 T 150KM 110kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 236 tys. km
Mam problem ze światłami, otóż nie mam świateł długich,,, Do tego po przestawieniu pokrętła świateł i i ich wyłączeniu światła mijania nadal się świecą, a nie powinny. Niedawno byłem w warsztacie na wymianie oleju i poprosiłem mechanika, aby do tego zajrzał - twierdzi, że sprawdził bezpieczniki oraz żarówki i skwitował, że to problem z elektryką i trzeba szukać... Czy ktoś miał podobny problem??
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
pali sie kontrolka cisnienia oleju
  • Skoda Superb I 2.0 TDI DPF 140KM 103kW 2004-2008
  • silnik
zapalona kontrolka cisnienia oleju.samochod na pierwszym biegu rusza normalnie ,na drugim nie reaguje juz na gaz ????????????????????????????? Dolany olej poziom prawidlowy,wymieniony czujnik cisnienia oleju,byc moze pompaoleju do wymiany ale czy napewno?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Skoda Superb I
Sedan 2.8 193KM 142kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 62 tys. km
Jestem bardzo zadowolony z instalacji gazowej zamontowanej w mojej Skodzie. Samochód na trasie spala 11 litrów gazu na 100 kilometrów, silnik 28V6 193km. Nie ma różnicy w mocy silnika pomiędzy jazdą na gazie, a na PB. Koszty tankowana połowę tańsze, bo LPG średnio o 50 procent tańsze niż benzyna.
4,3
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 118 tys. km
BRC P&D + żółte wtryskiwacze - na przestrzeni tych niespełna 120k km: 3 x regeneracja parownika, wymienione dwa wtryskiwacze (nieszczelne, czuć było gazem, szarpało przy przełączeniu); delikatny spadek mocy choć osoba postronna tego nie odczuje. Następnym razem instalacja będzie Made in Poland żadna inna!
4,5
Skoda Superb I
Sedan 1.8 T 150KM 110kW
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
1.8T z założenia kupiony do zagazowania. Instalacja dedykowana do samochodów do 200KM i słusznie bo po założeniu chipa ma 180KM i jeździ super. W trasie spalanie przy prędkości 100-110 km/h potrafi spaść do 9litrów, w mieście 12,5 to jest naprawdę standard. Przy tak dużym samochodzie i autentycznie żadnych problemów od roku szczerze polecam.
Skoda Superb I